Německá mistrovská stáj má obavy, že by mohla brzy prožít výpadek jako v Singapuru. Blíží se pomalý okruh, kam Pirelli doveze opět ty nejměkčí směsi. Podaří se tomu zabránit zvláštní vyšetřovací skupině?
V Japonsku byly Stříbrné šípy opět ve formě a získaly další double, jelo se však na rychlé trati a tvrdých pneumatikách. Týmu se ulevilo, jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda ale zcela klidný ještě není.
"Mám obavu o příští závod v Soči, kde je asfalt podobný jako v Singapuru. Není ještě hotovo a není to tak jednoduché. Musíme tvrdě pracovat a udržet si konkurenceschopnost. Vypadáme dobře - ale dobře vypadáte jen tehdy, když už je hotovo," popisuje Lauda.
Mercedes ustanovil interní vyšetřovací skupinu, která má zjistit, co se v Singapuru pokazilo. Zjistit příčiny je pro tým klíčové, aby se podobné potíže v budoucnu neopakovaly. Její závěry ještě nebyly zveřejněny.
"Ustanovili jsme skupinu pro vyšetření Singapuru. Jak očekáváte, neexistuje jediná odpověď. K nedostatečné konkurenceschopnosti přispělo mnoho faktorů," vysvětluje Toto Wolff.
"Existují tratě, kde vypadáte velmi dobře, a takové, kde si vedete hůře. Singapur byl minulý rok okruhem, kde jsme měli asi nejslabší kvalifikaci. Měli jsme se na to podívat loni a zajistit, abychom při dalším postupu kladli větší důraz na okruhy, jež vyžadují vysoký přítlak," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.