JIŽNÍ KOREA - ZÁVOD; Red Bull a Vettel byli neporazitelní i přes strach o pneumatiku. Ferrari bylo rychlé, ale až druhé. McLaren doplatil na Kobajašiho a koberec.
Startovní pole se rozjelo do zahřívacího kola. Prvních deset jezdců startuje na super měkkých pneumatikách, během závodu budou muset použít ještě měkkou směs. Pirelli předpokládá dvě zastávky, nevylučuje však jedinou.Vettel odstartoval perfektně a jde před Webbera. Ten se mu v dalších zatáčkách snaží útok vrátit, ale marně. Dobrý rozjezd měl i Alonso, ale nemá kudy předjet své soupeře. Hamilton musí po několik zatáček pozici hájit před Räikkönenem, až jej nakonec vytlačí mimo trať a Räikkönen se tím propadne za Massu.Button a Rosberg byli torpédováni Kobajašim a odstupují ze závodu. Kobajaši jede s prasklou pneumatikou do boxů. Perez šel po startu pozdě na brzdy a poškodil si křídlo o Hülkenbergovo zadní kolo.Pořadí na konci 5. kola: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Perez, Schumacher, Di Resta, Senna, Maldonado, Vergne, Ricciardo, Kovalainen, Petrov, Glock, de la Rosa, Pic, Karthikeyan, Kobajaši.Vettel mírně poodjel Webberovi, větší ztrátu (2,5s) má Alonso. Ve 13. kole otevírají zastávky v boxech Hamilton, Hülkenberg, Grosjean, Schumacher a další. Vettel a Alonso přezouvají v 15. kole. Alonso po výjezdu z pit-lane bojuje s Perezem. Pozici uhájil a Pereze přenechal Hemiltonovi, který si s ním na čerstvých pneumatikách rychle poradil.V první desítce už čeká zastávka pouze Pereze a Maldonada, na konci 17. kola máme pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Perez, Massa, Räikkönen, Maldonado, Hülkenberg, Grosjean, Schumacher, Ricciardo, Di Resta, Vergne, Senna, Kovalainen, Pic, Petrov, Glock, de la Rosa, Karthikeyan, Kobajaši.De la Rosa a Kobajaši v garáži odstupují ze závodu. Maldonado na původní sadě pneumatik už jede hodně pomalu. Předjíždí ho Hülkenberg a po delším souboji i Grosjean. Massa je na měkkých pneumatikách rychlý a předjíždí Hamiltona. A k Hamiltonovi se přibližuje i Räikkönen.Räikkönen zkouší první útok, ale Hamilton jej opět tlačí na vnější obrubník. Hamiltonovi se stále častěji kouří od pneumatik. Ve 24. kole je Räikkönen konečně před Hamiltonem, ale ten se opět dostává vedle Räikkönena a znovu jej tlačí na obrubník.Hamilton za sebou udržel Räikönena až do 26. kola, kdy zajel do boxů. Vettel v té době vede 9s před Webberem, ale Alonso na Webbera ztrácí jen 2s. Massa je stále velmi rychlý - příblížil se k Alonsovi už jen na 3s. Grosjean nadále bojuje s Hülkenbergem.Webber a Grosjean jedou podruhé bo boxů, o kolo později i Alonso. Vettel probrzdil zatáčku - pneumatiky už zlobí, i Vettel už jede do boxů. V dalším kole přezouvají Massa a Räikkönen. Massa už je znovu těsně za Alonsem. Hamilton už musí pozici hájit i před Grosjeanem a toho využívá Hülkenberg a předjíždí oba jezdce, přestože i on musel vedle Hamiltona jet mimo asfalt.Druhou zastávku už odkládá pouze Maldonado, ve 42. kole máme pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Hamilton, Grosjean, Ricciardo, Vergne, Di Resta, Schumacher, Perez, Maldonado, Senna, Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikeyan.Hamilton musel potřetí do boxů a po návratu na trať předvádí pěkný souboj o 9. místo s Vergnem. Vergne však nedělá žádnou chybu a v 52. kole i přes neustále defenzivní jízdu předjíždí týmového kolegu Ricciarda. Pod Hamiltonův vůz se zachytil kus utrženého koberce, který poletoval po trati už delší dobu, a Hamilton už není schopen s vozy Toro Rosso bojovat.Tým Red Bull neustále varuje Vettela, že jeho pravá přední pneumatika je ve velmi špatném stavu, ale Vettel je v posledním kole a nakonec přijíždí do cíle, Red Bull má double. Ferrari je druhé, Massa dnes držel Alonsovo tempo. Grosjean se před Hülkenberga nedostal, Hamilton s kobercem uhájil bod před Perezem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.