Pokud má být třetí trénink upoutávkou na kvalifikaci, splnil svůj účel dokonale. Ovšem v čele už nefigurovala barva býků z pátečních jízd, nýbrž jiná rudá - tradiční maranellská a zamotala soupeřům hlavy.
Začátek poslední přípravy před jednou z nejdůležitějších částí závodního víkendu absolvovali piloti v rostoucím soumraku poněkud ospale. Piloti vyjížděli k zaváděcím kolům a většinou se zase vraceli zpátky. Neplatilo to pouze pro Manor, kde si oba muži nejpomalejšího týmu chtěli nejspíš vynahradit včerejší absence. Alexander Rossi byl překvapivě rychlejší než Stevens, i když ten měl drobné problémy při probrždění a poté se stáhl do depa. Rossi se oproti pátku podstatně polepšil, čas 1:52,588 byl o více než čtyři vteřiny lepší.
Pak věci nabraly očekávaný směr - první část na měkkých pneumatikách začaly ovládat Red Bully, Kvjat se od času 1:48,716 polepšil až k hodnotě 1:47,249, následoval ho kolega Ricciardo (1:47,467), ale porovnání nebylo dokonalé, protože jak týmy Mercedes, tak Ferrari hrály vyčkávací taktiku. Stříbrné šípy vyrazily až po 20 minutách, Ferrari ještě později. Ovšem exploze maranellských stála za to. Vettel vyrazil všem dech, protože na měkkých pneu zajel čas 1:46,728, což bylo srovnatelné s časy včerejšími, ovšem dosaženými na superměkké směsi. Mercedesy v tomto případě jen z uctivé vzdálenosti sledovaly, co se děje (Hamilton 1:47,969, Rosberg 1:47,891). Jen Räikkönen, stěžující si na zadní část svého vozu, skončil časem 1:47,571 za oběma Red Bully.
Na kvalifikační simulaci na superměkkých pneumatikách se také čekalo do poslední chvíle, jako by týmy nechtěly ukázat svou strategii. Kromě Alonsa a poté Manoru čekali piloti až na poslední desetiminutovku, ovšem kdo by předpokládal dramatické změny nebo obvyklou hru kočky se škodlivými hlodavci, hrubě by se mýlil. Red Bull sice na chvíli zbavil Ferrari vedení, ale Vettel zdrtil startovní pole časem, jímž se jako jediný dostal pod hranici 1:46,0! Záda mu kryl Kimi, na nějž už těsně dotíral Kvjat a ani Ricciardo nebyl daleko. Ovšem Mercedesy měly odstup půdruhé vteřiny. To slibuje pro kvalifikaci za několik desítek minut zajímavě rozdané karty.
Potvrdilo se, že pomalejší trať nesedí Williamsům, naopak Alonso opět v první desítce naznačil, že by zopakování slušného výsledku z Maďarska nemuselo být utopií. Jinak se třetí trénink nesl v poklidném duchu, kromě dvou výjezdů do únikové zóny v zatáčce Memorial (Verstappen, Hamilton) nebylo na trati rušivých momentů.
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.