Úvodní trénink začal odkladem, překvapivě patřil Hülkenbergovi

Trať v Soči
Trať v Soči, foto: Mercedes AMG F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 9. října 2015 9:30
Sdílej:

Podruhé se smečka F1 vydala na půdu v ruském Soči, kde se může minimálně v případě Poháru konstruktérů rozhodnout o jeho (staro)novém držiteli. Hned první trénink však začal zádrhelem, který start o půl hodiny posunul.

Důvodem byl únik nafty na závodní dráhu, několik desítek metrů se táhnoucí dvě stopy od zatáčky 7 po zatáčku 10 přinutily pořadatele start odložit a povolat do akce traťové maršály, kteří proudy vod a za pomocí košťat nevítanou překážku odstraňovali.

Důsledkem této nepříjemnosti bylo jednak zkrácení tréninku na 60 minut, a pak značné problémy pilotů. Většina z nich prvních dvacet minut pouze na pneumatikách intermediate absolvovala instalační kola, Rosberg si aspoň vyzkoušel tři starty z konce boxové uličky, piloti Williamsu pro jistotu otestovali, jak se bude vůz chovat na trati s pneumatikami do mokra.

Až po dvaceti minutách vyrazil první statečný Alonso na měkkých slickách, ale bylo vidět, že zmíněný úsek je pro tuto směs pořád hodně nevhodný. Čas 2:00,736 to nakonec napovídal. Španěl sice ukrajoval z tohoto výsledku další vteřiny (1:56,327, 1:53,854), ale pořád měl k optimální závodní stopě daleko. Po půlhodině zaznamenal teprve druhý měřený čas Ericsson (1:58,926) a po pár minutách se k nim přidal Button (1:55,781). Ostatní čekali opravdu až na poslední dvacetiminutovku. 

Pochopitelně nebyly vůbec žádným překvapením časté problémy pilotů se vůbec vejít na trať, zejména zatáčka 8 byla hodně tvrdým oříškem. Hodiny tu předvedl například Räikkönen, hodně daleko z trati vyjeli Vettel a Kvjat. Ruský pilot měl vůbec těch problémů víc než dost, evidentně byl hodně namotivovaný i v době, kdy vlastně ještě o nic nešlo a málem opřel v zatáčce na konci dlouhé úvodní pasáže svůj red bull o bariéru.

Trať nakonec přeci jenom postupně vyschla, nepotvrdila se ani predikce deště, a tak se mohlo v posledních pěti minutách začít bojovat o nejlepší čas. Nejdřív měl dobře nakončeno k úspěchu Vettel, jemuž se podařilo dostat pod hranici 1:46.0 (1:45,491), za ním se držel ambiciózní Hülkenberg (1:45,987), zatímco Mercedesy zatím byly spíše váhavé (Hamilton 1:47,500, Rosberg, 1:46,411). 

Drama nakonec nastalo doslova v poslední minutě, kdy se prakticky celé startovní pole snažilo urvat když ne co nejlepší, tak alespoň nějaký čas. Nejdřív zkazil Hamiltonovi rychlé kolo Massa, který v zatáčce 8 přímo před jeho přídí vykroužil elegantní hodiny. V dalším kole slušně rozjetý výkon zazdil Angličan v předposlední zatáčce, kdy mu jeho Mercedes "uklouzl" až téměř k bariéře. Zdálo se, že smát se bude Rosberg, který dokončil své kolo už po šachovnicové vlajce, ale za ním byl ještě další Nico, ten méně slavný a úspěšný na Force India, aby nakonec krajanovi vypálil rybník.

Dopolední, poněkud rozpačitá a zmatená podívaná, tedy skončila německým triumfem, naši západní sousedé obsadili pomyslné stupně vítězů. Odpolední trénink slibuje rovněž drama, protože je předpovídána možnost deště, budeme tedy zvědavi, co se na trati v Soči stane.

Přehled všech kol najdete zde (PDF).

Témata:
Stalo se