VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Lewis Hamilton vyhrál domácí grand prix poté, co Nica Rosberga z prvního místa vyřadila převodovka.
Pirelli v Silverstone nabízí středně tvrdé a tvrdé pneumatiky. Tvrdé zvolili pro start pouze piloti Ferrari. Před startem je sucho, pravděpodobnost deště během závodu je odhadována na 30 %.
Rosberg si na startu bezpečně drží první místo, Vettel se propadá za oba McLareny. Dobře odstartoval i Hamilton, který bojuje s Vettelem a nakonec je po lehké kolizi před ním. Na konec startovního pole se propadl Pérez.
Räikkönen jede na výjezdu z Aitree únikovou zónou. Při návratu na trať přejíždí hrb, který způsobuje další smyk a náraz do bariéry. Räikkönenovo neovladatelné Ferrari se však odráží znovu na trať a dostává rány od Kobajašiho a Massy, který se zdržel na startu.
Räikkönen vystupuje z rozbitého Ferrari a kulhá, ale odchází po svých. Závod je zastaven. Kobajaši a Räikkönen končí. Massa dojel na třech kolech do boxů, mechanici se mu snaží připravit vůz na nový start.
Zpráva od vedení závodu: Musí být uklizena trať a opravena svodidla. Restart odložen nejméně do 14:30.
Opakované záběru z Alonsova vozu ukazují, že oba piloti Ferrari, a zejména Räikkönen, se po startu prali s přetáčivostí vozu - šlo o pomalý defekt Räikkönenovy zadní pneumatiky nebo pouze o pomalé zahřívání tvrdší směsi pneumatik?
Zpráva od vedení závodu: Restart odložen nejméně do 14:45.
Přípravy před startem na roštu (foto: Team Caterham F1)
Chilton je vyšetřován traťovými komisaři - po přerušení závodu vjel do boxů možná v době, kdy to ještě nebylo povoleno. Vyšetřováni jsou i Vergne a Perez za nehodu v první zatáčce. Pilot Marussie dostává penalizaci "průjezd boxy". Vergne ani Perez potrestáni nebudou.
Nad okruhem přibývá oblačnost a s každým zdržením roste pravděpodobnost mokrého závodu.
Závod bude restartován v 15:05 našeho času. Startovní pole povede safety-car, start bude letmý.
Závod je restartován. Rosberg si restart dobře připravil a je s náskokem první. Hamilton bojuje s Magnussenem a v první zatáčce je po Magnussenově drobné chybě na 3. místě. O kolo později předjíždí i Buttona a může stíhat týmového kolegu. Dopředu postupuje i Alonso.
Pořadí na konci 6. kola: Rosberg, Hamilton, Button, Magnussen, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Ricciardo, Kvjat, Sutil, Alonso, Bianchi, Gutierrez, Maldonado, Grosjean, Vergne, Ericsson, Kobajaši, Perez, Chilton.
Rosberg má náskok přes 5 sekund a momentálně je o trochu rychlejší než Hamilton. Alonso si odškrtává jednoho soupeře za druhým, v 7. kole už je před Kvjatem i Ricciardem a útočí na Hülkenberga. Je však vyšetřován traťovými komisaři - pravděpodobně při úvodním startu nestál na správném místě!
Gutiérrez zaútočil na Maldonada v nájezdu do Vale, ale manévr byl příliš optimistický a skončil nehodou obou vozů. Nehoda je vyšetřována. Vettel jede do boxů pro nové pneumatiky. Ericsson přiváží Caterham s poškozeným zavěšením do garáže a končí. Hamilton pomalu zmenšuje ztrátu na Rosberga, na konci 13. kola ztrácí 4,6 s.
Alonso za sebou Red Bully neudržel, po Ricciardovi podlehlv závěru i Vettelovi (foto: Scuderia Ferrari)
Alonso za špatnou pozici na startu dostává penalizaci 5 sekund, kterou si odbyde při příští zastávce. Teď předjíždí Magnussena, zatímce Vettel jde před Hülkenberga. Button neubránil třetí místo před Bottasem.
Hamilton v 19. kole stáhl ztrátu na 2 s a Rosberg jede do boxů. Zastávka byla rychlá a má volnou trať, je druhý se ztrátou 16 s na Hamiltona, 14s před Bottasem. Na čerstvých pneumatikách je rychlejší, ale hlásí problém s převodovkou, zatím bez významné ztráty rychlosti. Alonso už krouží v těsném závěsu za Buttonem.
Hamilton vydržel na původní sadě pneumatik až do 25. kola. Zastávka nebyla ideální, po výjezdu z boxů je 6 s za Rosbergem. Má však mnohem mladší pneumatiky. Ve 26. kole si zastávku i s pětisekundovou penalizací odbyl Alonso. Vettel se pěkně protlačil před Magnussena.
Opakovaný záběr z řazení vozů před prvním startem závodu ukazuje, jak Alonso přejel o půl délky vozu svoje stání na roštu, za což to dostal zmíněnou penalizaci. Hamilton teď letí, Rosberga stahuje o víc než půl sekundy na kolo. Alonso znovu předjíždí Hülkenberga. Vettel se přibližuje k Bottasovi, už může použít DRS.
Rosberg má problém, asi mu znovu přestala fungovat převodovka! Propadá se startovním polem a ve 29. kole už se pouze snaží dovézt svůj Mercedes do boxů. Ve 32. kole jede pro nové pneumatiky Bottas Po výjezdu na trať je za Vettelem, který bude také zastavovat.
Vettel na starých pneumatikách nemá šanci, po dvou kolech je zpět za Bottasem a také jede do boxů. Na trať vjel těsně před dvojicí Alonso - Magnussen a jedno kolo vzdoroval, než se před něj Alonso dostal. Poté co Vettel zahřál pneumatiky do vypadá, že se pokusí Alonsovi útok vrátit, drží se do sekundy za ním a může tak používat DRS.
Pořadí na konci 35. kola: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Button, Alonso, Vettel, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Vergne, Sutil, Perez, Grosjean, Maldonado, Bianchi, Kobajaši, Chilton.
Lewis Hamilton letos popáté vítězí (foto: Daimler AG)
Hamilton vede o 40 s před Bottasem a o 50 s před Ricciardem. Největším problémy teď má Alonso, na kterého už zkusil první útok Vettel a Magnussen je také stále těsně za nimi. Hamilton si díky luxusnímu náskoku může dovolit ještě jednu zastávku pro čerstvé pneumatiky ve 42. kole.
Bitva mezi Alonsem a Vettelem trvá až do 48. kola, kdy se úřadujícímu mistrovi světa konečně podařilo udržet vedle Španěla na cílové rovince a v první zatáčce měl výhodu vnitřní stopy. Button se rychle přibližuje k Ricciardovi, který se už trápí se starými pneumatikami, ale v nájezdu do posledního kola je Button pořád 3s za Ricciardem.
Lewis Hamilton je v cíli svého domácího závodu půl minuty před Valterim Bottasem! Třetí místo udržel Ricciardo, ale Buttona už měl těsně za zády.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.