BELGIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel v prvním kole předjel Hamiltona a nedal nikomu šanci. Alonso se probojoval dopředu, ale na Vettela rychlost neměl. Räikkönena vyřadily ze závodu brzdy.
Před startem je sucho, ale déšť během závodu je velmi pravděpodobný. Téměř všichni startují na středně tvrdých pneumatikách, pouze Gutierrez, Ricciardo, Bianchi a Chilton mají na startu obuty tvrdé.Je odstartováno a Hamilton drží vedení, ale na rovince Kemmel ho předjíždí Vettel. Perfektně odstartovali Button a zejména Alonso, mezi kterými se v prvním kole odehrává souboj o čtvrté místo, zatím je vpředu Button. Naopak Lotusy se propadly na 9. a 10. místo. Räikkönen předjíždí Grosjeana.Pořadí na konci prvního kola: Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Alonso, Webber, Di Resta, Hülkenberg, Grosjean, Räikkönen, Perez, Massa, Sutil, Maldonado, Van der Garde, Vergne, Ricciardo, Gutierrez, Bottas, Bianchi, Pic, Chilton.Vettel si buduje náskok, Hamilton s Rosbergem za sebou drží ostatní. Ve 4. kole Alonso konečně s použitím DRS předjíždí Buttona. O dvě kola později se stejným způsobem vypořádal s Rosbergem a stahuje Hamiltonův třísekundový náskok. Vettel je vpředu o další 4s.Rosberg ztrácí čím dál víc, už má za zády Webbera. Räikkönen se pracne dostal před Hülkenberga, ale už se mu hodně kouří od brzd. Perez zaútočil vnitřkem v nájezdu do Les Combes na Grosjeana a vytlačil ho na obrubník, Grosjean se propadl za Massu. Perez dostává penalizaci "průjezd boxy".V 9. kole příchází první zastávky. Z předních jezdců jde do boxů jako první Hamilton v 11. kole, o kolo později i Rosberg. Následují je Alonso a Webber. Hamilton a Alonso jsou po zastávkách za Grosjeanem, bez větších problémů ho oba předjíždí.Ve 14. kole přezouvá Vettel. Hamiltonovi se nevydařil průjezd La Source a toho využil Alonso, aby nově nabytou pozici uhájil i v nájezdu do Les Combes. V 17. kole už mají po první zastávce všichni kromě Grosjeana a Gutierreze a závod vede opět Vettel, Alonso však ztrácí pouze 7s.Räikkönen předjel Di Restu a Gutierreze. Button se pěkně vypořádal s Massou i s Grosjeanem a je sedmý. Alonsovi se už tolik nedaří, Vettel teď svůj náskok pomalu zvyšuje.Pořadí na konci 22. kola (po prvních zastávkách): Vettel, Alonso, Hamilton, Rosberg, Webber, Button, Massa, Räikkönen, Sutil, Di Resta, Hülkenberg, Vergne, Grosjean, Ricciardo, Maldonado, Perez, Gutierrez, Bottas, Van der Garde, Bianchi, Chilton.Räikkönen je těsně za Massou, ale na rovinkách na Ferrari nestačí. Räikkönenovi definitivně selhaly brzdy a končí v závěrečné šikaně 28. kola. Maldonado si v souboji s Bottasem nevšiml, že se jej pokusil předjet Sutil a připravil se o přední křídlo. Následně Di Restovi vjel do cesty úplně a vyřadil ho tím ze závodu, sám dostal penalizaci 10s stop&go.Alonso jede ve 29. kole podruhé do boxů, přezouvá na tvrdé pneumatiky. Je výrazně rychlejší a Vettel proto také rychle přezouvá. Vettelův náskok se znovu zmenšil na 7s, ale vypadá to, že se bude opět zvětšovat. Chilton dostává penalizaci za ignorování modrých vlajek.Webber je už od poloviny závodu těsně za Rosbergem, stále se mu nedaří najít správnou příležitost k útoku. Massa předjel Grosjeana, který jako jediný jede pouze na jednu zastávku a má už hodně staré pneumatiky. Pět kol před koncem se nic napínavého neděje - Alonso ztrácí už 15s, Rosbergovi se podařilo odpoutat od Webbera.Do konce závodu se už pořadí nezměnilo, vítězí Vettel před Alonsem a oběma Mercedesy, které nedokázal překonat Webber.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.