AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Nico Rosberg skvěle odstartoval a po zbytek závodu nedal nikomu šanci. Vettel a Hamilton odstoupili. Rychlý McLaren a Williams.
Vozy letos poprvé stojí na startovním roštu. Je sucho, teplota vzduchu 19 °C, asfaltu 28 °C. Grosjean bude startovat z pit-lane, dostal penalizaci "průjezd boxy".
Vozy se rozjíždí do zahřívacího kola. Rozjet se nepodařilo Chiltonovi, kterého už mechanici tlačí do pit-lane, odkud tedy bude startovat. Jezdci jsou připraveni k ostrému startu, ale startovní procedura je přerušena - tentokrát se zastavil motor Bianchimu.
Hamilton vede celé startovní pole opakovaným zahřívacím kolem. V pit-lane už jsou seřazení Grosjean a obě Marussie s Chiltonem a Bianchim. Závod bude o jedno kolo kratší. Z pit-lane odstartuje i Chilton.
Konečně je tu ostrý start a ze třetího místa doslova vystřelil Rosberg, který je okamžitě první. V první zatáčce došlo ke kolizi mezi Massou a Kobajašim. Kobajaši narazil i do Räikkönena, ale ten to ustál. Start se moc nepodařil Hamiltonovi, který se propadl i za Ricciarda. V prvním kole si na něj navíc troufl Magnussen a úspěšně jej předjel. Grosjean je znovu v boxech, za ním i Gutierrez a Perez.
Kobajaši sestřeluje Massu v první zatáčce
Hamilton dostává instrukce k odstavení vozu kvůli problémům s motorem. Za chvíli však změna - má jet dál. Ale ve 3. kole jede do boxů a už tam zůstává. Räikkönen předjíždí Vergneho, Bottas se dostal před Kvjata.
Vettel bojuje až na 16. pozici. V prvním kole se zdržel při objíždění trosek s předchozích nehod a teď ztrácí výkon. Velmi pomalu zajíždí do boxů a odstupuje ze závodu. Bottas po několika pokusech předjíždí Räikkönena!Pořadí na konci 8. kola: Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso, Bottas, Räikkönen, Vergne, Kvjat, Button, Sutil, Ericsson, Maldonado, Chilton, Grosjean, Perez, Gutierrez.Rosberg má náskok 6s před Ricciardem, dalších 6s ztrácí Magnussen, Hülkenberg je ještě o 4s dál. Tšsně za Hülkenbergem krouží Alonso a už si musí dávat pozor na Bottase.Bottas však svou snahu přehnal, byl příliš široký a od bariéru si poškodil pravou zadní pneumatiku. Dojel do boxů a pokračuje na posledním místě. Na trati je safety-car kvůli odklízení trosek z Bottasova zadního kola. Většina jezdců spěchá k výměně pneumatik. První tři jezdci zůstávají na měkké směsi.Od 16. kola je restartován závod. Bottas předjíždí Maldonada v boji o 11. místo. Rosberg se rychle vzdaluje a ve 21. kole má znovu náskok přes 5s. Jezdci na prvních čtyřech místech mají velké rozestupy, ale dlouhou kolonu za sebou znovu vede Hülkenberg.Bottas ve 24. kole předjel Kvyata a je znovu za Räikkönenem. Ricciardo dostává zprávu, že nemusí šetřit palivo. Ericsson odstavuje svůj Caterham ve 4. zatáčce kvůli úniku oleje.Pořadí v polovině závodu: Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso, Button, Vergne, Räikkönen, Bottas, Kvyat, Sutil, Perez, Gutierrez, Maldonado, Chilton.Rosberg vede už o 13., Magnussen ztrácí dalších 8s, Hülkenberg ještě o 7s víc. Maldonado vyjel z boxů, ale neujel ani jedno kolo a zastavuje mimo trať. Po 30. kole je tu druhá vlna zastávek.
Räikkönen probrzdil a Bottas je znovu před ním. Krátce nato už Räikkönen přezouvá pneumatiky. Hülkenberg se při zastávkách propadl za Buttona i za Alonsa, který však musel získanou pozici uhájit na trati.
První vítězství sezóny 2014 získává Nico Rosberg s Mercedesem (foto: AMG Mercedes F1 Team)
Magnussen je po zastávkách blízko za Ricciardem a po 40. kole začíná souboj o druhé místo. Ve 45. kole končí Grosjean, stejně jako jeho týmový kolega odstavil svůj Lotus mimo trať.
Konec závodu slibuje napětí: Rosberg ujel, ale Ricciardo už má Magnussena těsně za zády a přibližují se i Button a Alonso. Hülkenberg brzdí Bottase a Räikkönenovi se nedaří najít recept na Vergneho.
V 53. kole je Bottas konečně před Hülkenbergem, ale na Alonsa ztrácí 12 s. Vypadá to, že Ricciardo stabilizoval situaci, daří se mu držet více než 1s před Magnussenem, i Button a Alonso se přestali přibližovat. Vergne za sebou už neudržel Räikkönena a teď musí bránit pozici před Kvjatem.
Do konce závodu už se nic nezmění. Rosberg přijíždí pro pohodlné vítěství a potvrzuje roli favorita v boji o titul. Riccirdovo druhé místo na domácí půdě je velkou úlevou pro Red Bull, přestože Vettel nedojel. McLaren porazil Ferrari. To by dnes možná nestačilo ani na Williams, nebýt jezdeckých chyb.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.