MALAJSIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel dnes prohrál strategicky a v závěru dostal pokyn nepředjíždět, ale vítězství si přesto vybojoval na trati. Frustrovaný Rosberg mohl porazit Hamiltona, ale na rozdíl od Vettela byl loajální. Alonso zbytečně havaroval.
Půl hodiny před startem přišla krátká přeháňka, na části okruhu je stále mokro. Vozy jedou do zahřívacího kola, všichni mají pneumatiky do přechodných podmínek.Vettel v první zatáčce drží vedení, ale obě Ferrari jsou blízko a Alonso se tlačí na Vettela, až do něj lehce strčil a má poškozené přední křídlo. Díky tomu se dopředu dostává Webber, ale Alonso s ním i přes poškozené křídlo bojuje.Dobře dostartovaly oba Mercedesy a McLareny, naopak Massa se v prvních zatáčkách propadl až na 6. místo. Alonso až do konce prvního kola bojuje s Webberem, ale překvapivě nejede do boxů.Silně poškozené Alonsovo křídlo nevydrželo a na konci startovní rovinky ve druhém kole se utrhlo. Ferrari je neovladatelné a pro Alonsa končí závod v kačírku!Räikkönen dělá drobnou chybu a propadá se o další dvě místa za Grosjeana. Vettel zahajuje první zastávky v boxech a volí suché pneumatiky, středně tvrdou směs. Následují jej Massa, Webber, Hamilton. Dlouho se u mechaniků zdržel Sutil. Hamilton zase na chvíli zapomněl pro koho letos pracuje a zajel k mechanikům McLarenu. Vergneho tým ze zastávky vypustil předčasně a došlo ke srážce s Picem - nehoda bude vyšetřována po závodě.Pro suché pneumatiky jedou i všichni ostatní a v 8. kole je po prvních zastávkách. Většina jezdců zvolila středně tvrdou směs, pouze Webber, Gutierrez, Van der Garde a Vergne dostali tvrdou. Webberovi se pozdní zastávka vyplatila, je před Vettelem!Pořadí po prvních zastávkách na konci 11. kola: Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Hülkenberg, Massa, Grosjean, Perez, Räikkönen, Ricciardo, Maldonado, Gutierrez, Di Resta, Sutil, Bottas, Van der Garde, Bianchi, Chilton, Vergne, Pic.Vettel stahuje Webbera, Rosberg se přibližuje k Hamiltonovi, a celkově jsou Mercedesy nyní rychlejší než vedoucí Red Bully. Räikkönena nyní zdržuje Pérez. Maldonado má za sebou výlet do trávy a výměnu předního křídla.Räikkönen se konečně dostal před Pereze a hned zajíždí nové nejrychlejší kolo závodu. Webber jede v 19. kole podruhé do boxů, překvapivě jako první z vedoucí čtyřky - přezouvá na středně tvrdou směs.Ve 20. kole přezouvají Massa, Grosjean a Di Resta. Massa tentokrát zvolil tvrdou směs, Grosjean zůstal na středně tvrdé. O kolo později podruhé zastavují i Hamilton, Button, Hülkenberg a Räikkönen. Ve 22. kole mění pneumatiky i Vettel (tvrdá směs) a Rosberg (středně tvrdá).Sutil má i při druhé zastávce zdržení s levým předním kolem. Hamilton po návratu na trať zlepšuje nejrychlejší kolo. Do boxů se vrací Di Resta a odstupuje ze závodu.Pořadí na konci 24. kola po druhých zastávkách: Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Räikkönen, Perez, Ricciardo, Gutierrez, Vergne, Bottas, Bianchi, Van der Garde, Maldonado, Chilton, Pic, Sutil.Vettel už je těsně za Webberem, může využívat DRS. Navíc se k nim stále přibližují oba Mercedesy, vedoucí čtveřice je v pouhých pěti sekundách. 