ABÚ ZABÍ - ZÁVOD: Lewis Hamilton si dobrým startem zajistil vítězství. Definitivní konec Rosbergovým nadějím učinil motor.
Na konci startovního roštu stojí Grosjean, který si navíc bude muset odpykat penalizaci v podobě průjezdu boxy. Vozy Red Bull se připravují u výjezdu z pit-lane.
Hamilton z druhého místa vyrazil výborně a je před Rosbergem. Ten si navíc musí dávat pozor na Massu. Zato Bottasovi s druhým Williamsem start nevyšel a je až na konci první desítky. Magnussen dostal lehčí ránu od Hülkenberga Ten za to později dostává penalizaci 5 sekund stop & go.
Pořadí na konci 1. kola: Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Räikkönen, Alonso, Kvjat, Bottas, Hülkenberg, Perez, Gutiérrez, Vergne, Magnussen, Maldonado, Kabajaši, Sutil, Ricciardo, Vettel, Grosjean, Stevens.
Rosberg se v prvních kolech závodu drží blízko za Hamiltonem, ale pod sekundu pro použití DRS se mu dostat nedaří. Massa ztrácí asi 0,5 s na kolo a zdá se, že do boje o titul nezasáhne. Piloti Red Bullu se začínají probojovávat dopředu. Kvjat předjel Räikkönena.
Hamilton odstartoval jako raketa, hned šel před Rosberga a ujížděl (foto: Daimler AG)
Hamilton si pomalu buduje náskok. Alonso jde v 5. kole jede poprvé do boxů. V dalším kole jej následují Button, Kvjat a Räikkönen. V 9. kole mění pneumatiky Hamilton. Rosberg zastavuje hned o kolo později a rozestup mezi oběma soupeři se zvětšuje už na 2,5 s.
Ricciardo svádí dlouhý souboj s Vergnem, svým bývalým kolegou z Toro Rosso. Massa vede závod až do 13. kola, kdy si také jede pro nové pneumatiky a vrací se za mercedesy. Kvjat skončil, jeho vůz stojí napříč trati. Je odtlačen pod žlutými vlajkami.
Rosberg podle radiové komunikace plánuje delší stint než Hamilton. Ricciardo brzdí Bottase, zatímco Vettel absolvuje zastávku v boxech. Moc se mu nepodařil odjezd od mechaniků, trochu ztratil. Po návratu na trať předjíždí Gutierreze.
Pořadí na konci 24. kola: Hamilton, Rosberg, Massa, Ricciardo, Bottas, Button, Alonso, Räikkönen, Perez, Hülkenberg, Vergne, Maldonado, Magnussen, Vettel, Gutierrez, Grosjean, Sutil, Kobajaši, Stevens.
Rosberg zpomaluje, stěžuje si na ztrátu výkonu. Zřejmě nemůže použít ERS, ve 27. kole ho předjíždí Massa. Maldonado odstavuje mimo trať hořící Lotus. Button po výjezdu z boxů pěkně bojuje s Alonsem. Nakonec dělá chybu a musí bránit pozici před Magnussenem.
Hamilton jede ve 31. kole podruhé do boxů. Na trať vjíždí těsně za Rosbergem a bez problémů ho předjíždí. Krátce nato jde před Rosberga i Bottas. Za chvíli je Bottas znovu těsně za Ricciardem. Rosberg jede podruhé do boxů ve 35. kole a propadá se za vozy Force India. Ve 37. kole prohrává i s Vettelem.
Hamilton se po Massově zastávce vrací do čela závodu, zatímco Rosbergovy problémy se zhoršují. Perez snadno předjíždí Räikkönena v boji o 11. místo. Massa na čerstvých gumách začíná Hamiltona rychle stahovat, na konci 47. kola ztrácí jen 8 s.
Rosberg je 5 kol před cílem venku z první desítky. V boxech se střídají redbully. Krátce poté předjíždí Alonsa. Massa stáhl Hamiltona už na 3,5 s, ale do cíle chybí už jen dvě kola. Mercedes povolává Rosberga do garáže, ale ten se rozhodl dojet do cíle, přestože už nemůže nic získat.
Lewis Hamilton je bezpečně v cíli a získává svůj druhý titul mistra světa! Dvě sekundy po něm přijíždí Massa, na stupních vítězů je i Bottas.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.