ČÍNA - ZÁVOD; Ferrari s Alonsem byli nejrychlejší. Räikkönenn s lehce poškozeným předním křídlem dokázal porazit Hamiltona. Vettelovi se nepodařilo probojovat na stupně vítězů.
Vozy včetně opraveného Di Restova jsou připraveny na roštu, pouze Webber bude po chybě při tankování v kvalifikaci startovat z pit-lane. Prvních 7 jezdců bude startovat na měkkých pneumatikách, desátý Vettel si po kvalifikaci mohl vybírat a zvolil tvrdé.
Hamilton si na startu pohlídal první místo, ale Räikkönen se propadl za obě Ferrari a ještě musí bránit pozici před Rosbergem, který se nakonec propadá za Grosjeana.
Webber hned na konci prvního kola přezouvá na měkké pneumatiky. Alonso se drží v těsném závěsu za Hamiltonem, ale bez DRS se mu zatím předjetí nedaří. V dalším kole se však situace obrací a Alonso si spíš musí hlídat Massu.
Piloti Force Indie spolu kolidovali, Sutil vytlačil Di Restu mimo trať. Zřejmě jsou oba vozy v pořádku a pokračují v závodu. Na konci čtvrtého kola oba piloti Ferrari otevírají DRS a v první zatáčce jsou před Hamiltonem, na kterého okamžitě začíná útočit Räikkönen.
Hamilton před Alonsem moc dlouho nevydržel (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Gutiérrez pozdě brzdil a zdemoloval Sutilovi zadní křídlo. Sutil jede do boxů, ale závod zřejmě pro oba končí. Na konci 5. kola přicházejí první zastávky - přezouvají oba Mercedesy, Alonso, Räikkönen, Bianchi a Van der Garde. Všichni volí středně tvrdé pneumatiky.
Massovi zastávka moc nevyšla, propadl se za Hamiltona a Räikkönena, navíc má za zády Webbera. Vettel se snaží před návštěvou boxů ujet, ale stále jej brzdí Hülkenberg. Alonso s Hamiltonem se dostali před Vergneho, za kterým teď ztrácí čas Räikkönen.
Dalším, přes koho se musí trojice Alonso - Hamilton - Räikkönen dostat, je Di Resta. Alonsovi se to daří rychle a o kolo později předjíždí i Pereze. Hülkenberg a Vettel jsou v boxech současně ve 14. kole, ale Sauberu zastávka vůbec nevyšla a Vettel je před ním.
Webber útočí vnitřkem na Vergneho, ale ten ho zavírá a Webber má rozbité přední křídlo a jede do boxů. A rozbité přední křídlo má i Räikkönen - vnějškem útočil na Péreze, ale byl vytlačen, polovinou vozu ve štěrku nedokázal dostatečně brzdit před další zatáčkou a do Mexičana zezadu narazil.
Räikkönena brzdilo poškození vozu, podle hlavního inženýra Lotusu o 0,25 s na kolo(foto: Lotus F1 Team)
Webber se dostal do boxů, ale moc mu to nepomohlo - má špatně připevněné pravé zadní kolo a po pár stovkách metrů definitině odstupuje ze závodu. Alonso už jezdí v těsném závěsu za vedoucím Buttonem, asi 4 s před Hamiltonem a Räikkönenem. Räikkönen je zatím překvapivě schopen jet s poškozeným křídlem.
Alonso předjíždí Buttona a vede závod. Räikkönen je v boxech současně s Hamiltonem a poškozené křídlo si nechává, pouze přezouvá pneumatiky. Před Hamiltona se však přesto nedostal.
Rosberg odstavuje svůj Mercedes v garáži. Alonso si udělal před Buttonem náskok a i po výměně pneumatik, kterou provedli ve stejném kole, je před ním.
V polovině závodu vede Vettel 4 s před Alonsem, který už má ovšem za sebou o zastávku více. Třetí je Hülkenberg, asi 4s za ním brzdí Button Hamiltona. Hamiltonovi se podařilo poodjet Räikkönenovi.
Alonso jede o 2 s na kolo rychleji než Vettel a na konci 29. kola je už těsně za ním. Button už třetí místo před Hamiltonem neuhájil a čeká jej souboj s Räikkönenem. I ten však trvá pouze dvě kola a Räikkönen je před ním.
Vettel podruhé přezouvá, na trať se vrací na 6. místě před Massou, má středně tvrdou směs. Závod vede Alonso 11s před Hamiltonem, Räikkönenem a Buttonem. Vettel zajíždí nejrychlejší kolo závodu a předjíždí Hülkenberga.
V 35. kole jede ke třetí zastávce Räikkönen. Také volí středně tvrdou směs a mechanici mu přenastavují poškozené přední křídlo. Vettel v 36. kole předjíždí Buttona a je třetí, na Hamiltona ztrácí 6 s.
Ferrari letos poprvé vítězí (foto: Scuderia Ferrari)
Hülkenberg odjíždí od mechaniků bok po boku s Massou, ale na výjezdu z pit-lane mu raději nechává místo. Räikkönen si odvážně vybojoval 4. místo před Ricciardem. Potřetí vyměnil pneumatiky i Hamilton, je 1,5 s za Räikkönenem.
Do boxů jede naposled i Alonso, po velmi rychlé zastávce je znovu za Vettelem, zůstal na středně tvrdých pneumatikách. K Vettelovi se rychle přibližuje a ve 43. kole jde s pomocí DRS v první zatáčce znovu do vedení.
Třetí je Button, který byl zatím pořád jen jednou v boxech, ale Räikkönen a Hamilton už jsou znovu sekundu za ním. Button je však nyní skoro o 2s na kolo pomalejší než jeho soupeři a během 45. kola prohrává oba souboje.
Alonso si buduje před koncem závodu bezpečný náskok. Button jede ke své druhé zastávce až ve 48. kole, nyní je sedmý. Brzy však pomocí DRS předjíždí Massu.
Pět kol před cílem mění pneumatiky Vettel, je na 4. místě. On a Button mají pro závěr závodu čerstvé měkké pneumatiky a co vybojují na trati, to jim už zůstane.
Vettel stahuje Räikkönena s Hamiltonem velmi rychle - o více než 3s na kolo. Alonso pohodlně vítězí, Räikkönen přijíždí 10 s za ním. Hamilton nakonec musel do posledních metrů bojovat o stupně vítězů s Vettelem, třetí místo uhájil. Button je 5. před Massou, dnes pro McLaren vytěžil asi maximum.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.