AUSTRÁLIE - ZÁVOD: Lewis Hamilton dobře odstartoval a po celý závod před sebe kolegu nepustil. Sebastian Vettel s Ferrari porazil Massu na Williamsu.
Na startu vyrazil nejlépe Hamilton. Do první zatáčky přijíždí s bezpečným odstupem, zatímco Rosberg musí bránit druhé místo před Massou. Räikkönen se rozjel rychleji než Vettel a na chvíli se ocitl před ním, ale potom do něj zezadu ťukl Sainz, pak z boku Nasr.
Nejhůř na to doplatil Maldonado který po úhybném manévru skončil v bariéře. A aby toho Lotus neměl málo, Grosjean v garáži odstupuje ze závodu a pro Lotus skončil úvodní závod v prvním kole. Na trati je krátce safety-car, aby mohlo být odklizeno Maldonadovo auto. Po dvou kolech se zase závodí.
Räikkönen zatím pokračuje bez zastávky, ale propadl se na 8. místo. Dobře odstartoval Button, je blízko bodovaným pozicím. Sainz jede pomalu, jeho auto asi není v pořádku po nehodě v první zatáčce.
Pořadí na konci 7. kola: Hamilton, Rosberg, Massa, Vettel, Nasr, Ricciardo, Sainz, Räikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Ericsson, Button, Perez. Ve 12. kole se Rosberg stále drží do 2s za Hamiltonem, Massa na ně ztrácí 6s, Vettel ještě o 2s víc. Ostatní zatím brzdí Nasr asi 8s za Vettelem.
Perez už dlouho strádal na posledním 13. místě za Buttonem, tak ho zkusil předjet vnitřkem ve druhé šikaně. Výjezd se mu však moc nepodařil a Button dostal tvrdou ránu z boku. Oba vozy jsou trochu poškozeny, Perez v hodinách.
Räikkönen v 17. kole dostává nové pneumatiky a mechanikům se nedaří dotáhnout pravé zadní kolo, Räikkönen se propadá až za Ericssona. Vettel se trochu přibližuje k Massovi, ale ohrozit jej zatím nemůže.
Ve 21. kole mění pneumatiky Massa, po návratu na trať je za Ricciardem. Hamiltonovi se před zastávkou daří poodjet Rosbergovi skoro na 4s. Ricciardo jede pro nové pneumatiky ve 24. kole a Massa má volnou trať. Za Ricciardem se však zdržel: ve 25. kole je v boxech i Vettel a vyjíždí před Massou!
Hamilton jede do boxů jako první z jezdců Mercedesu ve 26. kole, v dalším kole ho následuje Rosberg, zůstává asi 2-3 s za Hamiltonem. Räikkönen na cílové rovince předjíždí Verstappena a je 13s za Massou. Ericsson předjel Pereze a je na 10. místě.
Pořadí v polovině závodu: Hamilton, Rosberg, Vettel, Massa, Räikkönen, Verstappen, Nasr, Ricciardo, Hülkenberg, Ericsson, Perez, Sainz, Button. Verstappen jede poprvé do boxů až ve 31. kole, Perez zatím pokračuje bez zastávky.
Nejrychlejším jezdcem na trati je teď Räikkönen – průběžně zlepšuje nejrychlejší kolo a rychle stahuje Massu. Verstappen ve 34. končí pro poruchu motoru. Rosberg vyvíjí větší tlak na Hamiltona, ale pod 1s se zatím nedostal.
Pěkný souboj svádí Sainz s Perezem. Sainz se snaží dostat dopředu, ale Perezovi se daří bez výraznější defenzivní stopy pozici bránit. Hamilton zrychlil a znovu si vypracoval dvousekundový náskok na Rosberga.
Räikkönen je ve 41. kole podruhé v boxech. A krátce po výjezdu z pit-lane má nějaký problém, patrně jde jen o nedotažené kolo. Odstavuje vůz mimo trať a nezbývá mu než závod vzdát... A Ferrari bude vyšetřováno komisaři.
Deset kol před koncem závodu je startovní pole roztrhané a může dojít pouze na tři samostatné souboje o první, třetí a pátou příčku. Ve všech třech případech je však mezi jezdci stále několik stabilních sekund, pouze Rosbergovi se teď daří držet do 2s za Hamiltonem.
Sainz na 8. místě se už hodně trápí s pneumatikami a zezadu se rychle přibližuje Ericsson. Dlouho nevzdoroval, v 54. kole je Ericsoon před Sainzem. Je tu spolední kolo a Rosberg se stále snaží, ale nikdy není blíž než 1,5s.
Stříbrné šípy jsou v cíli, Lewis Hamilton vítězí. Vettel svůj první závod u Ferrari dokončil na stupních vítězů, porazil Massu. Skvělou jízdu předvedl Nasr, svůj Sauber přivezl na 5. místě. Dva nováčci - Nasr a Sainz – bodují ve svém prvním závodě!
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.