Jak probíhal 2. trénink na okruhu v Silverstone?
Asi deset minut před tréninkem byla Rosbergovi sejmuta z vozu podlaha a ani na začátku to nevypadalo, že ji hodlají brzy nasadit. Pravděpodobně šlo o hydraulické problémy. Rosberg si proto na začátku tréninku kope s jedním z mechaniků.
První rychlá kola zajely oba haasy, aby je následně překonaly obě Ferrari v čele s Kimim Räikkönenem s časem 1:34,374 min. Po deseti minutách se na trati ukázal Hamilton, zatímco Rosbergův vůz byl opraven po úniku oleje, mechanici ještě musí nasadit podlahu a části kapoty.
Hamilton se řadí na první místo s časem 1:33,505 min a za něj jdou oba red bully. Kvjat se mezitím roztočil v poslední zatáčce a poškodil si své přední křídlo o obrubník. Po půlhodině se na trati rozhostilo ticho, traťoví maršálové mezitím posbírali nějaké karbonové úlomky v poslední zatáčce. Ohledně Rosberga - nakonec se mělo jednat o únik vody.
Až do konce první půlhodiny bylo pořadí celkem pěkné, na čele Hamilton, za ním oba red bully, následně obě ferrari a následují force indie. To však rozbíjí Alonso a hned po něm Vettel, který jde na měkkých pneumatikách na čelo s časem 1:32,570. Hamilton jej však na měkkých pneumatikách hned překonává s časem 1:31,660 a na druhé místo jde na stejných pneumatikách Ricciardo.
Po více než hodině Rosberg usedá do vozu, moc se v něm ale neohřál a zase jde ven, znova se na něm pracuje. Rosberg se ve 2. tréninku už nesveze. Verstappen jde na 3. místo za Ricciarda, přičemž zaznamenal nejrychlejší první sektor a lehce vyjel z trati v zatáčce Copse.
Pořadí po třičtvrtě hodině je tedy následující: Hamilton, red bully, obě ferrari, za nimi williamsy následované Sainzem, Guttierezem a Nasrem, kteří doplňují první desítku. Kvjat se mezitím stále trápí s autem, které mu hodně klouže. Trápí se i Button, který je na posledním místě, navíc zajel do boxů s přehřátým autem.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors vs Fastest laps: #Verstappen fastest in S1, #Hamilton in S2 & S3; #Kvyat 10th pic.twitter.com/1aIIWOKzmP
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 8, 2016Piloti se mimo Alonsa, který se zlepšil na 6. místo, už nezlepšují a zaměřují se na dlouhé stinty. Při nich předjel Hamilton Vettela a Räikkönen vyjel mimo trať. Button dostává od týmu příkazy, aby zajel do boxů, má technický problém. Trable s řízením hlásí i Felipe Nasr. Ferrari zkouší dlouhé jízdy na tvrdších směsích, zatímco Mercedes je na měkké směsi.
Button se však po několika minutách vrací na trať, problémy vyřešeny. Jede na měkkých pneumatikách a řadí se na 9. místo, je o 7 desetin pomalejší než týmový kolega. Piloti po zbytek tréninku jezdili dlouhé stinty, ze kterých je ale těžké cokoliv vyčíst vzhledem k různému množství paliva. Je zajímavé, že Mercedes testoval spíše měkčí než tvrdší pneumatiky na rozdíl od konkurence.
Max. rychlosti: 1. Verstappen 336,2 km/h; 2. Harjanto 330,4 km/h; 3. Raikkonen 327,4 km/h; 4. Wehrlein 326,3 km/h; 5. Vettel 325,7 km/h; 6. Hamilton 325,2; 7. Grosjean 325,1; 8. Nasr 324,9 km/h.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.