SUZUKA - ZÁVOD; Vettel startoval z prvního místa a jeho největší soupeř Alonso se vyřadil v první zatáčce. McLareny na vítězství neměly, zabodoval Massa. Domácí Kobajaši vybojoval stupně vítězů.
Téměř všichni odstartují na měkkých pneumatikách, pouze Schumacher, Vergne a Pic zvolili tvrdé. Vettel odstartoval bezchybně a v první zatáčce stále vede. Start vyšel výborně Kobajašimu, je před WebberemV první zatáčce však dochází k několika kolizím. Alonso po hodinách končí v písku a odstupuje ze závodu! Do boxů musí pomalu dojet Webber, Grosjean a Senna. Senna kolidoval s Rosbergem, pro kterého také závod skončil. Na trati je safety-car.Pořadí za po druhém kole: Vettel, Kobajaši, Button, Massa, Räikkönen, Perez, Hamilton, Hülkenberg, Maldonado, Ricciardo, Glock, Kovalainen, Grosjean, Vergne, Di Resta, Schumacher, de la Rosa, Pic, Petrov, Karthikeyan, Grosjean, Senna, Webber.
Těsně před kolizí v úvodní zatáčce (foto: Red Bull Racing)
Opakované záběry ukazují, že Alonso se dostal do hodin po lehké kolizi s Räikkönenem. Webber dostal zezadu ránu od Grosjeana, tuto kolizi vyšetřují komisaři. Závod je restartován na konci 2. kola.
Pérez se hned po restartu dostává vedle Räikkönena, snaží se jej předjet vnějškem, ale pilot Renaultu je nekompromisní a nutí jej vzdát souboj v betonové únikové zóně, čímž se Perez propadá až za Hamiltona.
Vettel ujíždí a Button s Massou se potřebují rychle dostat před Kobajašiho. Perez se velmi odvážně dostává před Hamiltona. Grosjean dostává penalizaci 10s STOP&GO za nehodu s Webberem a hned si ji jede vybrat.
Ve 13. kole přezouvají pneumatiky Button a Räikkönen, oba přezouvají na tvrdou směs. Stejně tak Kobajaši o kolo později, v 15. kole i Pérez. Räikkönen brzy po návratu na trať na 11. místě předjíždí Vergneho. Pérez je po výjezdu v boxech znovu za Räikkönenem, také musí předjet Vergneho.
V 16. kole jdou do boxů Hamilton a Maldonado, v 17. kole Vettel a Massa. Pérez je znovu za Hamiltonem, ale v nájezdu do vlásenky rozhodil svůj monopost na obrubníku a už se mu nepořadilo jej včas zkrotit a zároveň brzdit do vlásenky, takže po hodinách v kačírku odstupuje ze závodu.
Senna dostává penlizaci v podobě průjezdu boxy za nehodu s Rosbergem v první zatáčce závodu.
Pořadí na konci 22. kola: Vettel, Massa, Kobajaši, Button, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg, Maldonado, Webber, Ricciardo, Di Resta, Schumacher, Senna, Kovalainen, Grosjean, Vergne, Glock, Pic, Petrov, Karthikeyan, de la Rosa.
Kobajaši se na chvíli "zasekl" za Ricciardem (foto: Scuderia Toro Rosso)
Webber se do 26. kola prokousal na 10. místo a jede podruhé k mechanikům. Do 31. kola vydržel na tvrdých pneumatikách Räikkönen, při druhé zastávce volí opět tvrdé. Ve 32. kole zastavují také Kobajaši a Hamilton.Hamilton je po výjezdu z pit-lane vedle Räikkönena, ten je opatrný a nakonec musí zůstat za Hamiltonem. Karthikeyan zastavuje v boxech a mechanici HRT tlačí jeho vůz do garáže.Ve 35. kole jede ke své poslední plánované zastávce Button ze 3. místa a po návratu na trať je opět za Kobajašim. Massa jde ke druhé zastávce až v 36. kole a Vettel ještě o kolo později.Pořadí po druhých zastávkách na konci 37. kola: Vettel, Massa, Kobajaši, Button, Hamilton, Räikkönen, Hülkenberg, Maldonado, Webber, Schumacher, Ricciardo, Vergne, Di Resta, Kovalainen, Grosjean, Senna, Glock, Petrov, de la Rosa, Pic.
Vettel stále vede se zcela bezpečným náskokem 20s před Massou. Button už stáhl Kobajašiho pod 2 s a mohl by se v závěru závodu pokusit o útok na stupně vítězů. Každopádně je od druhé zastávky mnohem rychlejší než Hamilton.Senna v pěkném souboji o 14. místo předjíždí Grosjeana v nájezdu do 130R. Petrov dostává penalizaci za nerespektování modrých vlajek. Schumacher svádí dlouhý souboj s Ricciardem o poslední bodované místo.Je tu poslední kolo a už se nic nemění - Vettel vítězí, Massa druhý, Kobajaši na stupních vítězů k radosti místních fanoušků. Button se musí spokojit se čtvrtým místem. Räikkönen za sebou udržel Hülkenberga a Maldonada. Schumacher se na body nedostal.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.