Jak probíhal 2. trénink na okruhu v Silverstone?
Asi deset minut před tréninkem byla Rosbergovi sejmuta z vozu podlaha a ani na začátku to nevypadalo, že ji hodlají brzy nasadit. Pravděpodobně šlo o hydraulické problémy. Rosberg si proto na začátku tréninku kope s jedním z mechaniků.
První rychlá kola zajely oba haasy, aby je následně překonaly obě Ferrari v čele s Kimim Räikkönenem s časem 1:34,374 min. Po deseti minutách se na trati ukázal Hamilton, zatímco Rosbergův vůz byl opraven po úniku oleje, mechanici ještě musí nasadit podlahu a části kapoty.
Hamilton se řadí na první místo s časem 1:33,505 min a za něj jdou oba red bully. Kvjat se mezitím roztočil v poslední zatáčce a poškodil si své přední křídlo o obrubník. Po půlhodině se na trati rozhostilo ticho, traťoví maršálové mezitím posbírali nějaké karbonové úlomky v poslední zatáčce. Ohledně Rosberga - nakonec se mělo jednat o únik vody.
Až do konce první půlhodiny bylo pořadí celkem pěkné, na čele Hamilton, za ním oba red bully, následně obě ferrari a následují force indie. To však rozbíjí Alonso a hned po něm Vettel, který jde na měkkých pneumatikách na čelo s časem 1:32,570. Hamilton jej však na měkkých pneumatikách hned překonává s časem 1:31,660 a na druhé místo jde na stejných pneumatikách Ricciardo.
Po více než hodině Rosberg usedá do vozu, moc se v něm ale neohřál a zase jde ven, znova se na něm pracuje. Rosberg se ve 2. tréninku už nesveze. Verstappen jde na 3. místo za Ricciarda, přičemž zaznamenal nejrychlejší první sektor a lehce vyjel z trati v zatáčce Copse.
Pořadí po třičtvrtě hodině je tedy následující: Hamilton, red bully, obě ferrari, za nimi williamsy následované Sainzem, Guttierezem a Nasrem, kteří doplňují první desítku. Kvjat se mezitím stále trápí s autem, které mu hodně klouže. Trápí se i Button, který je na posledním místě, navíc zajel do boxů s přehřátým autem.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors vs Fastest laps: #Verstappen fastest in S1, #Hamilton in S2 & S3; #Kvyat 10th pic.twitter.com/1aIIWOKzmP
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 8, 2016Piloti se mimo Alonsa, který se zlepšil na 6. místo, už nezlepšují a zaměřují se na dlouhé stinty. Při nich předjel Hamilton Vettela a Räikkönen vyjel mimo trať. Button dostává od týmu příkazy, aby zajel do boxů, má technický problém. Trable s řízením hlásí i Felipe Nasr. Ferrari zkouší dlouhé jízdy na tvrdších směsích, zatímco Mercedes je na měkké směsi.
Button se však po několika minutách vrací na trať, problémy vyřešeny. Jede na měkkých pneumatikách a řadí se na 9. místo, je o 7 desetin pomalejší než týmový kolega. Piloti po zbytek tréninku jezdili dlouhé stinty, ze kterých je ale těžké cokoliv vyčíst vzhledem k různému množství paliva. Je zajímavé, že Mercedes testoval spíše měkčí než tvrdší pneumatiky na rozdíl od konkurence.
Max. rychlosti: 1. Verstappen 336,2 km/h; 2. Harjanto 330,4 km/h; 3. Raikkonen 327,4 km/h; 4. Wehrlein 326,3 km/h; 5. Vettel 325,7 km/h; 6. Hamilton 325,2; 7. Grosjean 325,1; 8. Nasr 324,9 km/h.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.