ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Mercedes má opět double, Lewis Hamilton udržel další těsné vítězství před v závěru skvěle stíhajícím Nicem Robergem. "Vítězem zbytku světa" je znovu Ricciardo. Zajímavý souboj pilotů Ferrari.
Hamilton odstartoval bezchybně, naopak Rosberg si musí v první zatáčce dávat pozor na Bottase. Alonso na startu zůstal za Räikkönenem a během prvního kola se snaží probojovat vpřed, ale nedaří se.
V závěrečné šikaně si menší výlet mimo trať udělal Magnussen, navíc pak přeskočil vysoký obrubník, ale zdá se, že auto není poškozeno. Mercedesy se vzdalují, i Hamilton před Rosbergem si pomalu buduje náskok.
Vettel bojuje, ale v prvním kole si polepšil jen o jedno místo, které ztratil na startu. Maldonado přejel vnitřní obrubník v šikaně a na výjezdu bočně odstrčil Ericssona. Mercedesy mají po pěti kolech náskok už 8 s.
ořadí na konci 5. kola: Hamilton, Rosberg, Bottas, Ricciardo, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Massa, Hülkenberg, Perez, Gutierrez, Kvyat, Button, Vettel, Magnussen, Sutil, Vergne, Bianchi, Maldonado, Kobajaši, Chilton, Ericsson.
Tlačenice za Hamiltonem v první zatáčce po startu (foto: Scuderia Ferrari)
Nejtužší souboj se nyní odehrává mezi Bottasem a Ricciardem o 3. místo. Rosberg stabilizoval ztrátu na Hamiltona, nyní krouží stále necelé 2 s za ním. Gutiérrez se během 10. a 11. kola propadá za Buttona a Vettela. Alonso je stále do sekundy za Räikkönenem, pravděpodobně by byl schopen jet o něco rychleji.Vettel se ve 14. kole přiblížil těsně za Buttona, ale už jede do boxů - jako první. O dvě kola později přezouvá jeho týmový kolega Ricciardo. Přes Gutiérreze postoupil Magnussen.
Mistr světa je po své zastávce na 19. místě a musí bojovat s Kobajašim. Ricciardo je 10. a bez problémů se přehnal přes Buttona. U Ferrari přezouvá jako první Alonso v 17. kole, na trať se vrací za Grosjeanem na 14. místě.
U Mercedesu se trochu více se stárnoucími pneumatikami daří Rosbergovi, ztrátu na Hamiltona zmenšil na 1,5s. Räikkönen je v boxech, zatímco Alonsa brzdí Sutil. V první zatáčce jsou obě Ferrari vedle sebe, vítězí Räikkönen.
Hamilton je v boxech a zastávka není úplně nejrychlejší, zatímco Rosberg zajíždí nejrychlejší kolo. V dalším kole je však nejrychlejší znovu Hamilton na čerstvých gumách, Rosberg zatím pokračuje s náskokem 20 s.
Nejrychlejší zastávka závodu: Vettel odbaven za 2,3 sekundy - viz přehled zastávek a strategií(foto: Red Bull Racing)
Ve 22. kole je u mechaniků Rosberg, na trať se vrací znovu za Hamiltonem. Räikkönen se trochu vzdaluje Alonsovi. Velmi tvrdě na brzdy v první zatáčce útočí na Grosjeana, ten však podobně tvrdě brání a pořadí se nemění. V dalším kole s přehledem vítězí pilot Ferrari. O dvě kola později si s Grosjeanem zabojoval i Alonso, také je nakonec před ním a zase kouká na záda Räikkönenovi s odstupem 2-3 s.Pořadí na konci 26. kola: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Alonso, Grosjean, Massa, Vettel, Hülkenberg, Perez, Button, Kvyat, Magnussen, Gutierrez, Maldonado, Sutil, Chilton, Bianchi, Kobajaši, Ericsson.Hamilton si od druhé zastávky do poloviny závodu vybudoval náskok 4-5 s, dál to však neroste. Ve 33. kole Vettel zahajuje druhé zastávky. Do boxů ve 36. kole jede i Alonso a od té chvíle se s novějšími pneumatikami rychle přibližuje k Räikkönenovi, který pokračuje na starých.Kobajaši dalece probrzdil první zatáčku a projel únikovou zónou, má problém se zadními brzdami. Alonso ve 41. kole ztrácí na Räikkönena už jen 13 s. Räikkönena navíc zdržel Ericsson se ztrátou jednoho kola.Ve 43. kole jede do boxů Hamilton. Přezouvá i Räikkönen a na trať se vrací za Alonsem i Vettelem. Ve 45. kole naposled mění pneumatiky Rosberg a jeho ztráta na Hamiltona narostla na 5s. Rosberg však má pro závěrečný stint rychlejší měkkou směs.
A další double Mercedesu (foto: Red Bull Racing)
Rosberg tlačí na pilu, v 52. kole ztrácí na Hamiltona jen 2 s. Oba nyní brzdí pomalejší vozy. Vettel jede potřetí do boxů v 53. kole a z 5. místa se propadá na 7. za Räikkönena. O kolo později je u třetí zastávky Alonso, z pit-lane vyjíždí vedle Vettela a v první zatáčce musí kapitulovat.Vettel je během dvou kol v těsném závěsu za Räikkönenem. V 57. kole jej předjíždí a Räikkönen teď bude bojovat s Alonsem, který ztrácí ještě 2,5 s, ale stejně jako Vettel má mnohem mladší pneumatiky.Rosberg stále stahuje Hamiltona a v nájezdu do 60. kola je poprvé pod sekundu! Räikkönen už má těsně za zády Alonsa. K dalšímu souboji se schyluje mezi Bottasem a Vettelem.V 63. kole se Alonso před Räikkönena probojoval. Vettel ve stejném kole předjíždí Bottase a všechny kamery nyní sledují Rosberga, který visí 0,6s za Hamiltonem, zatím bez náznaku útoku.Hamilton je v cíli, vítězí počtvrté za sebou a znovu těsně před Rosbergem. Na stupních vítězů je znovu doprovodí Ricciardo. Vettel nakonec minimalizoval ztrátu z tréninků a kvalifikace a přijíždí na slušném 4. místě. Alonso těsně porazil Räikkönena, ale obě Ferrari se musí sklonit před Bottasem. Na bodech jsou oba piloti Force Indie.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.