VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Mark Webber vybojoval vítězství, když v závěru závodu předjel Fernanda Alonsa.
Jezdci přijíždějí na startovní rošt a už máme první novinu - Petrov má problém s motorem a nenastoupí do závodu. V Silverstone je slunečno, vypadá to na suchý závod. Týmy se budou muset rozhodovat mezi tvrdou a měkkou směsí pneumatik, z nichž tady ani jednu moc nevyzkoušeli, protože většinou bylo mokro.
Na měkkých pneumatikách budou startovat Red Bully, Lotusy, Williamsy, Massa, Schumacher, Di Resta, Perez, Vergne, Kovalainen a Pic. Zatím je stále jasno a otepluje se, ale podle některých předpovědí by během závodu mělo pršet. Schumacher však od týmu dostává zprávu, že závod bude asi suchý.
Je odstartováno a Alonso divokým manévrem úspěšně brání vedení. Za Alonsem jsou seřazeni Webber, Schumacher, Massa, Vettel a Räikkönen. Räikkönen se propadá za Maldonada, Di Resta je mimo trať s poškozenou zadní pneumatikou a snaží se dojet do boxů.
Piloti se řadí na startovní rošt (Sauber Motorsport AG)
Grosjean dělá chybu a svádí pěkný souboj s Kobajašim a Buttonem. Grosjean je v boxech pro nové přední křídlo a propadá se na poslední místo. Massa se pokouší zaútočit na Schumachera, ale v zápětí musí spíš dávat pozor na Vettela. Vettel si o Massovo kolo zřejmě trochu poškodil křídlo. Räikkönen se znovu dostal před Maldonada.
Mezi prvními třemi jezdci jsou téměř dvousekundové rozestupy, za Schumacherem jede vláček až po 12. Kobajašiho. Pořadí na konci 7. kola: Alonso, Webber, Schumacher, Massa, Vettel, Räikkönen, Maldonado, Hamilton, Perez, Senna, Hülkenberg, Kobajaši, Button, Rosberg, Vergne, Ricciardo, Kovalainen, Glock, de la Rosa, Grosjean, Karthikeyan, Pic.
Grosjean dohnal startovní pole a rychle předjíždí pomalé vozy, v 10. kole je už na 18. místě. Vettel je v boxech a přezouvá na tvrdé pneumatiky. V 11. kole se Massa konečně dostal před Schumachera. Maldonado je v boxech současně s Perezem, také volí tvrdou směs.
Perez se po návratu na trať pokouší předjet Maldonada, ale Maldonano nezvládl studené pneumatiky a dochází ke kolizi. Perez končí, Maldonado jede zpět do boxů. Vedoucí dvojice zatím jede dál a Alonso výrazně zrychluje. Přezuli také Schumacher a Räikkönen.
Ve 14. kole přezouvá Webber. Button předjel Sennu a je dočasně na 6. místě. Alonso vydržel s pneumatikami do 15. kola, také přezouvá na tvrdou směs. Závod teď vede Hamilton, který jako poslední z top-10 ještě nepřezouval.
Rosberg se během zastávek dostal před Buttona a teď se jej snaží držet za zády. Alonso se rychle přiblížil k Hamiltonovi. Oba spolu svádí moc pěkný souboj, nakonec je vpředu Alonso a znovu si buduje náskok. Před Webberem je o 5s. Vettel je po zastávkách před Schumacherem i Massou a stahuje Webbera.
Pořadí na konci 20. kola: Alonso, Hamilton, Webber, Vettel, Massa, Schumacher, Räikkönen, Grosjean, Kobajaši, Hülkenberg, Senna, Button, Rosberg, Ricciardo, Vergne, Kovalainen, de la Rosa, Glock, Pic, Maldonado.
Práce v boxech McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Na Schumachera teď útočí Räikkönen. Hamilton přezouvá až v 21. kole, volí měkkou směs a po návratu na trať je 7. těsně za Räikkönenem. Räikkönen i Hamilton během jednoho kola předjíždí Schumachera.
Hamilton je už ve 28. kole znovu u mechaniků, dostává tvrdé pneumatiky a jede na 12. místě za Rosbergem, kterého na první pokus předjíždí, čímž se dostává těsně za Buttona. Rosberga předjíždí i Grosjean a sleduje před sebou souboj pilotů stáje McLaren.
