MALAJSIE - ZÁVOD: Sebastian Vettel využil rozdílnou strategii při výjezdu safety-car a následně předvedl jízdu rychlou prakticky stejně jako Mercedes!
Hamilton vyrazil bez problémů a nechává za sebou v úvodní šikaně tvrdě bojující dvojici Vettel-Rosberg. Nakonec zůstává Vettelovo Ferrari mezi vozy Mercedes. Maldonado vyšel z tlačenice s defektem pneumatiky.
Na konci 2. kola máme pořadí: Hamilton, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Massa, Kvjat, Hülkenberg, Ericsson, Grosjean, Verstappen, Sainz, Bottas, Perez, Alonso, Button, Merhi, Nasr, Räikkönen, Maldonado.
Nasr v poslední zatáčce křídlem prořízl Räikkönenovu pneumatiku, proto museli oba do boxů a ocitli se také na konci startovního pole. Ve 4. kole dělá hodiny Ericsson, závod pro něj končí v písku a na trať vyjíždí safety-car.
Někteří jezdci včetně obou pilotů Mercedesu spěchají pro nové pneumatiky, Vettel pokračuje. Rosberg ztratil několik vteřin, protože musel v boxech čekat až mechanici vymění pneumatiky Hamiltonovi.
Pořadí na konci 6. kola za zpomalovacím vozem: Vettel, Hülkenberg, Grosjean, Sainz, Perez, Hamilton, Ricciardo, Massa, Rosberg, Verstappen, Kvjat, Bottas, Alonso, Button, Merhi, Räikkönen, Nasr, Maldonado.
Start Velké ceny Malajsie 2015 (foto: Scuderia Ferrari)
Safety-car opustil trať a Vettel si rychle buduje náskok, zatímco stříbrné šípy se musí probojovávat přes další jezdce, kteří se rozhodli nezastavovat. V 11. kole se Hamilton probojoval před Hülkenberga, ale v té době už na Vettela ztrácí 10 s. Bude to Vettelovi se staršími pneumatikami stačit?
Rosberg se zdržel za Ricciardem, ve 12. a 13. kole se před ně dostal. Ve 14. kole už je před Grosjeanem i Hülkenbergem a může stíhat Hamiltona. První z jezdců, kteří nevyužili fází za safety-car k výměně pneumatik, zastavují kolem 16. kola – např. Hülkenberg, Kvjat a Grosjean.
Vettel zajel do boxů mezi posledními, po zastávce ztrácí na Hamiltona 7 s, na Rosberga 3 s. Pořadí po první vlně zastávek: Hamilton, Rosberg, Vettel, Massa, Bottas, Kvjat, Verstappen, Räikkönen, Alonso, Sainz, Button, Grosjean, Nasr, Hülkenberg, Ricciardo, Perez, Merhi, Maldonado.
Vettel s čerstvými pneumatikami velmi rychle stahuje Rosberga a ve 22. kole je na první pokus před ním! Na Hamiltona ztrácí jen 7 s. Alonso svůj McLaren po problémech odstavuje v garáži. Ve 25. kole už Vettel útočí na Hamiltona, ale ten v té chvíli zajíždí do boxů.
Kimi se po úvodním defektu propracovává dopředu (foto: Lotus F1 Team)
Ricciardo s Kvjatem se teď trápí za dobře bránícím Hülkenbergem. Kvjat nakonec zkusil útok, ale příliš brzy jej zavřel na výjezdu a byl odeslán do hodin. Hülkenberg se přesto udržel před Ricciardem, ale už jen jedno kolo.
Díky rozdílné strategii se po Rosbergově druhé zastávce ocitl na 3. místě Räikkönen. Jeho pneumatiky jsou však už hodně opotřebované a Rosberg jde brzy před něj. Perez v souboji s Grosjeanem zavadil o jeho zadní kolo a Grosjean dělá hodiny. Jede dál, ale asi má hodně probržděné pneumatiky.
Hülkenberg a Perez dostávají desetisekundovou penalizaci za způsobené nehody. Räikkönen mění pneumatiky ve 35. kole, na trať se vrací za Bottasem a Vestappenem.
Ve 38. kole jede ke své poslední zastávce Vettel. Z pit-lane se vyřítil vedle Rosberga a v souboji uhájil 2. místo před ním! Na Hamiltona ztrácí přes 10 s, ale Hamilton jede do boxů v následujícím kole, takže Vettel se vrací do vedení.
Massova poslední zastávka se protáhla kvůli upevňování levého zadního kola. Rosberg vydržel na stávající sadě až do 42. kola. Jeho zastávka byla velmi rychlá, ale na vítězství pomýšlet nemůže, pokud se něco nestane s vedoucí dvojicí. Má však měkčí sadu a v posledních dvanácti kolech by mohl rychle stahovat Hamiltona.
Sebastian Vettel se po závodě raduje z vítězství se svým šéfem Mauriziem Arrivabenem(foto: Scuderia Ferrari)
Button stejně jako dříve jeho týmový kolega končí v garáži McLarenu. Pořadí 12 kol před cílem: Vettel, Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Massa, Bottas, Sainz, Verstappen, Ricciardo, Kvjat, Hülkenberg, Grosjean, Nasr, Maldonado, Perez, Merghi.
Rozestupy mezi vedoucí trojicí se nijak významně nemění, spíš Rosberg začal po úvodním tlaku ztrácet. Bottas se v závěru závodu dotáhl těsně za Massu a největší drama posledních tří kol se tak odehrává mezi jezdci Williamsu.
Bottas zkusil útok na Massu vnějškem v úvodní šikaně předposledního kola. Massa se tvrdým manévrem ubránil, ale o tři zatáčky dál je Bottas úspěšnější a dostává se na 5. místo.
Hamilton v posledních kolech rezignoval, Vettel s Ferrari přijíždí do cíle s náskokem 8,5 s před oběma Mercedesy! Hamilton znovu poráží Rosberga, Räikkönen se výbornou jízdou po úvodním defektu pneumatiky dostal na 4. místo. Bodují i nováčci Verstappen a Sainz. Kvjat porazil Ricciarda.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.