MALAJSIE - KVALIFIKACE; Začátek kvalifikace byl několikrát odložen a stále hustě pršelo. Mercedes však nezklamal, zpět ve hře je Red Bull.
Před začátkem kvalifikace v Sepangu hustě prší. Komisaři situaci vyhodnotili jako nebezpečnou a začátek kvalifikace je odložen, prozatím o 15 minut.
Kvalifikace je odložena podruhé, příští rozhodnutí padne v 9:35 našeho času.
Přichází další posun, začátek Q1 nyní plánován na 9:45.
Počasí se zlepšuje a zdá se, že přichází definitivní rozhodnutí: Q1 začně v 9:50.
Vozy jsou seřazeny na výjezdu z pit-lane, čekají na zelené světlo, v čele s oběma mercedesy.
Většina vozů je na trati. Ericssonovi se nepodařilo rozjet a zůstal stát v boxové uličce. Všichni jedou na přechodných pneumatikách, pouze piloti McLarenu zvolili mokré.
Jsou tu první dokončená měřená kola. Nejrychlejší jsou s velkým náskokem mercedesy. Ricciardo ztrácí sekundu a půl, Räikkönen, Alonso a Vettel dokonce 3s. Vettel je povolán zpět do boxů kvůli problému s vozem. Déšť znovu houstne.
Vettel se vrátil na trať a čtyři minuty před koncem Q1 výrazně zlepšuje svůj čas, jde na 3. místo se ztrátou 0,4s na mercedesy. Zato Alonso i ve svém novém nejrychlejším kole ztrácí pořád 1,7s, přesto je aktuálně na 5. místě.
Ericsson nezvládl smyk na obrubníku a 35s před koncem Q1 rozbil svůj Caterham. Kvalifikace je pozastavena a prakticky to znamená, že už nikdo nebude schopen svůj čas vylepšit.
V Q1 tedy vítězí Rosberg 0,019s před Hamiltonem. Přiblížil se jim pouze Vettel se ztrátou 0,4s. Ostatní ztrácí více než 1,7s v pořadí Hülkenberg, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Massa, atd.
Do Q2 nepostupují: Maldonado, Sutil, Bianchi, Kobajaši, Chilton, Ericsson.
Jezdci už čekají u semaforu k povolení výjezdu do Q2. Stále prší, skoro všichni mají nazuty mokré pneumatiky, pouze Ferrari zvolilo přechodné. Räikkönen však po pár zatáčkách hlásí, že se vrací do boxů pro mokré pneu.
Horší problém má Alonso - nerozuměl si s Kvjatem, dostal ránu do předního kola a kvalifikace pro něj pravděpodobně končí. Znovu jsou vyvěšeny červené vlajky.
Alonso dokázal dovézt vůz k mechanikům a ti se nevzdávají, snaží se zlomené zavěšení opravit. Časomíra je znovu spuštěna, do konce Q2 zbývá přes 12 minut. Několik jezdců znovu zkouší přechodné pneumatiky, ale na příkladu Bottase je zřejmé, že to nebyla šťastná volba.
Mechanikům Ferrari se podařil obdivuhodný kousek, Alonso je zpět na trati a má před sebou ještě luxusních 9 minut. Déšť je však znovu hustší a viditelnost nedostatečná.
Nejrychlejší čas drží Hamilton, Rosberg zatím ztrácí necelou sekundu. Dostal se mezi ně Ricciardo, za Rosbergem je Vettel. Necelé 2s na Hamiltona ztrácí Alonso.
Vettel zrychlil a je před Ricciardem, na Hamiltona však stále ztrácí 0,6s. Magnussen je mimo trať, vůz je zřejmě v pořádku. Hamilton zrychluje o 0,2s. Zlepšuje se i Rosberg, ale na nový Hamiltonův čas ztrácí 0,4s.
V závěru Q2 se snaží hlavně piloti Williamsu ale ani jednomu se nedaří do TOP-10 dostat. Vergnemu se podařilo vytlačit 10. místa svého týmového kolegu Kvjata. Grosjean zůstává na posledním 16. místě - ve svém posledním rychlém kole udělal hodiny.
V Q2 vítězí opět Mercedes, tentokrát v podání Hamiltona. Před Rosberga se dostal Vettel.
Do Q3 nepostupují: Kvjat, Gutierrez, Massa, Perez, Bottas, Grosjean.
Probíhá Q3, počasí je pořád přibližně stejné. Přechodné pneumatiky se tentokrát rozhodl zkusit McLaren, ale opět se vrací pro mokré. Hamilton je stále nejrychlejší, mezi ním a Rosbergem jsou Vettel a Alonso.
Rosberg se svým dalším měřeným kolem posouvá před Alonsa. V posledních minutách znovu hustěji prší a hatí to všechny závěrečné pokusy o zajetí rychlého kola. Nepodařilo se zlepšit ani Vettelovi a Hamilton tak má pole-position jisté.
Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Formule 1 odhalila startovní časy pro nadcházející sezónu 2025.
Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.
Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.
Isack Hadjar se stal novou tváří týmu Racing Bulls. Talentovaný dvacetiletý Francouz si zajistil místo vedle Júkiho Cunody a v příští sezoně formule 1 dostane šanci ukázat svůj potenciál. Sesterský tým Red Bullu jeho angažmá potvrdil oficiálně na svém webu na počátku roku.
Christian Horner odmítá spekulace o tom, že by odchod Johnnyho Herberta z pozice stewarda souvisel s kritikou Maxe Verstappena. Podle šéfa Red Bullu jde o nezávislé rozhodnutí, které nemá žádnou spojitost s nizozemským pilotem.
Startovní listina pro nadcházející sezónu Formule 1 je na světě a přináší několik novinek, které fanoušky motorsportu určitě zaujmou.