Button nedělá Hamiltonovi velké problémy, ale předjíždí ho i Grosjean. Ke druhým zastávkám jedou také Vettel a Button. Grosjean se zavěsil za Hamiltona a nenechává jej ujet. Räikkönen pomalu pracuje na zmenšování Massova náskoku, ke 3. místu mu nyní chybí 4s.Přezouvají Webber, Räikkönen a Schumacher. Všichni se asi pokusí dojet na tvrdých pneumatikách do cíle. Grosjean na několikátý pokus předjíždí Hamiltona a je 9. V boxech je i Massa a druhá zastávka už čeká jenom Alonsa, Kobajašiho a Rosberga.Räikkönen je nyní nejrychlejším jezdcem na trati. Massův náskok během zastávek zmenšil na 3 s, ale je mezi nimi Kobayashi. Alonso je v boxech ve 37. kole a na trať vjíždí 4 s před Webberem, ale na rozdíl od něj má měkké pneumatiky, což může být nevýhoda na konci závodu.
Ke své poslední zastávce zajel také Kobayashi a srazil několik svých mechaniků, když hodně podcenil svoji rychlost. Räikkönen teď má volnou cestu - dohoní Massu?
Pořadí ve 40. kole - po druhých zastávkách: Alonso, Webber, Vettel, Massa, Räikkönen, Grosjean, Hamilton, Schumacher, Hülkenberg, Senna, Button, Kobajaši, Vergne, Ricciardo, Rosberg, Maldonado, Kovalainen, Glock, Pic, de la Rosa, Karhikeyan.
Monoposty po dojezdu do cíle (foto: Red Bull Racing)
Button se snaží urvat aspoň bod - jezdí na 11. místě, těsně za Hülkenbergem a Sennou. Alonso má problém s pneumatikami - jeho náskok se rychle zmenšuje, Webber je ve ve 45. kole těsně za ním a už může použít DRS. Räikkönen se tři kola před cílem dostává na sekundu za Massu.
Schumacher si v posledních kolech začíná užívat závod - po druhé zastávce přestal ztrácet pozice a teď předjíždí Hamiltona, je 7. Webber útočí na Alonsa a po tvrdém souboji vede závod! Alonso nemá šanci odpovědět a soustředí se na udržení čtyřsekundového náskoku před Vettelem.
Senna v předposlendím kole předjíždí Hülkenberga. Ten se snaží dostat zpět, ale dělá chybu a propadá se i za Buttona, který tím získává bod.
Webber je v cíli a je tepve druhým pilotem, který v letošní sezóně vyhrál podruhé! Alonso uhájil pozici před Vettelem. Räikkönen už nepředjel Massu a do cíle přijíždí 6s před svým týmovým kolegou. Schumacher nakonec Hamiltonovi ujel o více než 7 s.
Lewis Hamilton a Ferrari – spojení, které budí obrovskou pozornost. Mezinárodní média si všímají každého detailu jeho prvních testovacích jízd v legendárním červeném voze. Šéf McLarenu Andrea Stella sice oceňuje tuto historickou spolupráci, ale zároveň hodlá Hamiltona a Ferrari v nadcházející sezóně důkladně prověřit.
Red Bull a Ford spojili síly při vývoji motoru pro sezonu 2026, přičemž americká automobilka se zaměřuje hlavně na elektrické komponenty. Šéf týmu Christian Horner označil spolupráci za „inspirativní“ a naznačil, kdy se projeví její první výsledky.
Fanoušci netrpělivě čekají na souboj titánů – jak si Lewis Hamilton povede proti Charlesi Leclercovi ve Ferrari v roce 2025?
Adrian Newey se ro F1.com zamyslel nad tím, zda "nedostatek zkušeností" v Red Bullu mohl ovlivnit problémy týmu s vozem RB20 během sezóny 2024. Bývalý technický ředitel týmu vyjádřil obavy ohledně problémů s ovladatelností vozu, které se v průběhu sezóny objevily.
Formule 1 odhalila startovní časy pro nadcházející sezónu 2025.
Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.
Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.
Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.