Německá mistrovská stáj má obavy, že by mohla brzy prožít výpadek jako v Singapuru. Blíží se pomalý okruh, kam Pirelli doveze opět ty nejměkčí směsi. Podaří se tomu zabránit zvláštní vyšetřovací skupině?
V Japonsku byly Stříbrné šípy opět ve formě a získaly další double, jelo se však na rychlé trati a tvrdých pneumatikách. Týmu se ulevilo, jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda ale zcela klidný ještě není.
"Mám obavu o příští závod v Soči, kde je asfalt podobný jako v Singapuru. Není ještě hotovo a není to tak jednoduché. Musíme tvrdě pracovat a udržet si konkurenceschopnost. Vypadáme dobře - ale dobře vypadáte jen tehdy, když už je hotovo," popisuje Lauda.
Mercedes ustanovil interní vyšetřovací skupinu, která má zjistit, co se v Singapuru pokazilo. Zjistit příčiny je pro tým klíčové, aby se podobné potíže v budoucnu neopakovaly. Její závěry ještě nebyly zveřejněny.
"Ustanovili jsme skupinu pro vyšetření Singapuru. Jak očekáváte, neexistuje jediná odpověď. K nedostatečné konkurenceschopnosti přispělo mnoho faktorů," vysvětluje Toto Wolff.
"Existují tratě, kde vypadáte velmi dobře, a takové, kde si vedete hůře. Singapur byl minulý rok okruhem, kde jsme měli asi nejslabší kvalifikaci. Měli jsme se na to podívat loni a zajistit, abychom při dalším postupu kladli větší důraz na okruhy, jež vyžadují vysoký přítlak," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.