Není to ani nespokojenost pilotů, ani stávka traťových maršálů, ani vyhrocená politická situace. Pořadatele sužují krajně nevhodné povětrnostní podmínky, které by právě v případě specifického pojetí singapurské Grand Prix mohly hrát důležitou roli.
Nad Singapurem se v posledním týdnu objevily husté smogové mraky. Příčinou je řízené vypalování lesních porostů, za nějž jsou zodpovědní zemědělci na sousední Sumatře. Jak sdělila agentuře Reuters singapurská Národní agentura pro životní prostředí, došlo ke značnému zhoršení kvality ovzduší v důsledku větrů vanoucích právě od Sumatry. Pollutant Standards Index (PSI), tedy měřítko znečištění ovzduší, indikuje kvalitu nad Singapurem jako střední až nízkou úroveň v oblasti "nezdravé" kvality.
Zatím však nikdo nechce připustit, že by mělo dojít ke zrušení závodu pod umělým osvětlením v ulicích Singapuru. Pravdou ale také zůstává, že řada místních sportovních akcí byla právě kvůli obavám ze zvýšené hladiny smogu odvolána. Organizátory Grand Prix nejvíc děsí představa, že by v případě nárůstu smogu došlo ke kritickému zhoršení viditelnosti. Prachové částice totiž přímý svit reflektorů může podstatně zvýraznit.
"Nebezpeční smogového závoje je jedním z eventuálních bodů krizového scénáře zdejší Grand Prix 2015," připustil mluvčí pořadatelů. "Pokud by smog způsobil snížení viditelnosti, ohrozil zdraví veřejnosti nebo vyvolal provozní problémy, budou promotéři závodu v úzkém kontaktu s příslušnými orgány, než bude přijato ohledně nastálého stavu jednotné rozhodnutí."
Příliš příznivá není ani předpověď počasí, na konec týdne jsou předpovídány bouřky s deštěm. Pokud by se prognóza meteorologů naplnila, do jisté míry by to však vyřešilo smogový problém. Zatím se však deštivá predikce týká jen pátečních tréninků, sobota by měla být až na bezvýznamné přeháňky suchá, podobný odhad počasí platí i pro neděli.
Že i kvalita vzduchu může zkomplikovat hladký běh závodního víkendu známe z Grand Prix Číny před dvěma lety - tehdy musel být začátek jednoho tréninku posunut o 20 minut, protože špatná viditelnost nedovolila bezpečný let lékařského vrtulníku při případném zásahu na trati. Singapur navzdory lokalitě, v níž se nachází, zatím po dobu svého působení v F1 nikdy nezažil "mokrý" závod.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.