ITÁLIE - ZÁVOD; Vysokorychlostní italskou Monzu zcela ovládly motory Mercedes, když piloti továrního týmu získali double a Williamsy se stejnými motory další dvě místa.
Start se vůbec nepodařil Hamiltonovi a Bottasovi, oba ztratili několik míst. Naopak Rosberg vyrazil dobře a na druhé místo se skvěle dostal Magnussen. Alonso si musel v Curva Grande zabojovat s Perezem, odvážně jej předjel vnějškem.Pořadí na konci 2. kola: Rosberg, Magnussen, Massa, Hamilton, Vettel, Button, Alonso, Perez, Hülkenberg, Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Vergne, Maldonado, Sutil, Gutierrez, Kabajaši, Kvjat, Bianchi, Chilton, Grosjean, Ericsson.Magnussen za sebou drží Massu s Hamiltonem a Rosberg tak má zatím jednoduchou úlohu - ujíždí o sekundu na kolo. Až v 5. kole se Massovi podařil útok v nájezdu do druhé šikany. Magnussen tím ztratil rychlost a v Lesmo už byl i za Hamiltonem.Chilton v 6. kole trefil vysoký obrubník a skončil v bariéře. Massa teď drží Rosbergovu rychlost nebo je i trochu rychlejší, ale Hamilton by se přesto potřeboval dostat před něj.V 8. kole Rosbergovi nevyšla první šikana, musel projet retardérem a jeho náskok se zmenšil na 2s. Hamiltonovi se o kolo později podařilo předjet Massu a vypadá to na souboj Mercedesů na trati.Největší starosti teď má Magnussen, který za sebou ze všech sil drží Vettela, Buttona, Alonsa, Pereze a Bottase. Nejvíc tlačí poslední z nich - Bottas se probojovává před Pereze a ve 14. kole i před Alonsa.Hamilton se stále pomalu přibližuje, v 16. kole je už jen 1,4s za Rosbergem. V 18. kole jede Vettel pro nové pneumatiky, v 19. Perez a Hülkenberg. Magnussen už má Bottase těsně za zády, ale zatím pořád kromě Hamiltona a Massy nikoho nepustil.Ve 20. kole dostává druhou sadu pneumatik Räikkönen. Bottas se konečně dostal i před Magnussena. Ve 21. už ale Magnussen jede do boxů společně s Alonsem, ve stejném pořadí se vrací na trať.Jako další jedou do boxů Massa a Button. Ve 24. kole absolvuje zastávku Rosberg a musí teď využít výhodu čerstvých pneumatik - Hamilton byl už pouze 1,3s za ním. Hamilton jede k mechanikům hned v dalším kole a zůstává za Rosbergem.Pořadí po zastávkách v boxech na konci 26. kola: Rosberg, Hamilton, Massa, Ricciardo, Kvjat, Magnussen, Bottas, Perez, Button, Alonso, Räikkönen, Hülkenberg, Vergne, Maldonado, Gutierrez, Bianchi, Sutil, Kobajaši, Grosjean, Ericsson.Ve 28. kole Rosberg opět nezvládl první šikanu a po průjezdu retardérem je za Hamiltonem! A problém má Alonso, zřejmě s převodovkou. Na konci startovní rovinky na domácí trati odstavuje svoje Ferrari.Rosberg trochu ztrácí, ve 33. kole je 3,5s za Hamiltonem. Nejbojovnější jsou teď oba McLareny. Bottas se stále marně snaží dostat před Magnussena, zatímco Button usiluje o Perezovu 7. příčku.Ricciardo se v první zatáčce tesně protlačil před Räikkönena. Bottas se dostal vedle Magnussena, který mu nenechal místo a po lehkém dotyku jej donutil narovnat šikanu trávou. Komisaři zvažují penalizaci.Ve 36. kole Bottas konečně Magnussena předjel. Magnussen přesto dostává penalizaci 5s za zmíněný manévr při předchozím Bottasově pokusu. A nudit se nebude ani v dalších kolech - k útoku se už připravují Perez a Button, přibližuje se i Ricciarrdo.Buttonovi se povedlo předjet Pereze v první šikaně. Perez se nedal a vrátil se v dalších třech zatáčkách před Buttona, ale na chvíli opustil trať. V dalším kole se situace opakuje, Perez je tentorkát čistší.Souboje Pereze s Buttonem nejlépe využil Ricciardo a předjel je oba. Od Vettela jej nyní dělí jen Magnussen a 3 sekundy. Rosberg už přestal ztrácet, drží se 4-5s za Hamiltonem.Massa však Mercedesům nestačí, ve 44. kole je 18s za nimi. Bottas předjel i Vettela, ale na Massu mu chybí dlouhých 17s. Ricciardo je na konci 46. kola těsně za Vettelem a zkouší první útok. V první šikaně ještě neuspěl, ale ve druhé se před Vettela dostává, především díky o 7 kol mladším pneumatikám.Vettel začíná doplácet na to, že jako první z předních jezdců měnil pneumatiky. Teď už musí bránit 6. místo před Magnussenem, Perezem a Buttonem.Do konce závodu chybí 4 kola a Hamilton už začíná spotřebovávat svůj čtyřsekundový náskok k bezpečnému dojezdu do cíle. Gutierrez přišel o zadní pneumatiku v souboji s Grosjeanem, zkouší dojet do boxů. Incident je vyšetřován.Kvjat měl velké štěstí v retardéru za první šikanou, který prolétl rychlým smykem těsně kolem svodidel. Zřejmě má problém s brzdami. Perez naposled zatlačil na Magnussena, ale nakonec si spíš musí dávat pozor na Buttona.Hamilton je v cíli a Rosberg zajišťuje double pro Mercedes. Williamsy s Massou a Bottasem přijíždějí během další půlminuty. Ricciardo ujel Vettelovi téměř o 10s. Magnussen za sebou pereze i Buttona udržel, ale má 5s penalizaci. Räikkönen zajistil jediný domácí bod pro Ferrari...
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.