USA - ZÁVOD; Sebastian Vettel s Red Bullem opět bezchybně ujel hned na startu. Na stupních vítězů závodu zajímavých soubojů jej doprovodili Grosjean a Webber.
Očekává se u většiny jezdců jednozastávková strategie. Prvních devět jezdců (a Gutierrez) startuje na středně tvrdých pneumatikách, ostatní mají na startu tvrdé.Vettel si udržel první místo, ale Webberovi se úvodní zatáčka moc nevydařila a propadl se za Grosjeana a Hamiltona. Perez je před Alonsem, Button předjel Sutila. Sutil však už v prvním kole havaruje po kolizi s Maldonadem a na trati je safety-car. Maldonado má poškozené křídlo, ale pokračuje v jízdě.
Pořadí na konci 1. kola za safety carem: Vettel, Grosjean, Hamilton, Webber, Hülkenberg, Perez, Alonso, Bottas, Di Resta, Ricciardo, Rosberg, Kovalainen, Massa, Button, Vergne, Maldonado, Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton, Gutierrez.
Závod je restartován na konci 4. kola, pořadí se nemění. Rozestupy mezi jezdci se pomalu zvětšují. Maldonado stále drhne předním křídlem o zem, až v 8. kole dostává příkaz k zajetí do boxů, na trať se vrací na 21. místě.
Start se obešel v kopci bez vážnějších obtíží (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ve 12. kole vedel Vettel o 5 s před Grosjeanem, Hamilton ztrácí dalších 5 s. Hamilton však má stále za zády Webbera. Tomu se pomocí DRS daří ve 13. kole Hamiltona předjet. V 17. kole mění pneumatiky Kovalainen.
Ve 20. kole Rosberg předjíždí Ricciarda. V dalším kole jede Button do boxů, o další kolo později Massa. Ve 23. kole jsou v boxech Perez, Di Resta, Rosberg a Ricciardo, následně Bottas.
Pérez se snaží dostat před Gutierreze, ale ten využívá DRS a předjíždí Vergneho. Do boxů ve 25. kole jede Hamilton. Vettelův náskok činí už 8 s, Webber je stále 5 s za Grosjeanem, Hülkenberg už na Webbera ztrácí více než 10 s.
V 26. kole dostal nové pneumatiky Alonso a stihl vyjet na trať před Perezem. Vettel vydržel na původních pneumatikách do 27. kola. Ve 19. kole už jede na původních pneumatikách pouze Grosjean, který nyní vede závod. Alonso si pěkně poradil s Gutiérrezem. Ve 30. kole konečně přezouvá i Grosjean, na trať se vrací znovu mezi Vettelem a Webberem.
Pořadí po zastávkách na konci 30. kola: Vettel, Grosjean, Webber, Hamilton, Hülkenberg, Alonso, Gutierrez, Perez, Bottas, Di Resta, Kovalainen, Rosberg, Ricciardo, Massa, Button, Vergne, Maldonado, Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton.
Felipe Massa vyjel poprvé z boxů těsně před Jensonem Buttonem (foto: Scuderia Ferrari)
Rosberg, předjíždí Kovalainena ve snaze dostat se znovu do top 10. Kovalainen však stejně jede do boxů, kde jeho Lotus dostává nové přední křídlo. Rosberg vybrzdil i Di Restu a je 10. Webber se zatím drží sekundu za Grosjeanem. Bottas se, zatím marně, snaží předjet Gutierreze v souboji o 8. místo.
Ve 34. kole Bottas překvapil Gutierreze a předjel jej parádně v nečekaném místě za 2. zatáčkou. Webber najednou jede o sekundu na kolo pomaleji a stěžuje si na vibrace. Grosjean má nyní klid, ale na Vettela ztrácí už 10 s.
Webber znovu nalezl rychlost, zajíždí nejrychlejší kolo a opět stáhl Grosjeanův náskok. Massa podruhé mění pneumatiky. Ricciardo útočí na Di Restu, ale bylo to předčasné. Nejrychlejší kolo znovu převzal Vettel a od týmu dostává tradiční upozornění, že potřebuje hlavně šetřit pneumatiky.
Ricciardo se nakonec před Di Restu dostal. Alonso, který na rozdíl od Massy evidentně třetí sadu pneumatik nepotřebuje, se ve 43. kole dostal do sekundy za Hülkenberga a v dalším kole jde před něj na 5. místo (na Hamiltona ztrácí 3 s).
Alonso se rychle dotáhl za Hamiltona, ale pod sekundu pro použití DRS se mu nedaří dostat. Webber připravuje útok na Grosjeana, nemůže však vhodný způsob najít a 3 kola před koncem to už vypadá, že Grosjean má v lepším stavu pneumatiky.
Sebastian Vettel poosmé za sebou vítězí a překonává další rekord F1 (foto: Red Bull Racing)
Button bojuje o bod za Ricciardovo 10. místo a nakonec vychází z pěkného souboje úspěšně. Poslední kolo zdramatizoval Hülkenberg, který se dokázal dotáhnout za Alonsa a dokonce si od něj vzal zpět své 5. místo, ale Alonso to měl dobře připraveno a znovu se dostal před Hülkenberga.Vettel je v cíli, 6 s za ním přijíždí Grosjean před Webberem. Hamilton měl nakonec klidný dojezd, Alonso musel hájit pozici před Hülkenbergem. Button si bod za 10. místo udržel. V posledním kole si zabojoval Vergne, poslal Gutierreze do hodin.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.