ABÚ ZABÍ - ZÁVOD: Lewis Hamilton si dobrým startem zajistil vítězství. Definitivní konec Rosbergovým nadějím učinil motor.
Na konci startovního roštu stojí Grosjean, který si navíc bude muset odpykat penalizaci v podobě průjezdu boxy. Vozy Red Bull se připravují u výjezdu z pit-lane.
Hamilton z druhého místa vyrazil výborně a je před Rosbergem. Ten si navíc musí dávat pozor na Massu. Zato Bottasovi s druhým Williamsem start nevyšel a je až na konci první desítky. Magnussen dostal lehčí ránu od Hülkenberga Ten za to později dostává penalizaci 5 sekund stop & go.
Pořadí na konci 1. kola: Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Räikkönen, Alonso, Kvjat, Bottas, Hülkenberg, Perez, Gutiérrez, Vergne, Magnussen, Maldonado, Kabajaši, Sutil, Ricciardo, Vettel, Grosjean, Stevens.
Rosberg se v prvních kolech závodu drží blízko za Hamiltonem, ale pod sekundu pro použití DRS se mu dostat nedaří. Massa ztrácí asi 0,5 s na kolo a zdá se, že do boje o titul nezasáhne. Piloti Red Bullu se začínají probojovávat dopředu. Kvjat předjel Räikkönena.
Hamilton odstartoval jako raketa, hned šel před Rosberga a ujížděl (foto: Daimler AG)
Hamilton si pomalu buduje náskok. Alonso jde v 5. kole jede poprvé do boxů. V dalším kole jej následují Button, Kvjat a Räikkönen. V 9. kole mění pneumatiky Hamilton. Rosberg zastavuje hned o kolo později a rozestup mezi oběma soupeři se zvětšuje už na 2,5 s.
Ricciardo svádí dlouhý souboj s Vergnem, svým bývalým kolegou z Toro Rosso. Massa vede závod až do 13. kola, kdy si také jede pro nové pneumatiky a vrací se za mercedesy. Kvjat skončil, jeho vůz stojí napříč trati. Je odtlačen pod žlutými vlajkami.
Rosberg podle radiové komunikace plánuje delší stint než Hamilton. Ricciardo brzdí Bottase, zatímco Vettel absolvuje zastávku v boxech. Moc se mu nepodařil odjezd od mechaniků, trochu ztratil. Po návratu na trať předjíždí Gutierreze.
Pořadí na konci 24. kola: Hamilton, Rosberg, Massa, Ricciardo, Bottas, Button, Alonso, Räikkönen, Perez, Hülkenberg, Vergne, Maldonado, Magnussen, Vettel, Gutierrez, Grosjean, Sutil, Kobajaši, Stevens.
Rosberg zpomaluje, stěžuje si na ztrátu výkonu. Zřejmě nemůže použít ERS, ve 27. kole ho předjíždí Massa. Maldonado odstavuje mimo trať hořící Lotus. Button po výjezdu z boxů pěkně bojuje s Alonsem. Nakonec dělá chybu a musí bránit pozici před Magnussenem.
Hamilton jede ve 31. kole podruhé do boxů. Na trať vjíždí těsně za Rosbergem a bez problémů ho předjíždí. Krátce nato jde před Rosberga i Bottas. Za chvíli je Bottas znovu těsně za Ricciardem. Rosberg jede podruhé do boxů ve 35. kole a propadá se za vozy Force India. Ve 37. kole prohrává i s Vettelem.
Hamilton se po Massově zastávce vrací do čela závodu, zatímco Rosbergovy problémy se zhoršují. Perez snadno předjíždí Räikkönena v boji o 11. místo. Massa na čerstvých gumách začíná Hamiltona rychle stahovat, na konci 47. kola ztrácí jen 8 s.
Rosberg je 5 kol před cílem venku z první desítky. V boxech se střídají redbully. Krátce poté předjíždí Alonsa. Massa stáhl Hamiltona už na 3,5 s, ale do cíle chybí už jen dvě kola. Mercedes povolává Rosberga do garáže, ale ten se rozhodl dojet do cíle, přestože už nemůže nic získat.
Lewis Hamilton je bezpečně v cíli a získává svůj druhý titul mistra světa! Dvě sekundy po něm přijíždí Massa, na stupních vítězů je i Bottas.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.