JIŽNÍ KOREA - ZÁVOD; Red Bull a Vettel byli neporazitelní i přes strach o pneumatiku. Ferrari bylo rychlé, ale až druhé. McLaren doplatil na Kobajašiho a koberec.
Startovní pole se rozjelo do zahřívacího kola. Prvních deset jezdců startuje na super měkkých pneumatikách, během závodu budou muset použít ještě měkkou směs. Pirelli předpokládá dvě zastávky, nevylučuje však jedinou.Vettel odstartoval perfektně a jde před Webbera. Ten se mu v dalších zatáčkách snaží útok vrátit, ale marně. Dobrý rozjezd měl i Alonso, ale nemá kudy předjet své soupeře. Hamilton musí po několik zatáček pozici hájit před Räikkönenem, až jej nakonec vytlačí mimo trať a Räikkönen se tím propadne za Massu.Button a Rosberg byli torpédováni Kobajašim a odstupují ze závodu. Kobajaši jede s prasklou pneumatikou do boxů. Perez šel po startu pozdě na brzdy a poškodil si křídlo o Hülkenbergovo zadní kolo.Pořadí na konci 5. kola: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Perez, Schumacher, Di Resta, Senna, Maldonado, Vergne, Ricciardo, Kovalainen, Petrov, Glock, de la Rosa, Pic, Karthikeyan, Kobajaši.Vettel mírně poodjel Webberovi, větší ztrátu (2,5s) má Alonso. Ve 13. kole otevírají zastávky v boxech Hamilton, Hülkenberg, Grosjean, Schumacher a další. Vettel a Alonso přezouvají v 15. kole. Alonso po výjezdu z pit-lane bojuje s Perezem. Pozici uhájil a Pereze přenechal Hemiltonovi, který si s ním na čerstvých pneumatikách rychle poradil.V první desítce už čeká zastávka pouze Pereze a Maldonada, na konci 17. kola máme pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Perez, Massa, Räikkönen, Maldonado, Hülkenberg, Grosjean, Schumacher, Ricciardo, Di Resta, Vergne, Senna, Kovalainen, Pic, Petrov, Glock, de la Rosa, Karthikeyan, Kobajaši.De la Rosa a Kobajaši v garáži odstupují ze závodu. Maldonado na původní sadě pneumatik už jede hodně pomalu. Předjíždí ho Hülkenberg a po delším souboji i Grosjean. Massa je na měkkých pneumatikách rychlý a předjíždí Hamiltona. A k Hamiltonovi se přibližuje i Räikkönen.Räikkönen zkouší první útok, ale Hamilton jej opět tlačí na vnější obrubník. Hamiltonovi se stále častěji kouří od pneumatik. Ve 24. kole je Räikkönen konečně před Hamiltonem, ale ten se opět dostává vedle Räikkönena a znovu jej tlačí na obrubník.Hamilton za sebou udržel Räikönena až do 26. kola, kdy zajel do boxů. Vettel v té době vede 9s před Webberem, ale Alonso na Webbera ztrácí jen 2s. Massa je stále velmi rychlý - příblížil se k Alonsovi už jen na 3s. Grosjean nadále bojuje s Hülkenbergem.Webber a Grosjean jedou podruhé bo boxů, o kolo později i Alonso. Vettel probrzdil zatáčku - pneumatiky už zlobí, i Vettel už jede do boxů. V dalším kole přezouvají Massa a Räikkönen. Massa už je znovu těsně za Alonsem. Hamilton už musí pozici hájit i před Grosjeanem a toho využívá Hülkenberg a předjíždí oba jezdce, přestože i on musel vedle Hamiltona jet mimo asfalt.Druhou zastávku už odkládá pouze Maldonado, ve 42. kole máme pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Hamilton, Grosjean, Ricciardo, Vergne, Di Resta, Schumacher, Perez, Maldonado, Senna, Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikeyan.Hamilton musel potřetí do boxů a po návratu na trať předvádí pěkný souboj o 9. místo s Vergnem. Vergne však nedělá žádnou chybu a v 52. kole i přes neustále defenzivní jízdu předjíždí týmového kolegu Ricciarda. Pod Hamiltonův vůz se zachytil kus utrženého koberce, který poletoval po trati už delší dobu, a Hamilton už není schopen s vozy Toro Rosso bojovat.Tým Red Bull neustále varuje Vettela, že jeho pravá přední pneumatika je ve velmi špatném stavu, ale Vettel je v posledním kole a nakonec přijíždí do cíle, Red Bull má double. Ferrari je druhé, Massa dnes držel Alonsovo tempo. Grosjean se před Hülkenberga nedostal, Hamilton s kobercem uhájil bod před Perezem.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.