MAĎARSKO - ZÁVOD; Lewis Hamilton využil pole-position a vyhrál v Budapešti. Räikkönen šetřil pneumatiky a dostal se strategií před Vettela. Webber minimalizoval ztrátu z kvalifikace.
Čeká nás suchý a velmi teplý závod - v Budapešti je před startem závodu už 34°C, povrch trati je zahřátý na 51°C. V první desítce startují téměř všichni na měkké směsi pneumatik, pouze Perez se před kvalifikací rozhodl pro středně tvrdou směs, kterou si díky vynechání Q3 mohl pro start vzít i Webber.Hamilton odstartoval dobře a zůstává ve vedení. Vettel si musel dávat pozor, ale druhé místo také uhájil. Za nimi je boj, nakonec Grosjean uhájil třetí místo před Alonsem, za kterým už je Massa. Massa lehce kolidoval s Rosbergem, který na to doplatil podstatně víc a propadá se startovním polem, do boxů zatím nejede.Pořadí na konci prvního kola: Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Räikkönen, Webber, Button, Ricciardo, Perez, Maldonado, Rosberg, Di Resta, Hülkenberg, Sutil, Vergne, Gutierrez, Bottas, Van der Garde, Pic, Bianchi, Chilton.Hamilton v 9. kole zahajuje zastávky v boxech. Přechází na středně tvrdé pneumatiky a vrací se na trať na 8. místě za Buttonem. Na čele teď krouží Vettel s Grosjeanem, 6s za nimi je osamocený Alonso. Massa s poškozeným křídlem je o dalších 5s dál s Räikkönenem za zády.Hamilton se dostal před Buttona a získává tím výhodu - Vettel se po své první zastávce zařadil za Buttona. Zastávky v boxech si odbyla i obě Ferrari a závod teď vedou piloti Lotusu, Räikkönen na Grosjeana ztrácí 10s.Ve 13. kole jedou oba Lotusy do boxů, díky většímu rozestupu mechanici zvládají přezout oba vozy v jednom kole. Do vedení se tím dostává Webber, který startoval na tvrdších pneumatikách. Bez zastávky zatím pokračují i McLareny.Pořadí na konci 14. kola: Webber, Hamilton, Button, Vettel, Grosjean, Alonso, Perez, Sutil, Massa, Räikkönen, Gutierrez, Maldonado, Rosberg, Hülkenberg, Ricciardo, Di Resta, Vergne, Bianchi, Bottas, Van der Garde, Chilton, Pic.Button už výrazně brzdí Vettela s Grosjeanem. Räikkönen by se nutně potřeboval dostat před Massu. Závod zatím pořád vede Webber 5s před Hamiltonem a 11s před Buttonem. Vettel měl s Buttonem lehký kontakt a má poškozené přední křídlo, Grosjean mu díky tomu hodně komplikuje život. Navíc se na ně již dotáhl Alonso.K další kolizi došlo mezi Sutilem a Massou, Räikkönen toho využil a před oba se dostal, Sutil navíc odstupuje ze závodu (problém s hydraulikou, možná proto nečekaně zpomalil před Massou). Räikkönen teď těží ze souboje Button - Vettel - Grosjean - Alonso a snaží se získat čas, má volnou trať a zlepšuje nejrychlejší kolo závodu.Webber poprvé zastavuje u mechaniků v 23. kole a zůstává na středně tvrdých pneumatikách. V té době se Vettel dostává před Buttona. O chvíli později se to daří i Grosjeanovi, ale Buttonovi nenechal dost místa a poškodil mu přední křídlo.Grosjean je podruhé v boxech, stihl se vrátit před Buttonem. Velmi rychlý je teď 4. Webber, už dýchá na záda Alonsovi. Grosjean odvážně zaútočil na Massu a posunul se na 6. místo. Závod v garáži končí pro Gutierreze. Rosberg jede z 9. místa podruhé do boxů.Pořadí na konci 30. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Webber, Räikkönen, Grosjean, Massa, Button, Hülkenberg, Perez, Ricciardo, Rosberg, Maldonado, Vergne, Bottas, Di Resta, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton.Podruhé přezouvá také Massa, který se už před tím propadl i za Buttona. Ve 32. kole absolvuje svou druhou zastávku Hamilton a po návratu na trať je za Alonsem a Webberem. Hamilton neváhá na Webbera zaútočit a je před ním. Alonso jede do boxů a Hamilton má volnou cestu, Vettel je také v boxech.Grosjean dostává penalizaci "průjezd boxy" za to, že když předjížděl Massu, byl za bílou čarou. Button podruhé přezouvá a Vettel může zrychlit. Hülkenberg dostal penalizaci "průjezd boxy" za překročení povolené rychlosti v pit-lane.Räikkönen odložil svou druhou zastávku až do 43. kola a dostal znovu středně tvrdou směs, takže by už mohl dokončit závod na této sadě pneumatik. Drouhou zastávku teď absolvuje i Webber a znovu dostal středně tvrdou směs, což ale v jeho případě znamená, že bude muset zastavit ještě jednou pro povinné využití měkčí směsi. Bottas svůj vůz odstavuje mimo trať, patrně kvůli motoru.Ve 47. kole je Grosjean už potřetí v boxech pro nové pneumatiky, o kolo později Alonso. Po návratu na trať je Grosjean za Buttonem, ale po dvou kolech ho díky DRS předjíždí. Alonso je po zastávce za Räikkönenem. Hamilton po své třetí zastávce vjíždí na trať vedle Webbera, nakonec je před ním. Závod teď vede Vettel.Vettel potřetí zastavuje, pro závěr závodu volí středně tvrdou směs a na trať se vrací za Räikkönenem. Webber si jede pro svoje měkké pneumatiky v 59. kole a propadá se tím za Vettela. Vettel je už těsně za Räikkönenem a zřejmě má několik kol k útoku, než se stav jeho pneumatik srovná s Räikkönenovými, které jsou starší, ale na šetrnějším voze...Rosberg končí, jeho motor nevydržel. Grosjean se dotáhl pod sekundu za Alonsa a připravuje útok pomocí DRS. Vettel zkusil první vážnější útok v 68. kole, ale neuspěl. Znovu se Vettel dostal blízko až v posledním kole, ale probrzdil a další možnost nebude.Lewis Hamilton je v cíli jako vítěz, 10s za ním přijíždí Räikkönen - Vettel. Webber ztrátu na ně stáhl na 5s a především zvětšil bodovou ztrátu pátého Alonsa, který aspoň nepodlehl Grosjeanovi.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.