ITÁLIE - ZÁVOD; Hamilton vyhrál, ale kdyby byl závod trochu delší, musel by hájit prvenství před skvělým Perezem, který v Monze předjel obě Ferrari!
Je za námi startovací kolo a vozy stojí na roštu. Téměř všichni zvolili pro úvod závodu tvrdou směs, pouze D'Ambrosio, Hülkenberg, Perez a Maldonado startují na středně tvrdé.Dobře odstartoval Massa a už před první zatáčkou je před Buttonem, který se mu to snaží vrátit, ale neúspěšně. Alonso v předjíždí Kobajašiho a je sedmý, ale hned předjíždí i Räikkönena.Pořadí na konci třetího kola: Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Vettel, Alonso, Räikkönen, Kobajaši, Di Resta, Senna, Rosberg, Ricciardo, Webber, D'Ambrosio, Vergne, Kovalainen, Hülkenberg, Maldonado, Petrov, Glock, Pic, Karthikeyan, de la Rosa.Hamilton si začíná budovat náskok, za Massou jsou rozestupy malé. Vettel jde ve 4. kole před Schumachera, který už má za zády Alonsa. Rosberg v první šikaně zkouší předjet Sennu, ale jde pozdě na brzdy a se zablokovanými koly s ním koliduje. Oba pokračují.Alonso na cílové rovince konečně předjíždí Schumachera a začíná stahovat Vettela. Senna dostává další ránu, tentokrát od Di Resty. Vergne ztratil kontrolu nad vozem a po hodinách odstupuje ze závodu. Teprve v 10. kole je povoleno DRS.Hamilton vede před Massou už o 4s, další 2s ztrácí Button s Vettelem za zády. Alonsovi se nedaří dostat blíž k Vettelovi, ale už poodjel Schumacherovi, kterého začíná ohrožovat Räikkönen. Webber předjíždí Di Restu a je 10.Maldonado jde do boxů z 18. místa a po návratu na trať je 21. Z předních jezdců jako první přezouvají Rosberg a Schumacher. Räikkönen má díky tomu volnou trať a může zkusit ujet dotírajícímu Perezovi. To se mu však nedaří a Perez jej v 17. kole předjíždí. Räikkönen hned poté míří di boxů.Räikkönen vyjíždí z pit-lane a zařazuje se před Schumachera. Massa už také nemá pneumatiky v nejlepším stavu a Button zkouší první útoky. V 19. kole jej nakonec předjíždí a může si to rozdat s týmovým kolegou o vítězství! I Massa už jede pro nové pneumatiky.Di Resta se velmi snaží předjet Kobajašiho, zatím marně. Do boxů jdou také Alonso a Vettel. Mechanici Ferrari jsou rychlejší, ale nestačí to a Alonso je těsně za Vettelem. Oba jsou už těsně za Massou! Vettel s Alonsem se musí dostat přes Ricciarda a Sennu, což jim nečiní potíže.U McLarenu jako první přezouvá Button a zastávka je poměrně dlouhá - 4,8s. Po něm jde i Hamilton a jeho mechanici jsou o 2s rychlejší. Závod nyní vede Perez, který jako poslední zůstává na původní sadě pneumatik.Ferrari jsou teď rychlejší než Vettel, Alonsovi se však stále nedaří před Red Bull dostat. Räikkönen předjíždí Hülkenberga a má před sebou Schumachera. Alonso to na Vettela znovu zkouší v Curva Grande, ale Vettel jej ve velké rychlosti tlačí až do trávy a Alonso si stěžuje do rádia.D'Ambrosio na výjezdu z Lesmo podniká výjezd do štěrku, ale pokračuje dál. Perez stále vede na původních pneumatikách, ale Hamilton už ztrácí jen sekundu a v dalším kole Pereze bezpečně předjíždí. Button je však stále rychlejší a pomalu se k Hamiltonovi přibližuje.Alonsovi se konečně zadařilo, po souboji s Vettelem je 3,5s za Massou. Perez jde do boxů ve 30. kole a zařazuje na 8. místo asi 2s za Räikkönena. Pořadí na konci 31. kola: Hamilton, Button, Massa, Alonso, Vettel, Schumacher, Räikkönen, Perez, Rosberg, Webber, Di Resta, Kobajaši, Maldonado, Ricciardo, Senna, Hülkenberg, Kovalainen, Petrov, D'Ambrosio, Pic, Glock, de la Rosa, Karthikeyan.Vettel dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za vytlačení Alonsa z trati. Hamilton stabilizoval svoji rychlost a drží se 7s před Buttonem. Ten je 5s před Massou, kterého pomalu stahuje Alonso.Button v 33. kole odstavuje svůj McLaren vedle trati. Perez zlepšil nejrychlejší kolo závodu a už znovu útočí na Räikkönena. V 35. kole je před Räikkönenem, ale moc se mu manévr nepodařil a Räikkönen útok ihned vrací. Nakonec však Perez ze souboje vychází vítězně.Alonso je už pouze sekundu za Massou, na Hamiltona ztrácí 14s. Massa bez problémů pouští Alonsa před sebe. Perez znovu zlepšuje nejrychlejší kolo a při ztrátě 4s na Massu ve 40. kole může začít uvažovat o stupních vítězů.Perez je stále rychlejší, Massu hravě předjíždí ve 44. kole a na pozoru musí být i Alonso, který je pouze 2s před ním! A ve 46. kole je to tu - Perez stejně hravě jako Massu předjíždí i Alonso a je 11s za Hamiltonem!Ve 48. kole je Vettel dalším, kdo odstavuje vůz mimo trať! Perez mezi tím stahuje Hamiltona o další sekundu, zatímco jeho kolega Kobajaši se propadl za Rosberga. I Schumacherovi se s Mercedesem v závěru závodu daří - předjel Di Restu a teď předjíždí i Webbera.Webber dostává hodiny a se štěstím pokračuje bez počkození vozu, ale je až 10. a o kolo později zpomaluje a zastavuje v garáži...Hamilton je v cíli a McLaren znovu vítězí. Pouze 4s za ním přijíždí Perez před dvěma vcelku spokojenými jezdci Ferrari. Pátý Räikkönen měl nakonec co dělat, aby stihl dojet před Schumacherem a Rosbergem. Bodují i Di Resta, Kobajaši a Senna. Maldonado se propracoval jen na nejlepší nebodované místo.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.