RUSKO - ZÁVOD: Mercedes má pohár konstruktérů! Lewis Hamilton si v Rusku zajel pro jednoduché vítězství poté co jeho týmový kolega přestřelil nájezd do první zatáčky.
Hamilton si na startu drží první místo, ale v první pomalé zatáčce jej Rosberg předjíždí na brzdy. Jenže to přehnal, dlouhým smykem zcela zničil přední pneumatiky a na konci prvního kola musí do boxů, takže je na konci startovního pole. Následně se ptá svého inženýra, jaká je strategie, a dostává poměrně zajímavou odpověď: na těchto pneumatikách jedeme do cíle. Do boxů na konci prvního kola zajel i Massa.
Dobře odstartoval Button, je po Rosbergově zastávce je třetí. Ale tlačí se na něj Alonso. Vettel a Ricciardo předjeli domácího Kvjata. Vergne bojuje s Magnussenem, ale nakonec se propadá za oba vozy Red Bullu. Rosberg předjel Sutila.
Pořadí na konci 7. kola: Hamilton, Bottas, Button, Alonso, Magnussen, Vettel, Ricciardo, Vergne, Räikkönen, Kvjat, Perez, Gutierrez, Hülkenberg, Grosjean, Ericsson, Rosberg, Sutil, Massa, Maldonado, Kobajaši, Chilton.
Rosbergova chyba ve druhé zatáčce, která rozhodla závod (foto: Daimler AG)
Bottas se drží blízko za Hamiltonem, na konci 10. kola ztrácí jen 2,5 sekundy. Button je o 7 s dál. Největší „brzda“ je teď Ricciardo, který za sebou drží Vergneho, Räikkönena a Kvjata. V 11. kole jede do boxů. Rosberg předjel Grosjeana a už je 14. Chilton je v garáži a odstupuje ze závodu.
Rosberg s Massou předjeli Hülkenberga a Gutiérreze. Buttonovi se podařilo odpoutat od Alonsa. Ve Rosberg ve 20. kole opatrně předjíždí Pereze a je na bodech. Jeho tým podle radiové komunikace věří, že by se po zastávkách v boxech mohli ocitnout na 3. místě před Buttonem.
Kolem 26. kola jsou tu zastávky v boxech. Rosberg zvládl předjet Räikkönena a zajet nejrychlejší kolo. Hamilton zastavuje ve 28. kole. Po zastávkách je Rosberg pouhou sekundu za Bottasem, to znamená bezpečné 3. místo. Zastávka vůbec nevyšla Alonsovi, jehož mechanici při zmatcích se zvedákem ztratili asi 5 sekund.
Sutil zkouší předjet Grosjeana, ale po lehkém kontaktu dělá hodiny a Francouz jakožto viník incidentu dostává trestných 5 vteřin. Vettel zůstal na původních pneumatikách až do 30. kola, kdy už hodně zdržoval Bottase a Rosberga. Ve 31. kole se Rosbergovi podařil útok na Bottase a je druhý, na Hamiltona však ztrácí dlouhých 20s, a to má mnohem startší pneumatiky...
Mistrovské oslavy u Mercedesu - tři závody před koncem sezóny! (foto: Daimler AG)
Rosberg nyní s každým kolem zlepšuje nejrychlejší kolo závodu, Hamiltona stahuje asi o půl sekundy na kolo. Kolem 40. kola už Rosbergovy pneumatiky opouští nejlepší forma, Hamilton se znovu začíná vzdalovat. Bottas je 5 sekund za Rosbergem, Button ztrácí dalších 5 s. Ricciardo, který se během zastávek dostal před Vettela, naní tlačí na Alonsa v boji o 6. místo.
Pořadí na konci 41. kola: Hamilton, Rosberg, Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Pérez, Massa, Hülkenberg, Vergne, Kvjat, Gutierrez, Sutil, Grosjean, Maldonado, Ericsson.
Startovní pole je deset kol před koncem závodu roztahané, pouze Ricciardo se drží za Alonsem a Massa tlačí na Péreze. V posledních pěti kolech hodně zrychluje Bottas, ale na Rosberga dvě kola před cílem pořád ztrácí 4 s. Hülkenberg se dotáhl na Massu a začíná mu dělat problémy.
Lewis Hamilton je v cíli, Nico Rosberg zajišťuje double a pro Mercedes to znamená vítězství v poháru konstruktérů 2014! Bottas je třetí, za ním s velkými rozestupy dva mclareny, Alonso a dva redbully. Bodují ještě Räikkönen a Pérez.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.