Jak probíhal první závod letošní sezóny?
První událost se stala ještě dříve, než závod vůbec odstartoval. Kvjat zastavil své auto při nájezdu na rošt. Kvůli tomu musela být přerušena startovní procedura a jezdci absolvovali další zaváděcí kolo, které se odečte z celkového počtu kol.
A další zajímavé věci se děly na startu. Hamilton odstartoval celkem špatně a do čela se na moment dostal Rosberg. Ten ale v první zatáčce probrzdil, takže se do čela dostala obě Ferrari.Navíc tam byl i drobný kontakt s Hamiltonem. Na čele byl tedy Vettel, následován Räikkönenem a Rosbergem. Hamilton se propadl až na 6. místo za Massu.
Nějaké drobnosti se děly hlouběji ve startovním poli. Magnussen měl defekt po kontaktu se sauberem a musel hned do boxů. Problémy s motorem hlásil Gutierrez. Ve 4. kole se Hamilton dostal před Massu a zahájil další stíhací jízdu.
Mercedesy se vyloženě trápí, Hamilton zůstává zaseknutý za 4. Verstappenem, Rosberg nezvládá předjet Räikkönena. Dobrou práci ale odvádí Pascal Wehrlein, který se objevil i na 13. místě. Mezitím se v pořadí propadal Felipe Massa, kterého předjel i Ricciardo.
Zastávky v boxech započaly v 10. kole, kdy do boxů začali zajíždět jezdci na nižších pozicích. Ve 13. kole se v boxech objevil Rosberg, který se jen těsně řadí před Hülkenberga. V dalším kole jede do boxů Vettel z prvního místa, nasazuje další super měkké pneumatiky a řadí se jen těsně před Rosberga. Do boxů zajel i Verstappen, ale poté se ocitl v provozu.
Hamilton ještě v boxech nebyl a momentálně za ním je jeho týmový kolega, který už v boxech byl. Chvíli Rosberga zdržoval a potom zajel k mechanikům stejně jako Räikkönen. Iceman dostává super měkké pneu, Hamilton střední.
Velká nehoda! Alonso kolidoval s Gutierrezem. Alonsovo auto skončilo škaredě zničené, doslova sešrotované v bariéře - viz VIDEO. Z auta vystoupil sám, ale vypadá otřeseně. Na trať vyjel safety car, kdo v boxech ještě nebyl, mířil tam nyní.
Červená vlajka. Piloti míří do boxů, kde všichni zastaví v uličce. Incident se stal ve 3. zatáčce, Alonso předjížděl Guatierreze, který ale začal brzdit dříve, než Alonso čekal, a také mírně zatočil doleva. Španěl tak narazil do jeho zadního levého kola, to jej poslalo do bariéry a následně v plné rychlosti najel do kačírku. Tam se přetočil a narazil do bariéry.
V 19. kole za červené vlajky bylo pořadí následující: Vettel, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Sainz, Hamilton, Massa, Grosjean, Bottas, 10. Hülkenberg, Palmer, Perez, Ericsson, Button, Nasr, Wehrlein, Harjanto a Magnussen.
Závod bude restartován 6:55 našeho času, asi 15 minut po incidentu. Harjanto odstupuje - už z boxů nevyjede. Hodně jezdců při červené vlajce vyměnilo pneumatiky za střední. Nikoliv však Ferrari. Oba piloti pokračují na super měkkých, takže budou muset ještě zajet do boxů.
Restart proběhl za safety carem. Nedočkali jsme se žádných dramat. Ale pár kol poté odstupuje Kimi Räikkönen! Technický problém zřejmě s motorem. Ericsson dostává penalizaci průjezdu boxy, protože mechanici pracovali na voze ještě po 15sekundovém signálu při restartu.
Dále se rozehrála pneumatiková loterie. Vettel začal na super měkkých pneumatikách ztrácet. Torro Rosso povolalo oba piloty do boxů k výměně měkkých pneumatik na střední. Největší otázkou zůstává, jestli Mercedes zvládne vydržet do konce na středních pneumatikách.
V 35. kole míří do boxů Vettel pro měkké pneumatiky. Nasazuje vražedné tempo. Ericsson zpomaluje, zřejmě má technický problém a nakonec odstupuje. Souboje se odehrávají ve středu pole, kde se obě torro rosa probíjejí polem.
Vettel na třetím místě stahuje Hamiltona. Ten chybuje a Němec se dostává těsně za něj. Má pět kol, aby jej předjel a dostal se na druhou pozici. Mezitím Sainz probržďuje v předposlední zatáčce a horkokrevný Verstappen do něj lehce naráží, trošku si poškodil přední křídlo.
Vettel ale v předposlední zatáčce chybuje, probrzdil a nevlezl se do zatáčky, tím jsou jeho šance na 2. místo u konce. Vyzdvihnout se ale musí výkon Grosjeana, ten vyměnil pneumatiky pod červenou vlajkou a dojíždí šestý.
Rosberg tedy vyhrává VC Austrálie, druhý dojíždí Hamilton a za ním Vettel.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.