SINGAPUR - ZÁVOD: Lewis Hamilton ztratil vedení jen při poslední zastávce, ale Vettela předjel. Rosberg neodstartoval.
Vozy startují do zahřívacího kola, pouze Rosberg a jeho Mercedes zůstávají stát! Na roštu řešil problém s volantem a nyní se jeho technici snaží stihnout jeho start z pit-lane. Mercedes to stihl a Rosberg bude startovat z boxů. Takové „štěstí“ nemá Kobajaši, který během zahřívacího kola odstupuje ze závodu.
Hamilton odstartoval dobře a drží první místo. Vettel na startu předjel Ricciarda, ale před oba redbully se dostal Alonso. Zkrátil si druhou zatáčku, ale Vettel je nakonec před ním, a proto Alonso není penalizován. Start vyšel i Räikkönenovi, je na 5. místě před Buttonem.
Hülkenberg má po startu poškozené přední křídlo, podobný problém má zřejmě i jeho týmový kolega Pérez. Rosberg je po startu z pit-lane poslední, ale už na konci prvního kola se mu podařilo dohnat vozy před sebou.
Pořadí na konci 3. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Button, Bottas, Magnussen, Kvjat, Vergne, Hülkenberg, Gutierrez, Perez, Grosjean, Sutil, Maldonado, Bianchi, Ericsson, Chilton, Rosberg.
Start Velké ceny Singapuru 2014 (foto: Red Bull Racing)
Ve 4. kole Rosberg předjel Chiltona a stahuje Ericssona. Vettel se zatím drží do 2 sekund za Hamiltonem, ujel však Alonsovi o 3 s. Ani Alonso není ohrožován, Ricciardo ztrácí další 2 s a musí se soustředit spíš na Räikkönena ve zpětných zrcátkách.
Jako první do boxů pro superměkké pneumatiky jede Sutil na konci 8. kola. Rosbergovi se nedaří dostat před Ericssona. Zřejmě nemůže využít plný výkon kvůli problémům s převodovkou. Podle komunikace s týmem má problémy se softwarem, nebude mu fungovat omezovač rychlosti v boxech.
Riccairdo se dokázal odpoutat od Räikkönena. V 10. kole míří do boxů Massa. V dalším kole i Räikkönen a Bottas. Ve 12. kole mění pneumatiky Vettel, Alonso a Ricciardo, na trať vjíždí celá trojice ve stejném pořadí. Hamilton jede do boxů poslední z vedoucích jezdců a bezpečně si drží vedení, na druhém místě je dočasně Button.
Massa předjel Péreze a je sedmý. Rosberg velmi pomalu zajíždí k mechanikům, zastavuje motor a dostává nový volant. Snaží se znovu rozjet, ale nedaří se. Odstupuje ze závodu. Räikkönen a Bottas jsou také před Perezem a stíhají Massu.
Pořadí po prvních zastávkách v boxech na konci 17. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Bottas, Button, Vergne, Magnussen, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean, Sutil, Maldonado, Perez, Gutierrez, Bianchi, Chilton, Ericsson.
Hamilton má ve 20. kole náskok 8 sekund před Vettelem a 10 s před Alonsem. Ricciardo ztrácí další 4s a Massa daších 10s. Celkově je pole roztahané a nedochází nyní k soubojům, pouze Maldonado krouží těsně za Sutilem. V garáži končí závod i pro Gutiérreze.
Felipe Massa zahájil druhé zastávky a pak ujel nejdelší stint, proto svými výkonyna dráze nikterak nevynikal (foto: Williams F1 Team)
Ve 23. kole zahajuje Massa druhé zastávky. Bottas jej následuje v dalším kole, ostatní jezdci z první desítky zatím pokračují. Alonso absolvuje druhou zastávku ve 25. kole. Maldonado odjel od mechaniků s pneumatickou pistolí na kole.
Ve 26. kolech dostává nové pneumatiky Vettel a po návratu na trať je za Alonsem. Do boxů jede i Hamilton a nyní je jen 4 sekundy před Alonsem. Hned však zajíždí nejrychlejší kolo a momentálně to nevypadá, že by měl mít s Alonsem problém. Ricciardo se po své zastávce vrací za Vettela.
Pérezovi se ve 30. kole po kontaktu se Sutilem rozpadlo přední křídlo a jeho část se zaklínila pod vozem. Mexičan jede do boxů, ale na trati je hodně úlomků a na trati je safety-car. Kdo má možnost, jede rychle pro nové pneumatiky: Alonso, Button, Räikkönen, Hülkenberg a další. Hamilton projel úlomky z Perezova křídla, pravděpodobně se to stalo více jezdcům.
Pořadí na konci 32. kola za safety-carem: Hamilton, Vettel, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Button, Räikkönen, Vergne, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Grosjean, Sutil, Maldonado, Bianchi, Perez, Ericsson, Chilton.
Ve 35. kole dostávají jezdci jedoucí o kolo zpět povolení k předjetí startovního pole. Sutil dostává penalizaci 5 sekund stop & go za získání výhody jízdou mimo trať při předjíždění Bianchiho. Z nehody Sutila s Pérezem žádná penalizace nebude.
Závod je restartován ve 37. kole. Hamilton hned ujíždí, zatímco piloti Ferrari teď musí spíš šetřit pneumatiky, protože mají šanci dojet na nich do cíle. Stejný plán mají i jezdci stáje Williams a možná i Red Bullu.
Lewis Hamilton se Sebastianem Vettelem slaví na pódiu (foto: Red Bull Racing)
Hamilton má ve 43. kole náskok na Vettela už 14 s. Hülkenberg si poradil s Kvjatem, který následně jede do boxů. Za ním svádí vnitrotýmový souboj Maldonado s Grosjeanem, kteří cítí šanci získat body. Button se snaží předjet Bottase, ale na rovinkách na něj pořád nemá. Navíc na něj zezadu tlačí Räikkönen.
Hamilton přezouvá až v 52. kole, ale ani náskok 25 s nestačí k udržení vedení a do čela jde Vettel! Jeho gumy už jsou ale hodně staré a Hamilton jej dokázal během dvou kol předjet. Button má technické potíže a odstupuje ze závodu. Bottas si přesto neoddychne, během pár chvil jej stáhl Räikkönen.
Ricciardo s Alonsem teď jedou o hodně rychleji než Vettel, kterému asi rychle odcházejí pneumatiky. Podobné trápení jako Vettel má Bottas, ten za sebou vede velmi těsný vláček Räikkönen – Hülkenberg – Vergne.
Vergne dostává další penalizaci 5 sekund za opuštění trati, ale poradil si s tím dobře – předjel Räikkönena i Bottase a zkouší ujet. Místo kol však už odpočítáváme vteřiny do dvouhodinového limitu.
Časový limit vypršel a Hamilton je v cíli, vítězí ve Velké ceně Singapuru. Vettel je druhý, Ricciardo ani Alonso už nic nezkusili. Vergne dokázal předjet i Péreze. Zato Bottas je ztracen, má problém s pneumatikou a je mimo body!
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.