BRAZÍLIE - ZÁVOD: Nico Rosberg se konečně dokázal soustředit a nedal Hamiltonovi šanci. Brazílie oslavuje Massovo třetí místo.
Před startem je sucho a navzdory nejistým předpovědím to nakonec vypadá na celý suchý závod. Sutil bude startovat z boxové uličky.
Rosberg si první místo před týmovým kolegou podržel, stejně jako Massa před Bottasem. Třetí dvojice je tvořena vozy McLaren, protože Magnussenovi se podařilo ředjet Vettela. Ten udělal chybu, propadl se i za Alonsa a za zády má Ricciarda.
Pořadí na konci 5. kola: Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Vettel, Ricciardo, Gutierrez, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean, Perez, Vergne, Sutil, Maldonado.
Massa v 6. kole zahajuje zastávky v boxech. V dalším kole soupeří mechanici Buttona a Bottase, pořadí se však nemění. Massa je na nových pneumatikách hned rychlý a donutil Mercedes také zajet pro nové pneumatiky, první mění Rosberg. Massa však překročil rychlost v boxové uličce a dostává penalizaci 5 sekund.
Start Velké ceny Brazílie 2014 (foto: Daimler AG)
Hamiltonovi vyšla zastávka o něco lépe než Rosbergovi a málem vyjel na trať vedle něj, ale nakonec mu to nepovedlo. Rosbergovi navíc komplikuje situaci Grosjean, který je ve stejném kole. Oba Mercedesy jej předjíždí na cílové rovince.
Rosberg ve 12. kole předjel Kvjata a závod nyní dočasně vede Hülkenberg před Rosbergem, Kvjatem a Hamiltonem. V dalším kole jde před Kvjata i Hamilton, zatímco Rosberg už chytá útok na Hülkenberga.
V první zatáčce 14. kola je Rosberg znovu ve vedení a nyní má šanci poodjet Hamiltonovi. Tomu se podařilo dostat na 2. místo až v 16. kole. Navíc dostává zprávu od inženýra, že má hlídat teplotu zadních pneumatik. Sám si naopak stěžuje na vibrace od předních kol. Úplně spokojený není ani Rosberg, toho trápí přetáčivost.
Williamsy také bojují, Massa už je před Kvjatem. Hükenberg mezi tím jede do boxů. Vettel předjel Sutila. Rád by zaútočil i na Alonsa, ale dostává pokyn k udržování odstupu, aby šetřil pneumatiky. Sutil je v boxech dlouho, nyní bude poslední.
Pořadí na konci 20. kola – po prvních zastávkách: Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Button, Grosjean, Magnussen, Alonso, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Gutierrez, Hülkenberg, Perez, Vergne, Maldonado, Kvjat, Sutil.
Rosberg má nyní náskok 2 sekundy, Massa na Hamiltona ztrácí 5 s, Bottas další 3 s. Útočivé jsou teď pouze piloti stáje McLaren – Magnussen předjíždí Grosjeana, Button je v dosahu DRS za Bottasem. Hamiltonovi začíná dařit víc, ve 24. kole se dostal na 1s za Rosberga a asi bude brzy moci použít DRS.
Ostrý souboj mezi jezdci Ferrari vyzněl nakonec lépe pro Alonsa, díky strategiiměl ke konci čerstvější pneumatiky (foto: Scuderia Ferrari)
Ke druhé zastávce jede jako první opět Massa ve 25. kole. Musí si odpykat svoji penalizaci a na trať vjíždí na 13. místě před Maldonadem. O kolo později zastavuje Rosberg a ví, že teď se musí hodně snažit, aby si udržel vedení.
Bottas má při své zastávce nějaký problém v kokpitu, pomáhá mu mechanik a zastávka je dlouhá. Do boxů jedou Vettel, Button, Ricciardo, Alonso a další. Chystá se i Hamilton, ale ještě před tím dostává hodně nepříjemný smyk a téměř zastavuje mimo trať, tohle jej bude stát několik sekund.
Po zastávkách má Rosberg náskok 7 s před Hamiltonem, Třetí je zatím Räikkönen, ale ten teprve pojede do boxů. Button bojuje s Kvjatem, Magnussen útočí na Vettela. Hamilton na to tlačí a Rosberga zase rychle dohání.
Räikkönen vydržel na druhé sadě pneumatik až do 35. kola, Hülkenberg ještě o kolo déle. Massa je tím znovu třetí, ale na Hamiltona ztrácí skoro 10 s. Hůř je na tom po dlouhé zastávce Bottas – až na 10. místě. Vettel se v nájezdu do první zatáčky protlačil před Kvjata.
Ricciardo má problém s předním zavěšením a ve 39. kole odstupuje ze závodu. Hülkenberg hodně tvrdě zaútočil na Bottase, ten situaci zachránil výletem mimo trať, ale prohrál nakonec souboj i s Räikkönenem – evidentně s jeho vozem není něco v pořádku. Jede do boxů a absolvuje další dlouhou zastávku.
Hamilton neustále drží Rosberga pod tlakem – ve 43. kole už ztrácí pouze 3 s. Alonso se snaží předjet Magnussena. V Senna-S se to nepodařilo, ale dobře si jej nachystal a za rovinkou a 4. zatáčkou je před ním.
Šťastný Massa to doma dotáhl na pódium (foto: Pirelli)
V 50. kole jede Rosberg potřetí do boxů, Hamilton už byl těsně za ním. Následují jej Massa a Button. Massa omylem zajel k mechanikům stáje McLaren, kteří jej rychle odeslali o garáž dál. Hamiltonovi to nevyšlo a po své zastávce je zase za Rosbergem, ale opět není daleko. Do boxů jede i Alonso.
V 53. kole je Hamilton v DRS zóně za Rosbergem. Massa hravě předjel Hülkenberga a znovu je třetí. Button je těsně za 5. Räikkönenm, který se před něj dostal díky strategii. Nakonec Button vybojoval čtvrté místo v 61. kole po krásném souboji. Před Räikkönena jde i Vettel.
Dech beroucí souboj Rosberga s Hamiltonem pokračuje. Hamilton v každém kole používá DRS, ale Rosberg teď jede bezchybně a nedává příležitost k útoku. Vydrží do cíle? Räikkönen svádí další parádní souboj s Alonsem, který má asi o 20 kol mladší pneumatiky. V 66. kole už Räikkönen nemá šanci, ale podívaná to byla hezká.
Rosberg dokázal zachovat klid a ukončuje Hamiltonovu vítěznou šňůru! Massa je před nadšeným brazilským publikem na stupních vítězů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.