Jak probíhal 2. trénink na okruhu v Silverstone?
Asi deset minut před tréninkem byla Rosbergovi sejmuta z vozu podlaha a ani na začátku to nevypadalo, že ji hodlají brzy nasadit. Pravděpodobně šlo o hydraulické problémy. Rosberg si proto na začátku tréninku kope s jedním z mechaniků.
První rychlá kola zajely oba haasy, aby je následně překonaly obě Ferrari v čele s Kimim Räikkönenem s časem 1:34,374 min. Po deseti minutách se na trati ukázal Hamilton, zatímco Rosbergův vůz byl opraven po úniku oleje, mechanici ještě musí nasadit podlahu a části kapoty.
Hamilton se řadí na první místo s časem 1:33,505 min a za něj jdou oba red bully. Kvjat se mezitím roztočil v poslední zatáčce a poškodil si své přední křídlo o obrubník. Po půlhodině se na trati rozhostilo ticho, traťoví maršálové mezitím posbírali nějaké karbonové úlomky v poslední zatáčce. Ohledně Rosberga - nakonec se mělo jednat o únik vody.
Až do konce první půlhodiny bylo pořadí celkem pěkné, na čele Hamilton, za ním oba red bully, následně obě ferrari a následují force indie. To však rozbíjí Alonso a hned po něm Vettel, který jde na měkkých pneumatikách na čelo s časem 1:32,570. Hamilton jej však na měkkých pneumatikách hned překonává s časem 1:31,660 a na druhé místo jde na stejných pneumatikách Ricciardo.
Po více než hodině Rosberg usedá do vozu, moc se v něm ale neohřál a zase jde ven, znova se na něm pracuje. Rosberg se ve 2. tréninku už nesveze. Verstappen jde na 3. místo za Ricciarda, přičemž zaznamenal nejrychlejší první sektor a lehce vyjel z trati v zatáčce Copse.
Pořadí po třičtvrtě hodině je tedy následující: Hamilton, red bully, obě ferrari, za nimi williamsy následované Sainzem, Guttierezem a Nasrem, kteří doplňují první desítku. Kvjat se mezitím stále trápí s autem, které mu hodně klouže. Trápí se i Button, který je na posledním místě, navíc zajel do boxů s přehřátým autem.
#F1 #BritishGP FP2 Best sectors vs Fastest laps: #Verstappen fastest in S1, #Hamilton in S2 & S3; #Kvyat 10th pic.twitter.com/1aIIWOKzmP
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 8, 2016Piloti se mimo Alonsa, který se zlepšil na 6. místo, už nezlepšují a zaměřují se na dlouhé stinty. Při nich předjel Hamilton Vettela a Räikkönen vyjel mimo trať. Button dostává od týmu příkazy, aby zajel do boxů, má technický problém. Trable s řízením hlásí i Felipe Nasr. Ferrari zkouší dlouhé jízdy na tvrdších směsích, zatímco Mercedes je na měkké směsi.
Button se však po několika minutách vrací na trať, problémy vyřešeny. Jede na měkkých pneumatikách a řadí se na 9. místo, je o 7 desetin pomalejší než týmový kolega. Piloti po zbytek tréninku jezdili dlouhé stinty, ze kterých je ale těžké cokoliv vyčíst vzhledem k různému množství paliva. Je zajímavé, že Mercedes testoval spíše měkčí než tvrdší pneumatiky na rozdíl od konkurence.
Max. rychlosti: 1. Verstappen 336,2 km/h; 2. Harjanto 330,4 km/h; 3. Raikkonen 327,4 km/h; 4. Wehrlein 326,3 km/h; 5. Vettel 325,7 km/h; 6. Hamilton 325,2; 7. Grosjean 325,1; 8. Nasr 324,9 km/h.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.