10s za nimi jede svůj vlastní závod opuštěný Button. Dalších 10s za ním vede Massa vláček s Grosjeanem, Hülkenbergem a Räikkönenem.Ze závodu odstupuje i Sutil s druhou Force Indií. Räikkönen trochu ztratil rychlost a Perez už se pokouší vrátit před něj. Vettel po pár pokusech přestal útočit na Webbera a vypadá to, že zvolil strategii šetření pneumatik. Hamilton je ve 30. kole potřetí v boxech, na trať se vrací před Buttonem. O kolo později přezouvají Webber a Rosberg, Hamiltonem je opět mezi nimi. Vettel vydržel na trati o dvě kola déle, ale tato taktika mu nevyšla a po návratu na trať je za Hamiltonem.Webber se chvíli zdržel za Buttonem, který přezouval zatím jen dvakrát, ale už se mu podařilo jej předjet. Button následně jede ke své třetí zastávce, ale mechanici mu špatně upevnili kolo a Button stojí v pit-lane.Závod znovu vede Webber a je nyní rychlejší než Hamilton jedoucí 3s za ním. Do dvou sekund za Hamiltonem jsou Vettel a Rosberg. Button se vrátil do závodu na 14. místě, jeho 5. příčku půl minuty za Webberem teď převzal Massa, který už ujel Grosjeanovi.Grosjean je teď největším brzdičem, uvízli za ním Perez, Hülkenberg a Räikkönen. Räikkönenovi se nepodařilo před Hülkenbergem vyjet z pit-lane a teď se před něj snaží dostat na trati.Vettel v 38. kole s použitím DRS bez problémů předjíždí Rosberga a vrací se na 2. místo necelých 5s za Webberem. Räikkönen se za 3. zatáčkou dostal vedle Hülkenberga, ale došlo k lehkému kontaktu a Räikkönen se opět musí stáhnout.Räikkönenovi se ve 41. kole konečně podařilo předjet Hülkenberga, ale ztráta na Pereze mezi tím narostla na 2s, navíc začal ujíždět i Grosjean. Hamilton jede ve 42. kole ke své čtvrté výměně pneumatik, následují jej Vettel a Rosberg - všichni pro závěr závodu volí měkčí směs.Webber na tvrdých pneumatikách vydržel na trati jen o kolo déle než Vettel a při návratu na trať musí s Vettelem svádět tvrdý souboj, nakonec vedení uhájil. Vettel je však stále v těsném závěsu a může používat DRS.Podobná situace je u Mercedesu, kde se Rosberg během čtvrtých zastávek dostal před Hamiltona. Souboj spolu svádí i jezdci Mercedesu, nakonec je úspěšnější Hamilton.Na začátku 45. kola zkouší Vettel nový útok a souboj je velmi tvrdý, ovšem čistý a v čele je nyní Vettel. Webber to nevzdává a drží se za Vettelem, ale nedaří se mu příblížit na méně než sekundu, aby mohl použít DRS.Podobná situace je u Mercedesu, Rosberg stále vymýšlí nový útok na Hamiltona. Räikkönen předjel Pereze a situace využívá Massa, který Pereze předjel hned potom a o kolo později pohodlně objíždí i Räikkönena, kterému navíc na obrubníku odlétla část přední křídla.Vettel poodjel Webberovi o 4s, zato mezi Hamiltonem a Rosbergem je to stále těsné. Massa je nyní nejrychlejším jezdcem a už je kousek za Grosjeanem. Vettel dostává varování od týmu, aby šetřil pneumatiky - do konce závodu zbývají tři kola.Massa je před Grosjeanem, na vedoucí čtveřici však ztrácí 20s. Button zajíždí se svým McLarenem do garáže, Perez mezi tím prohrává souboj s Hülkenbergem. Rosberg dostává pokyn od týmu k šetření vozu, souboj mezi Hamiltonem a Rosbergem tím končí.Vettel je v cíli, 4s za ním přijíždí Webber a za chvíli i dvojice Mercedesů. Massa je dnes "best of the rest", Grosjean porazil Räikkönena. Hülkenberg urval 3 body pro Sauber a McLaren má opět pouze dva, tentokrát od Pereze.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu