Kamuj Kobajaši by se rád vrátil zpět do Formule 1. Mrzí ho ale, že týmy upřednostňují spíše množství peněz, které pilot může přinést, než schopnosti, jimiž oplývá.
Kobajaši přišel loni o místo u Sauberu kvůli nedostatku peněz, z F1 se proto musel stáhnout, přestože pro švýcarský tým získal 60 mistrovských bodů.
"Pro mě to byl nezvyklý rok. Raději jsem si vybral nové dobrodružství s Ferrari - závodění s 458 GT, než nejezdit vůbec. Ve FIA WEC máme na nejlepší co stahovat, stále však zbývá pět závodů, a pokud zlepšíme auto, stále máme šanci přívézt domů titul," říká Japonec.
"Osobně věřím, že jsem zanechal dobrý dojem, vzhledem k tomu, že jde o mou první sezónu v uzavřených autech, společně s Tonim Vilanderem, který je velmi silný a těchto závodů se účastní již deset let," spokojeně popisuje svou letošní sezónu mimo F1, do níž by se velmi rád vrátil.
"Momentálně existuje spousta týmů, které si piloty vybírají podle peněz, které mohou přinést, spíše než podle jejich schopností na dráze. Doufám, že se tento trend změní, protože mým cílem je být co nejdříve zpět a velmi tvrdě na návratu pracuji," stěžuje si na prostředí v F1.
"Jediné, co můžu dělat, je dát vše do Ferrari v závodech GT a být týmu dostupný pro cokoliv bude potřebovat, jako je například tato akce, nebo když mě požádají o pomoc s vývojem vozu pomocí práce na simulátoru," dodává Kobajaši, který se o víkendu představil v Moskvě.
Video - Kobajaši Ferrari F60 před zraky moskevských diváků roztřískal (zdroj: Youtube)
V rámci akce Moscow City Racing se však moc nevytáhl, když monopost Ferrari během své jízdy na mokré vozovce rozbil.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.