MAĎARSKO - ZÁVOD; Lewis Hamilton odjel výborný závod a nenechal se ohrozit Grosjeanem v úvodu ani Räikkönenem v závěru závodu.
Před startem to vypadá na suchý závod - je jasno, teplota vzduchu 30°C, teplota asfaltu 45°C. Jezdci musí během závodu použít měkkou (žlutá) a středně tvrdou (bílá) směs pneumatik. První desítka startuje na měkkých a předpokládají se dvě zastávky, případně jen jedna. Webber na 11. místě má na startu tvrdší směs.Schumacherovi na startu zhasl motor. Jezdcí jedou druhé zahřívací kolo, Schumacherův Mercedes je tlačen do pit-lane, odkud bude startovat.Je odstartováno, Hamilton si i přes drobné probrzdění udržel vedení. Grosjean nenechal místo Vettelovi, kterého nakonec předjel i Button. Räikkönen je za Alonsem. Skvěle startující Webber je 7. před Sennou a Massou.Schumacher je na konci prvního kola znovu v boxech a přezouvá na tvrdé pneumatiky. Má však další problém - překročil maximální rychlost v pit-lane a dostává trest průjezdu boxy.Räikkönen si stěžuje na svůj KERS, ale zatím se drží těsně za Alonsem. Je povoleno používání DRS. Hamilton si buduje náskok, Button za sebou drží Vettela, Alonso také spíše zdržuje.Pořadí na konci 5. kola: Hamilton, Grosjean, Button, Vettel, Alonso, Räikkönen, Webber, Senna, Massa, Hülkenberg, Rosberg, Maldonado, Perez, Di Resta, Ricciardo, Vergne, Kovalainen, Petrov, Kobajaši, Pic, de la Rosa, Karthikeyan, Glock, Schumacher.Schumacher konečně dohnal konec startovního pole - ve 14. kole předjíždí Glocka a už není poslední. Po své brzké zastávce je rychlý i Kobajaši, který předjel Karthikeyana, de la Rosu a Vergneho.Jako první z předních jezdců jde do boxů Button a zastávku má velmi rychlou. Má nyní tvrdší pneumatiky a zařazuje se za Webbera na 10. místo. Pneumatiky se zřejmě daří udržovat pilotům Lotusu - Räikkönen se znovu přiblížil Alonsovi a může znovu používat DRS, Grosjean stáhl Hamiltona na 2s.V 17. kole jsou v boxech Vettel a Alonso. Vettel zůstává na měkkých pneumatikách, Alonso volí tvrdší. Button je znovu před Vettelem.O kolo později přezouvají Hamilton a Massa, oba Lotusy pokračují. Hamilton při pomalé (4,2 s) dostává tvrdší směs. V 19. kole jde do boxů pro nové měkké pneumatiky z prvního místa Grosjean a vrací se za Hamiltona.Alonso se zdržel za Perezem, čehož se snaží využít Räikkönen. Ten jede k mechanikům spolu s Webberem až ve 20. kole a vjíždí na trať daleko před Alonsem. Räikkönen zůstal na měkkých, Webber na tvrdších.V boxech dosud nebyli pouze Perez a de la Rosa. Pořadí na konci 21. kola: Hamilton, Grosjean, Button, Vettel, Räikkönen, Alonso, Webber, Senna, Perez, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Maldonado, Di Resta, Ricciardo, Kobajaši, Vergne, Kovalainen, Pic, Schumacher, Petrov, de la Rosa, Karhikeyan, Glock.Grosjean výrazně zlepšuje nejrychlejší kolo a je jen sekundu za Hamiltonem, kterému se na tvrdých pneumatikách nedaří jet dost rychle. Grosjean už může využívat DRS.Zdá se, že Hamilton i Button své tvrdé pneumatiky pomalu dostávají do tempa a znovu si pojišťují svoje odstupy před Grosjeanem a Vettelem.Button mění strategii, jede do boxů pro měkké pneumatiky, ale propadá se na 8. místo, kde jej zdržuje Senna. Vettel hned zajíždí nejrychlejší kolo a ještě