BRAZÍLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel prodloužil rekordní šňůru vítězství. Mark Webber se na druhém místě rozloučil s fanoušky. Sezóna končí dobrým závodem na klasickém okruhu.
Startuje se na suchých pneumatikách, ale podle poslední předpovědi je pravděpodobnost deště během závodu 60%. Jezdci mají k dispozici pro suchou trať tvrdou a středně tvrdou směs pneumatik. Suché pneumatiky si však dosud během deštivého víkendu nevyzkoušeli. Všichni kromě Buttona a Gutierreze startují na měkčích pneumatikách.
Vettel ztratil vedení, nejlépe odstartoval Rosberg. Start se podařil i Hamiltonovi s druhým Mercedesem - je třetí, musí si však dávat pozor na Alonsa. Na cílové rovince v nájezdu do druhého kola se Rosberg vrací za Vettela a Hamilton za Alonsa. Hamilton následně prohrává i v pěkném souboji s Webberem. Dobře odstartoval Massa, je šestý za Hamiltonem. Grosjean končí, hoří mu motor.
Pořadí na konci 3. kola: Vettel, Rosberg, Alonso, Webber, Hamilton, Massa, Hülkenberg, Ricciardo, Button, Gutierrez, Sutil, Vergne, Perez, Maldonado, Di Resta, Kovalainen, Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton.
Vettel si hned na začátku druhého kola vzal svou pozici zpět (foto: Red Bull Racing)
Alonsovi se vydařil výjezd ze Senna-S a předjíždí Rosberga. O kolo později už musí Rosberg bránit pozici před Webberem. Vettel má v 6. kole náskok už 5 s před Alonsem, ten se zatím ostatním neutrhl. Perez hledá způsob jak se dostat před Gutierreze.
Webber se dostal do těsného závěsu za Alonsa a pokouší se dostat na druhé místo. Hamilton předjel Rosberga. Ve 13. kole je Webber konečně dost blízko a na cílové rovince s použitím DRS se před Alonsa dostává. Perezovi se podařilo předjet Bottase a už je na bodech.
Webber na konci 13. kola ztrácí na Vettela 10 s, jedou přibližně stejně rychle. Massa ve 14. kole předjíždí Rosberga. Déšť je podle aktuální předpovědi očekáván nejdříve v posledních kolech závodu. Od 15. kola jezdci zahajují plánované zastávky v boxech, první desítka zatím pokračuje na původní sadě pneumatik.
Ve 20. kole jedou pro nové pneumatiky Massa a Perez. Následují je Hülkenberg, Button, Alonso a Hamilton. Rosberg vydržel do 23. kola, z první desítky už pokračují bez zastávky jen oba Red bully.
Ve 24. kole jede do boxů Webber a jeho mechanikům se nedaří utáhnout kolo, po návratu na trať je zpět za Alonsem. Vettel o kolo později přezouvá bez obav ze ztráty místa. V 26. kole se Webber opět probojovává před Alonsa.
Pořadí po prvních zastávkách na konci 26. kola: Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Button, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Ricciardo, Sutil, Di Resta, Kovalainen, Bottas, Gutierrez, Maldonado, Vergne, Van der Garde, Chilton, Pic, Bianchi.
Výborný závod jede po startu ze 14. místa Jenson Button (foto: McLaren Mercedes)
Massovi se nedaří ujet Hamiltonovi, před kterým se během zastávek ocitl. Webber, jakkoliv rychle Alonsa předjel, jej má také stále za zády. Bottas ve snaze předjet Gutierreze vnějškem v nájezdu do první zatáčky dostává zboku tvrdou ránu od obou kol, oba pokračují.
Krásný souboj o 4. místo mezi Massou a Rosbergem ukončují traťoví komisaři: Massa dostává penalizaci "průjezd boxy" za přejíždění zebry kolem vjezdu do pit-lane. Bottas zpomalil, možná má přecejen poškozené zavěšení. Ve 37. kole ho na brzdy v první zatáčce předjíždí týmový kolega Maldonado.
Po 40. kole dopadají na první sektor trati první kapky. Kolem 45. kola podruhé mění pneumatiky Button, Massa, Rosberg, Perez a další, zatím všichni zůstávají na suchých. Na čele závodu je pořád Vettel 12. před Webberem, o 6s dál je Alonso, dalších 6s ztrácí Hamilton.
Ve 47. kole se Hamilton a Bottas srazili bočně svými zadními pneumatikami. Bottas po hodinách končí, Hamilton s prasklou pneumatikou dojel do boxů. Druhou zastávku absolvuje i Vettel, ale mechanici počítají s Webbberem a mistr světa má dlouhou zastávku. Nakonec oba jezdce red bull zvládl, ale Vettel už vede jen o 6s. Alonso je po své zastávce znovu těsně za Webberem.
Pořadí po druhých zastávkách na konci 49. kola: Vettel, Webber, Alonso, Button, Rosberg, Perez, Massa, Hamilton, Hülkenberg, Sutil, Ricciardo, Kovalainen, Di Resta, Gutierrez, Maldonado, Vergne, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton, Bottas.
Hamilton dostává trestný průjezd boxy za způsobení nehody s Bottasem. Stejný trest dostává i Van der Garde za ignorování modrých vlajek. Vody na trati nepatrně přibývá. Hamilton po své penalizaci předjíždí Ricciarda a je 9.
Sebastian Vettel oslavuje brazilské vítězství hodinami (foto: Red Bull Racing)
V 60. kole je Webber stále 7 s za Vettelem, Alonso ztrácí další 2 s, Button je o 20 s dál. V 61. kole odstupuje ze záovud Pic s poškozeným pravým zadním zavěšením (zřejmě je poškodil při opuštění trati po jezdecké chybě).
Maldonado dělá hodiny poté co nenechal dost místa Vergnemu a zavadil o jeho zadní kolo. Vody nadále přibývá, ale zřejmě všichni jsou rozhodnuti dojet na suchých pneumatikách.
Vettel podeváté v řadě vítězí, 10s za ním přijíždí Webber s bezpečným náskokem před Alonsem. Čtvrté místo si pohlídal Button, Rosberg a Massa zůstali za ním. Opět boduje Hülkenberg, až za ním je po penalizaci Hamilton a bod má i Ricciardo.
Mark Webber si pro svůj poslední dojezd do garáže sundal helmu, ale mohl pozdravit diváky. Sebastian Vettel si zaplatí další koláče.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.