Není to ani nespokojenost pilotů, ani stávka traťových maršálů, ani vyhrocená politická situace. Pořadatele sužují krajně nevhodné povětrnostní podmínky, které by právě v případě specifického pojetí singapurské Grand Prix mohly hrát důležitou roli.
Nad Singapurem se v posledním týdnu objevily husté smogové mraky. Příčinou je řízené vypalování lesních porostů, za nějž jsou zodpovědní zemědělci na sousední Sumatře. Jak sdělila agentuře Reuters singapurská Národní agentura pro životní prostředí, došlo ke značnému zhoršení kvality ovzduší v důsledku větrů vanoucích právě od Sumatry. Pollutant Standards Index (PSI), tedy měřítko znečištění ovzduší, indikuje kvalitu nad Singapurem jako střední až nízkou úroveň v oblasti "nezdravé" kvality.
Zatím však nikdo nechce připustit, že by mělo dojít ke zrušení závodu pod umělým osvětlením v ulicích Singapuru. Pravdou ale také zůstává, že řada místních sportovních akcí byla právě kvůli obavám ze zvýšené hladiny smogu odvolána. Organizátory Grand Prix nejvíc děsí představa, že by v případě nárůstu smogu došlo ke kritickému zhoršení viditelnosti. Prachové částice totiž přímý svit reflektorů může podstatně zvýraznit.
"Nebezpeční smogového závoje je jedním z eventuálních bodů krizového scénáře zdejší Grand Prix 2015," připustil mluvčí pořadatelů. "Pokud by smog způsobil snížení viditelnosti, ohrozil zdraví veřejnosti nebo vyvolal provozní problémy, budou promotéři závodu v úzkém kontaktu s příslušnými orgány, než bude přijato ohledně nastálého stavu jednotné rozhodnutí."
Příliš příznivá není ani předpověď počasí, na konec týdne jsou předpovídány bouřky s deštěm. Pokud by se prognóza meteorologů naplnila, do jisté míry by to však vyřešilo smogový problém. Zatím se však deštivá predikce týká jen pátečních tréninků, sobota by měla být až na bezvýznamné přeháňky suchá, podobný odhad počasí platí i pro neděli.
Že i kvalita vzduchu může zkomplikovat hladký běh závodního víkendu známe z Grand Prix Číny před dvěma lety - tehdy musel být začátek jednoho tréninku posunut o 20 minut, protože špatná viditelnost nedovolila bezpečný let lékařského vrtulníku při případném zásahu na trati. Singapur navzdory lokalitě, v níž se nachází, zatím po dobu svého působení v F1 nikdy nezažil "mokrý" závod.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.