rychlejší je Räikkönen.A Räikkönen jede fantasticky - k dvojici Hamilton-Grosjean se v 37. kole přiblížil o 2s! Výrazně stahuje i Vettela. S pneumatikami začíná mít problém Alonso.V 38. kole jede do boxů Vettel. Přezouvá na tvrdé pneumatiky a je před Buttonem, ale Räikkönen mezi tím pokračuje ve velmi rychlé jízdě. Buttona stále zdržuje Senna.V 39. kole přezouvají Grosjean a Webber. O kolo později i Hamilton, který se těsně stihá zařadit před Alonsa. Räikkönen je nyní na první místě a znovu výrazně zlepšuje nejrychejší kolo.Ve 43. kole zastavuje také Alonso. Räikkönen stále všem ujíždí, jen druhý Hamilton se ztrátou 14 s dokáže držet jeho rychlost. Grosjean ztrácí na Räikkönena už 18 s!Senna jel do boxů a Button má konečně volnou cestu, velmi rychle se blíží Vettelovi. Räikkönen vydržel až do 45. kola. Zastávká je rychlá, Räikkönen má tvrdé pneumatiky a v první zatáčce tvrdě bojuje s Grosjeanem a zůstává před ním!Räikkönen je nyní 4,4s za Hamiltonem, Grosjean na něj trochu ztrácí a musí spíš dávat pozor na Vettela, který může používat DRS. Webber je po zastávkách před Alonsem, Button je až za nimi.Pořadí ve 47. kole po druých zastávkách: Hamilton, Räikkönen, Grosjean, Vettel, Webber, Alonso, Button, Senna, Massa, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Di Resta, Maldonado, Ricciardo, Vergne, Kobajaši, Schumacher, Kovalainen, Petrov, Pic, Glock, de la Rosa, Karhikeyan.Maldonado bojuje tvrdě s Di Restou a dává mu ránu předním kolem do bočnice, nehodu vyšetřují komisaři. Räikkönen je i na tvrdých pneumatikách rychlý, stahuje Hamiltona a mírně ujíždí Grosjeanovi.McLaren potvrzuje Hamiltonovi, že už by měl s pneumatikami vydržet do cíle. Maldonado dostává penalizaci průjezd body za kolizi s Di Restou. Räkkönen může poprvé za Hamiltonem použít DRS, stáhl jej pod sekundu!Webber jde nakonec ještě jednou do boxů a volí měkkou směs, propadá se za Buttona. Do boxů jde i Vettel ze 4. místa a zůstává před Alonsem, i když musí pozici chvíli bránit.Schumacher jede do boxů a odstupuje ze závodu. Räikkönen se stále drží do sekundy za Hamiltonem, ale nedaří se mu přiblížit na méně než 8-9 desetin sekundy. Vettel je po své třetí zastávce velmi rychlý, ale stále na Grosjeana ztrácí 10s. Webber se snaží najít recept na Sennu.Karthikeyan lehce boural a závod pro něj končí. Jeho vůz zůstává vedle trati ve 4. zatáčce, do konce závodu zde budou vyvěšeny žluté vlajky.Hamilton přijíždí do cíle sekundu před Räikkönenem, osamocený Grosjean se po skvělém víkendu musí spokojit se třetím místem za týmovým kolegou. Vettel stáhl Grosjeana na jedinou sekudnu, ale k útoku už neměl čas. Alonso je pátý, Button šestý. Webber na Sennu nevyzrál.
Lewis Hamilton a Ferrari – spojení, které budí obrovskou pozornost. Mezinárodní média si všímají každého detailu jeho prvních testovacích jízd v legendárním červeném voze. Šéf McLarenu Andrea Stella sice oceňuje tuto historickou spolupráci, ale zároveň hodlá Hamiltona a Ferrari v nadcházející sezóně důkladně prověřit.
Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Formule 1 odhalila startovní časy pro nadcházející sezónu 2025.
Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.
Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.