RAKOUSKO - ZÁVODU: Rosberg předjel Hamiltona v první zatáčce a vyhrál. Hamilton dostal penalizaci 5s, ale ta díky náskoku před Massou a Vettelem neměla na nic vliv. Räikkönen s Alonsem havarovali, finský pilot měl štěstí.
Rosberg měl lepší start a v první zatáčce vybrzdil Hamiltona. Ten útok vrací v dalších zatáčkách, ale Rosberg vedení uhájil. Drama se děje především v druhé polovině startovního pole: Alonso se dostává vedle Räikkönena, ale došlo k lehkému kontaktu a následné tvrdé nehodě.
Alonsův McLaren je "naložen" na příď Räikkönenova Ferrari. Naštěstí oba odchází po svých. Na trati je safety-car, nehoda bude vyšetřována po závodě.
Ericsson ulil start, bude penalizován.
Pořadí za safety-car: Rosberg, Hamilton, Vettel, Massa, Hülkenberg, Verstappen, Bottas, Nasr, Sainz, Grosjean, Perez, Maldonado, Merhi, Kvjat, Ericsson, Button, Stevens.
Závod je restartován na konci 6. kola, nedochází ke změnám pořadí. Lehkou nehodu mají Sainz a Grosjean. Button jede velmi pomalu a v boxech odstupuje ze závodu.
Rosbergovi se podařilo poodjet, ve 13. kole má náskok 2s. Vettel ztrácí na Hamiltona další 4s. Ericsson dostává za ulitý start penalizaci v podobě průjezdu boxy. Verstappenovi se přehřívají brzdy.
Bottas v 15. kole předjel Verstappena. Ten se snaží odpovědět lepším výjezdem ze zatáčky, ale Bottas mu s pomocí motoru Mercedes a DRS na rovince nedává šanci.
Kolem 20. kola se stále Hamilton drží zhruba 2s za Rosbergem, další rozestupy se pomalu zvětšují. Grosjean marně hledá způsob, jak se dostat před Pereze. Za nimi krouží Maldonado, který by pravděpodobně mohl jet rychleji.
Bottasovi se podařilo ředjet Hülkenberga. Ten šel dříve do boxů a úspěšně Bottase "podsekl" - po výměnách pneu je Bottas opět vzadu. Navíc mu hrozí penalizace za nebezpečný výjezd od mechaniků.
Grosjean vybojoval v ostrém souboji s Nasrem 12. místo (po zastávkách - oba už na čerstvých pneumatikách). Mercedesy zatím jedou dál, Rosberg ve 31. kole vede o více než 3s, ale asi začíná mít větší problémy s pneumatikami.
Rosberg jede do boxů ve 34. kole, v té době už vede jen o 1,4s. Velmi prudce brzdí před začátkem rychlostního limitu v nájezdu do pit-lane. Hamilton absolvuje zastávku o kolo později. Po výjezdu na trať vidí Rosberga 4s před sebou. Závod dočasně vede Vettel.
Vettelova zastávka ve 37. kole není vůbec vydařená - nedaří se utáhnout pravé zadní kolo a Vettel se propadá za Massu. Grosjean v boxech odstupuje ze závodu kvůli převodovce, závod končí i pro Sainze. Bottas se probojoval před Maldonada.
Hamilton dostává penalizaci 5s za přejetí bílé čáry na výjezdu z boxů! Penalizace bude přičtena k jeho času na konci závodu.
Perez na čerstvých pneumatikách bez problémů předjíždí Kvjata na cílové rovince a teď bojuje o 10. místo s Nasrem. Vettel se po nevydařené zastávce přibližuje k Massovi.
Ricciardo si zabojoval s Maldonadem a následně jede do boxů - až v 52. kole. Zároveň si v boxech vybírá penalizaci 5s za výměnu motoru.
Pořadí po zastávkách na konci 53. kola: Rosberg, Hamilton, Massa, Vettel, Bottas, Hülkenberg, Verstappen, Maldonado, Perez, Nasr, Ricciardo, Kvjat, Ericsson, Merhi.
Rosberg má bezpečný náskok 6s před Hamiltonem, 22s před Massou a 24 před Vettelem. Bottas je dalších 20s za Vettelem. K souboji se tedy schyluje pouze mezi Massou a Vettelem.
Vettel je v 63. kole už pod 1s za Massou - brzy začne používat DRS. Do 70. kola se pořád pomalu přibližuje, zatím to však na nadějný útok nevypadá.
Maldonado konečně zaútočil na Verstapenna, ten jej však chladnokrevně "vyvezl" mimo trať. V dalším kole to Maldonado zkouší před první zatáčkou a málem dochází ke kolizi, nakonec Verstappen prohrává po "školácké" chybě.
Nico Rosberg má starosti s pneumatikou, ale přijíždí do cíle a vyhrává Velkou cenu Rakouska! Hamilton zajišťuje další double pro Mercedes - Massa je příliš daleko, Hamiltonova penalizace tak nemá na nic vliv. Vettel se musí spokojit se 4. příčkou.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.