ITÁLIE - ZÁVOD; Vysokorychlostní italskou Monzu zcela ovládly motory Mercedes, když piloti továrního týmu získali double a Williamsy se stejnými motory další dvě místa.
Start se vůbec nepodařil Hamiltonovi a Bottasovi, oba ztratili několik míst. Naopak Rosberg vyrazil dobře a na druhé místo se skvěle dostal Magnussen. Alonso si musel v Curva Grande zabojovat s Perezem, odvážně jej předjel vnějškem.Pořadí na konci 2. kola: Rosberg, Magnussen, Massa, Hamilton, Vettel, Button, Alonso, Perez, Hülkenberg, Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Vergne, Maldonado, Sutil, Gutierrez, Kabajaši, Kvjat, Bianchi, Chilton, Grosjean, Ericsson.Magnussen za sebou drží Massu s Hamiltonem a Rosberg tak má zatím jednoduchou úlohu - ujíždí o sekundu na kolo. Až v 5. kole se Massovi podařil útok v nájezdu do druhé šikany. Magnussen tím ztratil rychlost a v Lesmo už byl i za Hamiltonem.Chilton v 6. kole trefil vysoký obrubník a skončil v bariéře. Massa teď drží Rosbergovu rychlost nebo je i trochu rychlejší, ale Hamilton by se přesto potřeboval dostat před něj.V 8. kole Rosbergovi nevyšla první šikana, musel projet retardérem a jeho náskok se zmenšil na 2s. Hamiltonovi se o kolo později podařilo předjet Massu a vypadá to na souboj Mercedesů na trati.Největší starosti teď má Magnussen, který za sebou ze všech sil drží Vettela, Buttona, Alonsa, Pereze a Bottase. Nejvíc tlačí poslední z nich - Bottas se probojovává před Pereze a ve 14. kole i před Alonsa.Hamilton se stále pomalu přibližuje, v 16. kole je už jen 1,4s za Rosbergem. V 18. kole jede Vettel pro nové pneumatiky, v 19. Perez a Hülkenberg. Magnussen už má Bottase těsně za zády, ale zatím pořád kromě Hamiltona a Massy nikoho nepustil.Ve 20. kole dostává druhou sadu pneumatik Räikkönen. Bottas se konečně dostal i před Magnussena. Ve 21. už ale Magnussen jede do boxů společně s Alonsem, ve stejném pořadí se vrací na trať.Jako další jedou do boxů Massa a Button. Ve 24. kole absolvuje zastávku Rosberg a musí teď využít výhodu čerstvých pneumatik - Hamilton byl už pouze 1,3s za ním. Hamilton jede k mechanikům hned v dalším kole a zůstává za Rosbergem.Pořadí po zastávkách v boxech na konci 26. kola: Rosberg, Hamilton, Massa, Ricciardo, Kvjat, Magnussen, Bottas, Perez, Button, Alonso, Räikkönen, Hülkenberg, Vergne, Maldonado, Gutierrez, Bianchi, Sutil, Kobajaši, Grosjean, Ericsson.Ve 28. kole Rosberg opět nezvládl první šikanu a po průjezdu retardérem je za Hamiltonem! A problém má Alonso, zřejmě s převodovkou. Na konci startovní rovinky na domácí trati odstavuje svoje Ferrari.Rosberg trochu ztrácí, ve 33. kole je 3,5s za Hamiltonem. Nejbojovnější jsou teď oba McLareny. Bottas se stále marně snaží dostat před Magnussena, zatímco Button usiluje o Perezovu 7. příčku.Ricciardo se v první zatáčce tesně protlačil před Räikkönena. Bottas se dostal vedle Magnussena, který mu nenechal místo a po lehkém dotyku jej donutil narovnat šikanu trávou. Komisaři zvažují penalizaci.Ve 36. kole Bottas konečně Magnussena předjel. Magnussen přesto dostává penalizaci 5s za zmíněný manévr při předchozím Bottasově pokusu. A nudit se nebude ani v dalších kolech - k útoku se už připravují Perez a Button, přibližuje se i Ricciarrdo.Buttonovi se povedlo předjet Pereze v první šikaně. Perez se nedal a vrátil se v dalších třech zatáčkách před Buttona, ale na chvíli opustil trať. V dalším kole se situace opakuje, Perez je tentorkát čistší.Souboje Pereze s Buttonem nejlépe využil Ricciardo a předjel je oba. Od Vettela jej nyní dělí jen Magnussen a 3 sekundy. Rosberg už přestal ztrácet, drží se 4-5s za Hamiltonem.Massa však Mercedesům nestačí, ve 44. kole je 18s za nimi. Bottas předjel i Vettela, ale na Massu mu chybí dlouhých 17s. Ricciardo je na konci 46. kola těsně za Vettelem a zkouší první útok. V první šikaně ještě neuspěl, ale ve druhé se před Vettela dostává, především díky o 7 kol mladším pneumatikám.Vettel začíná doplácet na to, že jako první z předních jezdců měnil pneumatiky. Teď už musí bránit 6. místo před Magnussenem, Perezem a Buttonem.Do konce závodu chybí 4 kola a Hamilton už začíná spotřebovávat svůj čtyřsekundový náskok k bezpečnému dojezdu do cíle. Gutierrez přišel o zadní pneumatiku v souboji s Grosjeanem, zkouší dojet do boxů. Incident je vyšetřován.Kvjat měl velké štěstí v retardéru za první šikanou, který prolétl rychlým smykem těsně kolem svodidel. Zřejmě má problém s brzdami. Perez naposled zatlačil na Magnussena, ale nakonec si spíš musí dávat pozor na Buttona.Hamilton je v cíli a Rosberg zajišťuje double pro Mercedes. Williamsy s Massou a Bottasem přijíždějí během další půlminuty. Ricciardo ujel Vettelovi téměř o 10s. Magnussen za sebou pereze i Buttona udržel, ale má 5s penalizaci. Räikkönen zajistil jediný domácí bod pro Ferrari...
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.