VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Nico Rosberg letos podruhé vítězí, když Hamiltona o vítězství připravila pneumatika a Vettela převodovka.
Očekají se dvouzastávkové strategie, ale teplota proti očekávání vystoupala na 21°C (asfalt 31°C) a to může vést ke třem zastávkám. Pirelli přivezlo tvrdé a středně tvrdé pneumatiky. V první desítce startují všichni na střední směsi pneumatik, pouze Alonso má tvrdé.Hamilton odstartoval dobře a zůstává první, ale Rosbergovi start vůbec nevyšel a hned je za Vettelem. Ještě víc start pokazil Webber, který navíc po kontaktu s Grosjeanem vypadl z první desítky s poškozeným křídlem. Velmi dobře odstartovali Sutil, Massa, Räikkönen nebo Button. Alonso předjíždí Buttona a nakonec i Grosjeana. První kolo se obešlo bez nehod, došlo pouze k lehkým kolizím.Pořadí na konci prvního kola: Hamilton, Vettel, Rosberg, Sutil, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Grosjean, Button, Perez, Hülkenberg, Webber, Gutierrez, Maldonado, Vergne, Di Resta, Bottas, Pic, Bianchi, Chilton, Van der Garde.Hamilton nasadil slušné tempo a začíná se vzdalovat Vettelovi. Rosberg se Vettela drží, ale zbytek pole brzdí Sutil. Perez si pěkně nachystal Buttona a bez problémů ho předjel. Button ztrácí rychlost a prohrává i souboj s Webberem.Hamilton má prasklou zadní pneumatiky a propadá se do hloubi startovního pole, snaží se dojet do boxů. Zvládl dojet k mechanikům, ale z prvního místa se propadl na poslední. A úplně stejný problém má Massa! I on dojel pro novou pneumatiku a převzal poslední místo.K prvním plánovaným zastávkám jedou Grosjean, Webber (navíc mění přední přítlačné křídlo) a Alonso. V 11. kole přezouvají Räikkönen, Ricciardo a Button. Vettel s Rosbergem zatím pokračují a s nimi i Sutil.Ve 13. kole jedou do boxů Vettel a Perez, závod teď vede Rosberg. Další pneumatika explodovala Vergnemu, opět levá zadní! Vergne odstupuje ze závodu. Na trati je už hodně nepořádku z pneumatik a vyjíždí safety-car. Vettel dostává pokyn, aby radši nepřejížděl obrubníky - mechanici našli v jeho prvních pneumatikách záseky, zřejmě od obrubníků. A není jisté, jestli příčinou defektů Hamiltona, Massy a Vergneho byly ostré obrubníky nebo vady pneumatik. Stejný pokyn svým jezdcům vydávají i další týmy.Jezdci mají po prvních zastávkách a krouží v pořadí: Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Perez, Webber, Button, Di Resta, Hülkenberg, Gutierrez, Hamilton, Maldonado, Vergne, Bottas, Pic, Bianchi, Chilton, Van der Garde, Massa.Safety-car uvolňuje trať na konci 21. kola. Perez musí bránit pozici před Webberem, nakonec ji neuhájil. Další problém s pneumatikou má Hülkenberg, jede pro nové.Vettel se vzdaluje Rosbergovi. Ten jede osamoceně, zbytek pole znovu zdržuje Sutil. Jako první z předních jezdců jede ke druhé zastávce Räikkönen ve 29. kole - možná s cílem dostat se před Sutila. V dalším kole přezouvají Alonso a Grosjean. Räikkönen je před Alonsem a oba předjíždějí Hamiltona.Ve 33. kole míří ke své druhé zastávce i Sutil, o kolo později Rosberg a v dalším kole Vettel. Webber předjel Alonsa, který už neudržel rychlost s Räikkönenem. Hamilton vyjel z boxů hned vedle Di Resty a svádí s ním pěkný souboj, nakonec zůstává vpředu Di Resta, ale Hamilton to nevzdává.Pořadí na konci 37. kola po druhých zastávkách: Vettel, Rosberg, Räikkönen, Webber, Alonso, Sutil, Ricciardo, Perez, Grosjean, Button, Maldonado, Di Resta, Hülkenberg, Hamilton, Bottas, Massa, Pic, Gutierrez, Bianchi, Van der Garde, Chilton.Vettel zpomaluje a nakonec zastavuje na cílové rovince, zřejmě pro problém s převodovkou! Na trati je znovu safety-car a kdo může, jede do boxů (Rosberg, Webber, Alonso, Grosjean, Di Resta, Massa).Pořadí za safety-car na konci 43. kola: Rosberg, Räikkönen, Sutil, Ricciardo, Webber, Perez, Button, Alonso, Hamilton, Grosjean, Massa, Maldonado, Hülkenberg, Di Resta, Pic, Bottas, Bianchi, Gutierrez, Chilton, Van der Garde.Závod je restartován ve 45. kole. Alonso předjíždí Buttona a přibližuje se k Perezovi, když v tom exploduje Perezova levá zadní pneumatika! Perez jede do boxů a odstupuje ze závodu.Alonso se probojovává před Ricciarda, který se hned potom propadá i za Hamiltona. Dobře bojuje i Webber, nakonec je před Räikkönenem a blíží se k Rosbergovi. Raikkönen bude mít v posledních dvou kolech problém i s Alonsem.Alonsovi se to v předposledním kole podařilo - předjel Räikkönena a je na stupních vítězů. A Räikkönenovi se závěrečné souboje nedaří, prohrál i s Hamiltonem.Je tu poslední kolo a Rosberg už první místo udrží! Webberovi se vítězství nepodařilo, ale i tak jde zaítm o jeho nejlepší letošní závod. Alonso musel nakonec dávat pozor na Hamiltona, ale o stupně vítězů se připravit nenechal. Räikkönen je pátý a pěkně zabojoval Massa, když se dostal před Sutila.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.