Kamuj Kobajaši by se rád vrátil zpět do Formule 1. Mrzí ho ale, že týmy upřednostňují spíše množství peněz, které pilot může přinést, než schopnosti, jimiž oplývá.
Kobajaši přišel loni o místo u Sauberu kvůli nedostatku peněz, z F1 se proto musel stáhnout, přestože pro švýcarský tým získal 60 mistrovských bodů.
"Pro mě to byl nezvyklý rok. Raději jsem si vybral nové dobrodružství s Ferrari - závodění s 458 GT, než nejezdit vůbec. Ve FIA WEC máme na nejlepší co stahovat, stále však zbývá pět závodů, a pokud zlepšíme auto, stále máme šanci přívézt domů titul," říká Japonec.
"Osobně věřím, že jsem zanechal dobrý dojem, vzhledem k tomu, že jde o mou první sezónu v uzavřených autech, společně s Tonim Vilanderem, který je velmi silný a těchto závodů se účastní již deset let," spokojeně popisuje svou letošní sezónu mimo F1, do níž by se velmi rád vrátil.
"Momentálně existuje spousta týmů, které si piloty vybírají podle peněz, které mohou přinést, spíše než podle jejich schopností na dráze. Doufám, že se tento trend změní, protože mým cílem je být co nejdříve zpět a velmi tvrdě na návratu pracuji," stěžuje si na prostředí v F1.
"Jediné, co můžu dělat, je dát vše do Ferrari v závodech GT a být týmu dostupný pro cokoliv bude potřebovat, jako je například tato akce, nebo když mě požádají o pomoc s vývojem vozu pomocí práce na simulátoru," dodává Kobajaši, který se o víkendu představil v Moskvě.
Video - Kobajaši Ferrari F60 před zraky moskevských diváků roztřískal (zdroj: Youtube)
V rámci akce Moscow City Racing se však moc nevytáhl, když monopost Ferrari během své jízdy na mokré vozovce rozbil.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.