MAĎARSKO - ZÁVOD; Lewis Hamilton využil pole-position a vyhrál v Budapešti. Räikkönen šetřil pneumatiky a dostal se strategií před Vettela. Webber minimalizoval ztrátu z kvalifikace.
Čeká nás suchý a velmi teplý závod - v Budapešti je před startem závodu už 34°C, povrch trati je zahřátý na 51°C. V první desítce startují téměř všichni na měkké směsi pneumatik, pouze Perez se před kvalifikací rozhodl pro středně tvrdou směs, kterou si díky vynechání Q3 mohl pro start vzít i Webber.Hamilton odstartoval dobře a zůstává ve vedení. Vettel si musel dávat pozor, ale druhé místo také uhájil. Za nimi je boj, nakonec Grosjean uhájil třetí místo před Alonsem, za kterým už je Massa. Massa lehce kolidoval s Rosbergem, který na to doplatil podstatně víc a propadá se startovním polem, do boxů zatím nejede.Pořadí na konci prvního kola: Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Räikkönen, Webber, Button, Ricciardo, Perez, Maldonado, Rosberg, Di Resta, Hülkenberg, Sutil, Vergne, Gutierrez, Bottas, Van der Garde, Pic, Bianchi, Chilton.Hamilton v 9. kole zahajuje zastávky v boxech. Přechází na středně tvrdé pneumatiky a vrací se na trať na 8. místě za Buttonem. Na čele teď krouží Vettel s Grosjeanem, 6s za nimi je osamocený Alonso. Massa s poškozeným křídlem je o dalších 5s dál s Räikkönenem za zády.Hamilton se dostal před Buttona a získává tím výhodu - Vettel se po své první zastávce zařadil za Buttona. Zastávky v boxech si odbyla i obě Ferrari a závod teď vedou piloti Lotusu, Räikkönen na Grosjeana ztrácí 10s.Ve 13. kole jedou oba Lotusy do boxů, díky většímu rozestupu mechanici zvládají přezout oba vozy v jednom kole. Do vedení se tím dostává Webber, který startoval na tvrdších pneumatikách. Bez zastávky zatím pokračují i McLareny.Pořadí na konci 14. kola: Webber, Hamilton, Button, Vettel, Grosjean, Alonso, Perez, Sutil, Massa, Räikkönen, Gutierrez, Maldonado, Rosberg, Hülkenberg, Ricciardo, Di Resta, Vergne, Bianchi, Bottas, Van der Garde, Chilton, Pic.Button už výrazně brzdí Vettela s Grosjeanem. Räikkönen by se nutně potřeboval dostat před Massu. Závod zatím pořád vede Webber 5s před Hamiltonem a 11s před Buttonem. Vettel měl s Buttonem lehký kontakt a má poškozené přední křídlo, Grosjean mu díky tomu hodně komplikuje život. Navíc se na ně již dotáhl Alonso.K další kolizi došlo mezi Sutilem a Massou, Räikkönen toho využil a před oba se dostal, Sutil navíc odstupuje ze závodu (problém s hydraulikou, možná proto nečekaně zpomalil před Massou). Räikkönen teď těží ze souboje Button - Vettel - Grosjean - Alonso a snaží se získat čas, má volnou trať a zlepšuje nejrychlejší kolo závodu.Webber poprvé zastavuje u mechaniků v 23. kole a zůstává na středně tvrdých pneumatikách. V té době se Vettel dostává před Buttona. O chvíli později se to daří i Grosjeanovi, ale Buttonovi nenechal dost místa a poškodil mu přední křídlo.Grosjean je podruhé v boxech, stihl se vrátit před Buttonem. Velmi rychlý je teď 4. Webber, už dýchá na záda Alonsovi. Grosjean odvážně zaútočil na Massu a posunul se na 6. místo. Závod v garáži končí pro Gutierreze. Rosberg jede z 9. místa podruhé do boxů.Pořadí na konci 30. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Webber, Räikkönen, Grosjean, Massa, Button, Hülkenberg, Perez, Ricciardo, Rosberg, Maldonado, Vergne, Bottas, Di Resta, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton.Podruhé přezouvá také Massa, který se už před tím propadl i za Buttona. Ve 32. kole absolvuje svou druhou zastávku Hamilton a po návratu na trať je za Alonsem a Webberem. Hamilton neváhá na Webbera zaútočit a je před ním. Alonso jede do boxů a Hamilton má volnou cestu, Vettel je také v boxech.Grosjean dostává penalizaci "průjezd boxy" za to, že když předjížděl Massu, byl za bílou čarou. Button podruhé přezouvá a Vettel může zrychlit. Hülkenberg dostal penalizaci "průjezd boxy" za překročení povolené rychlosti v pit-lane.Räikkönen odložil svou druhou zastávku až do 43. kola a dostal znovu středně tvrdou směs, takže by už mohl dokončit závod na této sadě pneumatik. Drouhou zastávku teď absolvuje i Webber a znovu dostal středně tvrdou směs, což ale v jeho případě znamená, že bude muset zastavit ještě jednou pro povinné využití měkčí směsi. Bottas svůj vůz odstavuje mimo trať, patrně kvůli motoru.Ve 47. kole je Grosjean už potřetí v boxech pro nové pneumatiky, o kolo později Alonso. Po návratu na trať je Grosjean za Buttonem, ale po dvou kolech ho díky DRS předjíždí. Alonso je po zastávce za Räikkönenem. Hamilton po své třetí zastávce vjíždí na trať vedle Webbera, nakonec je před ním. Závod teď vede Vettel.Vettel potřetí zastavuje, pro závěr závodu volí středně tvrdou směs a na trať se vrací za Räikkönenem. Webber si jede pro svoje měkké pneumatiky v 59. kole a propadá se tím za Vettela. Vettel je už těsně za Räikkönenem a zřejmě má několik kol k útoku, než se stav jeho pneumatik srovná s Räikkönenovými, které jsou starší, ale na šetrnějším voze...Rosberg končí, jeho motor nevydržel. Grosjean se dotáhl pod sekundu za Alonsa a připravuje útok pomocí DRS. Vettel zkusil první vážnější útok v 68. kole, ale neuspěl. Znovu se Vettel dostal blízko až v posledním kole, ale probrzdil a další možnost nebude.Lewis Hamilton je v cíli jako vítěz, 10s za ním přijíždí Räikkönen - Vettel. Webber ztrátu na ně stáhl na 5s a především zvětšil bodovou ztrátu pátého Alonsa, který aspoň nepodlehl Grosjeanovi.
Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Formule 1 odhalila startovní časy pro nadcházející sezónu 2025.
Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.
Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.
Isack Hadjar se stal novou tváří týmu Racing Bulls. Talentovaný dvacetiletý Francouz si zajistil místo vedle Júkiho Cunody a v příští sezoně formule 1 dostane šanci ukázat svůj potenciál. Sesterský tým Red Bullu jeho angažmá potvrdil oficiálně na svém webu na počátku roku.