SINGAPUR - ZÁVOD: Lewis Hamilton ztratil vedení jen při poslední zastávce, ale Vettela předjel. Rosberg neodstartoval.
Vozy startují do zahřívacího kola, pouze Rosberg a jeho Mercedes zůstávají stát! Na roštu řešil problém s volantem a nyní se jeho technici snaží stihnout jeho start z pit-lane. Mercedes to stihl a Rosberg bude startovat z boxů. Takové „štěstí“ nemá Kobajaši, který během zahřívacího kola odstupuje ze závodu.
Hamilton odstartoval dobře a drží první místo. Vettel na startu předjel Ricciarda, ale před oba redbully se dostal Alonso. Zkrátil si druhou zatáčku, ale Vettel je nakonec před ním, a proto Alonso není penalizován. Start vyšel i Räikkönenovi, je na 5. místě před Buttonem.
Hülkenberg má po startu poškozené přední křídlo, podobný problém má zřejmě i jeho týmový kolega Pérez. Rosberg je po startu z pit-lane poslední, ale už na konci prvního kola se mu podařilo dohnat vozy před sebou.
Pořadí na konci 3. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Button, Bottas, Magnussen, Kvjat, Vergne, Hülkenberg, Gutierrez, Perez, Grosjean, Sutil, Maldonado, Bianchi, Ericsson, Chilton, Rosberg.
Start Velké ceny Singapuru 2014 (foto: Red Bull Racing)
Ve 4. kole Rosberg předjel Chiltona a stahuje Ericssona. Vettel se zatím drží do 2 sekund za Hamiltonem, ujel však Alonsovi o 3 s. Ani Alonso není ohrožován, Ricciardo ztrácí další 2 s a musí se soustředit spíš na Räikkönena ve zpětných zrcátkách.
Jako první do boxů pro superměkké pneumatiky jede Sutil na konci 8. kola. Rosbergovi se nedaří dostat před Ericssona. Zřejmě nemůže využít plný výkon kvůli problémům s převodovkou. Podle komunikace s týmem má problémy se softwarem, nebude mu fungovat omezovač rychlosti v boxech.
Riccairdo se dokázal odpoutat od Räikkönena. V 10. kole míří do boxů Massa. V dalším kole i Räikkönen a Bottas. Ve 12. kole mění pneumatiky Vettel, Alonso a Ricciardo, na trať vjíždí celá trojice ve stejném pořadí. Hamilton jede do boxů poslední z vedoucích jezdců a bezpečně si drží vedení, na druhém místě je dočasně Button.
Massa předjel Péreze a je sedmý. Rosberg velmi pomalu zajíždí k mechanikům, zastavuje motor a dostává nový volant. Snaží se znovu rozjet, ale nedaří se. Odstupuje ze závodu. Räikkönen a Bottas jsou také před Perezem a stíhají Massu.
Pořadí po prvních zastávkách v boxech na konci 17. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Bottas, Button, Vergne, Magnussen, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean, Sutil, Maldonado, Perez, Gutierrez, Bianchi, Chilton, Ericsson.
Hamilton má ve 20. kole náskok 8 sekund před Vettelem a 10 s před Alonsem. Ricciardo ztrácí další 4s a Massa daších 10s. Celkově je pole roztahané a nedochází nyní k soubojům, pouze Maldonado krouží těsně za Sutilem. V garáži končí závod i pro Gutiérreze.
Felipe Massa zahájil druhé zastávky a pak ujel nejdelší stint, proto svými výkonyna dráze nikterak nevynikal (foto: Williams F1 Team)
Ve 23. kole zahajuje Massa druhé zastávky. Bottas jej následuje v dalším kole, ostatní jezdci z první desítky zatím pokračují. Alonso absolvuje druhou zastávku ve 25. kole. Maldonado odjel od mechaniků s pneumatickou pistolí na kole.
Ve 26. kolech dostává nové pneumatiky Vettel a po návratu na trať je za Alonsem. Do boxů jede i Hamilton a nyní je jen 4 sekundy před Alonsem. Hned však zajíždí nejrychlejší kolo a momentálně to nevypadá, že by měl mít s Alonsem problém. Ricciardo se po své zastávce vrací za Vettela.
Pérezovi se ve 30. kole po kontaktu se Sutilem rozpadlo přední křídlo a jeho část se zaklínila pod vozem. Mexičan jede do boxů, ale na trati je hodně úlomků a na trati je safety-car. Kdo má možnost, jede rychle pro nové pneumatiky: Alonso, Button, Räikkönen, Hülkenberg a další. Hamilton projel úlomky z Perezova křídla, pravděpodobně se to stalo více jezdcům.
Pořadí na konci 32. kola za safety-carem: Hamilton, Vettel, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Button, Räikkönen, Vergne, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Grosjean, Sutil, Maldonado, Bianchi, Perez, Ericsson, Chilton.
Ve 35. kole dostávají jezdci jedoucí o kolo zpět povolení k předjetí startovního pole. Sutil dostává penalizaci 5 sekund stop & go za získání výhody jízdou mimo trať při předjíždění Bianchiho. Z nehody Sutila s Pérezem žádná penalizace nebude.
Závod je restartován ve 37. kole. Hamilton hned ujíždí, zatímco piloti Ferrari teď musí spíš šetřit pneumatiky, protože mají šanci dojet na nich do cíle. Stejný plán mají i jezdci stáje Williams a možná i Red Bullu.
Lewis Hamilton se Sebastianem Vettelem slaví na pódiu (foto: Red Bull Racing)
Hamilton má ve 43. kole náskok na Vettela už 14 s. Hülkenberg si poradil s Kvjatem, který následně jede do boxů. Za ním svádí vnitrotýmový souboj Maldonado s Grosjeanem, kteří cítí šanci získat body. Button se snaží předjet Bottase, ale na rovinkách na něj pořád nemá. Navíc na něj zezadu tlačí Räikkönen.
Hamilton přezouvá až v 52. kole, ale ani náskok 25 s nestačí k udržení vedení a do čela jde Vettel! Jeho gumy už jsou ale hodně staré a Hamilton jej dokázal během dvou kol předjet. Button má technické potíže a odstupuje ze závodu. Bottas si přesto neoddychne, během pár chvil jej stáhl Räikkönen.
Ricciardo s Alonsem teď jedou o hodně rychleji než Vettel, kterému asi rychle odcházejí pneumatiky. Podobné trápení jako Vettel má Bottas, ten za sebou vede velmi těsný vláček Räikkönen – Hülkenberg – Vergne.
Vergne dostává další penalizaci 5 sekund za opuštění trati, ale poradil si s tím dobře – předjel Räikkönena i Bottase a zkouší ujet. Místo kol však už odpočítáváme vteřiny do dvouhodinového limitu.
Časový limit vypršel a Hamilton je v cíli, vítězí ve Velké ceně Singapuru. Vettel je druhý, Ricciardo ani Alonso už nic nezkusili. Vergne dokázal předjet i Péreze. Zato Bottas je ztracen, má problém s pneumatikou a je mimo body!
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.