NĚMECKO - ZÁVOD; Fernando Alonso po startu z pole-position odjel bezchybný závod, Vettel s Buttonem si zabojovali o druhé místo.
Jezdci odstartovali do zahřívacího kola. Je sucho a jezdci budou muset během závodu použít středně tvrdou (bílou) a měkkou (žlutou) směs. Kromě Rosberga, Vergneho, Glocka a Pice budou všichni startovat na tvrdší směsi.V první zatáčce se na prvních šesti pozicích nemění pořadí, Hamilton se propadl za Webbera a Räikkönena. Massa je bez předního křídla, Grosjean má proraženou pneumatiku.Schumacher ze začátku útočí na Vettela, ale ten mu po krátkém souboji ujíždí. Kromě Massy a Grosjeana je v boxech i Senna. Ve třetím kole má prasklou pneumatiku Hamilton a propadá se na konec startovního pole.Vettel se odpoutal od Schumachera a rychle stáhl malý Alonsův náskok, může používat DRS. Hamilton dojel do boxů a může pokračovat v závodě s velkou ztrátou.Räikkönen po dlouhém souboji s Di Restou vybojoval zpět 8. místo. Hülkenberg za sebou stále drží Buttona, Maldonada a Webbera. Schumacher díky tomu může v klidu ujíždět, má před nimi náskok už 4s.Pořadí na konci 8. kola: Alonso, Vettel, Schumacher, Hülkenberg, Button, Maldonado, Webber, Räikkönen, Di Resta, Perez, Kobajaši, Rosberg, Ricciardo, Petrov, Kovalainen, Pic, Glock, de la Rosa, Karthikeyan, Vergne, Massa, Hamilton, Grosjean, Senna.Alonsovi se pořařilo zrychlit a drží se sekundu před Vettelem. Perez předjíždí Di Restu. Button využívá volnou cestu, během dvou kol je těsně za Schumacherem a okamžitě jej předjíždí, na Vettela nyní ztrácí 6s.Räikkönen je v boxech, volí znovu měkké pneumatiky. V dalším kole jedou do boxů Hülkenberg, Webber a Rosberg. Räikkönen po návratu na trať uvízl na dvě kola za Petrovem. Alonso zlepšuje nejrychlejší kolo, snaží se před první zastávkou pojistit vedení.Maldonado po první zastávce vjíždí na trať těsně před Webberem. V boxech je i Schumacher a po výjezdu z boxů má v závěsu Räikkönena. Oba se v jediné zatáčce dostali před Hülkenberga.V 18. kole jde do boxů Alonso, je právě 2s před Vettelem a 5s před Buttonem. Mechanici mu nasazují tvrdší směs a vrací jej na trať ještě před Perezem. O kolo později přezouvá Button, také na tvrdší pneu. Ve 20. kole Webber předjíždí Maldonada a je 10.V boxech je Vettel a propadá se za Kobayashiho, který jako jediný v první desítce ještě nepřezouval. Vettel jej okamžitě předjíždí, na Alonsa nyní ztrácí 3s. Räikkönen konečně přiměl Schumachera k menší chybě a jde před něj na 5. místo, je 6s za Buttonem.Zdá se, že Vettelovi to na čerstvých pneumatikách opět jede lépe než Alonsovi, rychlejší je i Button. Ve 27. kole je Vettel pouze sekundu za Alonsem, může začít využívat DRS. Ještě rychlejší je stále Button, který momentálně drží nejrychlejší kolo a na Vettela ztrácí jen 3s.Räikkönenovi se teď moc nedaří, znovu se k němu pomalu přibližuje Schumacher. Hamiltin a Grosjean se stále trápí na 18. a 20. kole, jejich šance na záchranu aspoň nějakých bodů klesají. Hamilton už ani nemá moc dobré pneumatiky, jede podruhé do boxů a po návratu na trať mu za sebou o kolo napřed jedoucího Buttona.Stejně jako v prvním stintu se Alonsovi podařilo stabilizovat situaci a drží si sekundový odstup před Vettelem. Vettela navíc zlobí Hamilton - jede za ním, je o kolo zpět, ale na nových pneumatikách je rychlejší a chce dopředu. Nakonec jej Hamilton předjíždí a Vettel se zlobí.Vettel má problém s KERS. Alonso začíná znovu ujíždět všem pronásledovatelům, Button se stále pomaličku přibližuje k Vettelovi, ale jako první z vedoucí trojky jede podruhé do boxů ve 40. kole, následován Perezem a Webberem.Räikkönen zlepšuje nejrychlejší kolo. Alonso s Vettelem jsou v boxech spolu a Button se díky dřívější zastávce dostává před Vettela! A Button je stále rychlý, začíná používat DRS v Alonsově závěsu. Naopak Vettel dostává zprávu, aby spíš šetřil pneumatiky a oba sleduje s dvousekundovým odstupem.Rosberg, Schumachera a Petrov po 50. kole potřetí přezouvají. Nejrychlejší kolo průběžně vylepšáje Kobajaši. Mercedesy jsou po třetí výměně pneumatik rychlé - Schumacher vylepšuje nejrychlejší kolo a rychle stahuje Pereze, Rosberg předjel Di Restu v boji o bodované 10. místo.Hamilton odstavuje vůz v garáži. Vettel se začíná pomalu vracet - vedoucí trojice je znovu ve třech sekundách. Schumacher je stále rychlý, začíná dělat starosti Perezovi.Vettel se dotáhl do sekundy za Buttona, který ztrácí kontakt s Alonsem. V 65. kole to Vettel poprvé zkouší a je úspěšný, vrací se na druhé místo. V nájezdu do posledního místa je 5s za Alonsem.Alonso znovu dostal ze svého Ferrari maximum a vítězí ve Velké ceně Německa. Vettel je druhý, Button třetí. Čtvrtý přijíždí Räikkönen, Kobajaši si až do cíle udržel páté místo před svým týmovým kolegou Perezem. Schumacher nestihl předjet Pereze, stejně jako Rosberg zůstal za Hülkenbergem.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.