KOREA - ZÁVOD; Sebastian Vettel opět odvedl přesně tu práci, kterou potřeboval. Räikkönen přelstil týmového kolegu a je znovu druhý. Hülkenberg hrdinou dne!
Vettelovi se start vydařil dokonale, nikým neohrožován si od prvním metrů závodu buduje náskok. Dobře odstartoval Grosjean a v první zatáčce vybrzdil Hamiltona. Ve třetí zatáčce do sebe strčili jezdci Ferrari. Massa se po hodinách propadá na konec pole, Alonso jede dál. Bojují spolu i jezdci McLarenu.
Vůbec nejlepší start se podařil Maldonadovi, který se posunul o 9 míst dopředu. Räikkönen se drží za Ricciardem, nakonec se před něj dostal ve 4. kole. Trochu si pomohl Webber, nyní je na 11. místě za Maldonadem. Button si stěžuje přední křídlo poškozené v první zatáčce.
Pořadí na konci 5. kola: Vettel, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Ricciardo, Maldonado, Webber, Perez, Di Resta, Gutierrez, Vergne, Bottas, Massa, Van der Garde, Pic, Bianchi, Chilton, Button, Sutil.
Do boxů jezdí zatím pouze jezdci z druhé desítky a s nimi Button pro nové křídlo. V 9. kole se Räikkönenovi podařilo probojovat před Alonsa, který už musí, současně s Hamiltonem, do boxů. Räikkönen se hned dotáhl těsně za Hülkenberga.
Tlačenice po startu (foto: Daimler AG)
Na konci 10. kola přezouvají pneumatiky Grosjean, Rosberg, Hülkenberg a Perez. Grosjean vjel na trať znovu těsně před Hamiltonem a souboj pokračuje, studé pneumatiky zvládá Grosjean dobře. Jako poslední v první desítce přezouvají Vettel, Räikkönen a Webber. Vettel zůstává v čele závodu, Räikkönen se propadl zpět za Alonsa a těsně za ním je Webber.
Maldonado postupně ztrácí pozice získané skvělým startem, už je za oběma McLareny. Button jede ve 22. kole podruhé k mechanikům. Grosjean se odpoutal od Hamiltona a drží rychlost s Vettelem - ztrácí na něj jen 4 s. Hülkenberg dál "ničí" závod Alonsovi a Räikkönenovi - stěžuje si na pneumatiky, ale tým chce odjet víc kol.
Nové pneumatiky už chce i Hamilton. Druhý stint si hodně zkrátil Räikkönen - jede do boxů už v 25 kole, asi ve snaze dostat se před Alonsa a Hülkenberga. Di Resta dělá chybu a končí v bariéře. Räikkönenovi se plán daří - zajíždí na čerstvých gumách nejrychlejší kola, je před Hülkenbergem a Alonsa stáhl v posledním kole o 4 s.
Rosbergovi selhalo přední křídlo - kleslo k zemi a létají od něj jiskry. Rosberg to nevidí, do boxů ho musel povolat tým. V dalším kole přezouvá jeho týmový kolega Hamilton. Perezovi praskla pneumatika, jede do boxů v 31. kole. Ve stejném kole mění pneumatiky Vettel, Grosjean a Webber. Na trati je příliš velký kus Perezovi pneumatiky, vyjíždí safety-car. Kdo ještě nepřezul, spěchá do boxů.
Kimi Räikkönen předjíždí Fernanda Alonsa (foto: Pirelli)
Pořadí za safety-carem na konci 32. kola: Vettel, Grosjean, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg, Alonso, Button, Rosberg, Maldonado, Ricciardo, Webber, Sutil, Gutierrez, Mmassa, Perez, Vergne, Bottas, Pic, Bianchi, Van der Garde, Chilton.Závod je restartován ve 37. kole. Vettel si vedení znovu pohlídal, Grosjean si spíš musí dávat pozor na Räikkönena. Sutil dělá hodiny a posílá mimo trať i Webbera, pro kterého závod definitivně končí. Webberův vůz navíc začal hořet a na trati je znovu safety-car. Sutil dojel do boxů a pokračuje v závodě na posledním místě. Räikkönen ještě stihl předjet Grosjeana a je na svém tradičním 2. místě!
Závod je znovu restartován ve 39. kole. Alonso bojuje s Hemiltonem a Buttonem. Sutil dostává penalizaci "průjezd boxy" - byl příliš rychlý v pit-lane. Vettel zlepšuje nejrychlejší kolo závodů a ujíždí Räikkönenovi z dosahu DRS.
Massa je vítězem pěkné bitvy s Gutierrezem, Perezem, Bottasem a Maldonadem. Hamilton zkouší vše možné na Hülkenberga, ale ten stále bravurně brání 4. pozici. Hülkenberg má velkou maximální rychlost, a když už se před něj Hamilton dostal, Hülkenberg měl v zápětí k dispozici DRS a hravě se vrátil před Hamiltona, kterého navíc zaměstnává Alonso.
Sebastian Vettel opět slaví (foto: Red Bull Racing)
Hülkenberg už za sebou drží Hamiltona, Alonsa, Buttona a Rosberga. Button 3 kola před koncem už není schopen udržet Hülkenbergovu rychlost a Rosberg ho předjíždí. Ricciardo body mít nebude, odstavuje svůj monopost mimo trať. Grosjean se příblížil k Räikkönenovi a v posledním kole bude mít k dispozici DRS.
Sebastian Vettel je v cíli znovu jako první. Räikkönen svého mladého kolegu udržel vzadu, oba lotusy jsou na stupních vítězů. Hrdina dne, Hülkenberg, za sebou udržel vlky Hamiltona a Alonsa! Bodují oba jezdci stáje McLaren a na body se po úvodní nehodě probojoval i Massa.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.