Ruský bohatýr ovládl druhý trénink, Manor opět v potížích

Kvjat ovládl druhý singapurský trénink
Kvjat ovládl druhý singapurský trénink, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka , Petr Hlawiczka 18. září 2015 17:00 18. září 2015 18:04
Sdílej:

V lehce neobvyklou dobu, na naše poměry až v 15:30 se piloti vydali k druhé várce tréninkových jízd. Vedení obhajoval Nico Rosberg, ale dalo se očekávat, že oproti "dopoledni" se budou zajíždět rychlejší kola.

Ačkoliv v Singapuru už panoval pozdní večer, teploty nijak nepoklesly: vzduch 28 °C, dráha 32 °C a vlhkost vzduchu dokonce povylezla na 82 %. První se na dráhu vydal Daniil Kvjat a stanovil výchozí hranici - 1:49,307. Za ním vyrazil na Marina Bay Street Circuit Will Stevens, ale po necelých sedmi minutách se postaral o červenou vlajku i v druhém tréninku. Brit nezvládl nájezd do nově vytvořené sekce a v zatáčce 11 po lehkém smyku opřel levou stranou vůz o bariéru. Odklizení trvalo 5 minut a poté se mohly vozy vydat opět na trať.

První část absolvovali piloti na žlutě označených pneumatikách, postupně stlačovali časy k hranici 1:48 a Räikkönen ji prolomil výkonem 1:47,659. Když už jsme u finského pilota, asi měl trochu nahnáno, protože při jeho výjezdu z boxů mu do cesty vjel Max Verstappen. Jen díky duchapřítomnosti Icemana, který Holanďana objel po levé straně, nedošlo ke kolizi. 

Pokud někdo čekal útok od Mercedesů, pak se držely spíše v pozadí: Hamilton se usadil na 1:48,300, Rosberg za ním zaostal o 0,058 vteřiny. Překvapivě se držely vpředu Red Bully, ale pak se opět přihlásil ke slovu Hamilton (1:47,633) a ukončil "měkkou" část kvalifikace. 

Superměkká směs seděla nejlépe Red Bullům, to se ukazovalo hned po první půlhodině, po níž všechny týmy přešly na kvalifikační simulaci. Do čela se přechodně vrátil Räikkönen následovaný Vettelem, ale bylo jasné, že Red Bully jsou skutečně v dobré kondici. První pokus Kvjatovi ještě nevyšel, protože ho po průjezdu Anderson Bridge zpomalil Grosjean, ale pak už se vyšvihl do čela. A mohla to být radost dvojnásobná, ale Ricciardo dojel "vláček" ve složení Bottas-Vettel a pár desetinek ztratil hledáním cesty, jak před ně. 

Protože žádné další zlepšení nepřinesly ani pokusy Mercedesů, bylo vlastně o pořadí rozhodnuto a startovní pole přešlo na závodní simulaci. Časy podle pokynů z depa kolísaly od 1:51 po 1:55 a piloti je způsobně naplňovali. Mohli jsme tak sledovat soustředěné kroužení po trati, jemuž dodal poslední dramatický náboj Nico Rosberg, když asi osm minut před koncem tréninku nezvládl nájezd do zatáčky před podjezdem tribuny, musel vyjet do únikové zóny a poté zacouvat zpět na trať. 

Jediné další vzrušení ještě v první části obstaral Carlos Sainz jr., když po průjezdu pátou zatáčkou lehce škrtl levou zadní pneumatikou o bariéru a ta se mu během nésledného pobytu na trati ještě v témže kole roztrhla. Manor toho na trati příliš neukázal, po zmíněné Stevensově nehodě čekal Alexander Rossi plnou hodinu a deset minut, než bude jeho vůz v pořádku, ovšem při prvním výjezdu dokázal dosáhnout pouze času 1:57,390, což bylo sice o něco rychlejší než Stevensův výkon, ale propastně vzdálené zbytku startovního pole. Ani drobné zlepšení v druhém kratičkém působení na trati v samotném závěru tréninku na tom nic nezměnilo. A Stevens po zdánlivě nevinně vypadajícím karambolu už do druhého tréninku vůbec nezasáhl. 

Shrnuto - tréninky naznačily dobrou kondici Red Bullu i Ferrari, Mercedes možná trochu kamufluje svým umístěním, kdy jsme byli svědky toho, že by v pomyslném startovním roštu byl jeden z nich až v druhé řadě, ale zítra už to může být docela jiné. 

Přehled všech kol: PDF.

 

Výsledky:
Stalo se
Novinky
Piloti F1 během zimní pauzy

Jezdci využili zimní přestávku k načerpání sil na novou sezónu. Každý zvolil svůj vlastní způsob odpočinku

Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.

Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.