USA - ZÁVOD; Lewis Hamilton startoval druhý a Nica Rosberga dokázal předjet na trati, přestože o moc rychlejší většinou nebyl. Ricciardo vyzrál na oba williamsy.
Rosberg si v první zatáčce pohlídal vedení před Hamiltonem a oba mercedesy vedou startovní pole. Massa předjel Bottase, Ricciardo se propadl za Magnussena a Alonsa. Ještě během prvního kola se Ricciardo probojoval zpět před Magnussena. Perez útočí příliš optimisticky na Sutila, čímž ze závodu vyřazuje oba a navíc nabral i Räikkönenovo Ferrari. Na trati je safety-car a řada jezdců jede do boxů.
Na konci 4. kola se začíná znovu závodit. Aktuální pořadí: Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Maldonado, Vergne, Grosjean, Kvjat, Magnussen, Gutierrez, Button, Hülkenberg, Vettel.
Restart využil Bottas a pokusil se vrátit na 3. místo, ale Massa pozici uhájil. Úspěšněji zaútočil Ricciardo na Alonsa a vybojoval si původní 5. místo. Hamilton se drží do sekundy za Rosbergem, Massa v prvních ostrých kolech ztrácí víc než půl sekundy na kolo.
Grosjean bojuje s Vergnem o 9. místo, zatím je opatrný. Několik jezdců je podezřelých z překročení povolené rychlosti během safety-car fáze. Button nakonec zůstává bez trestu, ale Vergne, Gutierrez a Maldonado dostávají trest 5s stop&go.
Ve 13. kole si Rosberg stále drží sekundový náskok před Hamiltonem, ale už hlásí, že jeho levá přední pneumatika je na konci životnosti. Ricciardo se dokázal nebezpečně zavěsit za Bottase a zdá se, že má pneumatiky v podstatně lepším stavu. Vettel se zatím dostal před Gutierreze na 15. místo.
Ve 14. kole jsou v boxech Massa s Ricciardem, pořadí mezi nimi se nemění. O kolo později dostávají nové pneumatiky Rosberg a Bottas. Rosberg v posledních dvou kolech zabral a vzdálil se Hamiltonovi na 2s.
Bottas vyjel na trať těsně před Ricciardem, ale na studených pneumatikách nemá šanci a souboj prohrává. V dalších zatáčkách však svého soupeře na red bullu nenechává v klidu. V boxech je Hamilton a po návratu na trať je opět za Rosbergem.
Do boxů míří také Alonso, poté svádí úspěšný souboj s Vettelem na starých pneumatikách. Hülkenberg odstavuje monopost mimo trať a pro tým Force India tak závod skončil. Ricciardo stabilizoval situaci, Bottas se prozatím musí smířit s 5. místem.
Grosjean zaútočil na Gutierreze a donutil ho na výjezdu sundat nohu z plynu, čehož hned využil i Vergne. Hamilton pomalu stahuje Rosberga a ve 22. kole se znovu dostal na dosah použití DRS. Alonso usiluje o Buttonovo 8. místo.
Pořadí na konci 23. kola – po prvních zastávkách: Rosberg, Hamilton, Massa, Ricciardo, Bottas, Magnussen, Button, Alonso, Vettel, Räikkönen, Grosjean, Vergne, Maldonado, Kvjat, Gutierrez.
Ve 24. kole se Alonsovi konečně podařilo vybrzdit Buttona. A Hamilton útočí na Rosberga, je to hodně těsné, ale Rosberg neriskuje a nechává Hamiltonovi místo! Nejvíc se teď trápí Vettel – stěžuje si na auto do rádia a krátce na to jej předjíždí Grosjean a Vergne. Může čekat útok od Räikkönena a Maldonada, ale už jede do boxů.
Alonso si dobře nechystal útok na Magnussena a na výjezdu ze zatáčky je pohodlně před ním. Grosjean předjíždí Buttona, ale ten už je také na cestě do boxů. Ve 31. kole jede podruhé přezouvat Bottas, následuje jej Ricciardo. Trochu pomalejší zastávku má Massa ve 33. kole a je za Ricciardem!
Hamilton má ve 33. kole náskok už 3s a jede do boxů. Sice by asi vydržel déle, ale dohnal by pomalejší vozy o kolo zpět. Rosbergova zastávka je o pár desetin pomalejší, navíc o kolo později, a rozestup mezi nimi už činí téměř 4s.
Nejrychlejší kolo teď drží díky novým pneumatikám Ricciardo, kterého už nebrzdí williamsy a jede rychleji než Hamilton. Rosbergovi třetí sada pneumatik svědčí a pro změnu zase stahuje Hamiltona, na konci 37. kola ztrácí 2,8.
Ricciardo už s rychlost s mercedesy neudrží, ale stále je rychlejší než Massa. Maldonado dostává 5s stop&go za překročení rychlosti v pit-lane. Alonso je 12 kol před cílem znovu u mechaniků, po výjezdu na trať prohrává souboj s rozjetým Vettelem a snaží se útok vrátit. Rosbergova stíhací jízda se zastavila, už několik kol se drží 2,5s za Hamiltonem.
Button na 9. místě začíná mít problémy s pneumatikami a musí za sebou držet Grosjeana, Vergneho a Maldonada, dotahují se i Räikkönen a Kvjat. Vergne poslal auto vedle Grosjeana, ale trochu přestřelil. Vozy se střetly a vypadá to, že Grosjeanův Lotus už naplno nepojede.
Grosjean je za Maldonadem, Räikkönen vrátil útok Kvjatovi. Massa stahuje Ricciarda a schyluje se k boji o 3. místo. Vettel a Räikkönen teď bojují o 12. příčku. Maldonadovi a Vettelovi se podařilo předjet Buttona. Vettel v první zatáčce posledního kola předjel Vergneho.
Hamilton je v cíli a zvětšuje náskok před Rosbergem o dalších 7 bodů! Ricciardo neudělal chybu a zůstal před oběma vozy Williams. Button v posledním kole gentlemansky uhnul Rosbergovi, zatímco Grosjean vjel Rosbergovi do cesty a Buttona předjel.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.