BELGIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel v prvním kole předjel Hamiltona a nedal nikomu šanci. Alonso se probojoval dopředu, ale na Vettela rychlost neměl. Räikkönena vyřadily ze závodu brzdy.
Před startem je sucho, ale déšť během závodu je velmi pravděpodobný. Téměř všichni startují na středně tvrdých pneumatikách, pouze Gutierrez, Ricciardo, Bianchi a Chilton mají na startu obuty tvrdé.Je odstartováno a Hamilton drží vedení, ale na rovince Kemmel ho předjíždí Vettel. Perfektně odstartovali Button a zejména Alonso, mezi kterými se v prvním kole odehrává souboj o čtvrté místo, zatím je vpředu Button. Naopak Lotusy se propadly na 9. a 10. místo. Räikkönen předjíždí Grosjeana.Pořadí na konci prvního kola: Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Alonso, Webber, Di Resta, Hülkenberg, Grosjean, Räikkönen, Perez, Massa, Sutil, Maldonado, Van der Garde, Vergne, Ricciardo, Gutierrez, Bottas, Bianchi, Pic, Chilton.Vettel si buduje náskok, Hamilton s Rosbergem za sebou drží ostatní. Ve 4. kole Alonso konečně s použitím DRS předjíždí Buttona. O dvě kola později se stejným způsobem vypořádal s Rosbergem a stahuje Hamiltonův třísekundový náskok. Vettel je vpředu o další 4s.Rosberg ztrácí čím dál víc, už má za zády Webbera. Räikkönen se pracne dostal před Hülkenberga, ale už se mu hodně kouří od brzd. Perez zaútočil vnitřkem v nájezdu do Les Combes na Grosjeana a vytlačil ho na obrubník, Grosjean se propadl za Massu. Perez dostává penalizaci "průjezd boxy".V 9. kole příchází první zastávky. Z předních jezdců jde do boxů jako první Hamilton v 11. kole, o kolo později i Rosberg. Následují je Alonso a Webber. Hamilton a Alonso jsou po zastávkách za Grosjeanem, bez větších problémů ho oba předjíždí.Ve 14. kole přezouvá Vettel. Hamiltonovi se nevydařil průjezd La Source a toho využil Alonso, aby nově nabytou pozici uhájil i v nájezdu do Les Combes. V 17. kole už mají po první zastávce všichni kromě Grosjeana a Gutierreze a závod vede opět Vettel, Alonso však ztrácí pouze 7s.Räikkönen předjel Di Restu a Gutierreze. Button se pěkně vypořádal s Massou i s Grosjeanem a je sedmý. Alonsovi se už tolik nedaří, Vettel teď svůj náskok pomalu zvyšuje.Pořadí na konci 22. kola (po prvních zastávkách): Vettel, Alonso, Hamilton, Rosberg, Webber, Button, Massa, Räikkönen, Sutil, Di Resta, Hülkenberg, Vergne, Grosjean, Ricciardo, Maldonado, Perez, Gutierrez, Bottas, Van der Garde, Bianchi, Chilton.Räikkönen je těsně za Massou, ale na rovinkách na Ferrari nestačí. Räikkönenovi definitivně selhaly brzdy a končí v závěrečné šikaně 28. kola. Maldonado si v souboji s Bottasem nevšiml, že se jej pokusil předjet Sutil a připravil se o přední křídlo. Následně Di Restovi vjel do cesty úplně a vyřadil ho tím ze závodu, sám dostal penalizaci 10s stop&go.Alonso jede ve 29. kole podruhé do boxů, přezouvá na tvrdé pneumatiky. Je výrazně rychlejší a Vettel proto také rychle přezouvá. Vettelův náskok se znovu zmenšil na 7s, ale vypadá to, že se bude opět zvětšovat. Chilton dostává penalizaci za ignorování modrých vlajek.Webber je už od poloviny závodu těsně za Rosbergem, stále se mu nedaří najít správnou příležitost k útoku. Massa předjel Grosjeana, který jako jediný jede pouze na jednu zastávku a má už hodně staré pneumatiky. Pět kol před koncem se nic napínavého neděje - Alonso ztrácí už 15s, Rosbergovi se podařilo odpoutat od Webbera.Do konce závodu se už pořadí nezměnilo, vítězí Vettel před Alonsem a oběma Mercedesy, které nedokázal překonat Webber.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.