AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Kimi Räikkönen a Lotus díky strategii ovládli úvodní závod sezóny a v závěru předvedli i nepřekonatelnou rychlost.
Před startem je trať konečně suchá a vypadá to na celý suchý závod. Týmy mají na výběr superměkké (červené) a střední (bílé) pneumatiky. Celá první desítka je na superměkkých. První letošní rozjezd do zahřívacího kola se obešel bez problémů.Je odstartováno a na startu nedošlo k žádné nehodě. Vettel drží první místo, za ním jsou po výborném startu a vyšachování Hamiltona obě Ferrari, první Massa. Ve druhém kole se před Hamiltona dostává i Räikkönen. Start se nevydařil Webberovi, je 7. Grosjean je až 11. V úvodních kolech jsme svědky pěkných soubojů bez kolizí. Alonso je stále za Massou, ale piloti Ferrari smazali dvousekundový náskok Vettela. Button je v boxech pro středně tvrdou směs a vrací se na konci pole. Následují jej i oba Red Bully a také Bottas a Chilton. Vettel je na 10. místě.Kamery ukazují postupující drolení Alonsových pneumatik. Massa vydržel na původní sadě měkkých pneumatik až do 8. kola a po návratu na trať je znovu za Vettelem, navíc je mezi nimi Maldonado. Na čele nyní krouží Alonso a těsně za ním je již Räikkönen.Oba jedou současně pro nové pneumatiky v 9. kole, pořadí mezi nimi se nemění. Alonso se vrací na trať za Massou. Maldonado dělá chybu v první zatáčce a díky tomu nepřekáží ani Räikkönenovi.Několik vozů předjel Perez, nyní se připravuje k útoku na Sutila. Závod dočasně vedou Hamilton s Rosbergem. Vozy na původní sadě pneumatik začínají výrazně ztrácet, přes Pereze se už přehnala obě Ferrari i Räikkönen.Už přezuly i piloti Mercedesu a vedení závodu si chvíli užívá Sutil, půl sekundy za ním už je Vettel, těsně následován Massou a Alonsem. Necelé 3s za nimi je stále Räikkönen.V boxech ještě nebyl pouze Sutil. Pořadí na konci 16. kola: Sutil, Vettel, Massa, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Rosberg, Button, Webber, Di Resta, Grosjean, Vergne, Gutierez, Perez, Bottas, Maldonado, Ricciardo, Bianchi, Pic, Chilton, Van der Garde.
Webber je podruhé v boxech, po výjezdu z pit-lane je 17. V 19. kole jej následuje Alonso. Ve 20. kole jdou do boxů Sutil s Vettelem a pilot Force Indie zůstává vpředu. Ale před Sutilem a Vettelem je Alonso! Massa s Räikkönenem zatím jedou dál.Vettel předjel Sutila. Na konci 23. kola jede pro třetí sadu pneumatik i Massa a je za Sutilem. Sutil na čerstvých pneumatikách zlepšuje nejrychlejší kolo závodu. Zhoršuje se předpověď počasí - hrozí déšť před koncem závodu. Maldonado dělá chybu a po nehodě končí.Rosberg odstavuje svůj Mercedes mimo trať. Massa tlačí na Sutila, zatím se mu nepodařilo jej předjet. Závod zatím stále vede Räikkönen 13 s před Hamiltonem a 16 s před Alonsem.Na trať dopadají první kapky a zdá se, že vlhká trať vyhovuje Ferrari. Alonso jde po parádním souboji před Hamiltona, Massa zatím marně zkouší zaútočit na Sutila. Räikkönen využil souboje a znovu zvětšil svůj náskok na Alonsa s Vettelem nad 16 s.Räikkönen vydržel s pneumatikami až do 34. kola, kdy se po zastávce propadá na 5. místo za Alonsa, Vettela, Sutila a Massa. Na vedoucího Alonsa ztrácí 13 s, dalších 13 s za ním je Hamilton. Za Hamiltona se propracovali Webber, Button a Grosjean s velkými rozestupy.V 37. kole potřetí přezouvá Massa. Alonso si zvětšuje náskok před Vettelem na 5s a Vettel jede pro čtvrtou sadu pneumatik, opět středně tvrdou. Stejně tak Button a Grosjean. Massa je pouze sekundu za Vettelem a zatím je trochu rychlejší. Do boxů jede i Webber ze 7. místa.Na konci 39. kola přezouvá Alonso a na trať se vrací velmi rychle, pouze 7s za Räikkönenem. Závod nyní vedou Sutil (zatím stále jediná zastávka) a Räikkönen (2 zastávky). Vettel předjíždí Hamiltona a je 4., o kolo později zdolává Hamiltona i Massa.Ve 43. kole Räikkönen předjíždí Sutila. Vydrží do konce závodu bez zastávky a před Alonsem? Alonso ve 45. kole předjel Sutila, ale na Räikkönena už ztrácí 7s. Sutil jede teprve nyní podruhé do boxů - ještě neměl obutou super měkkou směs, takže musí.Sutil se po své druhé zastávce propadl na 6. místo. Měkké pneumatiky mu vůbec nesedí a velmi rychle jej dohnali a předjeli Hamilton s Webber. Kamery ukazují Räikkönenovy pneumatiky v hodně špatném stavu, ale do cíle zbývají čtyři kola a Alonso ztrácí 6s.Alonso dělá tři kola před koncem drobnou chybu, zatímco Räikkönen zajíždí nejrychlejší kolo závodu a zvětšuje svůj náskok už na 10s. A takto jede i do posledního, 58. kola.Fin se stává vítězem úvodního závodu letošní sezóny! Ač to nebylo během závodu úplně zřejmé, nakonec vyhrál a dokonce s mohutným náskokem 12s před Alonsem a 22 s před Vettelem! Massa je 4., Hamilton 5. a Webber až 6. Sutil se musí přes nadějný závod spokojit jen se 7. místem, pouze 3s před týmovým kolegou Di Restou. Pouze 2 body za Buttonovo 9. místo má McLaren a bod na konto Lotusu přidává Grosjean.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.