Pokud má být třetí trénink upoutávkou na kvalifikaci, splnil svůj účel dokonale. Ovšem v čele už nefigurovala barva býků z pátečních jízd, nýbrž jiná rudá - tradiční maranellská a zamotala soupeřům hlavy.
Začátek poslední přípravy před jednou z nejdůležitějších částí závodního víkendu absolvovali piloti v rostoucím soumraku poněkud ospale. Piloti vyjížděli k zaváděcím kolům a většinou se zase vraceli zpátky. Neplatilo to pouze pro Manor, kde si oba muži nejpomalejšího týmu chtěli nejspíš vynahradit včerejší absence. Alexander Rossi byl překvapivě rychlejší než Stevens, i když ten měl drobné problémy při probrždění a poté se stáhl do depa. Rossi se oproti pátku podstatně polepšil, čas 1:52,588 byl o více než čtyři vteřiny lepší.
Pak věci nabraly očekávaný směr - první část na měkkých pneumatikách začaly ovládat Red Bully, Kvjat se od času 1:48,716 polepšil až k hodnotě 1:47,249, následoval ho kolega Ricciardo (1:47,467), ale porovnání nebylo dokonalé, protože jak týmy Mercedes, tak Ferrari hrály vyčkávací taktiku. Stříbrné šípy vyrazily až po 20 minutách, Ferrari ještě později. Ovšem exploze maranellských stála za to. Vettel vyrazil všem dech, protože na měkkých pneu zajel čas 1:46,728, což bylo srovnatelné s časy včerejšími, ovšem dosaženými na superměkké směsi. Mercedesy v tomto případě jen z uctivé vzdálenosti sledovaly, co se děje (Hamilton 1:47,969, Rosberg 1:47,891). Jen Räikkönen, stěžující si na zadní část svého vozu, skončil časem 1:47,571 za oběma Red Bully.
Na kvalifikační simulaci na superměkkých pneumatikách se také čekalo do poslední chvíle, jako by týmy nechtěly ukázat svou strategii. Kromě Alonsa a poté Manoru čekali piloti až na poslední desetiminutovku, ovšem kdo by předpokládal dramatické změny nebo obvyklou hru kočky se škodlivými hlodavci, hrubě by se mýlil. Red Bull sice na chvíli zbavil Ferrari vedení, ale Vettel zdrtil startovní pole časem, jímž se jako jediný dostal pod hranici 1:46,0! Záda mu kryl Kimi, na nějž už těsně dotíral Kvjat a ani Ricciardo nebyl daleko. Ovšem Mercedesy měly odstup půdruhé vteřiny. To slibuje pro kvalifikaci za několik desítek minut zajímavě rozdané karty.
Potvrdilo se, že pomalejší trať nesedí Williamsům, naopak Alonso opět v první desítce naznačil, že by zopakování slušného výsledku z Maďarska nemuselo být utopií. Jinak se třetí trénink nesl v poklidném duchu, kromě dvou výjezdů do únikové zóny v zatáčce Memorial (Verstappen, Hamilton) nebylo na trati rušivých momentů.
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.