Jak probíhal 2. trénink na okruhu v Silverstone?
Asi deset minut před tréninkem byla Rosbergovi sejmuta z vozu podlaha a ani na začátku to nevypadalo, že ji hodlají brzy nasadit. Pravděpodobně šlo o hydraulické problémy. Rosberg si proto na začátku tréninku kope s jedním z mechaniků.
První rychlá kola zajely oba haasy, aby je následně překonaly obě Ferrari v čele s Kimim Räikkönenem s časem 1:34,374 min. Po deseti minutách se na trati ukázal Hamilton, zatímco Rosbergův vůz byl opraven po úniku oleje, mechanici ještě musí nasadit podlahu a části kapoty.
Hamilton se řadí na první místo s časem 1:33,505 min a za něj jdou oba red bully. Kvjat se mezitím roztočil v poslední zatáčce a poškodil si své přední křídlo o obrubník. Po půlhodině se na trati rozhostilo ticho, traťoví maršálové mezitím posbírali nějaké karbonové úlomky v poslední zatáčce. Ohledně Rosberga - nakonec se mělo jednat o únik vody.
Až do konce první půlhodiny bylo pořadí celkem pěkné, na čele Hamilton, za ním oba red bully, následně obě ferrari a následují force indie. To však rozbíjí Alonso a hned po něm Vettel, který jde na měkkých pneumatikách na čelo s časem 1:32,570. Hamilton jej však na měkkých pneumatikách hned překonává s časem 1:31,660 a na druhé místo jde na stejných pneumatikách Ricciardo.
Po více než hodině Rosberg usedá do vozu, moc se v něm ale neohřál a zase jde ven, znova se na něm pracuje. Rosberg se ve 2. tréninku už nesveze. Verstappen jde na 3. místo za Ricciarda, přičemž zaznamenal nejrychlejší první sektor a lehce vyjel z trati v zatáčce Copse.
Pořadí po třičtvrtě hodině je tedy následující: Hamilton, red bully, obě ferrari, za nimi williamsy následované Sainzem, Guttierezem a Nasrem, kteří doplňují první desítku. Kvjat se mezitím stále trápí s autem, které mu hodně klouže. Trápí se i Button, který je na posledním místě, navíc zajel do boxů s přehřátým autem.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors vs Fastest laps: #Verstappen fastest in S1, #Hamilton in S2 & S3; #Kvyat 10th pic.twitter.com/1aIIWOKzmP
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 8, 2016Piloti se mimo Alonsa, který se zlepšil na 6. místo, už nezlepšují a zaměřují se na dlouhé stinty. Při nich předjel Hamilton Vettela a Räikkönen vyjel mimo trať. Button dostává od týmu příkazy, aby zajel do boxů, má technický problém. Trable s řízením hlásí i Felipe Nasr. Ferrari zkouší dlouhé jízdy na tvrdších směsích, zatímco Mercedes je na měkké směsi.
Button se však po několika minutách vrací na trať, problémy vyřešeny. Jede na měkkých pneumatikách a řadí se na 9. místo, je o 7 desetin pomalejší než týmový kolega. Piloti po zbytek tréninku jezdili dlouhé stinty, ze kterých je ale těžké cokoliv vyčíst vzhledem k různému množství paliva. Je zajímavé, že Mercedes testoval spíše měkčí než tvrdší pneumatiky na rozdíl od konkurence.
Max. rychlosti: 1. Verstappen 336,2 km/h; 2. Harjanto 330,4 km/h; 3. Raikkonen 327,4 km/h; 4. Wehrlein 326,3 km/h; 5. Vettel 325,7 km/h; 6. Hamilton 325,2; 7. Grosjean 325,1; 8. Nasr 324,9 km/h.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.