ABÚ ZABÍ - ZÁVOD; Sebastian Vettel na startu předjel Webber, ujel a v cíli udělal další "koláč" pro komisaře závodu. Webber ztratil v provozu po špatném startu. Bude Alonso penalizován?
Webberovi se nepodařil start, předjeli ho Vettel a Rosberg. Räikkönen po startu z posledního místa končí už za první zatáčkou, po kontaktu s jedním z Caterhamů má poškozené přední zavěšení. Poškození křídla hlásí Button. Alonso předjel Massu, ten mu to ale vrátil.Vettel ujíždí skoro o sekundu na kolo, zatímco Rosberg brzdí Webbera a Grosjeana. Button jel jako první do boxů kvůli křídlu, přezouvá na měkké pneumatiky. Webber si stěžuje na KERS.Pořadí na konci 5. kola: Vettel, Rosberg, Webber, Grosjean, Hamilton, Hülkenberg, Massa, Alonso, Perez, Di Resta, Maldonado, Vergne, Sutil, Gutierrez, Ricciardo, Pic, Van der Garde, Bottas, Bianchi, Chilton, Button.Z předních jezdců jede do boxů jako první Hamilton v 8. kole. V 9. kole přezouvají Webber s Grosjeanem a na výjezdu z pit-lane je stále první Webber. Oba se stihli vrátit před Hamiltonem a Webber ihned předjíždí Gutierreze. Grosjean to zvládl o kolo později.V 10. kole jede do boxů i Rosberg, po návratu na trať je stále před Webberem, navíc je mezi nimi Sutil. Button je ve 12. kole v boxech podruhé a možná už zkusí dojet do cíle bez zastávky.Webber ve 14. kole předjíždí Sutila, zatímco Vettel jede do boxů a v pohodě se vrací na trať na prvním místě. Obě Ferrari zatím pokračují bez zastávky, Massa poodjel Alonsovi. Rosberg předjel Vergneho a může si zkusit vybudovat větší náskok na Webbera.Grosjean se po dlouhém souboji dostává před Sutila. V 17. kole si pneumatiky nechává vyměnit Alonso. Massa vydržel na trati o dvě kola déle a vyplatilo se mu to, stihl se vrátit na 8. místě, za ním jsou Hülkenberg, Bottas, Perez, a teprve pak Alonso.V boxech ještě nebyli pouze Di Resta, Sutil a Bottas. Pořadí na konci 20. kola: Vettel, Di Resta, Webber, Rosberg, Grosjean, Sutil, Hamilton, Massa, Hülkenberg, Bottas, Perez, Alonso, Maldonado, Vergne, Ricciardo, Gutierrez, Button, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton.Di Resta se po zastávce propadá na 13. místo a na druhém místě se ocitá Webber. Když má volnou trať, ujíždí Rosbergovi, ale Vettel je pořád o něco rychlejší a jeho náskok je už skoro půlminutový. Alonso na cílové rovince předjíždí Bottase.Hamilton se pokusil předjet Sutila, ten mu ale útok oplatil a Massa se navíc díky tomu dostal před ně. Vpřed se posunuje i Alonso, který právě předjel Hülkenberga. Hamilton konečně souboj se Sutilem vyhrál a za nimi už je Alonso.Mechanici Hülkenberga vypustili do cesty Perezovi. Ten zabrzdil a snaží se před Hülkenberga dostat na trati. Hamilton jede ve 30. kole podruhé do boxů a propadá se na 10. místo. Vettel navzdory výzvám k šetření pneumatik průběžně zlepšuje nejrychlejší kolo. Hülkenberg dostává penalizaci "průjezd boxy" za nebezpečný odjezd od mechaniků před Perezem.Ve 33. kole mění pneumatiky Webber s Rosbergem, pořadí mezi nimi se nemění. Alonso teď rychle stahuje Massu a ve 34. kole zcela smazal jeho náskok. Vettel jede podruhé do boxů ve 38. kole, stejně jako Grosjean. Grosjean se propadl za Massu, ale naštěstí pro něj se mu podařilo jej ihned předjet. Je však znovu za Webberem a Rosbergem.Ve 39. kole je v boxech Massa a o příliš vydařenou zastávku se nejednalo. Alonso jede dál, vydržel na trati až do 44. kola. Při výjezdu z pit-lane je před Massou, na trať vjíždí těsně za Vergnem. Je však o něco rychlejší a zkouší Vergneho předjet, ale ten mu nenechává místo, dochází ke kontaktu a Alonso jde nakonec dopředu, ale byl chvíli mimo trať - incident bude vyšetřován po závodě.Alonso je na měkkých pneumatikách velmi rychlý, dotáhl se těsně za Hamiltona a po krátkém souboji je před ním. V dalším kole předjíždí i Di Restu. Na trojici Webber - Rosberg - Grosjean je však ztrácí přes půl minuty. Alonso pokračuje ve zlepšování nejrychlejšího kola závodu a problém s měkkými pneumatikami evidentně ani v posledním kole nemá.Vettel je v cíli s obřím náskokem - Webberovi nadělil půl minuty a 5. Alonso přijíždí do cíle o více než minutu později! Šesté místo před Hamiltonem uhájil Di Resta, Massa je nakonec po dobře rozjetém závodě až 8. Bodují ještě Sutil a Perez.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.