ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Pastor Maldonado dokázal využít pole-position a v Barceloně se stává pátým vítězem v pátém vítězném autě v pátém závodu sezóny!
Závod je odstartován a Alonso jede do první zatáčky bok po boku s Maldonadem, nakonec vede Alonso, za Maldonadem jede Räikkönen. Perez má po kolizi s Grosjeanem poškozenou pneumatiku. Se štěstím ustál smyk v únikové zóně třetí zatáčky a jede si pro tvrdé pneumatiky. Grosjean několik pozic ztratil a musí hájit pozici před Schumacherem. Webber je za Massou a snaží se dostat před něj, ale zatím marně. Hamilton postupuje, ve třetím kole už předjíždí 17. Sennu. V 7. kole jede Webber pro nové pneumatiky, o kolo později i Vettel. Většina předních jezdců přezouvá poprvé kolem 10 - Alonso v 10., Maldonado v 12. kole.Alonso si s bezpečným náskokem udržel první místo. Grosjean po návratu na trať bojuje se Sennou a poškozuje si o jeho vůz přední přítlačné křídlo, ale zatím jede bez viditelných problémů dál. O chvíli později má Senna těžší nehodu - dostává hodně tvrdou ránu od Schumachera, který tím odstupuje ze závodu. Senna zkouší dojet do boxů, ale marně. Nehoda bude vyšetřována po závodě.V 15. kole je v boxech Hamilton a McLaren dělá další chybu, Hamilton ztratil několik vteřin. Webber začíná zpomalovat a ztrácet pozici, už i Massa a Hamilton jsou znovu před ním. Jede pro nové předí křídlo a stává se nejrychlejším pilotem na trati.Na konci 21. kola, po prvních zastávkách, máme pořadí: Alonso, Maldonado, Räikkönen, Grosjean, Rosberg, Vettel, Button, Kobayashi, Di Resta, Vergne, Massa, Hamilton, Ricciardo, Kovalainen, Petrov, Webber, Glock, Perez, Pic, de la Rosa, Karthikeyan.Maldonado stále drží tempo s Alonsem, dokonce jej stáhl asi na 2s. Räikkönen ztrácí asi 7s, Grosjean dalších 7s. Hamilton je 12., potřebuje se dostat před Massu. Massa a Vettel dostávají penalizaci v podobě průjezdu pit-lane za nedostatečné zpomalení pod žlutými vlajkami v místě, kde byly úlomky vozů po nehodě Schumachera se Sennou.Button se na 6. místě trápí s pneumatikami, ve 26. kole jede do boxů. Maldonado už má přezuto, Alonso jede k mechanikům v 26. kole. Bohužel těsně před zajetím do boxů jej zdržel o kolo zpět jedoucí Pic a Maldonado zrovna zajel nejrychlejší kolo závodo - a Alonso je po výjezdu z boxů za Maldonadem!Hamilton tvrdě bojuje s Massou, ale ten zatím nedělá žádnou chybu. Button je po druhé zastávce rychlý, ale nedaří se mu dostat před Rosberga. Maldonado jede velmi rychle, v 32. kole vede už o 7s před Alonsem, 20s před Räikkönenem! Button si dál neví rady s Rosbergem a nečekaně ho předjíždí Kobayashi, který hned začíná útočit i na Rosberga.Hamilton podruhé přezouvá v 35. kole a na trať se vrací hned za Webberem. Alonso začíná stahovat Maldonada, jeho náskok zmenšil na 6s. Button se znovu začíná trápit a jede mezi prvními potřetí přezouvat pneumatiky, čímž se ocitá za Massou, ale zvládá jej předjet během dvou kol.Ve 41. kole jede do boxů také Maldonado a jeho zastávka patří k pomalejším, Alonso zatím pokračuje na druhé sadě pneumatik. Potřetí přezouvají i oba piloti Red Bullu a i Vettel si nechává vyměnit přední křídlo. Maldonado je třetí, sekundu za Räikkönenem - na Alonsa ztrácí jen asi 15s.Alonso potřetí přezouvá v 44. kole a vrací se na trať 3,5s za Maldonadem, kterého však začíná zdržovat dočasně vedoucí Räikkönen. Alonso stáhl Maldonada v jediném kole skoro o 2s a poté Maldonado snadno předjíždí Räikkönena na konci cílové rovinky. Räikkönen teď jedno kolo brzdí Alonsa, poté jej Alonso také předjíží.Maldonado dostává od týmu varování, že by měl šetřit pneumatiky. S tím si Alonso zřejmě hlavu neláme a znovu stahuje Maldonada na 1s, což slibuje zajímavý závěr závodu! Räikkönen zajel nejrychlejší kolo závodu, zatímco Alonso začíná využívat DRS.Maldonado dokázal kolem 53. kola srovnat tempo s Alonsem a udržuje si více než sekundový odstup. Až v 57. kole se Alonsovi znovu podařilo přiblížit a díky DRS je opět těsně za Maldonadem. Velmi rychlý je i Räikkönen, vedoucí dvojici stáhl na 12s. Vettel bojuje s Buttonem o 8. místo a v 58. kole je před ním.Alonso asi začíná mít problém s pneumatikami, v 61. kole na Maldonada znovu ztrácí 2s. Naopak velmi rychle pokračují oba Renaulty. Daří se také Vettelovi - už bojuje s Hamiltonem o 7. místo. V 63. kole jej úspěšně předjíždí před první zatáčkou. Bodovat se snaží také Webber - na 11. místě jezdí těsně za Hülkenbergem. Maldonado vjíždí do posledního kola s pohodlným náskokem 3s, zato Alonso si nečekaně musí dělat starosti s Räikkönenem - ten ztrácí už jen 2s!A další senzace je tu, Maldonado a Williams po hrozné minulé sezóně vítězí! Alonso přijíždí do cíle s Räikkönenem těsně za zády, Grosjean s druhým Renaultem je 4. Kobayashi udržel 5. místo před Vettelem, Rosbergem, Hamiltonem a Buttonem. Posledním bodujícím je Hülkenberg, Webber prohrává poslední bod o pouhé 0,2s.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.