AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Nico Rosberg skvěle odstartoval a po zbytek závodu nedal nikomu šanci. Vettel a Hamilton odstoupili. Rychlý McLaren a Williams.
Vozy letos poprvé stojí na startovním roštu. Je sucho, teplota vzduchu 19 °C, asfaltu 28 °C. Grosjean bude startovat z pit-lane, dostal penalizaci "průjezd boxy".
Vozy se rozjíždí do zahřívacího kola. Rozjet se nepodařilo Chiltonovi, kterého už mechanici tlačí do pit-lane, odkud tedy bude startovat. Jezdci jsou připraveni k ostrému startu, ale startovní procedura je přerušena - tentokrát se zastavil motor Bianchimu.
Hamilton vede celé startovní pole opakovaným zahřívacím kolem. V pit-lane už jsou seřazení Grosjean a obě Marussie s Chiltonem a Bianchim. Závod bude o jedno kolo kratší. Z pit-lane odstartuje i Chilton.
Konečně je tu ostrý start a ze třetího místa doslova vystřelil Rosberg, který je okamžitě první. V první zatáčce došlo ke kolizi mezi Massou a Kobajašim. Kobajaši narazil i do Räikkönena, ale ten to ustál. Start se moc nepodařil Hamiltonovi, který se propadl i za Ricciarda. V prvním kole si na něj navíc troufl Magnussen a úspěšně jej předjel. Grosjean je znovu v boxech, za ním i Gutierrez a Perez.
Kobajaši sestřeluje Massu v první zatáčce
Hamilton dostává instrukce k odstavení vozu kvůli problémům s motorem. Za chvíli však změna - má jet dál. Ale ve 3. kole jede do boxů a už tam zůstává. Räikkönen předjíždí Vergneho, Bottas se dostal před Kvjata.
Vettel bojuje až na 16. pozici. V prvním kole se zdržel při objíždění trosek s předchozích nehod a teď ztrácí výkon. Velmi pomalu zajíždí do boxů a odstupuje ze závodu. Bottas po několika pokusech předjíždí Räikkönena!Pořadí na konci 8. kola: Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso, Bottas, Räikkönen, Vergne, Kvjat, Button, Sutil, Ericsson, Maldonado, Chilton, Grosjean, Perez, Gutierrez.Rosberg má náskok 6s před Ricciardem, dalších 6s ztrácí Magnussen, Hülkenberg je ještě o 4s dál. Tšsně za Hülkenbergem krouží Alonso a už si musí dávat pozor na Bottase.Bottas však svou snahu přehnal, byl příliš široký a od bariéru si poškodil pravou zadní pneumatiku. Dojel do boxů a pokračuje na posledním místě. Na trati je safety-car kvůli odklízení trosek z Bottasova zadního kola. Většina jezdců spěchá k výměně pneumatik. První tři jezdci zůstávají na měkké směsi.Od 16. kola je restartován závod. Bottas předjíždí Maldonada v boji o 11. místo. Rosberg se rychle vzdaluje a ve 21. kole má znovu náskok přes 5s. Jezdci na prvních čtyřech místech mají velké rozestupy, ale dlouhou kolonu za sebou znovu vede Hülkenberg.Bottas ve 24. kole předjel Kvyata a je znovu za Räikkönenem. Ricciardo dostává zprávu, že nemusí šetřit palivo. Ericsson odstavuje svůj Caterham ve 4. zatáčce kvůli úniku oleje.Pořadí v polovině závodu: Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso, Button, Vergne, Räikkönen, Bottas, Kvyat, Sutil, Perez, Gutierrez, Maldonado, Chilton.Rosberg vede už o 13., Magnussen ztrácí dalších 8s, Hülkenberg ještě o 7s víc. Maldonado vyjel z boxů, ale neujel ani jedno kolo a zastavuje mimo trať. Po 30. kole je tu druhá vlna zastávek.
Räikkönen probrzdil a Bottas je znovu před ním. Krátce nato už Räikkönen přezouvá pneumatiky. Hülkenberg se při zastávkách propadl za Buttona i za Alonsa, který však musel získanou pozici uhájit na trati.
První vítězství sezóny 2014 získává Nico Rosberg s Mercedesem (foto: AMG Mercedes F1 Team)
Magnussen je po zastávkách blízko za Ricciardem a po 40. kole začíná souboj o druhé místo. Ve 45. kole končí Grosjean, stejně jako jeho týmový kolega odstavil svůj Lotus mimo trať.
Konec závodu slibuje napětí: Rosberg ujel, ale Ricciardo už má Magnussena těsně za zády a přibližují se i Button a Alonso. Hülkenberg brzdí Bottase a Räikkönenovi se nedaří najít recept na Vergneho.
V 53. kole je Bottas konečně před Hülkenbergem, ale na Alonsa ztrácí 12 s. Vypadá to, že Ricciardo stabilizoval situaci, daří se mu držet více než 1s před Magnussenem, i Button a Alonso se přestali přibližovat. Vergne za sebou už neudržel Räikkönena a teď musí bránit pozici před Kvjatem.
Do konce závodu už se nic nezmění. Rosberg přijíždí pro pohodlné vítěství a potvrzuje roli favorita v boji o titul. Riccirdovo druhé místo na domácí půdě je velkou úlevou pro Red Bull, přestože Vettel nedojel. McLaren porazil Ferrari. To by dnes možná nestačilo ani na Williams, nebýt jezdeckých chyb.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.