MAĎARSKO - ZÁVOD; Lewis Hamilton využil pole-position a vyhrál v Budapešti. Räikkönen šetřil pneumatiky a dostal se strategií před Vettela. Webber minimalizoval ztrátu z kvalifikace.
Čeká nás suchý a velmi teplý závod - v Budapešti je před startem závodu už 34°C, povrch trati je zahřátý na 51°C. V první desítce startují téměř všichni na měkké směsi pneumatik, pouze Perez se před kvalifikací rozhodl pro středně tvrdou směs, kterou si díky vynechání Q3 mohl pro start vzít i Webber.Hamilton odstartoval dobře a zůstává ve vedení. Vettel si musel dávat pozor, ale druhé místo také uhájil. Za nimi je boj, nakonec Grosjean uhájil třetí místo před Alonsem, za kterým už je Massa. Massa lehce kolidoval s Rosbergem, který na to doplatil podstatně víc a propadá se startovním polem, do boxů zatím nejede.Pořadí na konci prvního kola: Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso, Massa, Räikkönen, Webber, Button, Ricciardo, Perez, Maldonado, Rosberg, Di Resta, Hülkenberg, Sutil, Vergne, Gutierrez, Bottas, Van der Garde, Pic, Bianchi, Chilton.Hamilton v 9. kole zahajuje zastávky v boxech. Přechází na středně tvrdé pneumatiky a vrací se na trať na 8. místě za Buttonem. Na čele teď krouží Vettel s Grosjeanem, 6s za nimi je osamocený Alonso. Massa s poškozeným křídlem je o dalších 5s dál s Räikkönenem za zády.Hamilton se dostal před Buttona a získává tím výhodu - Vettel se po své první zastávce zařadil za Buttona. Zastávky v boxech si odbyla i obě Ferrari a závod teď vedou piloti Lotusu, Räikkönen na Grosjeana ztrácí 10s.Ve 13. kole jedou oba Lotusy do boxů, díky většímu rozestupu mechanici zvládají přezout oba vozy v jednom kole. Do vedení se tím dostává Webber, který startoval na tvrdších pneumatikách. Bez zastávky zatím pokračují i McLareny.Pořadí na konci 14. kola: Webber, Hamilton, Button, Vettel, Grosjean, Alonso, Perez, Sutil, Massa, Räikkönen, Gutierrez, Maldonado, Rosberg, Hülkenberg, Ricciardo, Di Resta, Vergne, Bianchi, Bottas, Van der Garde, Chilton, Pic.Button už výrazně brzdí Vettela s Grosjeanem. Räikkönen by se nutně potřeboval dostat před Massu. Závod zatím pořád vede Webber 5s před Hamiltonem a 11s před Buttonem. Vettel měl s Buttonem lehký kontakt a má poškozené přední křídlo, Grosjean mu díky tomu hodně komplikuje život. Navíc se na ně již dotáhl Alonso.K další kolizi došlo mezi Sutilem a Massou, Räikkönen toho využil a před oba se dostal, Sutil navíc odstupuje ze závodu (problém s hydraulikou, možná proto nečekaně zpomalil před Massou). Räikkönen teď těží ze souboje Button - Vettel - Grosjean - Alonso a snaží se získat čas, má volnou trať a zlepšuje nejrychlejší kolo závodu.Webber poprvé zastavuje u mechaniků v 23. kole a zůstává na středně tvrdých pneumatikách. V té době se Vettel dostává před Buttona. O chvíli později se to daří i Grosjeanovi, ale Buttonovi nenechal dost místa a poškodil mu přední křídlo.Grosjean je podruhé v boxech, stihl se vrátit před Buttonem. Velmi rychlý je teď 4. Webber, už dýchá na záda Alonsovi. Grosjean odvážně zaútočil na Massu a posunul se na 6. místo. Závod v garáži končí pro Gutierreze. Rosberg jede z 9. místa podruhé do boxů.Pořadí na konci 30. kola: Hamilton, Vettel, Alonso, Webber, Räikkönen, Grosjean, Massa, Button, Hülkenberg, Perez, Ricciardo, Rosberg, Maldonado, Vergne, Bottas, Di Resta, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton.Podruhé přezouvá také Massa, který se už před tím propadl i za Buttona. Ve 32. kole absolvuje svou druhou zastávku Hamilton a po návratu na trať je za Alonsem a Webberem. Hamilton neváhá na Webbera zaútočit a je před ním. Alonso jede do boxů a Hamilton má volnou cestu, Vettel je také v boxech.Grosjean dostává penalizaci "průjezd boxy" za to, že když předjížděl Massu, byl za bílou čarou. Button podruhé přezouvá a Vettel může zrychlit. Hülkenberg dostal penalizaci "průjezd boxy" za překročení povolené rychlosti v pit-lane.Räikkönen odložil svou druhou zastávku až do 43. kola a dostal znovu středně tvrdou směs, takže by už mohl dokončit závod na této sadě pneumatik. Drouhou zastávku teď absolvuje i Webber a znovu dostal středně tvrdou směs, což ale v jeho případě znamená, že bude muset zastavit ještě jednou pro povinné využití měkčí směsi. Bottas svůj vůz odstavuje mimo trať, patrně kvůli motoru.Ve 47. kole je Grosjean už potřetí v boxech pro nové pneumatiky, o kolo později Alonso. Po návratu na trať je Grosjean za Buttonem, ale po dvou kolech ho díky DRS předjíždí. Alonso je po zastávce za Räikkönenem. Hamilton po své třetí zastávce vjíždí na trať vedle Webbera, nakonec je před ním. Závod teď vede Vettel.Vettel potřetí zastavuje, pro závěr závodu volí středně tvrdou směs a na trať se vrací za Räikkönenem. Webber si jede pro svoje měkké pneumatiky v 59. kole a propadá se tím za Vettela. Vettel je už těsně za Räikkönenem a zřejmě má několik kol k útoku, než se stav jeho pneumatik srovná s Räikkönenovými, které jsou starší, ale na šetrnějším voze...Rosberg končí, jeho motor nevydržel. Grosjean se dotáhl pod sekundu za Alonsa a připravuje útok pomocí DRS. Vettel zkusil první vážnější útok v 68. kole, ale neuspěl. Znovu se Vettel dostal blízko až v posledním kole, ale probrzdil a další možnost nebude.Lewis Hamilton je v cíli jako vítěz, 10s za ním přijíždí Räikkönen - Vettel. Webber ztrátu na ně stáhl na 5s a především zvětšil bodovou ztrátu pátého Alonsa, který aspoň nepodlehl Grosjeanovi.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.