BAHRAJN - ZÁVOD; Lewis Hamilton měl lepší start a ve velmi tvrdém souboji s Nicem Rosbergem vedení udržel. Gutierrez přežil Maldonadovo torpédo.
Hamilton odstartoval lépe než Rosberg a od startu vede závod, Rosberg se pokouší probojovat zpět. Výborně odstartoval Massa, je třetí před Perezem. Alonso za sebou pracně drží Hülkenberga. Räikkönen je až za nimi, v první zatáčce prohrál souboj s Alonsem a zřejmě podobně jako minule lehce kolidoval s Magnussenem. Vergne jede do boxů s proraženou zadní pneumatikou.Pořadí na konci 3. kola: Hamilton, Rosberg, Massa, Perez, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Kvyat, Gutierrez, Maldonado, Bianchi, Ericsson, Kobajaši, Grosjean, Sutil, Chilton, Vergne, Bianchi.Mercedesy se ostatním vzdalují o sekundu v každém kole, zbytek startovního pole je vyrovnaný. Perez po několika pokusech dokázal předjet Massu. I jeho týmomvý kolega Hülkenberg se tlačí dopředu, pokouší se překonat Buttona. Räikkönen má problémy s vibracemi, patrně si probrzdil plošku na pneumatice. Ricciardo se snaží předjet Magnussena, ale je příliš široký.Mimo trať končí Sutil - po své první zastávce byl až za Bianchim a dostal od něj ránu. Hülkenberg je po první zastávce za Räikkönenem, ale bez problému jej odsunuje za sebe a může stíhat Alonsa. Mercedesy první zastávku odkládají a Rosberg má asi v lepším stavu pneumatiky, útočí na Hamiltona, zatím neúspěšně.V dalším kole se situace opakuje a piloti Mercedesu předvádí nádherný a dlouhý souboj, několikrát si vyměňují pořadí, ale nakonec je v čele opět Hamilton. Má však větší spotřebu a asi i opotřebovanější pneumatiky. Ve 20. kole jede do boxů a Rosberg na to musí zatlačit na starých pneumatikách, aby po své zastávce byl první.Rosberg vydržel na trati o dvě kola déle a ztrátu na Hamiltona po návratu na trať má poměrně velkou, asi 6s. Má středně tvrdou směs a plánuje delší stint. Vettel má problémy s DRS, stále jezdí v těsném závěsu za Räikkönenem.Massa bojuje s Bottasem o třetí místo. Přidávají se k nim i Hülkenberg a Perez. Vettel nyní drží nejrychlejší kolo, a nakonec se mu podařilo dostat před Räikkönena.Pořadí na konci 25. kola, většina jezdců byla 1x v boxech: Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Hülkenberg, Perez, Bottas, Alonso, Button, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Grosjean, Gutierrez, Maldonado, Kvyat, Kobajaši, Ericsson, Chilton, Bianchi.Perez předjel Hülkenberga, aby zkusil, co se jeho týmovému kolegovi nepovedlo: předjet Massu. V podstatě je to boj o první místo - mercedesy před nimi jedou vlastní závod. Ricciardo velmi tvrdě brzdí do zatáčky a je vedle Räikkönena, který jej naštěstí vnímá a nechává mu místo, navíc si svoji pozici drží.Ricciardovi se stále nedaří vymyslet nic na Räikkönena a místo toho jej předjel Bottas. Ocitl se však těsně za Räikkönenem, a když zjistil, že neubrzdí, radši opustil trať a propadl se zpět za Ricciarda. Celá trojice se drží pohromadě a předvádí nám další nádherný souboj.Ve 32. kole se to Ricciardovi konečně podařilo a velmi ostré je to teď mezi finskými piloty na Ferrari a Williamsu. Souboj trvá jen jedno kolo, Bottas v souboji vítězí a hned jej má těsně za zády Ricciardo. Ani Räikkönen však pořád nemá klid, dotáhl se na něj Massa s druhým Williamsem. Ve 34. kole je Massa před ním.Perez s Vettelem jsou podruhé v boxech, vrací se na trať za Alonsem. V dalším kole přezouvají Hülkenberg, Button a Ricciardo. Mercedesy už vedou o víc než půl minuty, Rosberg ztrácí na Hamiltona necelých 10s.Vzadu po druhých zastávkách pokračují souboje mezi Ricciardem, Massou a Räikkönenem, museli se dostat přes Maldonada. Rosberg už drží Hamiltonovo tempo, jeho ztráta se stabilizovala pod 10s.Ve 41. kole se o dramatický moment postaral Maldonado - pozdě brzdil a z boku torpédoval Gutierreze, který udělal kotrmelec a k tomu ještě hodiny ve chvíli, kdy byl hlavou dolů! Naštěstí odchází po svých, ale na trati je safety-car. Oba mercedesy jedou pro nové pneumatiky a Hamilton si teď musí vzít tvrdší směs, zatímco Rosberg má vyšetřenou měkkou. Safety-car se hodí týmu Force India - oba jezdci přezuli a jsou teď na 3. a 4. místě. Za nimi je Button a pak oba Red Bully. Naopak se to moc nehodí Williamsu, jehož jezdci jedou na tři zastávky a jsou teď až na 8. a 9. místěPořadí na konci 45. kola za safety-carem: Hamilton, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Button, Vettel, Ricciardo, Massa, Bottas, Alonso, Räikkönen, Kvyat, Grosjean, Maldonado, Kobajaši, Chilton, Bianchi, Magnussen.Závod je restartován ve 46. kole a znovu se rozhořívá souboj mezi mercedesy, Hamilton zatím drží vedení. Bojují i piloti Force Indie. Před Buttona se dostaly oba red bully. Maldonado dostává 10s stop&go. Räikkönen bojuje s Kvyatem.Button se dál propadá, předjely ho oba williamsy a teď za sebou má dvojici vozů Ferrari. Alonsovi se zatím nedaří Buttona předjet a musí si hlídat zpětná zrcátka, Räikkönen i Kvyat jsou velmi blízko. Ricciardo si vyšlápl na svého kolegu a čtyřnásobného mistra světa a je před ním! Vettel se však nevzdává a máme tu další pěkný vnitrotýmový souboj.Alonsovi se na chvíli podařilo vzdálit od Räikkönena a hned je před Buttonem. Dvojici red bullů zdržuje Hülkenberg a to komplikuje život Ricciardovi, kterého nenechává ani chvíli na pokoji Vettel. A je tu další útok Rosberga, ale Hamilton se drží v čele.Ricciardo se v 53. kole díky lepšímu výjezdu dostal před Hülkenberga a konečně má na chvíli klid od Vettela. Ten je z toho asi neklidný, udělal drobnou chybu a na Hülkenberga ztratil, navíc už má za zády oba williamsy.Ricciardo se pokouší stáhnout Pereze, ale dvě kola na to asi nebudou stačit. Massa se na chvíli dostal před Vettela, ale ten byl velmi tvrdý a Massa nakonec musí dávat pozor na Bottase. Button v garáži odstupuje ze závodu. Ricciardovi se podařilo Pereze stáhnout, ale na předjetí má jen polovinu posledního kola.Hamilton dokázal udržet vedení v krásném souboji s Rosbergem a vítězí! Těsné třetí místo uhájil Perez před Ricicardem. Vettel se musí spokojit s 5. místem, nestihl předjet Hülkenberga. Massa je sedmý, zůstal před Bottasem. První desítku uzavírají piloti Ferrari.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.