MAĎARSKO - ZÁVOD; Lewis Hamilton odjel výborný závod a nenechal se ohrozit Grosjeanem v úvodu ani Räikkönenem v závěru závodu.
Před startem to vypadá na suchý závod - je jasno, teplota vzduchu 30°C, teplota asfaltu 45°C. Jezdci musí během závodu použít měkkou (žlutá) a středně tvrdou (bílá) směs pneumatik. První desítka startuje na měkkých a předpokládají se dvě zastávky, případně jen jedna. Webber na 11. místě má na startu tvrdší směs.Schumacherovi na startu zhasl motor. Jezdcí jedou druhé zahřívací kolo, Schumacherův Mercedes je tlačen do pit-lane, odkud bude startovat.Je odstartováno, Hamilton si i přes drobné probrzdění udržel vedení. Grosjean nenechal místo Vettelovi, kterého nakonec předjel i Button. Räikkönen je za Alonsem. Skvěle startující Webber je 7. před Sennou a Massou.Schumacher je na konci prvního kola znovu v boxech a přezouvá na tvrdé pneumatiky. Má však další problém - překročil maximální rychlost v pit-lane a dostává trest průjezdu boxy.Räikkönen si stěžuje na svůj KERS, ale zatím se drží těsně za Alonsem. Je povoleno používání DRS. Hamilton si buduje náskok, Button za sebou drží Vettela, Alonso také spíše zdržuje.Pořadí na konci 5. kola: Hamilton, Grosjean, Button, Vettel, Alonso, Räikkönen, Webber, Senna, Massa, Hülkenberg, Rosberg, Maldonado, Perez, Di Resta, Ricciardo, Vergne, Kovalainen, Petrov, Kobajaši, Pic, de la Rosa, Karthikeyan, Glock, Schumacher.Schumacher konečně dohnal konec startovního pole - ve 14. kole předjíždí Glocka a už není poslední. Po své brzké zastávce je rychlý i Kobajaši, který předjel Karthikeyana, de la Rosu a Vergneho.Jako první z předních jezdců jde do boxů Button a zastávku má velmi rychlou. Má nyní tvrdší pneumatiky a zařazuje se za Webbera na 10. místo. Pneumatiky se zřejmě daří udržovat pilotům Lotusu - Räikkönen se znovu přiblížil Alonsovi a může znovu používat DRS, Grosjean stáhl Hamiltona na 2s.V 17. kole jsou v boxech Vettel a Alonso. Vettel zůstává na měkkých pneumatikách, Alonso volí tvrdší. Button je znovu před Vettelem.O kolo později přezouvají Hamilton a Massa, oba Lotusy pokračují. Hamilton při pomalé (4,2 s) dostává tvrdší směs. V 19. kole jde do boxů pro nové měkké pneumatiky z prvního místa Grosjean a vrací se za Hamiltona.Alonso se zdržel za Perezem, čehož se snaží využít Räikkönen. Ten jede k mechanikům spolu s Webberem až ve 20. kole a vjíždí na trať daleko před Alonsem. Räikkönen zůstal na měkkých, Webber na tvrdších.V boxech dosud nebyli pouze Perez a de la Rosa. Pořadí na konci 21. kola: Hamilton, Grosjean, Button, Vettel, Räikkönen, Alonso, Webber, Senna, Perez, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Maldonado, Di Resta, Ricciardo, Kobajaši, Vergne, Kovalainen, Pic, Schumacher, Petrov, de la Rosa, Karhikeyan, Glock.Grosjean výrazně zlepšuje nejrychlejší kolo a je jen sekundu za Hamiltonem, kterému se na tvrdých pneumatikách nedaří jet dost rychle. Grosjean už může využívat DRS.Zdá se, že Hamilton i Button své tvrdé pneumatiky pomalu dostávají do tempa a znovu si pojišťují svoje odstupy před Grosjeanem a Vettelem.Button mění strategii, jede do boxů pro měkké pneumatiky, ale propadá se na 8. místo, kde jej zdržuje Senna. Vettel hned zajíždí nejrychlejší kolo a ještě rychlejší je Räikkönen.A Räikkönen jede fantasticky - k dvojici Hamilton-Grosjean se v 37. kole přiblížil o 2s! Výrazně stahuje i Vettela. S pneumatikami začíná mít problém Alonso.V 38. kole jede do boxů Vettel. Přezouvá na tvrdé pneumatiky a je před Buttonem, ale Räikkönen mezi tím pokračuje ve velmi rychlé jízdě. Buttona stále zdržuje Senna.V 39. kole přezouvají Grosjean a Webber. O kolo později i Hamilton, který se těsně stihá zařadit před Alonsa. Räikkönen je nyní na první místě a znovu výrazně zlepšuje nejrychejší kolo.Ve 43. kole zastavuje také Alonso. Räikkönen stále všem ujíždí, jen druhý Hamilton se ztrátou 14 s dokáže držet jeho rychlost. Grosjean ztrácí na Räikkönena už 18 s!Senna jel do boxů a Button má konečně volnou cestu, velmi rychle se blíží Vettelovi. Räikkönen vydržel až do 45. kola. Zastávká je rychlá, Räikkönen má tvrdé pneumatiky a v první zatáčce tvrdě bojuje s Grosjeanem a zůstává před ním!Räikkönen je nyní 4,4s za Hamiltonem, Grosjean na něj trochu ztrácí a musí spíš dávat pozor na Vettela, který může používat DRS. Webber je po zastávkách před Alonsem, Button je až za nimi.Pořadí ve 47. kole po druých zastávkách: Hamilton, Räikkönen, Grosjean, Vettel, Webber, Alonso, Button, Senna, Massa, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Di Resta, Maldonado, Ricciardo, Vergne, Kobajaši, Schumacher, Kovalainen, Petrov, Pic, Glock, de la Rosa, Karhikeyan.Maldonado bojuje tvrdě s Di Restou a dává mu ránu předním kolem do bočnice, nehodu vyšetřují komisaři. Räikkönen je i na tvrdých pneumatikách rychlý, stahuje Hamiltona a mírně ujíždí Grosjeanovi.McLaren potvrzuje Hamiltonovi, že už by měl s pneumatikami vydržet do cíle. Maldonado dostává penalizaci průjezd body za kolizi s Di Restou. Räkkönen může poprvé za Hamiltonem použít DRS, stáhl jej pod sekundu!Webber jde nakonec ještě jednou do boxů a volí měkkou směs, propadá se za Buttona. Do boxů jde i Vettel ze 4. místa a zůstává před Alonsem, i když musí pozici chvíli bránit.Schumacher jede do boxů a odstupuje ze závodu. Räikkönen se stále drží do sekundy za Hamiltonem, ale nedaří se mu přiblížit na méně než 8-9 desetin sekundy. Vettel je po své třetí zastávce velmi rychlý, ale stále na Grosjeana ztrácí 10s. Webber se snaží najít recept na Sennu.Karthikeyan lehce boural a závod pro něj končí. Jeho vůz zůstává vedle trati ve 4. zatáčce, do konce závodu zde budou vyvěšeny žluté vlajky.Hamilton přijíždí do cíle sekundu před Räikkönenem, osamocený Grosjean se po skvělém víkendu musí spokojit se třetím místem za týmovým kolegou. Vettel stáhl Grosjeana na jedinou sekudnu, ale k útoku už neměl čas. Alonso je pátý, Button šestý. Webber na Sennu nevyzrál.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.