KOREA - ZÁVOD; Sebastian Vettel opět odvedl přesně tu práci, kterou potřeboval. Räikkönen přelstil týmového kolegu a je znovu druhý. Hülkenberg hrdinou dne!
Vettelovi se start vydařil dokonale, nikým neohrožován si od prvním metrů závodu buduje náskok. Dobře odstartoval Grosjean a v první zatáčce vybrzdil Hamiltona. Ve třetí zatáčce do sebe strčili jezdci Ferrari. Massa se po hodinách propadá na konec pole, Alonso jede dál. Bojují spolu i jezdci McLarenu.
Vůbec nejlepší start se podařil Maldonadovi, který se posunul o 9 míst dopředu. Räikkönen se drží za Ricciardem, nakonec se před něj dostal ve 4. kole. Trochu si pomohl Webber, nyní je na 11. místě za Maldonadem. Button si stěžuje přední křídlo poškozené v první zatáčce.
Pořadí na konci 5. kola: Vettel, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Ricciardo, Maldonado, Webber, Perez, Di Resta, Gutierrez, Vergne, Bottas, Massa, Van der Garde, Pic, Bianchi, Chilton, Button, Sutil.
Do boxů jezdí zatím pouze jezdci z druhé desítky a s nimi Button pro nové křídlo. V 9. kole se Räikkönenovi podařilo probojovat před Alonsa, který už musí, současně s Hamiltonem, do boxů. Räikkönen se hned dotáhl těsně za Hülkenberga.
Tlačenice po startu (foto: Daimler AG)
Na konci 10. kola přezouvají pneumatiky Grosjean, Rosberg, Hülkenberg a Perez. Grosjean vjel na trať znovu těsně před Hamiltonem a souboj pokračuje, studé pneumatiky zvládá Grosjean dobře. Jako poslední v první desítce přezouvají Vettel, Räikkönen a Webber. Vettel zůstává v čele závodu, Räikkönen se propadl zpět za Alonsa a těsně za ním je Webber.
Maldonado postupně ztrácí pozice získané skvělým startem, už je za oběma McLareny. Button jede ve 22. kole podruhé k mechanikům. Grosjean se odpoutal od Hamiltona a drží rychlost s Vettelem - ztrácí na něj jen 4 s. Hülkenberg dál "ničí" závod Alonsovi a Räikkönenovi - stěžuje si na pneumatiky, ale tým chce odjet víc kol.
Nové pneumatiky už chce i Hamilton. Druhý stint si hodně zkrátil Räikkönen - jede do boxů už v 25 kole, asi ve snaze dostat se před Alonsa a Hülkenberga. Di Resta dělá chybu a končí v bariéře. Räikkönenovi se plán daří - zajíždí na čerstvých gumách nejrychlejší kola, je před Hülkenbergem a Alonsa stáhl v posledním kole o 4 s.
Rosbergovi selhalo přední křídlo - kleslo k zemi a létají od něj jiskry. Rosberg to nevidí, do boxů ho musel povolat tým. V dalším kole přezouvá jeho týmový kolega Hamilton. Perezovi praskla pneumatika, jede do boxů v 31. kole. Ve stejném kole mění pneumatiky Vettel, Grosjean a Webber. Na trati je příliš velký kus Perezovi pneumatiky, vyjíždí safety-car. Kdo ještě nepřezul, spěchá do boxů.
Kimi Räikkönen předjíždí Fernanda Alonsa (foto: Pirelli)
Pořadí za safety-carem na konci 32. kola: Vettel, Grosjean, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg, Alonso, Button, Rosberg, Maldonado, Ricciardo, Webber, Sutil, Gutierrez, Mmassa, Perez, Vergne, Bottas, Pic, Bianchi, Van der Garde, Chilton.Závod je restartován ve 37. kole. Vettel si vedení znovu pohlídal, Grosjean si spíš musí dávat pozor na Räikkönena. Sutil dělá hodiny a posílá mimo trať i Webbera, pro kterého závod definitivně končí. Webberův vůz navíc začal hořet a na trati je znovu safety-car. Sutil dojel do boxů a pokračuje v závodě na posledním místě. Räikkönen ještě stihl předjet Grosjeana a je na svém tradičním 2. místě!
Závod je znovu restartován ve 39. kole. Alonso bojuje s Hemiltonem a Buttonem. Sutil dostává penalizaci "průjezd boxy" - byl příliš rychlý v pit-lane. Vettel zlepšuje nejrychlejší kolo závodů a ujíždí Räikkönenovi z dosahu DRS.
Massa je vítězem pěkné bitvy s Gutierrezem, Perezem, Bottasem a Maldonadem. Hamilton zkouší vše možné na Hülkenberga, ale ten stále bravurně brání 4. pozici. Hülkenberg má velkou maximální rychlost, a když už se před něj Hamilton dostal, Hülkenberg měl v zápětí k dispozici DRS a hravě se vrátil před Hamiltona, kterého navíc zaměstnává Alonso.
Sebastian Vettel opět slaví (foto: Red Bull Racing)
Hülkenberg už za sebou drží Hamiltona, Alonsa, Buttona a Rosberga. Button 3 kola před koncem už není schopen udržet Hülkenbergovu rychlost a Rosberg ho předjíždí. Ricciardo body mít nebude, odstavuje svůj monopost mimo trať. Grosjean se příblížil k Räikkönenovi a v posledním kole bude mít k dispozici DRS.
Sebastian Vettel je v cíli znovu jako první. Räikkönen svého mladého kolegu udržel vzadu, oba lotusy jsou na stupních vítězů. Hrdina dne, Hülkenberg, za sebou udržel vlky Hamiltona a Alonsa! Bodují oba jezdci stáje McLaren a na body se po úvodní nehodě probojoval i Massa.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.