V lehce neobvyklou dobu, na naše poměry až v 15:30 se piloti vydali k druhé várce tréninkových jízd. Vedení obhajoval Nico Rosberg, ale dalo se očekávat, že oproti "dopoledni" se budou zajíždět rychlejší kola.
Ačkoliv v Singapuru už panoval pozdní večer, teploty nijak nepoklesly: vzduch 28 °C, dráha 32 °C a vlhkost vzduchu dokonce povylezla na 82 %. První se na dráhu vydal Daniil Kvjat a stanovil výchozí hranici - 1:49,307. Za ním vyrazil na Marina Bay Street Circuit Will Stevens, ale po necelých sedmi minutách se postaral o červenou vlajku i v druhém tréninku. Brit nezvládl nájezd do nově vytvořené sekce a v zatáčce 11 po lehkém smyku opřel levou stranou vůz o bariéru. Odklizení trvalo 5 minut a poté se mohly vozy vydat opět na trať.
První část absolvovali piloti na žlutě označených pneumatikách, postupně stlačovali časy k hranici 1:48 a Räikkönen ji prolomil výkonem 1:47,659. Když už jsme u finského pilota, asi měl trochu nahnáno, protože při jeho výjezdu z boxů mu do cesty vjel Max Verstappen. Jen díky duchapřítomnosti Icemana, který Holanďana objel po levé straně, nedošlo ke kolizi.
Pokud někdo čekal útok od Mercedesů, pak se držely spíše v pozadí: Hamilton se usadil na 1:48,300, Rosberg za ním zaostal o 0,058 vteřiny. Překvapivě se držely vpředu Red Bully, ale pak se opět přihlásil ke slovu Hamilton (1:47,633) a ukončil "měkkou" část kvalifikace.
Superměkká směs seděla nejlépe Red Bullům, to se ukazovalo hned po první půlhodině, po níž všechny týmy přešly na kvalifikační simulaci. Do čela se přechodně vrátil Räikkönen následovaný Vettelem, ale bylo jasné, že Red Bully jsou skutečně v dobré kondici. První pokus Kvjatovi ještě nevyšel, protože ho po průjezdu Anderson Bridge zpomalil Grosjean, ale pak už se vyšvihl do čela. A mohla to být radost dvojnásobná, ale Ricciardo dojel "vláček" ve složení Bottas-Vettel a pár desetinek ztratil hledáním cesty, jak před ně.
Protože žádné další zlepšení nepřinesly ani pokusy Mercedesů, bylo vlastně o pořadí rozhodnuto a startovní pole přešlo na závodní simulaci. Časy podle pokynů z depa kolísaly od 1:51 po 1:55 a piloti je způsobně naplňovali. Mohli jsme tak sledovat soustředěné kroužení po trati, jemuž dodal poslední dramatický náboj Nico Rosberg, když asi osm minut před koncem tréninku nezvládl nájezd do zatáčky před podjezdem tribuny, musel vyjet do únikové zóny a poté zacouvat zpět na trať.
Jediné další vzrušení ještě v první části obstaral Carlos Sainz jr., když po průjezdu pátou zatáčkou lehce škrtl levou zadní pneumatikou o bariéru a ta se mu během nésledného pobytu na trati ještě v témže kole roztrhla. Manor toho na trati příliš neukázal, po zmíněné Stevensově nehodě čekal Alexander Rossi plnou hodinu a deset minut, než bude jeho vůz v pořádku, ovšem při prvním výjezdu dokázal dosáhnout pouze času 1:57,390, což bylo sice o něco rychlejší než Stevensův výkon, ale propastně vzdálené zbytku startovního pole. Ani drobné zlepšení v druhém kratičkém působení na trati v samotném závěru tréninku na tom nic nezměnilo. A Stevens po zdánlivě nevinně vypadajícím karambolu už do druhého tréninku vůbec nezasáhl.
Shrnuto - tréninky naznačily dobrou kondici Red Bullu i Ferrari, Mercedes možná trochu kamufluje svým umístěním, kdy jsme byli svědky toho, že by v pomyslném startovním roštu byl jeden z nich až v druhé řadě, ale zítra už to může být docela jiné.
Přehled všech kol: PDF.
Výsledky:
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.