Rozjíždí se nám další díl seriálu Grand Prix formule 1 - Silverstone vítá závodní pole při 66. Velké ceně Velké Británie. První trénink začal za velice hezkého počasí a slušného diváckého zájmu.
Nad okruhem zářilo slunce, vzduch měl 18°C, teplota trati se vyšplhala na 31°C. Krátce po odpočítávání oficiální časomíry se vydal na trať domácí Will Stevens s inovovaným manorem, za ním Raffaele Marciello a v jejich závěsu dvojice Ferrari ve složení Vettel-Räikkönen. Trvalo však téměř deset minut, než se na více či méně zaplněný okruh rozjely i oba Mercedesy. Dalších pět minut čekali diváci na zapsání prvního oficiálního času. Patřil Rosbergovi a měl hodnotu 1:38,638. Vzápětí ho překonal Hamilton časem o 0,492 vteřiny rychlejším.
Dále to vypadalo na jednoznačné představení Stříbrných šípů, protože Rosberg se polepšil o téměř tři vteřiny, zatímco Hamilton se v zatáčce Chapel postavil napříč a značně si zahrál s nervy svých fanoušků. Vzápětí se jim za hororovou vteřinu "omluvil" a šel do čela: 1:35,391 - a rovněž přišel o největšího konkurenta. Ve stejném místě, kde měl problémy Lewis totiž Rosberg silně zpomalil a v radiové komunikaci byl vyzván k zastavení vozidla a zákazu řadit z důvodu poškozeného hydraulického systému. Němec tak odkroužil pouhých 5 kol, vůz putoval na transportéru do boxů, kam dorazil pod černou plachtou a mechanici se ihned vrhli na opravu.
První půlhodině vládlo také několik problematických situací, smyk musel vyrovnávat Nasr, Massa se dostal mimo trať, napodobil ho i Ricciardo. Očekávaný vzestup stáje Force India se nekonal a McLareny byly po tomto časovém úseku jediné, které neměly zapsaný žádný meřitelný čas.
TOP 10 (30 minut): Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Sainz, Verstappen, Kvjat, Massa.
Nejvyšší rychlosti na protilehlé rovince dosáhl Räikkönen - 326,0 km/h.
Následovalo zhruba 15 minut relativního klidu, po němž byli nejaktivnější mladíci z Toro Rosso, postupně se prodrali za vedoucího Hamiltona (Sainz: 1:36,114, Verstappen: 1:36,661). Ostatní časy byly spíše stejné než aby docházelo k nějakému zásadnímu zlepšení. Téměř hodinu trvalo, než se na okruh vydal Alonso, začal časem 1:40,170 a v dalším kole (1.36,760) byl dokonce v přímém souboji poražen Stevensem, který tři vteřiny po Španělovi proťal cílovou čáru výkonem 1:38,981.
TOP 10 (60 minut): Hamilton, Verstappen, Sainz, Räikkönen, Rosberg, Kvjat, Ricciardo, Hülkenberg, Vettel, Massa.
Poslední půlhodina už nesla známky spíše čekání na šachovnicovou vlajku, než aby někdo výrazně stál o zásadní zlepšení. Neplatilo to nejdřív pouze pro Susie Wolffovou, která se místečko po místečku zlepšovala, a také pro Jensona Buttona, který 12 minut před závěrem tréninku konečně vyjel na trať. Na vedoucího krajana Hamiltona ztrácel téměř šest vteřin, ale statečně se pral s nepříliš stabilním vozem a nakonec hrozivý odstup snížil. Ricciardo si stěžoval na brzdy, Palmer si vyzkoušel únikové zóny, ale bez poškození dokázal nasměrovat svůj vůz tam, kde se má pohybovat.
Šest minut před koncem se na trati objevil Rosberg s novou převodovkou a v samotném závěru, přestože si její funkci příliš nepochvaloval, se dokázal o 0,010 posunout do průběžného vedení před Hamiltona, který své maximum zajel v druhé části tréninku. A aby poslal svou navštívenku týmovému kolegovi ještě důrazněji, posledním kolem odskočil ještě více. Hamilton se tak mohl těšit jen nejvyšší naměřené rychlosti ve výši 328,2 km/h.
Jisté zklamání tedy prožily týmy Force India, jejichž B-specifikace se příliš neprosadila, a duo McLarenu, které svádělo dramatické boje na chvostu startovního pole s piloty Manoru. Ale jde pořád jen o první trénink, odpoledne už to může být docela jinak.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.