ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Fernando Alonso nedal nikomu šanci a potvrdil roli národního hrdiny. Věčně druhý Räikkönen smazal Vettelův bodový náskok.
Před startem je sucho a vypadá to, že déšť nehrozí. Téměř všichni startují na středně tvrdé směsi, pouze Bianchi, Chilton a Pic zvolili tvrdou. Zahřívací kolo proběhlo bez problémů a poslední vozy se řadí na roštu.Rosberg si na startu hlídá první místo, Hamilton musí bojovat s Vettelem a nakonec je za ním. Tradičně výborně odstartoval Alonso, ale v první zatáčce vrátil za Räikkönena. Räikkönena i Hamiltona však předjel odvážným manévrem vnějškem v další zatáčce v dlouhém stoupání.Pořadí na konci prvního kola: Rosberg, Vettel, Alonso, Hamilton, Räikkönen, Massa, Perez, Sutil, Grosjean, Di Resta, Webber, Hülkenberg, Ricciardo, Vergne, Maldonado, Gutierez, Button, van der Garde, Bottas, Chilton, Pic, Bianchi.Rosbergovi se nedaří ujet, ještě v pátém kole za sebou vede celé startovní pole s méně než sekundovými rozestupy, pouze Bianchi má velkou ztrátu po výměně předního křídla poškozeného na startu. Přesto nedochází k významným pokusům o předjetí, ani s použitím DRS.Od šestého kola začíná mít problémy Hamilton a v 8. kole ho předjíždí Räikkönen, navíc na něj tlačí Massa. Webber v 8. kole zahajuje plánované zastávky v boxech, přezouvá na tvrdou směs a na trať se vrací až jako předposlední.V dalším kole jej následují Massa, Sutil a Hülkenberg. Ze Sutilova vozu se v boxech zakouřilo, zřejmě od brzd. Grosjean přijíždí k mechanikům s poškozeným zavěšením a vzdává závod.V 10. kole přezouvají Alonso, Hamilton, Di Resta a další. Spolu jsou v boxech Rosberg, Vettel a Räikkönen, pořadí mezi nimi se nemění. Pří návratu na trať je však Alonso mezi Rosbergem a Vettelem a ihned začíná útočit na Rosberga. Massa je před Räikkönenem.Maldonado dostává penalizaci "průjezd pit-lane" za překročení rychlosti v boxech. Na konci 12. kole jede Alonso v Rosbergově těsném závěsu a v první zatáčce je v čele. O čtyři zatáčky později Rosberga předjíždí i Vettel.Mercedesu se v závodě opět nedaří, Rosberg za sebou neudržel ani Massu a Hamilton se propadl už na 10. místo. V 21. mění pneumatiky už podruhé Massa a o kolo později i Alonso. Závod nyní vede Vettel, 2s před Räikkönenem.Vettel už hodně zpomaluje a na konci 23. kola má Räikkönena těsně za zády. Alonso je však ještě rychlejší, ztrácí už pouze 9s a jede o 3s na kolo rychleji než Vettel. Vettel jede pro nové pneumatiky na konci 23. kola a vrací se na 5. místě za Rosbergem.Räikkönen vydržel na trati o 4 kola déle než Vettel a po zastávce je znovu 2,5s za ním, ale zase ztrátu během dvou kol smazal a připravuje útok. Räikkönen útočí a na druhý pokus je úspěšný, v 32. kole může začít stahovat náskok jezdců Ferrari. Alonso však vede už 12s před Massou a 20s před Räikkönenem!Hülkenberg byl při zastávce nebezpečně vypuštěn od mechaniků a zezadu do něj narazil Vergne, incident bude vyšetřován. Räikkönen je nyní nejrychlejším pilotem, stahuje rychle Massu i Alonsa.Alonso ve 36. kole jede už ke své třetí zastávce a po návratu na trať je za Räikkönenem! Massa jej následuje a jede nyní na 4. místě za Vettelem. Alonso je na čerstvých gumách mnohem rychlejší než Räikkönen a po dvou kolech se vrací do vedení.Räikkönen má podle radiové komunikace problém s vyvážením brzd. Gutierez svádí pěkný souboj s Buttonem o 7. místo, vítězí nakonec Button. Räikkönen vydržel na druhých středně tvrdýh pneumatikách až do konce 45. kola, kdy si jede pro tvrdé, na kterých by měl dojet do cíle.Po výjezdu z boxů je Räikkönen 4., 8s za Massou a 6s před Vettelem. Ve 49. kole naposled přezouvá pneumatiky Alonso, díky dvacetisekundovému náskoku zůstává bezpečně na prvním místě. Massa jede k poslední plánované zastávce v 51. kole a Räikkönen se tak vrací na druhé místo 9s za Alonsem.Pět kol před koncem se zdá, že Räikkönen už stabilizoval bezpečný náskok před Massou, který jej přestal stahovat. Největší napětí je nyní mezi Buttonem a Perezem, kteří se přes rozdílnou strategii sjeli a bojují o 8. místo. Di Resta se snaží zaútočit na šestého Rosberga, ale zatím nemá příležitost.Do konce závodu už nedochází k žádnému překvapení, Alonso s pohodlným náskokem vítězí před samostatně kroužícím Räikkönenem. Třetí místo patří díky Massovi také Ferrari a Vettel se musí spokojit až se čtvrtým místem. Webber minimalizoval ztrátu z nevydařeného startu, Rosberg vytěžil maximum možného a udržel na sebou Di Restu. Perez si dnes na Buttona netroufl.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.