ABÚ ZABÍ - ZÁVOD; Kimi Räikkönen senzačně zvítězil po a famózní jízdě a Hamiltonově odstoupení. Vettel dokonale vytěžil maximum, dojel hned za Alonsem.
De la Rosovi se nepodařilo odjet do zahřívacího kola, musí proto startovat z boxů spolu s Vettelem. Vozy stojí znovu na startovním roštu a červená světla zhasínají. Hamilton zvládl start a hned začíná ujíždět.Naopak Webberovi start moc nevyšel a je 4., navíc na něj útočí Alonso, který na startu předjel Buttona. V první zatáčce kolidují Senna a Hülkenberg. První z nich pokračuje po zastávce u mechaniků, Hülkenberg je mimo hru. Poškozenou pneumatiku má i Grosjean po souboji s Rosbergem. Do boxů jedou oba i Di Resta.Alonso si dobře nachystal Webbera a v nájezdu do druhého kola jde před něj. Hamilton dělá chybu a toho se snaží využít Räikkönen, ale opět doplácí na nízkou maximální rychlost (DRS bude povoleno až v příštím kole).Vettel má poškozené přední křídlo, ale tým to zatím nechává bez opravy. Ve 4. kole je již na 14. místě. Hamilton znovu ujíždí, Räikkönen začíná být osamocen, vláček za sebou vede Maldonado.Pořadí na konci 7. kola: Hamilton, Räikkönen, Maldonado, Alonso, Webber, Button, Massa, Perez, Kobajaši, Schumacher, Ricciardo, Vergne, Kovalainen, Vettel, Glock, Senna, Petrov, Pic, Karthikeyan, de la Rosa, Rosberg, Grosjean, Di Resta.Vettel předjíždí Kovalainena a je 13. Rosberg se v 9. kole chystá zaútočit na Karthikeyana, ale ten nečekaně zpomaluje a Rosberg do něj ve velké rychlosti naráží a doslova jej přelétá. Na trati je spousta úlomků, vyjíždí safety-car.
Rosberg letí po vzájemném kontaktu přes Karthikeyana
Nikdo z předních jezdců nevyužívá příležitost k návštěvě boxů, Vettel už je 12. A Vettel opět vylepšuje svůj vůz - při zahřívání gum kličkováním smetl ukazatel při trati. Safety-car opustí trať na konci 13. kola, Vettel přecejen jede pro nové křídlo a pneumatiky a možná už zkusí dokončit závod bez zastávky. Po návratu na trať je 21. ale skoro nikdo před ním ještě nebyl v boxech.Závod je restartován a Alonsovi se vůbec nepodařil restart, ale Webbera za sebou udržel. Vettel v prvním kole po restartu předjel de la Rosu a Di Restu a v dalším kole tvrdě bojuje s Grosjeanem, který mu nic nedává zadarmo. Vettel je nakonec vpředu, ale během předjížděcího manévru byl chvíli mimo trať (na asfaltu) a navíc na vnitřku, takže si trať trochu zkrátil.Vettel pouští Grosjeana zpět před sebe, aby se vyhnul případné penalizaci. Vzápětí jej znovu předjíždí. Vergne z Torro Roso poslušně pouští Vettela před sebe. Ale mezi tím zpomaluje Hamilton a odstupuje ze závodu - první je Räikkönen s náskokem 5s před Maldonadem!Ale Maldonado je znovu třetí, předjel ho Alonso! Vettel předjel Kovalainena a je 12. Maldonado už má patrně problém s pneumatikami, pracně za sebou drží Webbera a Buttona. A Vettel je před Sennou.Webber zkouší předjel Maldonada vnějškem, ale dostává lehký šťouchanec do zadního kola a je 7. za Perezem. V dalším kole Maldonada úspěšně předjíždí Button. Massa za sebou neudržel Pereze, který postupuje na skvělé 5. místo. Vettel už je 10. mezi Schumacherem a Ricciardem.Vettel je před Schumacherem a Kobajaši jde do boxů, takže Vettel už vidí na Webbera! Ale Webber útočí na Massu, jenže vozy se o sebe otřely a zatímco Webber s menší časovou ztrátou pokračuje, Massa dělá hodiny s poškozenou pneumatikou - Webber a Vettel jedou na 6. a 7. místě.Räikkönen je stále vpředu a navíc je dlouhodobě rychlejší než Alonso, takže v 27. kole vede už o 8s. A Vettel je aktuálním držitelem nejrychlejšího kola. Komisaři vyšetřují kolize Maldonado - Webber a Massa - Webber a v obou případech se rozhodují nikoho netrestat.Alonso přezouvá pneumatiky ve 29. kole a na trať se vrací na 7. místě za Vettelem, který už možná do boxů nepojede, ale v tom případě nebudou jeho měkké pneumatiky na konci závodu v dobrém stavu! O kolo později si pneumatiky nechávají vyměnit Button a Maldonado.V dalším kole přezouvají Perez a Webber. Räikkönen je v boxech na konci 31. kola a bez problémů se vrací na prvním místě před Vettel. Button je momentálně nejrychlejším jezdcem a smazal Alonsův náskok.Lotus hlásí Räikkönenovi, že za ním jedoucí Vettel už patrně hodlá dokončit závod na stávající sadě pneumatik. Pořadí na konci 33. kola: Räikkönen, Vettel, Alonso, Button, Grosjean, Vergne, Di Resta, Perez, Webber, Maldonado, Kobajaši, Schumacher, Massa, Senna, Ricciardo, Kovalainen, Glock, Petrov, Pic, de la Rosa.Vettel začíná být výrazně pomalejší než Alonso s Buttonem. Webber je nyní zaseklý za Grosjeanem, Di Restou a Perezem, už jej znovu dohnal i Maldonado. Změna plánu u Red Bullu: Vettel jede do boxů pro nové pneumatiky.Di Resta ve 39. kole předjíždí Grosjeana. Hned poté Grosjeana předjíždí i Perez a zkouší útok i na Di Restu, ale ztrácí rychlost a nevšiml si, že Grosjean je už vedle něj a je tu další kolize, navíc se do ní připletl i Webber! Grosjean a Webber jsou mimo hru, na trati je safety-car.Vettelovi se druhý výjezd safety-car velmi hodil, má nejnovější pneumatiky a je hned za Alonsem a Buttonem. Závod je znovu restartován ve 42. kole a neodehrává se žádné drama - Räikkönen ujíždí, Alonso za sebou drží Buttona a Vettela. Perez dostává za poslední kolizi penalizaci 10s STOP&GO.Od 45. kola je znovu povoleno využívání DRS, Perez si vybírá penalizaci. Pořadí na konci 45. kola: Räikkönen, Alonso, Button, Vettel, Maldonado, Kobajaši, Massa, Senna, Di Resta, Vergne, Ricciardo, Schumacher, Kovalainen, Glock, Petrov, de la Rosa, Perez.Vettel v posledních pěti kolech trochu polevil, ale v 52. kole se znovu přiblížil a jde před Buttona! Räikkönen jede stále velmi rychle, ale Alonso je momentálně nejrychlejší a na Räikkönena ztrácí už jedinou sekundu.Räikkönen to dokázal, vítězně příváží svůj Lotus do cíle, získává první vítězství pro Lotus v prvním roce po svém návratu do F1! Alonso bude zklamaný, ale víc si od víkendu těžko mohl přát, vzhledem k rychlosti Red Bullu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.