ČÍNA - ZÁVOD: Lewis Hamilton splnil úkol a přeměnil pole-position ve vítězství, Rosberg prohrál už v kvalifikaci. Podobně na tom byl Räikkönen, který mohl útok na Vettela zkusit, kdyby je nedovedl do cíle safety-car.
Čeká nás suchý závod, před startem je teplota vzduchu 20 °C a teplota trati 45 °C. Téměř všichni budou startovat na měkkých pneumatikách, pouze Kvjat a Sainz zvolili středně tvrdou směs.
Hamilton si už před startem natočil svůj vůz na roštu trochu k Rosbergovi, start se mu podařil a pohlídal si vedení. Vettel jede za nimi a Räikkönen si během prvního kola perfektně poradil s oběma jezdci stáje Williams, takže je hned za Vettelem.
Start se vůbec nepodařil Ricciardovi, který se propadl do hloubi startovního pole. Saniz udělal hodiny, když vyjel mimo čistou ideální stopu. Verstappenovi se podařilo předjet Kvjata, který za sebou teď drží Ricciarda a oba mclareny.
Pořadí na konci 5. kola: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Nasr, Maldonado, Ericsson, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Kvjat, Ricciardo, Alonso, Button, Sainz, Merhi, Stevens.
Start Velké ceny Číny 2015 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Oba mercedesy jedou spolu, i když Rosberg bude mít asi dřív problémy se zadními pneumatikami. Vettel je 3 s za Rosbergem a Räikkönena má také asi sekundu za zády. O další 3 s dál je podobně vyrovnaná dvojce williamsů.
Hülkenberg odstupuje ze závodu. Nasr v 10. kole zahajuje první zastávky v boxech. Rosberg se stále drží sekundu za Hamiltonem, mezera mezi oběma Ferrari se zvětšila na 2 s, podobně u Williamsu.
Ve 14. kole jsou v boxech Vettel a Massa, v dalším kole Hamilton a Bottas. Rosberg dostává nové pneumatiky v 16. kole a po výjezdu na trať je těsně za ním Vettel. Jako poslední z první šestice jezdců mění pneumatiky Räikkönen.
Kvjat se propadl za oba Lotusy a nakonec odstavuje hořící vůz mimo trať. Rosberg za své zastávce zabral a je znovu pouze 2 s za Hamiltonem. Räikkönen pozdní zastávkou ztratil víc, nyní je 5 s za Vettelem, ale také se přibližuje.
Pořadí po prvních zastávkách před polovinou závodu: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Verstappen, Nasr, Perez, Ericsson, Ricciardo, Button, Alonso, Sainz, Stevens, Merhi.
Red Bully dnes bojovaly ve spodní části startovní pole, Ricciardovi se podařilo nakoneczabodovat, Kvjat kvůli problému s motorem Renault do cíle nedojel (foto: Sahara Force India)
První čtyřka se stahuje. Rosberg by asi byl schopen jet rychleji, ale nemůže se k Hamiltonovi přiblížit, protože ztrácí přítlak. Zezadu na něj přitom tlačí obě Ferrari. Ricciardo svádí krásný souboj s Ericssonem.
Ve 30. kole jede Vettel podruhé do boxů. Po návratu na trať ztrácí na Rosberga 17 s. Rosberg jde do boxů v následujícím kole, stihl vyjet před Vettelem. Hamiltonova zastávka byla bez problémů, poslední z první čtyřky jde opět Räikkönen a jeho ztráta tím opět narostla.
Williamsy odložily druhé zastávky o dalších pět kol. Maldonado udělal chybu při nájezdu do boxů a ztratil tím několik pozic. O pár kol později dělá hodiny. Verstappen po tvrdém souboji předjel Pereze. Ricciardo se musel znovu probojovat před Ericssona.
Maldonado si po schvých výletech mimo trať zase opakuje útok na Buttona a zrovna se tím připletli do cesty vozům Ferrari předjíždějícím o kolo. Následný souboj je nádherný. Maldonado už je jedno kolo vpředu, ale Button se dokázal vrátit a navíc zezadu dotírá Alonso s druhým mclarenem. Celé se to opakuje, ale tentokrát Maldonado volí defenzivnější stopu, Button sebe i Maldonada vyklidil Alonsovi z cesty...
Lewis Hamilton si připisuje další vítězství a opět poráží svého zklamanéhotýmového kolegu Nica Rosberga (foto: Daimler AG)
Na čele závodu se mezi tím nic nemění, rozestupy se spíš zvětšují, pouze Räikkönen se stále drží 2 s za Vettelem. Williams už na Ferrari ztrácí přes půl minuty! Verstappen zastavil dvě kola před koncem závodu na cílové rovince a na trati je safety car, který už nepochybně dovede jezdce až do cíle.
Jezdci jsou v cíli, Mercedes má další double, ale také další důvod k obavám z Ferrari. Na stupních vítězů uvidíme stejné osazenstvo jako minule, a za nepodařenou kvalifikaci si s Rosbergem může nadávat i Räikkönen... Williams dnes na Ferrari neměl, zato Grosjean s Lotusem boduje před oběma Saubery a Ricciardem.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.