KOREA - ZÁVOD; Sebastian Vettel opět odvedl přesně tu práci, kterou potřeboval. Räikkönen přelstil týmového kolegu a je znovu druhý. Hülkenberg hrdinou dne!
Vettelovi se start vydařil dokonale, nikým neohrožován si od prvním metrů závodu buduje náskok. Dobře odstartoval Grosjean a v první zatáčce vybrzdil Hamiltona. Ve třetí zatáčce do sebe strčili jezdci Ferrari. Massa se po hodinách propadá na konec pole, Alonso jede dál. Bojují spolu i jezdci McLarenu.
Vůbec nejlepší start se podařil Maldonadovi, který se posunul o 9 míst dopředu. Räikkönen se drží za Ricciardem, nakonec se před něj dostal ve 4. kole. Trochu si pomohl Webber, nyní je na 11. místě za Maldonadem. Button si stěžuje přední křídlo poškozené v první zatáčce.
Pořadí na konci 5. kola: Vettel, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Ricciardo, Maldonado, Webber, Perez, Di Resta, Gutierrez, Vergne, Bottas, Massa, Van der Garde, Pic, Bianchi, Chilton, Button, Sutil.
Do boxů jezdí zatím pouze jezdci z druhé desítky a s nimi Button pro nové křídlo. V 9. kole se Räikkönenovi podařilo probojovat před Alonsa, který už musí, současně s Hamiltonem, do boxů. Räikkönen se hned dotáhl těsně za Hülkenberga.
Tlačenice po startu (foto: Daimler AG)
Na konci 10. kola přezouvají pneumatiky Grosjean, Rosberg, Hülkenberg a Perez. Grosjean vjel na trať znovu těsně před Hamiltonem a souboj pokračuje, studé pneumatiky zvládá Grosjean dobře. Jako poslední v první desítce přezouvají Vettel, Räikkönen a Webber. Vettel zůstává v čele závodu, Räikkönen se propadl zpět za Alonsa a těsně za ním je Webber.
Maldonado postupně ztrácí pozice získané skvělým startem, už je za oběma McLareny. Button jede ve 22. kole podruhé k mechanikům. Grosjean se odpoutal od Hamiltona a drží rychlost s Vettelem - ztrácí na něj jen 4 s. Hülkenberg dál "ničí" závod Alonsovi a Räikkönenovi - stěžuje si na pneumatiky, ale tým chce odjet víc kol.
Nové pneumatiky už chce i Hamilton. Druhý stint si hodně zkrátil Räikkönen - jede do boxů už v 25 kole, asi ve snaze dostat se před Alonsa a Hülkenberga. Di Resta dělá chybu a končí v bariéře. Räikkönenovi se plán daří - zajíždí na čerstvých gumách nejrychlejší kola, je před Hülkenbergem a Alonsa stáhl v posledním kole o 4 s.
Rosbergovi selhalo přední křídlo - kleslo k zemi a létají od něj jiskry. Rosberg to nevidí, do boxů ho musel povolat tým. V dalším kole přezouvá jeho týmový kolega Hamilton. Perezovi praskla pneumatika, jede do boxů v 31. kole. Ve stejném kole mění pneumatiky Vettel, Grosjean a Webber. Na trati je příliš velký kus Perezovi pneumatiky, vyjíždí safety-car. Kdo ještě nepřezul, spěchá do boxů.
Kimi Räikkönen předjíždí Fernanda Alonsa (foto: Pirelli)
Pořadí za safety-carem na konci 32. kola: Vettel, Grosjean, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg, Alonso, Button, Rosberg, Maldonado, Ricciardo, Webber, Sutil, Gutierrez, Mmassa, Perez, Vergne, Bottas, Pic, Bianchi, Van der Garde, Chilton.Závod je restartován ve 37. kole. Vettel si vedení znovu pohlídal, Grosjean si spíš musí dávat pozor na Räikkönena. Sutil dělá hodiny a posílá mimo trať i Webbera, pro kterého závod definitivně končí. Webberův vůz navíc začal hořet a na trati je znovu safety-car. Sutil dojel do boxů a pokračuje v závodě na posledním místě. Räikkönen ještě stihl předjet Grosjeana a je na svém tradičním 2. místě!
Závod je znovu restartován ve 39. kole. Alonso bojuje s Hemiltonem a Buttonem. Sutil dostává penalizaci "průjezd boxy" - byl příliš rychlý v pit-lane. Vettel zlepšuje nejrychlejší kolo závodů a ujíždí Räikkönenovi z dosahu DRS.
Massa je vítězem pěkné bitvy s Gutierrezem, Perezem, Bottasem a Maldonadem. Hamilton zkouší vše možné na Hülkenberga, ale ten stále bravurně brání 4. pozici. Hülkenberg má velkou maximální rychlost, a když už se před něj Hamilton dostal, Hülkenberg měl v zápětí k dispozici DRS a hravě se vrátil před Hamiltona, kterého navíc zaměstnává Alonso.
Sebastian Vettel opět slaví (foto: Red Bull Racing)
Hülkenberg už za sebou drží Hamiltona, Alonsa, Buttona a Rosberga. Button 3 kola před koncem už není schopen udržet Hülkenbergovu rychlost a Rosberg ho předjíždí. Ricciardo body mít nebude, odstavuje svůj monopost mimo trať. Grosjean se příblížil k Räikkönenovi a v posledním kole bude mít k dispozici DRS.
Sebastian Vettel je v cíli znovu jako první. Räikkönen svého mladého kolegu udržel vzadu, oba lotusy jsou na stupních vítězů. Hrdina dne, Hülkenberg, za sebou udržel vlky Hamiltona a Alonsa! Bodují oba jezdci stáje McLaren a na body se po úvodní nehodě probojoval i Massa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.