RAKOUSKO - ZÁVODU: Rosberg předjel Hamiltona v první zatáčce a vyhrál. Hamilton dostal penalizaci 5s, ale ta díky náskoku před Massou a Vettelem neměla na nic vliv. Räikkönen s Alonsem havarovali, finský pilot měl štěstí.
Rosberg měl lepší start a v první zatáčce vybrzdil Hamiltona. Ten útok vrací v dalších zatáčkách, ale Rosberg vedení uhájil. Drama se děje především v druhé polovině startovního pole: Alonso se dostává vedle Räikkönena, ale došlo k lehkému kontaktu a následné tvrdé nehodě.
Alonsův McLaren je "naložen" na příď Räikkönenova Ferrari. Naštěstí oba odchází po svých. Na trati je safety-car, nehoda bude vyšetřována po závodě.
Ericsson ulil start, bude penalizován.
Pořadí za safety-car: Rosberg, Hamilton, Vettel, Massa, Hülkenberg, Verstappen, Bottas, Nasr, Sainz, Grosjean, Perez, Maldonado, Merhi, Kvjat, Ericsson, Button, Stevens.
Závod je restartován na konci 6. kola, nedochází ke změnám pořadí. Lehkou nehodu mají Sainz a Grosjean. Button jede velmi pomalu a v boxech odstupuje ze závodu.
Rosbergovi se podařilo poodjet, ve 13. kole má náskok 2s. Vettel ztrácí na Hamiltona další 4s. Ericsson dostává za ulitý start penalizaci v podobě průjezdu boxy. Verstappenovi se přehřívají brzdy.
Bottas v 15. kole předjel Verstappena. Ten se snaží odpovědět lepším výjezdem ze zatáčky, ale Bottas mu s pomocí motoru Mercedes a DRS na rovince nedává šanci.
Kolem 20. kola se stále Hamilton drží zhruba 2s za Rosbergem, další rozestupy se pomalu zvětšují. Grosjean marně hledá způsob, jak se dostat před Pereze. Za nimi krouží Maldonado, který by pravděpodobně mohl jet rychleji.
Bottasovi se podařilo ředjet Hülkenberga. Ten šel dříve do boxů a úspěšně Bottase "podsekl" - po výměnách pneu je Bottas opět vzadu. Navíc mu hrozí penalizace za nebezpečný výjezd od mechaniků.
Grosjean vybojoval v ostrém souboji s Nasrem 12. místo (po zastávkách - oba už na čerstvých pneumatikách). Mercedesy zatím jedou dál, Rosberg ve 31. kole vede o více než 3s, ale asi začíná mít větší problémy s pneumatikami.
Rosberg jede do boxů ve 34. kole, v té době už vede jen o 1,4s. Velmi prudce brzdí před začátkem rychlostního limitu v nájezdu do pit-lane. Hamilton absolvuje zastávku o kolo později. Po výjezdu na trať vidí Rosberga 4s před sebou. Závod dočasně vede Vettel.
Vettelova zastávka ve 37. kole není vůbec vydařená - nedaří se utáhnout pravé zadní kolo a Vettel se propadá za Massu. Grosjean v boxech odstupuje ze závodu kvůli převodovce, závod končí i pro Sainze. Bottas se probojoval před Maldonada.
Hamilton dostává penalizaci 5s za přejetí bílé čáry na výjezdu z boxů! Penalizace bude přičtena k jeho času na konci závodu.
Perez na čerstvých pneumatikách bez problémů předjíždí Kvjata na cílové rovince a teď bojuje o 10. místo s Nasrem. Vettel se po nevydařené zastávce přibližuje k Massovi.
Ricciardo si zabojoval s Maldonadem a následně jede do boxů - až v 52. kole. Zároveň si v boxech vybírá penalizaci 5s za výměnu motoru.
Pořadí po zastávkách na konci 53. kola: Rosberg, Hamilton, Massa, Vettel, Bottas, Hülkenberg, Verstappen, Maldonado, Perez, Nasr, Ricciardo, Kvjat, Ericsson, Merhi.
Rosberg má bezpečný náskok 6s před Hamiltonem, 22s před Massou a 24 před Vettelem. Bottas je dalších 20s za Vettelem. K souboji se tedy schyluje pouze mezi Massou a Vettelem.
Vettel je v 63. kole už pod 1s za Massou - brzy začne používat DRS. Do 70. kola se pořád pomalu přibližuje, zatím to však na nadějný útok nevypadá.
Maldonado konečně zaútočil na Verstapenna, ten jej však chladnokrevně "vyvezl" mimo trať. V dalším kole to Maldonado zkouší před první zatáčkou a málem dochází ke kolizi, nakonec Verstappen prohrává po "školácké" chybě.
Nico Rosberg má starosti s pneumatikou, ale přijíždí do cíle a vyhrává Velkou cenu Rakouska! Hamilton zajišťuje další double pro Mercedes - Massa je příliš daleko, Hamiltonova penalizace tak nemá na nic vliv. Vettel se musí spokojit se 4. příčkou.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.