SINGAPUR - ZÁVOD: Lewis Hamilton ztratil vedení jen při poslední zastávce, ale Vettela předjel. Rosberg neodstartoval.
Vozy startují do zahřívacího kola, pouze Rosberg a jeho Mercedes zůstávají stát! Na roštu řešil problém s volantem a nyní se jeho technici snaží stihnout jeho start z pit-lane. Mercedes to stihl a Rosberg bude startovat z boxů. Takové „štěstí“ nemá Kobajaši, který během zahřívacího kola odstupuje ze závodu.
Hamilton odstartoval dobře a drží první místo. Vettel na startu předjel Ricciarda, ale před oba redbully se dostal Alonso. Zkrátil si druhou zatáčku, ale Vettel je nakonec před ním, a proto Alonso není penalizován. Start vyšel i Räikkönenovi, je na 5. místě před Buttonem.
Hülkenberg má po startu poškozené přední křídlo, podobný problém má zřejmě i jeho týmový kolega Pérez. Rosberg je po startu z pit-lane poslední, ale už na konci prvního kola se mu podařilo dohnat vozy před sebou.
Pořadí na konci 3. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Button, Bottas, Magnussen, Kvjat, Vergne, Hülkenberg, Gutierrez, Perez, Grosjean, Sutil, Maldonado, Bianchi, Ericsson, Chilton, Rosberg.
Start Velké ceny Singapuru 2014 (foto: Red Bull Racing)
Ve 4. kole Rosberg předjel Chiltona a stahuje Ericssona. Vettel se zatím drží do 2 sekund za Hamiltonem, ujel však Alonsovi o 3 s. Ani Alonso není ohrožován, Ricciardo ztrácí další 2 s a musí se soustředit spíš na Räikkönena ve zpětných zrcátkách.
Jako první do boxů pro superměkké pneumatiky jede Sutil na konci 8. kola. Rosbergovi se nedaří dostat před Ericssona. Zřejmě nemůže využít plný výkon kvůli problémům s převodovkou. Podle komunikace s týmem má problémy se softwarem, nebude mu fungovat omezovač rychlosti v boxech.
Riccairdo se dokázal odpoutat od Räikkönena. V 10. kole míří do boxů Massa. V dalším kole i Räikkönen a Bottas. Ve 12. kole mění pneumatiky Vettel, Alonso a Ricciardo, na trať vjíždí celá trojice ve stejném pořadí. Hamilton jede do boxů poslední z vedoucích jezdců a bezpečně si drží vedení, na druhém místě je dočasně Button.
Massa předjel Péreze a je sedmý. Rosberg velmi pomalu zajíždí k mechanikům, zastavuje motor a dostává nový volant. Snaží se znovu rozjet, ale nedaří se. Odstupuje ze závodu. Räikkönen a Bottas jsou také před Perezem a stíhají Massu.
Pořadí po prvních zastávkách v boxech na konci 17. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Bottas, Button, Vergne, Magnussen, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean, Sutil, Maldonado, Perez, Gutierrez, Bianchi, Chilton, Ericsson.
Hamilton má ve 20. kole náskok 8 sekund před Vettelem a 10 s před Alonsem. Ricciardo ztrácí další 4s a Massa daších 10s. Celkově je pole roztahané a nedochází nyní k soubojům, pouze Maldonado krouží těsně za Sutilem. V garáži končí závod i pro Gutiérreze.
Felipe Massa zahájil druhé zastávky a pak ujel nejdelší stint, proto svými výkonyna dráze nikterak nevynikal (foto: Williams F1 Team)
Ve 23. kole zahajuje Massa druhé zastávky. Bottas jej následuje v dalším kole, ostatní jezdci z první desítky zatím pokračují. Alonso absolvuje druhou zastávku ve 25. kole. Maldonado odjel od mechaniků s pneumatickou pistolí na kole.
Ve 26. kolech dostává nové pneumatiky Vettel a po návratu na trať je za Alonsem. Do boxů jede i Hamilton a nyní je jen 4 sekundy před Alonsem. Hned však zajíždí nejrychlejší kolo a momentálně to nevypadá, že by měl mít s Alonsem problém. Ricciardo se po své zastávce vrací za Vettela.
Pérezovi se ve 30. kole po kontaktu se Sutilem rozpadlo přední křídlo a jeho část se zaklínila pod vozem. Mexičan jede do boxů, ale na trati je hodně úlomků a na trati je safety-car. Kdo má možnost, jede rychle pro nové pneumatiky: Alonso, Button, Räikkönen, Hülkenberg a další. Hamilton projel úlomky z Perezova křídla, pravděpodobně se to stalo více jezdcům.
Pořadí na konci 32. kola za safety-carem: Hamilton, Vettel, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Button, Räikkönen, Vergne, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Grosjean, Sutil, Maldonado, Bianchi, Perez, Ericsson, Chilton.
Ve 35. kole dostávají jezdci jedoucí o kolo zpět povolení k předjetí startovního pole. Sutil dostává penalizaci 5 sekund stop & go za získání výhody jízdou mimo trať při předjíždění Bianchiho. Z nehody Sutila s Pérezem žádná penalizace nebude.
Závod je restartován ve 37. kole. Hamilton hned ujíždí, zatímco piloti Ferrari teď musí spíš šetřit pneumatiky, protože mají šanci dojet na nich do cíle. Stejný plán mají i jezdci stáje Williams a možná i Red Bullu.
Lewis Hamilton se Sebastianem Vettelem slaví na pódiu (foto: Red Bull Racing)
Hamilton má ve 43. kole náskok na Vettela už 14 s. Hülkenberg si poradil s Kvjatem, který následně jede do boxů. Za ním svádí vnitrotýmový souboj Maldonado s Grosjeanem, kteří cítí šanci získat body. Button se snaží předjet Bottase, ale na rovinkách na něj pořád nemá. Navíc na něj zezadu tlačí Räikkönen.
Hamilton přezouvá až v 52. kole, ale ani náskok 25 s nestačí k udržení vedení a do čela jde Vettel! Jeho gumy už jsou ale hodně staré a Hamilton jej dokázal během dvou kol předjet. Button má technické potíže a odstupuje ze závodu. Bottas si přesto neoddychne, během pár chvil jej stáhl Räikkönen.
Ricciardo s Alonsem teď jedou o hodně rychleji než Vettel, kterému asi rychle odcházejí pneumatiky. Podobné trápení jako Vettel má Bottas, ten za sebou vede velmi těsný vláček Räikkönen – Hülkenberg – Vergne.
Vergne dostává další penalizaci 5 sekund za opuštění trati, ale poradil si s tím dobře – předjel Räikkönena i Bottase a zkouší ujet. Místo kol však už odpočítáváme vteřiny do dvouhodinového limitu.
Časový limit vypršel a Hamilton je v cíli, vítězí ve Velké ceně Singapuru. Vettel je druhý, Ricciardo ani Alonso už nic nezkusili. Vergne dokázal předjet i Péreze. Zato Bottas je ztracen, má problém s pneumatikou a je mimo body!
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.