V lehce neobvyklou dobu, na naše poměry až v 15:30 se piloti vydali k druhé várce tréninkových jízd. Vedení obhajoval Nico Rosberg, ale dalo se očekávat, že oproti "dopoledni" se budou zajíždět rychlejší kola.
Ačkoliv v Singapuru už panoval pozdní večer, teploty nijak nepoklesly: vzduch 28 °C, dráha 32 °C a vlhkost vzduchu dokonce povylezla na 82 %. První se na dráhu vydal Daniil Kvjat a stanovil výchozí hranici - 1:49,307. Za ním vyrazil na Marina Bay Street Circuit Will Stevens, ale po necelých sedmi minutách se postaral o červenou vlajku i v druhém tréninku. Brit nezvládl nájezd do nově vytvořené sekce a v zatáčce 11 po lehkém smyku opřel levou stranou vůz o bariéru. Odklizení trvalo 5 minut a poté se mohly vozy vydat opět na trať.
První část absolvovali piloti na žlutě označených pneumatikách, postupně stlačovali časy k hranici 1:48 a Räikkönen ji prolomil výkonem 1:47,659. Když už jsme u finského pilota, asi měl trochu nahnáno, protože při jeho výjezdu z boxů mu do cesty vjel Max Verstappen. Jen díky duchapřítomnosti Icemana, který Holanďana objel po levé straně, nedošlo ke kolizi.
Pokud někdo čekal útok od Mercedesů, pak se držely spíše v pozadí: Hamilton se usadil na 1:48,300, Rosberg za ním zaostal o 0,058 vteřiny. Překvapivě se držely vpředu Red Bully, ale pak se opět přihlásil ke slovu Hamilton (1:47,633) a ukončil "měkkou" část kvalifikace.
Superměkká směs seděla nejlépe Red Bullům, to se ukazovalo hned po první půlhodině, po níž všechny týmy přešly na kvalifikační simulaci. Do čela se přechodně vrátil Räikkönen následovaný Vettelem, ale bylo jasné, že Red Bully jsou skutečně v dobré kondici. První pokus Kvjatovi ještě nevyšel, protože ho po průjezdu Anderson Bridge zpomalil Grosjean, ale pak už se vyšvihl do čela. A mohla to být radost dvojnásobná, ale Ricciardo dojel "vláček" ve složení Bottas-Vettel a pár desetinek ztratil hledáním cesty, jak před ně.
Protože žádné další zlepšení nepřinesly ani pokusy Mercedesů, bylo vlastně o pořadí rozhodnuto a startovní pole přešlo na závodní simulaci. Časy podle pokynů z depa kolísaly od 1:51 po 1:55 a piloti je způsobně naplňovali. Mohli jsme tak sledovat soustředěné kroužení po trati, jemuž dodal poslední dramatický náboj Nico Rosberg, když asi osm minut před koncem tréninku nezvládl nájezd do zatáčky před podjezdem tribuny, musel vyjet do únikové zóny a poté zacouvat zpět na trať.
Jediné další vzrušení ještě v první části obstaral Carlos Sainz jr., když po průjezdu pátou zatáčkou lehce škrtl levou zadní pneumatikou o bariéru a ta se mu během nésledného pobytu na trati ještě v témže kole roztrhla. Manor toho na trati příliš neukázal, po zmíněné Stevensově nehodě čekal Alexander Rossi plnou hodinu a deset minut, než bude jeho vůz v pořádku, ovšem při prvním výjezdu dokázal dosáhnout pouze času 1:57,390, což bylo sice o něco rychlejší než Stevensův výkon, ale propastně vzdálené zbytku startovního pole. Ani drobné zlepšení v druhém kratičkém působení na trati v samotném závěru tréninku na tom nic nezměnilo. A Stevens po zdánlivě nevinně vypadajícím karambolu už do druhého tréninku vůbec nezasáhl.
Shrnuto - tréninky naznačily dobrou kondici Red Bullu i Ferrari, Mercedes možná trochu kamufluje svým umístěním, kdy jsme byli svědky toho, že by v pomyslném startovním roštu byl jeden z nich až v druhé řadě, ale zítra už to může být docela jiné.
Přehled všech kol: PDF.
Výsledky:
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.