ČÍNA - ZÁVOD: Lewis Hamilton splnil úkol a přeměnil pole-position ve vítězství, Rosberg prohrál už v kvalifikaci. Podobně na tom byl Räikkönen, který mohl útok na Vettela zkusit, kdyby je nedovedl do cíle safety-car.
Čeká nás suchý závod, před startem je teplota vzduchu 20 °C a teplota trati 45 °C. Téměř všichni budou startovat na měkkých pneumatikách, pouze Kvjat a Sainz zvolili středně tvrdou směs.
Hamilton si už před startem natočil svůj vůz na roštu trochu k Rosbergovi, start se mu podařil a pohlídal si vedení. Vettel jede za nimi a Räikkönen si během prvního kola perfektně poradil s oběma jezdci stáje Williams, takže je hned za Vettelem.
Start se vůbec nepodařil Ricciardovi, který se propadl do hloubi startovního pole. Saniz udělal hodiny, když vyjel mimo čistou ideální stopu. Verstappenovi se podařilo předjet Kvjata, který za sebou teď drží Ricciarda a oba mclareny.
Pořadí na konci 5. kola: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Nasr, Maldonado, Ericsson, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Kvjat, Ricciardo, Alonso, Button, Sainz, Merhi, Stevens.
Start Velké ceny Číny 2015 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Oba mercedesy jedou spolu, i když Rosberg bude mít asi dřív problémy se zadními pneumatikami. Vettel je 3 s za Rosbergem a Räikkönena má také asi sekundu za zády. O další 3 s dál je podobně vyrovnaná dvojce williamsů.
Hülkenberg odstupuje ze závodu. Nasr v 10. kole zahajuje první zastávky v boxech. Rosberg se stále drží sekundu za Hamiltonem, mezera mezi oběma Ferrari se zvětšila na 2 s, podobně u Williamsu.
Ve 14. kole jsou v boxech Vettel a Massa, v dalším kole Hamilton a Bottas. Rosberg dostává nové pneumatiky v 16. kole a po výjezdu na trať je těsně za ním Vettel. Jako poslední z první šestice jezdců mění pneumatiky Räikkönen.
Kvjat se propadl za oba Lotusy a nakonec odstavuje hořící vůz mimo trať. Rosberg za své zastávce zabral a je znovu pouze 2 s za Hamiltonem. Räikkönen pozdní zastávkou ztratil víc, nyní je 5 s za Vettelem, ale také se přibližuje.
Pořadí po prvních zastávkách před polovinou závodu: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Verstappen, Nasr, Perez, Ericsson, Ricciardo, Button, Alonso, Sainz, Stevens, Merhi.
Red Bully dnes bojovaly ve spodní části startovní pole, Ricciardovi se podařilo nakoneczabodovat, Kvjat kvůli problému s motorem Renault do cíle nedojel (foto: Sahara Force India)
První čtyřka se stahuje. Rosberg by asi byl schopen jet rychleji, ale nemůže se k Hamiltonovi přiblížit, protože ztrácí přítlak. Zezadu na něj přitom tlačí obě Ferrari. Ricciardo svádí krásný souboj s Ericssonem.
Ve 30. kole jede Vettel podruhé do boxů. Po návratu na trať ztrácí na Rosberga 17 s. Rosberg jde do boxů v následujícím kole, stihl vyjet před Vettelem. Hamiltonova zastávka byla bez problémů, poslední z první čtyřky jde opět Räikkönen a jeho ztráta tím opět narostla.
Williamsy odložily druhé zastávky o dalších pět kol. Maldonado udělal chybu při nájezdu do boxů a ztratil tím několik pozic. O pár kol později dělá hodiny. Verstappen po tvrdém souboji předjel Pereze. Ricciardo se musel znovu probojovat před Ericssona.
Maldonado si po schvých výletech mimo trať zase opakuje útok na Buttona a zrovna se tím připletli do cesty vozům Ferrari předjíždějícím o kolo. Následný souboj je nádherný. Maldonado už je jedno kolo vpředu, ale Button se dokázal vrátit a navíc zezadu dotírá Alonso s druhým mclarenem. Celé se to opakuje, ale tentokrát Maldonado volí defenzivnější stopu, Button sebe i Maldonada vyklidil Alonsovi z cesty...
Lewis Hamilton si připisuje další vítězství a opět poráží svého zklamanéhotýmového kolegu Nica Rosberga (foto: Daimler AG)
Na čele závodu se mezi tím nic nemění, rozestupy se spíš zvětšují, pouze Räikkönen se stále drží 2 s za Vettelem. Williams už na Ferrari ztrácí přes půl minuty! Verstappen zastavil dvě kola před koncem závodu na cílové rovince a na trati je safety car, který už nepochybně dovede jezdce až do cíle.
Jezdci jsou v cíli, Mercedes má další double, ale také další důvod k obavám z Ferrari. Na stupních vítězů uvidíme stejné osazenstvo jako minule, a za nepodařenou kvalifikaci si s Rosbergem může nadávat i Räikkönen... Williams dnes na Ferrari neměl, zato Grosjean s Lotusem boduje před oběma Saubery a Ricciardem.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.