MONAKO - ZÁVOD; Nico Rosberg neudělal žádnou chybu a pohlídal si první místo, ať už je získal rychlostí nebo lstí. Hamilton za sebou udržel Ricciarda a Mercedes má další double.
Teplota vzduchu před startem je 23 °C, trať je prohřátá na 29 °C. Maldonadovi se nepodařilo rozjet do zahřívacího kola, bude startovat z pit-lane. Tam už čeká na start i Ericsson.
Robergovi start vyšel a drží si první místo před Hamiltonem. Velmi dobře odstartoval Räikkönen, přeskočil Alonsa i Ricciarda. Vettelovi se rozjezd podařil a je třetí. Perez hned v prvním kole havaruje v Mirabeau, byl postrčen Buttonem.
Na trati je safety-car a za ním jsou jezdci seřazeni v pořadí: Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Magnussen, Vergne, Kvyat, Hülkenberg, Button, Bottas, Massa, Gutierrez, Kobayashi, Bianchi, Chilton, Ericsson, Grosjean, Sutil.
Start Velké ceny Monaka 2014 (foto: Pirelli)
Maldonado jede do boxů a odstupuje tam ze závodu. Závod je restartován od 4. kola a Vettel se hned začíná propadat pořadím, ztrácí výkon. V 5. kole jede do boxů, na trať se vrací poslední se ztrátou jednoho kola. Po dvou kolech však závod definitivně vzdává.
Po deseti kolech ztrácí Räikkönen na dvojici mercedesů 4 s, Ricciardo 8 s, Alonso 10 s. Hamilton se stále drží sekundu za Rosbergem, ale žádnou příležitost k útoku nemá, ani jej nenaznačuje.
Kvjat zastavuje u mechaniků a vypadá to na stejný konec jako u Vettela. Nejbojovnější je Sutil, kterému se podařilo předjet Grosjeana i Ericssona. Rosberg se začíná odpoutávat od Hamiltona, v 17. kole je 2 s před ním. Räikkönen ztrácí dalších 7 s.
Sutil stále postupuje - v nájezdu do šikany za tunelem předjíždí Chiltona. Chilton, Bianchi a Gutiérrez dostávají penalizaci 5 s stop & go pro stání na špatné pozici na startu - pravděpodobně v důsledku zmatků po Maldonadově startu z boxové uličky.
Hamilton se ve 20. kole dotáhl zpět na sekundu za Rosberga. Räikkönen ztratil náskok a ve 24. kole má Ricciarda těsně za zády, i Alonso na něj už zase ztrácí jen 4 s.
Ve 25. kole havaroval Sutil na výjezdu z tunelu - nezvládl vůz při brzdění na hrbolaté trati před šikanou a narazil do svodidel. Na trati je safety-car a všichni spěchají do boxů pro nové pneumatiky.
Safety car opět na dráze (foto: Pirelli)
U Mercedesu jedou k mechanikům hned oba piloti a Hamilton tím nabírá několikasekundovou ztrátu. Vypadá to však, že zůstává na druhém místě. Massa se jako jediný rozhodl zastávku nyní neuskutečnit. Vergne byl od mechaniků vypuštěn nebezpečně přímo vedle projíždějícího Magnussena, dostává za to penalizaci "průjezd boxy".
Pořadí vozů za safety-car na konci 27. kola: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Massa, Vergne, Magnussen, Hülkenberg, Button, Bottas, Gutierrez, Kobajaši, Bianchi, Grosjean, Ericsson, Chilton.
Räikkönen jede do boxů ve 28. kole znovu pro další sadu měkkých pneumatik, zřejmě se jej i přes jízdu za zpomalovacím vozem dotkl jeden z vozů Marussie a pneumatiku mu poškodil.
Závod je restartován od 30. kola. Hamilton se hodně snaží být blízko Rosberga, ale opět nedostává prostor k útoku. Hülkenberg pěkně předjel Magnussena, ale bylo to před koncem kola, ve kterém teprve trať opustil safety-car, a tedy proti pravidlům.
Räikkönen se po tuhém souboji dostal před Kobajašiho. Ten následně bojuje s Bianchim, dochází i ke kontaktům mezi oběma vozy, nakonec je úspěšnější Bianchi. Kobajašiho teď všichni předjíždí na výjezdu z tunelu, jako dalšímu se to podařilo Grosjeanovi.
Jules Bianchi se žene za historicky prvními body pro Marussii (foto: Marussia F1 Team)
Pořadí na konci 40. kola: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Hülkenberg, Magnussen, Button, Bottas, Gutierrez, Räikkönen, Bianchi, Vergne, Grosjean, Ericsson, Kobajaši, Chilton.Mercedesy se zase drží spolu téměř 9 s před Ricciardem. Massa přezouvá až ve 45. kole, díky tomu se Räikkönen posunuje do první desítky. Vergnemu se v 52. kole kouří z motoru. Podařilo se mu vůz přivézt do garáže, kde odstupuje ze závodu.Startovní pole je už znovu roztahané, o napětí se stará pouze Räikkönen, kroužící do sekundy za Gutierrézem. Motor nevydržel ani Bottasovi, tentokrát se jedná o Mercedes. Bianchi se tím dostává už na 11. místo, což by pro Marussii znamenalo skvělý výsledek.Gutiérrez dělá chybu v 60. kole v Rascasse a závod pro něj končí. Räikkönen je díky tomu 8. a Bianchi je na bodovaném 10. místě! Bianchi dostává penalizaci za to, že minulý trest si vybral v době, kdy byl na trati safety-car!
Hamilton si vyžádal zastávku v boxech - hlásí, že mu něco padlo do oka a proto není schopen držet rychlost s Rosbergem (v 67. kole ztrácí 5 s). Zatím však pokračuje, patrně je to už dobré.
Rosbergovi se v závěru závodu daří, jede v klidu 6 s před Hamiltonem. Toho navíc dohání Ricciardo, který nyní drží nejrychlejší kolo závodu. Alonso na 4. pozici je osamocený, dlouhých 50s před Hülkenbergem. Ten za sebou brzdí Magnussena, Buttona a Räikkönena.
Český fotograf Jiří Křenek (vlevo) zachycuje radost Nica Rosberga z monackého vítězství(foto: Daimler AG)
V 72. a 73. kole se musí vedoucí trojka vypořádat s vláčkem jedoucím za Hülkenbergem. Rosberg to zvládl efektivně, ale pro Hamiltona to znamená, že Ricciardo se dotáhl pod 1s a může použít DRS.
Räikkönen zaútočil na Magnussena ve vlásence, ale manévr mu nevyšel a oba museli po lehké kolizi zastavit. Magnussen pokračuje na 10. místě, Räikkönen jede do garáže. Nehodu budou po závodě vyšetřovat komisaři.
Pro Marussii to znamená, že by i přes Bianchiho druhou penalizaci mohla získat první body! Ricciardo se stále drží těsně za Hamiltonem, má však už pouze dvě kola.
Rosberg přijíždí do cíle s náskokem 10s před Hamiltonem, který po tomto víkendu nebude spokojen! Hamilton se v posledním kole ubránil před Ricciardem. Po 22s projíždí cílem i Alonso a více než minutu po něm Hülkenberg, následovaný Buttonem a Massou.
Na 9. místě dokončil závod Bianchi (po přičtení 5s penalizace) a Marussia tím získává historicky první body! Räikkönen už po dalším problému nemohl ničeho dosáhnout, tak alespoň zajel nejrychlejší kolo závodu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.