ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Pastor Maldonado dokázal využít pole-position a v Barceloně se stává pátým vítězem v pátém vítězném autě v pátém závodu sezóny!
Závod je odstartován a Alonso jede do první zatáčky bok po boku s Maldonadem, nakonec vede Alonso, za Maldonadem jede Räikkönen. Perez má po kolizi s Grosjeanem poškozenou pneumatiku. Se štěstím ustál smyk v únikové zóně třetí zatáčky a jede si pro tvrdé pneumatiky. Grosjean několik pozic ztratil a musí hájit pozici před Schumacherem. Webber je za Massou a snaží se dostat před něj, ale zatím marně. Hamilton postupuje, ve třetím kole už předjíždí 17. Sennu. V 7. kole jede Webber pro nové pneumatiky, o kolo později i Vettel. Většina předních jezdců přezouvá poprvé kolem 10 - Alonso v 10., Maldonado v 12. kole.Alonso si s bezpečným náskokem udržel první místo. Grosjean po návratu na trať bojuje se Sennou a poškozuje si o jeho vůz přední přítlačné křídlo, ale zatím jede bez viditelných problémů dál. O chvíli později má Senna těžší nehodu - dostává hodně tvrdou ránu od Schumachera, který tím odstupuje ze závodu. Senna zkouší dojet do boxů, ale marně. Nehoda bude vyšetřována po závodě.V 15. kole je v boxech Hamilton a McLaren dělá další chybu, Hamilton ztratil několik vteřin. Webber začíná zpomalovat a ztrácet pozici, už i Massa a Hamilton jsou znovu před ním. Jede pro nové předí křídlo a stává se nejrychlejším pilotem na trati.Na konci 21. kola, po prvních zastávkách, máme pořadí: Alonso, Maldonado, Räikkönen, Grosjean, Rosberg, Vettel, Button, Kobayashi, Di Resta, Vergne, Massa, Hamilton, Ricciardo, Kovalainen, Petrov, Webber, Glock, Perez, Pic, de la Rosa, Karthikeyan.Maldonado stále drží tempo s Alonsem, dokonce jej stáhl asi na 2s. Räikkönen ztrácí asi 7s, Grosjean dalších 7s. Hamilton je 12., potřebuje se dostat před Massu. Massa a Vettel dostávají penalizaci v podobě průjezdu pit-lane za nedostatečné zpomalení pod žlutými vlajkami v místě, kde byly úlomky vozů po nehodě Schumachera se Sennou.Button se na 6. místě trápí s pneumatikami, ve 26. kole jede do boxů. Maldonado už má přezuto, Alonso jede k mechanikům v 26. kole. Bohužel těsně před zajetím do boxů jej zdržel o kolo zpět jedoucí Pic a Maldonado zrovna zajel nejrychlejší kolo závodo - a Alonso je po výjezdu z boxů za Maldonadem!Hamilton tvrdě bojuje s Massou, ale ten zatím nedělá žádnou chybu. Button je po druhé zastávce rychlý, ale nedaří se mu dostat před Rosberga. Maldonado jede velmi rychle, v 32. kole vede už o 7s před Alonsem, 20s před Räikkönenem! Button si dál neví rady s Rosbergem a nečekaně ho předjíždí Kobayashi, který hned začíná útočit i na Rosberga.Hamilton podruhé přezouvá v 35. kole a na trať se vrací hned za Webberem. Alonso začíná stahovat Maldonada, jeho náskok zmenšil na 6s. Button se znovu začíná trápit a jede mezi prvními potřetí přezouvat pneumatiky, čímž se ocitá za Massou, ale zvládá jej předjet během dvou kol.Ve 41. kole jede do boxů také Maldonado a jeho zastávka patří k pomalejším, Alonso zatím pokračuje na druhé sadě pneumatik. Potřetí přezouvají i oba piloti Red Bullu a i Vettel si nechává vyměnit přední křídlo. Maldonado je třetí, sekundu za Räikkönenem - na Alonsa ztrácí jen asi 15s.Alonso potřetí přezouvá v 44. kole a vrací se na trať 3,5s za Maldonadem, kterého však začíná zdržovat dočasně vedoucí Räikkönen. Alonso stáhl Maldonada v jediném kole skoro o 2s a poté Maldonado snadno předjíždí Räikkönena na konci cílové rovinky. Räikkönen teď jedno kolo brzdí Alonsa, poté jej Alonso také předjíží.Maldonado dostává od týmu varování, že by měl šetřit pneumatiky. S tím si Alonso zřejmě hlavu neláme a znovu stahuje Maldonada na 1s, což slibuje zajímavý závěr závodu! Räikkönen zajel nejrychlejší kolo závodu, zatímco Alonso začíná využívat DRS.Maldonado dokázal kolem 53. kola srovnat tempo s Alonsem a udržuje si více než sekundový odstup. Až v 57. kole se Alonsovi znovu podařilo přiblížit a díky DRS je opět těsně za Maldonadem. Velmi rychlý je i Räikkönen, vedoucí dvojici stáhl na 12s. Vettel bojuje s Buttonem o 8. místo a v 58. kole je před ním.Alonso asi začíná mít problém s pneumatikami, v 61. kole na Maldonada znovu ztrácí 2s. Naopak velmi rychle pokračují oba Renaulty. Daří se také Vettelovi - už bojuje s Hamiltonem o 7. místo. V 63. kole jej úspěšně předjíždí před první zatáčkou. Bodovat se snaží také Webber - na 11. místě jezdí těsně za Hülkenbergem. Maldonado vjíždí do posledního kola s pohodlným náskokem 3s, zato Alonso si nečekaně musí dělat starosti s Räikkönenem - ten ztrácí už jen 2s!A další senzace je tu, Maldonado a Williams po hrozné minulé sezóně vítězí! Alonso přijíždí do cíle s Räikkönenem těsně za zády, Grosjean s druhým Renaultem je 4. Kobayashi udržel 5. místo před Vettelem, Rosbergem, Hamiltonem a Buttonem. Posledním bodujícím je Hülkenberg, Webber prohrává poslední bod o pouhé 0,2s.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.