BAHRAJN - ZÁVOD; Lewis Hamilton měl lepší start a ve velmi tvrdém souboji s Nicem Rosbergem vedení udržel. Gutierrez přežil Maldonadovo torpédo.
Hamilton odstartoval lépe než Rosberg a od startu vede závod, Rosberg se pokouší probojovat zpět. Výborně odstartoval Massa, je třetí před Perezem. Alonso za sebou pracně drží Hülkenberga. Räikkönen je až za nimi, v první zatáčce prohrál souboj s Alonsem a zřejmě podobně jako minule lehce kolidoval s Magnussenem. Vergne jede do boxů s proraženou zadní pneumatikou.Pořadí na konci 3. kola: Hamilton, Rosberg, Massa, Perez, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Kvyat, Gutierrez, Maldonado, Bianchi, Ericsson, Kobajaši, Grosjean, Sutil, Chilton, Vergne, Bianchi.Mercedesy se ostatním vzdalují o sekundu v každém kole, zbytek startovního pole je vyrovnaný. Perez po několika pokusech dokázal předjet Massu. I jeho týmomvý kolega Hülkenberg se tlačí dopředu, pokouší se překonat Buttona. Räikkönen má problémy s vibracemi, patrně si probrzdil plošku na pneumatice. Ricciardo se snaží předjet Magnussena, ale je příliš široký.Mimo trať končí Sutil - po své první zastávce byl až za Bianchim a dostal od něj ránu. Hülkenberg je po první zastávce za Räikkönenem, ale bez problému jej odsunuje za sebe a může stíhat Alonsa. Mercedesy první zastávku odkládají a Rosberg má asi v lepším stavu pneumatiky, útočí na Hamiltona, zatím neúspěšně.V dalším kole se situace opakuje a piloti Mercedesu předvádí nádherný a dlouhý souboj, několikrát si vyměňují pořadí, ale nakonec je v čele opět Hamilton. Má však větší spotřebu a asi i opotřebovanější pneumatiky. Ve 20. kole jede do boxů a Rosberg na to musí zatlačit na starých pneumatikách, aby po své zastávce byl první.Rosberg vydržel na trati o dvě kola déle a ztrátu na Hamiltona po návratu na trať má poměrně velkou, asi 6s. Má středně tvrdou směs a plánuje delší stint. Vettel má problémy s DRS, stále jezdí v těsném závěsu za Räikkönenem.Massa bojuje s Bottasem o třetí místo. Přidávají se k nim i Hülkenberg a Perez. Vettel nyní drží nejrychlejší kolo, a nakonec se mu podařilo dostat před Räikkönena.Pořadí na konci 25. kola, většina jezdců byla 1x v boxech: Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Hülkenberg, Perez, Bottas, Alonso, Button, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Grosjean, Gutierrez, Maldonado, Kvyat, Kobajaši, Ericsson, Chilton, Bianchi.Perez předjel Hülkenberga, aby zkusil, co se jeho týmovému kolegovi nepovedlo: předjet Massu. V podstatě je to boj o první místo - mercedesy před nimi jedou vlastní závod. Ricciardo velmi tvrdě brzdí do zatáčky a je vedle Räikkönena, který jej naštěstí vnímá a nechává mu místo, navíc si svoji pozici drží.Ricciardovi se stále nedaří vymyslet nic na Räikkönena a místo toho jej předjel Bottas. Ocitl se však těsně za Räikkönenem, a když zjistil, že neubrzdí, radši opustil trať a propadl se zpět za Ricciarda. Celá trojice se drží pohromadě a předvádí nám další nádherný souboj.Ve 32. kole se to Ricciardovi konečně podařilo a velmi ostré je to teď mezi finskými piloty na Ferrari a Williamsu. Souboj trvá jen jedno kolo, Bottas v souboji vítězí a hned jej má těsně za zády Ricciardo. Ani Räikkönen však pořád nemá klid, dotáhl se na něj Massa s druhým Williamsem. Ve 34. kole je Massa před ním.Perez s Vettelem jsou podruhé v boxech, vrací se na trať za Alonsem. V dalším kole přezouvají Hülkenberg, Button a Ricciardo. Mercedesy už vedou o víc než půl minuty, Rosberg ztrácí na Hamiltona necelých 10s.Vzadu po druhých zastávkách pokračují souboje mezi Ricciardem, Massou a Räikkönenem, museli se dostat přes Maldonada. Rosberg už drží Hamiltonovo tempo, jeho ztráta se stabilizovala pod 10s.Ve 41. kole se o dramatický moment postaral Maldonado - pozdě brzdil a z boku torpédoval Gutierreze, který udělal kotrmelec a k tomu ještě hodiny ve chvíli, kdy byl hlavou dolů! Naštěstí odchází po svých, ale na trati je safety-car. Oba mercedesy jedou pro nové pneumatiky a Hamilton si teď musí vzít tvrdší směs, zatímco Rosberg má vyšetřenou měkkou. Safety-car se hodí týmu Force India - oba jezdci přezuli a jsou teď na 3. a 4. místě. Za nimi je Button a pak oba Red Bully. Naopak se to moc nehodí Williamsu, jehož jezdci jedou na tři zastávky a jsou teď až na 8. a 9. místěPořadí na konci 45. kola za safety-carem: Hamilton, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Button, Vettel, Ricciardo, Massa, Bottas, Alonso, Räikkönen, Kvyat, Grosjean, Maldonado, Kobajaši, Chilton, Bianchi, Magnussen.Závod je restartován ve 46. kole a znovu se rozhořívá souboj mezi mercedesy, Hamilton zatím drží vedení. Bojují i piloti Force Indie. Před Buttona se dostaly oba red bully. Maldonado dostává 10s stop&go. Räikkönen bojuje s Kvyatem.Button se dál propadá, předjely ho oba williamsy a teď za sebou má dvojici vozů Ferrari. Alonsovi se zatím nedaří Buttona předjet a musí si hlídat zpětná zrcátka, Räikkönen i Kvyat jsou velmi blízko. Ricciardo si vyšlápl na svého kolegu a čtyřnásobného mistra světa a je před ním! Vettel se však nevzdává a máme tu další pěkný vnitrotýmový souboj.Alonsovi se na chvíli podařilo vzdálit od Räikkönena a hned je před Buttonem. Dvojici red bullů zdržuje Hülkenberg a to komplikuje život Ricciardovi, kterého nenechává ani chvíli na pokoji Vettel. A je tu další útok Rosberga, ale Hamilton se drží v čele.Ricciardo se v 53. kole díky lepšímu výjezdu dostal před Hülkenberga a konečně má na chvíli klid od Vettela. Ten je z toho asi neklidný, udělal drobnou chybu a na Hülkenberga ztratil, navíc už má za zády oba williamsy.Ricciardo se pokouší stáhnout Pereze, ale dvě kola na to asi nebudou stačit. Massa se na chvíli dostal před Vettela, ale ten byl velmi tvrdý a Massa nakonec musí dávat pozor na Bottase. Button v garáži odstupuje ze závodu. Ricciardovi se podařilo Pereze stáhnout, ale na předjetí má jen polovinu posledního kola.Hamilton dokázal udržet vedení v krásném souboji s Rosbergem a vítězí! Těsné třetí místo uhájil Perez před Ricicardem. Vettel se musí spokojit s 5. místem, nestihl předjet Hülkenberga. Massa je sedmý, zůstal před Bottasem. První desítku uzavírají piloti Ferrari.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.