MONZA - 2. TRÉNINK: Páteční odpoledne má většinou ráz závodních simulací, takže po většinu půldruhé hodiny sledují diváci vozy, které krouží kol dokola koukolem a nikoli ve snaze urvat co nejlepší čas. Tak tomu bylo i v chrámu motoristické historie - na Autodromo Nazionale di Monza
Oproti dopoledni se poněkud "polepšily" teploty - ovzduší vykazovalo 23°C, trať "žhnula" hodnotou 34 °C, vanul příjemný jižní větřík a vlhkost vzduchu se ustálila na 54 %.
Do tohoto prostředí jako první vpluli Will Stevens a Fernando Alonso. Zatímco pilot McLarenu jen obkroužil instalační kolo, Manor si zapsal první a poslední nejrychlejší čas při svém odpoledním působení - 1:38,345. Bylo jasné, že tato hodnota neposlouží ani jako orientační výkon.
Krátce nato už se proháněly po okruhu Ferrariho modly - Räikkönen stanovil základ 1:26,684, Vettel ho později poopravil na 1:26,548. Na chvíli se do čela prosadil Hülkenberg na velice agilním voze Force India (1.26,439), aby se věci vrátily do zajetých kolejí. Jakmile vyjely Mercedesy, bylo jasné, kdo je na Monze pánem.
Nejdřív v těsném gardu Hamilton (1:25,683) a Rosberg (1:25,617), pak si pozice prohodili a Lewis si vylepšil maximum na 1:25,285, na což Nico stačil odpovědět už jenom výkonem 1:25,451. Zatímco většina pilotů po první čtvrthodince až dvaceti minutách, absolvovaných na středně tvrdé směsi zamířila do boxů, Hamilton ještě potvrdil svůj výkon (1:25,133) a uzavřel první část tréninku.
Zaregistrovali jsme i několik drobných problémů, z nichž ten největší potkal po 11 minutách Ricciarda. Zablokovala se mu převodovka a Australan se musel celé kolo ploužit na 1. rychlostní stupeň. Grosjean se ve Variante Ascari podíval mimo trať, kuriózní zastávku v boxech absolvoval Massa, aby mu mechanik sloupl z levé zadní pneu nějaký cizí předmět.
Po dvaceti minutách se tedy začaly na trati objevovat vozy s měkkými pneumatikami, první si je nazul Carlos Sainz jr., a záhy se opět ukázalo, že Mercedesy nehodlají připustit jakékoli dohady o tom, kdo ovládá současné startovní pole F1. Hamilton po půlhodině stanovil nejlepší čas, Rosberg přes veškerou snahu zůstal druhý. Force India opět potvrdila vysoké ambice, Ferrari aspoň částečně stáhlo hrozivou ztrátu z dopoledne.
A - konec zvonec, nebo spíš přechod k simulací závodního režimu, v níž někteří piloti střídali žlutě a bíle označené pneumatiky. Časy se konstantně pohybovaly v rozpětí 1:27 (Mercedes) přes 1:28 (zbytek pole) až k 1:30 (McLaren, Manor). Vlastně kromě Verstappenova výletu mimo trať při nájezdu do Variante Ascari, kdy stačil zvládnout hodiny a zastavit ještě před bariérou, nedošlo k podobně významnému dramatu.
Potíže ve Variante del Rettifilo měl Sergio Pérez, který tu zničil jednu z polystyrénových zábran, stejně se vedlo o několik minut později i Rosbergovi, a Němec si proplul mimo vyhrazenou trať i Variante della Roggia.
Jenson Button jako jediný ze startovního pole nezajel na měkkých pneumatikách žádný měřený čas a nejvíc se trápil Daniil Kvjat - nejdřív dlouho vůbec nevyjížděl na trať a zbytek svého působení absolvoval většinou na středně tvrdé směsi.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 356,8; 2. Rosberg 353,1; 3. Hülkenberg 352,5; Grosjean 348,8; 5. Bottas 348,5; 6. Hamilton 348,3; 7. Massa 347,5; 8. Vettel 346,3; 9. Maldonado 345,6; 10. Räikkönen 344,9 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.