ITÁLIE - ZÁVOD; Hamilton vyhrál, ale kdyby byl závod trochu delší, musel by hájit prvenství před skvělým Perezem, který v Monze předjel obě Ferrari!
Je za námi startovací kolo a vozy stojí na roštu. Téměř všichni zvolili pro úvod závodu tvrdou směs, pouze D'Ambrosio, Hülkenberg, Perez a Maldonado startují na středně tvrdé.Dobře odstartoval Massa a už před první zatáčkou je před Buttonem, který se mu to snaží vrátit, ale neúspěšně. Alonso v předjíždí Kobajašiho a je sedmý, ale hned předjíždí i Räikkönena.Pořadí na konci třetího kola: Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Vettel, Alonso, Räikkönen, Kobajaši, Di Resta, Senna, Rosberg, Ricciardo, Webber, D'Ambrosio, Vergne, Kovalainen, Hülkenberg, Maldonado, Petrov, Glock, Pic, Karthikeyan, de la Rosa.Hamilton si začíná budovat náskok, za Massou jsou rozestupy malé. Vettel jde ve 4. kole před Schumachera, který už má za zády Alonsa. Rosberg v první šikaně zkouší předjet Sennu, ale jde pozdě na brzdy a se zablokovanými koly s ním koliduje. Oba pokračují.Alonso na cílové rovince konečně předjíždí Schumachera a začíná stahovat Vettela. Senna dostává další ránu, tentokrát od Di Resty. Vergne ztratil kontrolu nad vozem a po hodinách odstupuje ze závodu. Teprve v 10. kole je povoleno DRS.Hamilton vede před Massou už o 4s, další 2s ztrácí Button s Vettelem za zády. Alonsovi se nedaří dostat blíž k Vettelovi, ale už poodjel Schumacherovi, kterého začíná ohrožovat Räikkönen. Webber předjíždí Di Restu a je 10.Maldonado jde do boxů z 18. místa a po návratu na trať je 21. Z předních jezdců jako první přezouvají Rosberg a Schumacher. Räikkönen má díky tomu volnou trať a může zkusit ujet dotírajícímu Perezovi. To se mu však nedaří a Perez jej v 17. kole předjíždí. Räikkönen hned poté míří di boxů.Räikkönen vyjíždí z pit-lane a zařazuje se před Schumachera. Massa už také nemá pneumatiky v nejlepším stavu a Button zkouší první útoky. V 19. kole jej nakonec předjíždí a může si to rozdat s týmovým kolegou o vítězství! I Massa už jede pro nové pneumatiky.Di Resta se velmi snaží předjet Kobajašiho, zatím marně. Do boxů jdou také Alonso a Vettel. Mechanici Ferrari jsou rychlejší, ale nestačí to a Alonso je těsně za Vettelem. Oba jsou už těsně za Massou! Vettel s Alonsem se musí dostat přes Ricciarda a Sennu, což jim nečiní potíže.U McLarenu jako první přezouvá Button a zastávka je poměrně dlouhá - 4,8s. Po něm jde i Hamilton a jeho mechanici jsou o 2s rychlejší. Závod nyní vede Perez, který jako poslední zůstává na původní sadě pneumatik.Ferrari jsou teď rychlejší než Vettel, Alonsovi se však stále nedaří před Red Bull dostat. Räikkönen předjíždí Hülkenberga a má před sebou Schumachera. Alonso to na Vettela znovu zkouší v Curva Grande, ale Vettel jej ve velké rychlosti tlačí až do trávy a Alonso si stěžuje do rádia.D'Ambrosio na výjezdu z Lesmo podniká výjezd do štěrku, ale pokračuje dál. Perez stále vede na původních pneumatikách, ale Hamilton už ztrácí jen sekundu a v dalším kole Pereze bezpečně předjíždí. Button je však stále rychlejší a pomalu se k Hamiltonovi přibližuje.Alonsovi se konečně zadařilo, po souboji s Vettelem je 3,5s za Massou. Perez jde do boxů ve 30. kole a zařazuje na 8. místo asi 2s za Räikkönena. Pořadí na konci 31. kola: Hamilton, Button, Massa, Alonso, Vettel, Schumacher, Räikkönen, Perez, Rosberg, Webber, Di Resta, Kobajaši, Maldonado, Ricciardo, Senna, Hülkenberg, Kovalainen, Petrov, D'Ambrosio, Pic, Glock, de la Rosa, Karthikeyan.Vettel dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy za vytlačení Alonsa z trati. Hamilton stabilizoval svoji rychlost a drží se 7s před Buttonem. Ten je 5s před Massou, kterého pomalu stahuje Alonso.Button v 33. kole odstavuje svůj McLaren vedle trati. Perez zlepšil nejrychlejší kolo závodu a už znovu útočí na Räikkönena. V 35. kole je před Räikkönenem, ale moc se mu manévr nepodařil a Räikkönen útok ihned vrací. Nakonec však Perez ze souboje vychází vítězně.Alonso je už pouze sekundu za Massou, na Hamiltona ztrácí 14s. Massa bez problémů pouští Alonsa před sebe. Perez znovu zlepšuje nejrychlejší kolo a při ztrátě 4s na Massu ve 40. kole může začít uvažovat o stupních vítězů.Perez je stále rychlejší, Massu hravě předjíždí ve 44. kole a na pozoru musí být i Alonso, který je pouze 2s před ním! A ve 46. kole je to tu - Perez stejně hravě jako Massu předjíždí i Alonso a je 11s za Hamiltonem!Ve 48. kole je Vettel dalším, kdo odstavuje vůz mimo trať! Perez mezi tím stahuje Hamiltona o další sekundu, zatímco jeho kolega Kobajaši se propadl za Rosberga. I Schumacherovi se s Mercedesem v závěru závodu daří - předjel Di Restu a teď předjíždí i Webbera.Webber dostává hodiny a se štěstím pokračuje bez počkození vozu, ale je až 10. a o kolo později zpomaluje a zastavuje v garáži...Hamilton je v cíli a McLaren znovu vítězí. Pouze 4s za ním přijíždí Perez před dvěma vcelku spokojenými jezdci Ferrari. Pátý Räikkönen měl nakonec co dělat, aby stihl dojet před Schumacherem a Rosbergem. Bodují i Di Resta, Kobajaši a Senna. Maldonado se propracoval jen na nejlepší nebodované místo.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.