SINGAPUR - ZÁVOD; Sebastian Vettel na trati porazil Buttona a po odstoupení Hamiltona mu vítězství spadlo do klína. Alonso opět minimalizoval ztrátu.
Vozy stojí na startovním roštu. V první desítce mají všichni super měkké pneumatiky. Na měkkých budou startovat pouze Hülkenberg, Perez, Vergne, Kobajaši, Glock, Pic a de la Rosa. Předpokládá se strategie dvou, případně tří zastávek.Je odstartováno, Hamilton zůstává první a Vettel se během prvních dvou zatáček probojovává před Maldonada, který nakonec podlehl i Buttonovi. Di Resta to zkouší na Alonsa, ale ten pozici uhájil. Petrov a Massa jedou do boxů (Petrov má poškozené křídlo, Massa pneumatiku).Pořadí na konci prvního kola: Hamilton, Vettel, Button, Maldonado, Alonso, Di Resta, Webber, Grosjean, Rosberg, Schumacher, Räikkönen, Hülkenberg, Perez, Ricciardo, Vergne, Kovalainen, Glock, Senna, Kobajaši, Pic, de la Rosa, Karthikeyan, Petrov, Massa.Vettel se drží sekundu za Hamiltonem, za nimi se pomalu zvětšují rozestupy. Räikkönen předjel Hülkenberga a nyní jej zdržují oba Mercedesy. Lotus nedostává data z telemetrie Grosjeanova vozu.Webber jako první přezouvá pneumatiky v 9. kole. Po návratu na trať je 20. za Picem, kterého hned předjíždí. Vettel udělal chybu a po přetáčivém smyku tvrdě bouchl zadním kolem o bariéru, ale pokračuje bez větší ztráty a naštěstí zrovna jede pro nové pneumatiky.V 11. kole přezouvají i Alonso a Schumacher. Vettel je za Räikkönenem, který ještě nebyl v boxech. U mechaniků je ve 12. kole Hamilton jako první z jezdců McLarenu. Na trať se mu podařilo vjet těsně před Räikkönenem a má tak zřejmě štěstí, že Vettel předjíždí Räikkönena až nyní.Ve 13. kole jedou do boxů Maldonado a RäikkönenMaldonado je nyní za Hülkenbergem, zatímco Vettel několikrát zlepšuje nejrychlejší kolo závodu. Button vydržel s pneumatikami až do 14. kola, stejně jako Grosjean. Zůstává mezi Vettelem a Maldonadem. Alonsa po zastávkách dlouho zdržoval Perez, v 15. kole jde Alonso konečně před něj.Dosud nepřezouvali pouze Hülkenberg, Perez, Pic, de la Rosa a Karthikeyan, kteří startovali na tvrdších pneumatikách. Pořadí na konci 16. kola: Hamilton, Vettel, Button, Maldonado, Hülkenberg, Alonso, Perez, Di Resta, Webber, Rosberg, Grosjean, Schumacher, Räikkönen, Senna, Vergne, Ricciardo, Kovalainen, Pic, Massa, de la Rosa, Kobajaši, Karthikeyan, Petrov, Glock.V 16. kole se Alonsovi podařilo předjet Hülkenberga, ale šestisekundovou ztrátu na Maldonada se mu změnšovat nedaří. Perez za sebou podržel Webbera až do své zastávky v 18. kole. Přední jezdci zvolili po prvních zastávkách měkké pneumatiky a vypadá to, že na nich trochu ztrácí Hamilton i Vettel, což slibuje zajímavý závěr závodu. Velmi rychlý je Alonso, 20. kolo zajel o 1,6s rychleji než Hamilton. A Hamilton ve 22. kole z prvního místa odstupuje ze závodu, pravděpodobně pro poruchu převodovky! Závod nyní vede Vettel 2,5s před Buttonem a 5s před Maldonadem, kteří se pomalu přibližují.Räikkönen se stále bezradně trápí za Schmacherem. Ve 28. kole jede Webber podruhé pro nové pneumatiky, vrací se na super měkké. Maldonado a Alonso jedou do boxů současně, pořadí mezi nimi se nemění. Alonso zvolil měkkou směs, Maldonado se vrátil k super měkké.Čtvrtý Rosberg za sebou teď urputně brzdí Grosjeana, Maldonada a Alonsa. Podobně jeho kolega Schumacher zdržuje Räikkönena a Hülkenberga. Alonso to v 33. kole několikrát zkusil na Maldonada, ale zatím se nezadařilo.Karthikeyan opřel svoji Force Indii o bariéru a zařídil výjezd safety-car! Kdo ještě nepřezouval, spěchá do boxů. Stejně tak Maldonado. Pořadí za safety-car na konci 33. kola: Vettel, Button, Alonso, Di Resta, Hülkenberg, Webber, Perez, Rosberg, Grosjean, Maldonado, Vergne, Schumacher, Räikkönen, Senna, Ricciardo, Senna, Kovalainen, Massa, Kobajaši, Glock, Pic, Petrov, de la Rosa.Maldonado dostává zprávu, že má problém s hydraulikou a má odvézt vůz do garáže, což na konci kola činí. Jezdci o kolo zpět dostávají povolení k předjetí zbytku pole a zařazení se na konci.Závod je restartován v 38. kole. Tempo už určuje Vettel a naznačuje Buttonovi ostrý rozjezd, ale v zápětí zpomaluje a Button se jen se štěstím vyhnul kolizi. Následně Vettel startuje doopravdy a nedochází ke kolizím ani změnám pořadí.Během 39. kola se Webber dostává před Hülkenberga. Vergne bojuje s Perezem a za nimi jedoucí Schumacher je jejich soubojem tak zaujatý, že zapomíná brzdit a odklízí Vergneho do únikové zóny. Pro oba závod končí a na trati je znovu safety-car. Nehoda bude vyšetřována po závodě.Pro poruchu končí i Petrov. Webber znovu přezouvá a propadá se tím na 15. místo. Safety-car opouští trať na konci 42. kola. Räikkönen zkouší opatrný útok na Grosjeana, Massa bojuje se Sennou.Massa se dostává vedle Senny, ale ten jej tlačí ke zdi a bočnicí naráží do jeho předního kola. Massa naštěstí auto po smyku bravurně zkrotil a navíc úspěšně dokončil předjížděcí manévr. I tento incident vyšetřují komisaři, nakonec trest neudělují.Vettel s Buttonem se vzdalují Alonsovi, který si teď spíš musí dávat pozor na dravého Di Restu. Massa se už chystá k útoku na Ricciarda a po třech kolech je před ním. Grosjean dostává pokyn k puštění Räikkönena před sebe.Perez marně útočí na Hülkenberga, a když už je vedle něj, přichází o část předního křídla. Jezdci patrně nestihnou dokončit závod v časovém limitu dvou hodin: momentálně to vypadá, že závod bude zkrácen o jedno kolo na 60 kol. Webber po tvrdém souboji předjíždí Kobajašiho.Senna je dalším, kdo zavadil zadním kolem o bariéru, ale pokračuje v jízdě. Webber předjíždí Sennu a je na bodovaném 10. místě. Button začíná hodně ztrácet na Vettela. Dvouhodinový časový limit vypršel a Vettel vítězně projíždí cílem, Button přijíždí téměř 10s za ním! Třetí Alonso si pohlídal bezpečný náskok před Di Restou. Rosberg se udržel před oběma Renaulty. Massa se propracoval před Ricciarda na 8. místo a Webberovi zůstal poslední bod.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.