ITÁLIE - ZÁVOD; Hamilton vyhrál, ale kdyby byl závod trochu delší, musel by hájit prvenství před skvělým Perezem, který v Monze předjel obě Ferrari!
Je za námi startovací kolo a vozy stojí na roštu. Téměř všichni zvolili pro úvod závodu tvrdou směs, pouze D'Ambrosio, Hülkenberg, Perez a Maldonado startují na středně tvrdé.Dobře odstartoval Massa a už před první zatáčkou je před Buttonem, který se mu to snaží vrátit, ale neúspěšně. Alonso v předjíždí Kobajašiho a je sedmý, ale hned předjíždí i Räikkönena.Pořadí na konci třetího kola: Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Vettel, Alonso, Räikkönen, Kobajaši, Di Resta, Senna, Rosberg, Ricciardo, Webber, D'Ambrosio, Vergne, Kovalainen, Hülkenberg, Maldonado, Petrov, Glock, Pic, Karthikeyan, de la Rosa.Hamilton si začíná budovat náskok, za Massou jsou rozestupy malé. Vettel jde ve 4. kole před Schumachera, který už má za zády Alonsa. Rosberg v první šikaně zkouší předjet Sennu, ale jde pozdě na brzdy a se zablokovanými koly s ním koliduje. Oba pokračují.Alonso na cílové rovince konečně předjíždí Schumachera a začíná stahovat Vettela. Senna dostává další ránu, tentokrát od Di Resty. Vergne ztratil kontrolu nad vozem a po hodinách odstupuje ze závodu. Teprve v 10. kole je povoleno DRS.Hamilton vede před Massou už o 4s, další 2s ztrácí Button s Vettelem za zády. Alonsovi se nedaří dostat blíž k Vettelovi, ale už poodjel Schumacherovi, kterého začíná ohrožovat Räikkönen. Webber předjíždí Di Restu a je 10.Maldonado jde do boxů z 18. místa a po návratu na trať je 21. Z předních jezdců jako první přezouvají Rosberg a Schumacher. Räikkönen má díky tomu volnou trať a může zkusit ujet dotírajícímu Perezovi. To se mu však nedaří a Perez jej v 17. kole předjíždí. Räikkönen hned poté míří di boxů.Räikkönen vyjíždí z pit-lane a zařazuje se před Schumachera. Massa už také nemá pneumatiky v nejlepším stavu a Button zkouší první útoky. V 19. kole jej nakonec předjíždí a může si to rozdat s týmovým kolegou o vítězství! I Massa už jede pro nové pneumatiky.Di Resta se velmi snaží předjet Kobajašiho, zatím marně. Do boxů jdou také Alonso a Vettel. Mechanici Ferrari jsou rychlejší, ale nestačí to a Alonso je těsně za Vettelem. Oba jsou už těsně za Massou! Vettel s Alonsem se musí dostat přes Ricciarda a Sennu, což jim nečiní potíže.U McLarenu jako první přezouvá Button a zastávka je poměrně dlouhá - 4,8s. Po něm jde i Hamilton a jeho mechanici jsou o 2s rychlejší. Závod nyní vede Perez, který jako poslední zůstává na původní sadě pneumatik.Ferrari jsou teď rychlejší než Vettel, Alonsovi se však stále nedaří před Red Bull dostat. Räikkönen předjíždí Hülkenberga a má před sebou Schumachera. Alonso to na Vettela znovu zkouší v Curva Grande, ale Vettel jej ve velké rychlosti tlačí až do trávy a Alonso si stěžuje do rádia.D'Ambrosio na výjezdu z Lesmo podniká výjezd do štěrku, ale pokračuje dál. Perez stále vede na původních pneumatikách, ale Hamilton už ztrácí jen sekundu a v dalším kole Pereze bezpečně předjíždí. Button je však stále rychlejší a pomalu se k Hamiltonovi přibližuje.Alonsovi se konečně zadařilo, po souboji s Vettelem je 3,5s za Massou. Perez jde do boxů ve 30. kole a zařazuje na 8. místo asi 2s za Räikkönena. Pořadí na konci 31. kola: Hamilton, Button, Massa, Alonso, Vettel, Schumacher, Räikkönen, Perez, Rosberg, Webber, Di Resta, Kobajaši, Maldonado, Ricciardo, Senna, Hülkenberg, Kovalainen, Petrov, D'Ambrosio, Pic, Glock, de la Rosa, Karthikeyan.Vettel dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za vytlačení Alonsa z trati. Hamilton stabilizoval svoji rychlost a drží se 7s před Buttonem. Ten je 5s před Massou, kterého pomalu stahuje Alonso.Button v 33. kole odstavuje svůj McLaren vedle trati. Perez zlepšil nejrychlejší kolo závodu a už znovu útočí na Räikkönena. V 35. kole je před Räikkönenem, ale moc se mu manévr nepodařil a Räikkönen útok ihned vrací. Nakonec však Perez ze souboje vychází vítězně.Alonso je už pouze sekundu za Massou, na Hamiltona ztrácí 14s. Massa bez problémů pouští Alonsa před sebe. Perez znovu zlepšuje nejrychlejší kolo a při ztrátě 4s na Massu ve 40. kole může začít uvažovat o stupních vítězů.Perez je stále rychlejší, Massu hravě předjíždí ve 44. kole a na pozoru musí být i Alonso, který je pouze 2s před ním! A ve 46. kole je to tu - Perez stejně hravě jako Massu předjíždí i Alonso a je 11s za Hamiltonem!Ve 48. kole je Vettel dalším, kdo odstavuje vůz mimo trať! Perez mezi tím stahuje Hamiltona o další sekundu, zatímco jeho kolega Kobajaši se propadl za Rosberga. I Schumacherovi se s Mercedesem v závěru závodu daří - předjel Di Restu a teď předjíždí i Webbera.Webber dostává hodiny a se štěstím pokračuje bez počkození vozu, ale je až 10. a o kolo později zpomaluje a zastavuje v garáži...Hamilton je v cíli a McLaren znovu vítězí. Pouze 4s za ním přijíždí Perez před dvěma vcelku spokojenými jezdci Ferrari. Pátý Räikkönen měl nakonec co dělat, aby stihl dojet před Schumacherem a Rosbergem. Bodují i Di Resta, Kobajaši a Senna. Maldonado se propracoval jen na nejlepší nebodované místo.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.