MONAKO - ZÁVOD; Nico Rosberg neudělal žádnou chybu a pohlídal si první místo, ať už je získal rychlostí nebo lstí. Hamilton za sebou udržel Ricciarda a Mercedes má další double.
Teplota vzduchu před startem je 23 °C, trať je prohřátá na 29 °C. Maldonadovi se nepodařilo rozjet do zahřívacího kola, bude startovat z pit-lane. Tam už čeká na start i Ericsson.
Robergovi start vyšel a drží si první místo před Hamiltonem. Velmi dobře odstartoval Räikkönen, přeskočil Alonsa i Ricciarda. Vettelovi se rozjezd podařil a je třetí. Perez hned v prvním kole havaruje v Mirabeau, byl postrčen Buttonem.
Na trati je safety-car a za ním jsou jezdci seřazeni v pořadí: Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Magnussen, Vergne, Kvyat, Hülkenberg, Button, Bottas, Massa, Gutierrez, Kobayashi, Bianchi, Chilton, Ericsson, Grosjean, Sutil.
Start Velké ceny Monaka 2014 (foto: Pirelli)
Maldonado jede do boxů a odstupuje tam ze závodu. Závod je restartován od 4. kola a Vettel se hned začíná propadat pořadím, ztrácí výkon. V 5. kole jede do boxů, na trať se vrací poslední se ztrátou jednoho kola. Po dvou kolech však závod definitivně vzdává.
Po deseti kolech ztrácí Räikkönen na dvojici mercedesů 4 s, Ricciardo 8 s, Alonso 10 s. Hamilton se stále drží sekundu za Rosbergem, ale žádnou příležitost k útoku nemá, ani jej nenaznačuje.
Kvjat zastavuje u mechaniků a vypadá to na stejný konec jako u Vettela. Nejbojovnější je Sutil, kterému se podařilo předjet Grosjeana i Ericssona. Rosberg se začíná odpoutávat od Hamiltona, v 17. kole je 2 s před ním. Räikkönen ztrácí dalších 7 s.
Sutil stále postupuje - v nájezdu do šikany za tunelem předjíždí Chiltona. Chilton, Bianchi a Gutiérrez dostávají penalizaci 5 s stop & go pro stání na špatné pozici na startu - pravděpodobně v důsledku zmatků po Maldonadově startu z boxové uličky.
Hamilton se ve 20. kole dotáhl zpět na sekundu za Rosberga. Räikkönen ztratil náskok a ve 24. kole má Ricciarda těsně za zády, i Alonso na něj už zase ztrácí jen 4 s.
Ve 25. kole havaroval Sutil na výjezdu z tunelu - nezvládl vůz při brzdění na hrbolaté trati před šikanou a narazil do svodidel. Na trati je safety-car a všichni spěchají do boxů pro nové pneumatiky.
Safety car opět na dráze (foto: Pirelli)
U Mercedesu jedou k mechanikům hned oba piloti a Hamilton tím nabírá několikasekundovou ztrátu. Vypadá to však, že zůstává na druhém místě. Massa se jako jediný rozhodl zastávku nyní neuskutečnit. Vergne byl od mechaniků vypuštěn nebezpečně přímo vedle projíždějícího Magnussena, dostává za to penalizaci "průjezd boxy".
Pořadí vozů za safety-car na konci 27. kola: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Massa, Vergne, Magnussen, Hülkenberg, Button, Bottas, Gutierrez, Kobajaši, Bianchi, Grosjean, Ericsson, Chilton.
Räikkönen jede do boxů ve 28. kole znovu pro další sadu měkkých pneumatik, zřejmě se jej i přes jízdu za zpomalovacím vozem dotkl jeden z vozů Marussie a pneumatiku mu poškodil.
Závod je restartován od 30. kola. Hamilton se hodně snaží být blízko Rosberga, ale opět nedostává prostor k útoku. Hülkenberg pěkně předjel Magnussena, ale bylo to před koncem kola, ve kterém teprve trať opustil safety-car, a tedy proti pravidlům.
Räikkönen se po tuhém souboji dostal před Kobajašiho. Ten následně bojuje s Bianchim, dochází i ke kontaktům mezi oběma vozy, nakonec je úspěšnější Bianchi. Kobajašiho teď všichni předjíždí na výjezdu z tunelu, jako dalšímu se to podařilo Grosjeanovi.
