ITÁLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel využil pole-position a nikým neohrožován pohodlně zvítězil ve slavné Monze. Red Bull má i třetí místo, Ferrari pomalu ztrácí naději na oba tituly.
Závod je odstartován na suchu, ale je očekáván déšť s pravděpodobností 60%. Na startu si první místo pohlídal Vettel, jeho kolega Webber se však propadl za Massu a navíc na něj útočí Alonso.První dvě šikany se neobešly bez létajících karbonových úlomků. Nejhůře na to doplatil Di Resta, pro nějž závod končí. Räikkönen, který nedobrzdil za Perezem a donutil ho projet únikovou zónou, musí do boxů pro nové křídlo.Ve třetím kole se Alonsovi podařilo vybrzdit Webbera. Ani tento manévr se neobešel bez drobné kolize, oba však pokračují. Vettel si začíná budovat náskok před oběma Ferrari. Felipe "pochopil" v 8. kole a mění si s Alonsem místo.Pořadí na konci 8. kola: Vettel, Alonso, Massa, Webber, Hülkenberg, Rosberg, Ricciardo, Perez, Vergne, Button, Hamilton, Grosjean, Sutil, Gutierrez, Maldonado, Bottas, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton, Räikkönen.Hamilton má lehký defekt na pravé přední pneumatice, ve 13. kole dostává pokyn ke vjezdu do boxů. Jenže mu nefunguje rádio, zprávu pochopil až o dvě kola později. Vergne odstavuje svoje Toro Rosso, vypadá to na problém s motorem.Vettel už Alonsovi neujíždí tolik jako v úvodu závodu, ale pořád je o něco rychlejší, v 18. kole má náskok asi 7s. Nejrychlejším jezdcem je zatím většinou Räikkönen, postoupil už na 15. pozici a má před sebou oba Williamsy.Po 20. kole začínají plánované zastávky v boxech. Jako první jedou Perez a Ricciardo a jejich mechanici závodí o 7. místo. Webberovi se během zastávek podařilo dostat před Massu. Alonso vydržel na trati o pět kol déle než Vettel. Tím na starých pneumatikách ztratil několik vteřin, ale stihl se vrátit před Webberem a mohl by mít výhodu mladších pneumatik na konci závodu.Pořadí po prvních zastávkách na konci 28. kola (Räikkönen byl v boxech po nehodě v prvním kole): Vettel, Alonso, Webber, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Button, Perez, Grosjean, Gutierrez, Sutil, Maldonado, Bottas, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton.Alonso ztrácí na Vettela 10s, ale jede nyní stejně rychle. Ve 31. kole zastavuje podruhé Räikkönen (první plánovaná zastávka). Hamilton předjel Hülkenberga a je pouhé 4s za Massou. O dvě kola později už na Hülkenbergovi pracuje i Rosberg s druhým Mercedesem.Ricciardo na 8. pozici teď zdržuje oba piloty McLarenu a Grosjeana. Räikkönen je po své zastávce na 14. místě a znovu průběžně zlepšuje nejrychlejší kolo závodu. Hamilton je podruhé povolán do boxů, ale opět trvá dvě kola, než zprávu dostane. Grosjean našel příležitost a úspěšně zaútočil na Pereze.Hamilton je po své zastávce za Räikkönenem. Alonsovi se přestává dařit, těsně za zády má Webbera. Pořadí se nyní moc nemění. Ve 44. kole se Hamilton dostal před Gutierreze, ale Rosberg pořád nemůže najít recept na Hülkenberga. Räikkönen předjíždí Sutila, čímž se dostává na první nebodované místo.Vettel už zřejmě zvolňuje, využívá svůj více než desetisekundový náskok k bezpečnému dojezdu do cíle. Webber může už několik kol použít DRS, ale stále se mu nedaří k Alonsovi přiblížit na méně než 0,6s.Hamilton je momentálně nejrychlejší a dokonce útočí na Räikkönena. Ten se dlouho bráni, ale protí útoku v 50. kole už nic nezmůže. O kolo později čeká stejný osud i Pereze a v dalším kole Buttona. Pereze nakonec předjel i Räikkönen, Button svůj jediný bod uhájil. Hamilton předjel i Grosjeana, ale po zkrácení šikany mu musel pozici přenechat.Vettel je v cíli, Alonso je nakonec vděčný za druhé místo před Webberem. Massa odjel dobrý závod a je čtvrtý. Skvělé 5. místo vybojoval Hülkenberg, když za sebou až do cíle udržel Rosberga. Ricciardo, snad v nadšení z nové smlouvy, dojel na pěkném 7. místě před Grosjeanem a Hamiltonem.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.