RAKOUSKO - ZÁVODU: Rosberg předjel Hamiltona v první zatáčce a vyhrál. Hamilton dostal penalizaci 5s, ale ta díky náskoku před Massou a Vettelem neměla na nic vliv. Räikkönen s Alonsem havarovali, finský pilot měl štěstí.
Rosberg měl lepší start a v první zatáčce vybrzdil Hamiltona. Ten útok vrací v dalších zatáčkách, ale Rosberg vedení uhájil. Drama se děje především v druhé polovině startovního pole: Alonso se dostává vedle Räikkönena, ale došlo k lehkému kontaktu a následné tvrdé nehodě.
Alonsův McLaren je "naložen" na příď Räikkönenova Ferrari. Naštěstí oba odchází po svých. Na trati je safety-car, nehoda bude vyšetřována po závodě.
Ericsson ulil start, bude penalizován.
Pořadí za safety-car: Rosberg, Hamilton, Vettel, Massa, Hülkenberg, Verstappen, Bottas, Nasr, Sainz, Grosjean, Perez, Maldonado, Merhi, Kvjat, Ericsson, Button, Stevens.
Závod je restartován na konci 6. kola, nedochází ke změnám pořadí. Lehkou nehodu mají Sainz a Grosjean. Button jede velmi pomalu a v boxech odstupuje ze závodu.
Rosbergovi se podařilo poodjet, ve 13. kole má náskok 2s. Vettel ztrácí na Hamiltona další 4s. Ericsson dostává za ulitý start penalizaci v podobě průjezdu boxy. Verstappenovi se přehřívají brzdy.
Bottas v 15. kole předjel Verstappena. Ten se snaží odpovědět lepším výjezdem ze zatáčky, ale Bottas mu s pomocí motoru Mercedes a DRS na rovince nedává šanci.
Kolem 20. kola se stále Hamilton drží zhruba 2s za Rosbergem, další rozestupy se pomalu zvětšují. Grosjean marně hledá způsob, jak se dostat před Pereze. Za nimi krouží Maldonado, který by pravděpodobně mohl jet rychleji.
Bottasovi se podařilo ředjet Hülkenberga. Ten šel dříve do boxů a úspěšně Bottase "podsekl" - po výměnách pneu je Bottas opět vzadu. Navíc mu hrozí penalizace za nebezpečný výjezd od mechaniků.
Grosjean vybojoval v ostrém souboji s Nasrem 12. místo (po zastávkách - oba už na čerstvých pneumatikách). Mercedesy zatím jedou dál, Rosberg ve 31. kole vede o více než 3s, ale asi začíná mít větší problémy s pneumatikami.
Rosberg jede do boxů ve 34. kole, v té době už vede jen o 1,4s. Velmi prudce brzdí před začátkem rychlostního limitu v nájezdu do pit-lane. Hamilton absolvuje zastávku o kolo později. Po výjezdu na trať vidí Rosberga 4s před sebou. Závod dočasně vede Vettel.
Vettelova zastávka ve 37. kole není vůbec vydařená - nedaří se utáhnout pravé zadní kolo a Vettel se propadá za Massu. Grosjean v boxech odstupuje ze závodu kvůli převodovce, závod končí i pro Sainze. Bottas se probojoval před Maldonada.
Hamilton dostává penalizaci 5s za přejetí bílé čáry na výjezdu z boxů! Penalizace bude přičtena k jeho času na konci závodu.
Perez na čerstvých pneumatikách bez problémů předjíždí Kvjata na cílové rovince a teď bojuje o 10. místo s Nasrem. Vettel se po nevydařené zastávce přibližuje k Massovi.
Ricciardo si zabojoval s Maldonadem a následně jede do boxů - až v 52. kole. Zároveň si v boxech vybírá penalizaci 5s za výměnu motoru.
Pořadí po zastávkách na konci 53. kola: Rosberg, Hamilton, Massa, Vettel, Bottas, Hülkenberg, Verstappen, Maldonado, Perez, Nasr, Ricciardo, Kvjat, Ericsson, Merhi.
Rosberg má bezpečný náskok 6s před Hamiltonem, 22s před Massou a 24 před Vettelem. Bottas je dalších 20s za Vettelem. K souboji se tedy schyluje pouze mezi Massou a Vettelem.
Vettel je v 63. kole už pod 1s za Massou - brzy začne používat DRS. Do 70. kola se pořád pomalu přibližuje, zatím to však na nadějný útok nevypadá.
Maldonado konečně zaútočil na Verstapenna, ten jej však chladnokrevně "vyvezl" mimo trať. V dalším kole to Maldonado zkouší před první zatáčkou a málem dochází ke kolizi, nakonec Verstappen prohrává po "školácké" chybě.
Nico Rosberg má starosti s pneumatikou, ale přijíždí do cíle a vyhrává Velkou cenu Rakouska! Hamilton zajišťuje další double pro Mercedes - Massa je příliš daleko, Hamiltonova penalizace tak nemá na nic vliv. Vettel se musí spokojit se 4. příčkou.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.