Jules Bianchi se žene za historicky prvními body pro Marussii (foto: Marussia F1 Team)
Pořadí na konci 40. kola: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Hülkenberg, Magnussen, Button, Bottas, Gutierrez, Räikkönen, Bianchi, Vergne, Grosjean, Ericsson, Kobajaši, Chilton.Mercedesy se zase drží spolu téměř 9 s před Ricciardem. Massa přezouvá až ve 45. kole, díky tomu se Räikkönen posunuje do první desítky. Vergnemu se v 52. kole kouří z motoru. Podařilo se mu vůz přivézt do garáže, kde odstupuje ze závodu.Startovní pole je už znovu roztahané, o napětí se stará pouze Räikkönen, kroužící do sekundy za Gutierrézem. Motor nevydržel ani Bottasovi, tentokrát se jedná o Mercedes. Bianchi se tím dostává už na 11. místo, což by pro Marussii znamenalo skvělý výsledek.Gutiérrez dělá chybu v 60. kole v Rascasse a závod pro něj končí. Räikkönen je díky tomu 8. a Bianchi je na bodovaném 10. místě! Bianchi dostává penalizaci za to, že minulý trest si vybral v době, kdy byl na trati safety-car!
Hamilton si vyžádal zastávku v boxech - hlásí, že mu něco padlo do oka a proto není schopen držet rychlost s Rosbergem (v 67. kole ztrácí 5 s). Zatím však pokračuje, patrně je to už dobré.
Rosbergovi se v závěru závodu daří, jede v klidu 6 s před Hamiltonem. Toho navíc dohání Ricciardo, který nyní drží nejrychlejší kolo závodu. Alonso na 4. pozici je osamocený, dlouhých 50s před Hülkenbergem. Ten za sebou brzdí Magnussena, Buttona a Räikkönena.
Český fotograf Jiří Křenek (vlevo) zachycuje radost Nica Rosberga z monackého vítězství(foto: Daimler AG)
V 72. a 73. kole se musí vedoucí trojka vypořádat s vláčkem jedoucím za Hülkenbergem. Rosberg to zvládl efektivně, ale pro Hamiltona to znamená, že Ricciardo se dotáhl pod 1s a může použít DRS.
Räikkönen zaútočil na Magnussena ve vlásence, ale manévr mu nevyšel a oba museli po lehké kolizi zastavit. Magnussen pokračuje na 10. místě, Räikkönen jede do garáže. Nehodu budou po závodě vyšetřovat komisaři.
Pro Marussii to znamená, že by i přes Bianchiho druhou penalizaci mohla získat první body! Ricciardo se stále drží těsně za Hamiltonem, má však už pouze dvě kola.
Rosberg přijíždí do cíle s náskokem 10s před Hamiltonem, který po tomto víkendu nebude spokojen! Hamilton se v posledním kole ubránil před Ricciardem. Po 22s projíždí cílem i Alonso a více než minutu po něm Hülkenberg, následovaný Buttonem a Massou.
Na 9. místě dokončil závod Bianchi (po přičtení 5s penalizace) a Marussia tím získává historicky první body! Räikkönen už po dalším problému nemohl ničeho dosáhnout, tak alespoň zajel nejrychlejší kolo závodu.
Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Formule 1 odhalila startovní časy pro nadcházející sezónu 2025.
Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.
Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.
Isack Hadjar se stal novou tváří týmu Racing Bulls. Talentovaný dvacetiletý Francouz si zajistil místo vedle Júkiho Cunody a v příští sezoně formule 1 dostane šanci ukázat svůj potenciál. Sesterský tým Red Bullu jeho angažmá potvrdil oficiálně na svém webu na počátku roku.
Christian Horner odmítá spekulace o tom, že by odchod Johnnyho Herberta z pozice stewarda souvisel s kritikou Maxe Verstappena. Podle šéfa Red Bullu jde o nezávislé rozhodnutí, které nemá žádnou spojitost s nizozemským pilotem.
Startovní listina pro nadcházející sezónu Formule 1 je na světě a přináší několik novinek, které fanoušky motorsportu určitě zaujmou.