VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Mark Webber vybojoval vítězství, když v závěru závodu předjel Fernanda Alonsa.
Jezdci přijíždějí na startovní rošt a už máme první novinu - Petrov má problém s motorem a nenastoupí do závodu. V Silverstone je slunečno, vypadá to na suchý závod. Týmy se budou muset rozhodovat mezi tvrdou a měkkou směsí pneumatik, z nichž tady ani jednu moc nevyzkoušeli, protože většinou bylo mokro.
Na měkkých pneumatikách budou startovat Red Bully, Lotusy, Williamsy, Massa, Schumacher, Di Resta, Perez, Vergne, Kovalainen a Pic. Zatím je stále jasno a otepluje se, ale podle některých předpovědí by během závodu mělo pršet. Schumacher však od týmu dostává zprávu, že závod bude asi suchý.
Je odstartováno a Alonso divokým manévrem úspěšně brání vedení. Za Alonsem jsou seřazeni Webber, Schumacher, Massa, Vettel a Räikkönen. Räikkönen se propadá za Maldonada, Di Resta je mimo trať s poškozenou zadní pneumatikou a snaží se dojet do boxů.
Piloti se řadí na startovní rošt (Sauber Motorsport AG)
Grosjean dělá chybu a svádí pěkný souboj s Kobajašim a Buttonem. Grosjean je v boxech pro nové přední křídlo a propadá se na poslední místo. Massa se pokouší zaútočit na Schumachera, ale v zápětí musí spíš dávat pozor na Vettela. Vettel si o Massovo kolo zřejmě trochu poškodil křídlo. Räikkönen se znovu dostal před Maldonada.
Mezi prvními třemi jezdci jsou téměř dvousekundové rozestupy, za Schumacherem jede vláček až po 12. Kobajašiho. Pořadí na konci 7. kola: Alonso, Webber, Schumacher, Massa, Vettel, Räikkönen, Maldonado, Hamilton, Perez, Senna, Hülkenberg, Kobajaši, Button, Rosberg, Vergne, Ricciardo, Kovalainen, Glock, de la Rosa, Grosjean, Karthikeyan, Pic.
Grosjean dohnal startovní pole a rychle předjíždí pomalé vozy, v 10. kole je už na 18. místě. Vettel je v boxech a přezouvá na tvrdé pneumatiky. V 11. kole se Massa konečně dostal před Schumachera. Maldonado je v boxech současně s Perezem, také volí tvrdou směs.
Perez se po návratu na trať pokouší předjet Maldonada, ale Maldonano nezvládl studené pneumatiky a dochází ke kolizi. Perez končí, Maldonado jede zpět do boxů. Vedoucí dvojice zatím jede dál a Alonso výrazně zrychluje. Přezuli také Schumacher a Räikkönen.
Ve 14. kole přezouvá Webber. Button předjel Sennu a je dočasně na 6. místě. Alonso vydržel s pneumatikami do 15. kola, také přezouvá na tvrdou směs. Závod teď vede Hamilton, který jako poslední z top-10 ještě nepřezouval.
Rosberg se během zastávek dostal před Buttona a teď se jej snaží držet za zády. Alonso se rychle přiblížil k Hamiltonovi. Oba spolu svádí moc pěkný souboj, nakonec je vpředu Alonso a znovu si buduje náskok. Před Webberem je o 5s. Vettel je po zastávkách před Schumacherem i Massou a stahuje Webbera.
Pořadí na konci 20. kola: Alonso, Hamilton, Webber, Vettel, Massa, Schumacher, Räikkönen, Grosjean, Kobajaši, Hülkenberg, Senna, Button, Rosberg, Ricciardo, Vergne, Kovalainen, de la Rosa, Glock, Pic, Maldonado.
Práce v boxech McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Na Schumachera teď útočí Räikkönen. Hamilton přezouvá až v 21. kole, volí měkkou směs a po návratu na trať je 7. těsně za Räikkönenem. Räikkönen i Hamilton během jednoho kola předjíždí Schumachera.
Hamilton je už ve 28. kole znovu u mechaniků, dostává tvrdé pneumatiky a jede na 12. místě za Rosbergem, kterého na první pokus předjíždí, čímž se dostává těsně za Buttona. Rosberga předjíždí i Grosjean a sleduje před sebou souboj pilotů stáje McLaren.
Button nedělá Hamiltonovi velké problémy, ale předjíždí ho i Grosjean. Ke druhým zastávkám jedou také Vettel a Button. Grosjean se zavěsil za Hamiltona a nenechává jej ujet. Räikkönen pomalu pracuje na zmenšování Massova náskoku, ke 3. místu mu nyní chybí 4s.Přezouvají Webber, Räikkönen a Schumacher. Všichni se asi pokusí dojet na tvrdých pneumatikách do cíle. Grosjean na několikátý pokus předjíždí Hamiltona a je 9. V boxech je i Massa a druhá zastávka už čeká jenom Alonsa, Kobajašiho a Rosberga.Räikkönen je nyní nejrychlejším jezdcem na trati. Massův náskok během zastávek zmenšil na 3 s, ale je mezi nimi Kobayashi. Alonso je v boxech ve 37. kole a na trať vjíždí 4 s před Webberem, ale na rozdíl od něj má měkké pneumatiky, což může být nevýhoda na konci závodu.
Ke své poslední zastávce zajel také Kobayashi a srazil několik svých mechaniků, když hodně podcenil svoji rychlost. Räikkönen teď má volnou cestu - dohoní Massu?
Pořadí ve 40. kole - po druhých zastávkách: Alonso, Webber, Vettel, Massa, Räikkönen, Grosjean, Hamilton, Schumacher, Hülkenberg, Senna, Button, Kobajaši, Vergne, Ricciardo, Rosberg, Maldonado, Kovalainen, Glock, Pic, de la Rosa, Karhikeyan.
Monoposty po dojezdu do cíle (foto: Red Bull Racing)
Button se snaží urvat aspoň bod - jezdí na 11. místě, těsně za Hülkenbergem a Sennou. Alonso má problém s pneumatikami - jeho náskok se rychle zmenšuje, Webber je ve ve 45. kole těsně za ním a už může použít DRS. Räikkönen se tři kola před cílem dostává na sekundu za Massu.
Schumacher si v posledních kolech začíná užívat závod - po druhé zastávce přestal ztrácet pozice a teď předjíždí Hamiltona, je 7. Webber útočí na Alonsa a po tvrdém souboji vede závod! Alonso nemá šanci odpovědět a soustředí se na udržení čtyřsekundového náskoku před Vettelem.
Senna v předposlendím kole předjíždí Hülkenberga. Ten se snaží dostat zpět, ale dělá chybu a propadá se i za Buttona, který tím získává bod.
Webber je v cíli a je tepve druhým pilotem, který v letošní sezóně vyhrál podruhé! Alonso uhájil pozici před Vettelem. Räikkönen už nepředjel Massu a do cíle přijíždí 6s před svým týmovým kolegou. Schumacher nakonec Hamiltonovi ujel o více než 7 s.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.