Kimi Raikkonen předvedl výborný start a velmi rychlou jízdou bez jediné chyby dojel i přes obtíže do cíle dříve než Michael Schumacher!
Díky vydařenému startu a úvodní kolizi se dopředu dostal Kimi Raikkonen a výrazně si polepšily oba Williamsy. Do druhého kola tak jezdci vjížděli v pořadí Trulli, Alonso, Coulthard, Schumacher, Raikkonen, Montoya, Fisichella, Pizzonia, Klien, Zonta, Button, Baugartner, Panis, Heidfeld, Massa a Barrichello. Posledně jmenovaný se v boxech zdržel dlouho, když mechanici nemohli odmontovat zlomené zadní přítlačné křídlo. O nic lépe na tom nebyl Massa. Musel vyjet safety car, který odbočil do pit-lane na konci 5. kola. Montoya se o kolo později přiblížil Schumacherovi v zatáčce Blanchimont a v upraveném nájezdu do bus-stop jej nádherným odvážným manévrem předjel. Polepšil si tak o jedno místo, ale nedokázal rudému Ferrari ujet o více než 2s.
Kimi Raikkonen rychle postupoval kupředu. Při první příležitosti se hladce přehnal přes týmového kolegu Coultharda, zajel nejrychlejší kolo závodu po chvilce již tlačil na vedoucí duo Renaultu. Zezadu mezi tím získával jednu pozici za druhou Barrichello, ale dlouho jej zdržoval Nick Heidfeld na Jordanu. Jako první se pro regulerní zastávku v boxech rozhodl Christian Klien v 10. kole, o kolo později se přidal Jarno Trulli. Na čele se tak ocitl Fernando Alonso, tlačený Raikkonenem. Třetí Coulthard už ztrácel asi 7s. Ve 12. kole udělal překvapivé hodiny v nájezdu do Le Combes vedoucí Alonso. Situaci s velkou dávkou štěstí ustál a na trať se vrátil těsně za Raikkonenem, ovšem v další zatáčce Malmedy hodiny zopakoval a zastavil se v písku. Zatím není jasné, jestli byla na vině technika. Coulthardovi praskla zadní pneumatika a musel jet několik kilometrů do depa na třech kolech. Kimi Raikkonen zastavil u mechaniků ve 14. kole, o kolo později Montoya. Schumacher vydržel s palivem déle o 3 kola.
Na začátku 20. kola tedy máme pořadí Raikkonen, Button, Trulli, Schumacher, atd., ale Button ještě musel tankovat. Mezi tím se na desáté místo mezi Panise a Kliena propracoval Barrichello. Jako poslední jel do boxů Trulli. Button v La Source předjíždí Fisichellu, který se dnes evidentně nechtěl pouštět do soubojů a jel velmi opatrně pro body. Kimi poodjel Schumacherovi na 13 s, dalších 13 s ztráceli Pizzonia a Montoya, když Raikkonen v 30. kole zajel do boxů kvůli druhému dotankování. Buttonovi praskla pneumatika právě ve chvíli, kdy o kolo předjížděl Zsolta Baumgartnera. Z nezaviněné kolize oba naštěstí vyvázli bez zranění. Podruhé musel na trať vyjet safety car a Kimi Raikkonen přišel o velmi nadějný náskok před Michaelem Schumacherem, který v té chvíli pohotově zajel k mechanikům. Před plnými tribunami zastavil Pizzoniův Williams jedoucí do té doby na 3. místě a smutný Brazilec odešel pěšky. Zřejmě tím přišel o své první stupně vítězů. Kromě jezdců, kteří museli neplánovaně do boxů vícekrát, za sebou již měli všichni dvě zastávky. Když v 34. kole zastavil safety car, jediným, kdo situaci využil, byl Klien, který předjel Panisovu Toyotu. Právě pro Toyotu vypadalo velmi povzbudivě Zontovo 4. místo.
Dopředu se snažil dostat i Coulthard a předjel devátého Panise. Michelinu explodovala třetí zadní pneumatika, tentokrát Montoyovi. Ten dojel do boxů, ale ze závodu odstoupil a Williams tak završil smolný den po skvěle rozjetém závodě. Poněkud nesmyslný manévr předvedl v přemíře snahy získat body Coulthard. Dostal so do aerodynamického stínu za Klienovým Jaguarem, ale neodhadl rychlost a zezadu do něj narazil. Musel opět s poškozeným vozem dojet k mechanikům a znovu začínat zezadu. Na trať potřetí vyjel na chvíli safety car. Kromě úvodní kolize si výborně vedly piloti Sauberu, Massa i Fisichella jeli na bodovaných místech. Velké zklamání pro Toyotu přinesl výbuch Zontova motoru tři kola před cílem. Kimi Raikkonen opět skvěle zvládl start za safety carem a Schumachera si pohlídal. Pomalu se mu vzdaloval, až v předposledním kole zajel nejrychlejší kolo závodu v čase 1:45,108 a náskok 3 s si udržel až do cíle. Jeden z nejkrásnějších a nejoblíbenějších okruhů v kalendáři nám zase přinesl překrásný závod plný napětí i dramatických okamžiků. Ale hlavně se stalo to, v co už mnozí ani nevěřili - Michael Schumacher dojel bez problémů do cíle a přesto nevyhrál! Foto: West McLaren Mercedes, Mild Seven Renault, Scuderia Ferrari, Panasonic Toyota
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.