ČÍNA - ZÁVOD: Nico Rosberg navázal na úspěchy svého otce a poprvé vítězí v F1 - díky strategii, bezchybné jízdě a vzájemným soubojům jeho soupeřů.
Mercedesy si na startu udržely první dvě místa a hned si začínají budovat náskok. Před Kobajašiho se dostali Button a Räikkönen. Dobře odstartoval Hamilton - předjel Webbera a v první zatáčce bojuje s Kobayashim, nakonec úspěšně. Senna nedobrzdil a lehce narazil zezadu do Massova Ferrari.Vůbec se nedaří Vettelovi, propadl se až na 13. místo a navíc je pod tlakem Maldonada. Před Kobajašiho se dostává jeho týmový kolega Pérez. Webber je v 7. kole prvním, kdo přezouvá pneumatiky, voli středně tvrdou směs. Rosbergovi se daří ujíždět, ale Schumacherův počáteční náskok smazali Button a Räikkönen.Pořadí na konci 8. kola: Rosberg, Schumacher, Button, Räikkönen, Hamilton, Perez, Kobajaši, Alonso, Grosjean, Senna, Di Resta, Vettel, Maldonado, Kovalainen, Hülkenberg, Ricciardo, Vergne, Petrov, Webber, Glock, Pic, de la Rosa, Karthikeyan.Webber je po výměně pneumatik rychlý, ale jede až na 20. místě a brzdí jej Petrov. Těsně za Räikkonena se už dotáhl i Pérez. Räikkönen a Hamilton jdou současně do boxů a po bitvě v pit-lane se pilot McLarenu dostává dopředu, Räikkönen se navíc propadá za Webbera.
Po startu v úvodních dvou zatáčkách (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Räikkönen zkouší Webbera předjet vnějškem, ale je vytlačen za obrubník a musí sundat nohu z plynu. V dalších kolech přezouvají i Button, Schumacher, Alonso a další. Schumacher zpomaluje a nakonec odstavuje svůj Mercedes v trávě - zřejmě nemá dobře přidělané kolo.Do boxů už zajel i Rosberg a závod vede Pérez, ale jeho časy jsou skoro o vteřinu horší než časy ostatních na čerstvých pneumatikách. Na trati vydržel ještě dvě kola a musí také přezouvat.Závod dočasně vede Massa, jeden z posledních na původní sadě pneumatik. V 17. kole ho předjíždí Rosberg a znovu si začíná budovat náskok. Za Massou už jedou oba McLareny, Hamilton dohnal Buttona.
Všichni mají první zastávku za sebou, pořadí na konci 21. kola: Rosberg, Button, Hamilton, Webber, Räikkönen, Alonso, Kobajaši, Grosjean, Vettel, Pérez, Senna, Maldonado, Di Resta, Massa, Vergne, Hülkenberg, Kovalainen, Ricciardo, Petrov, Glock, Pic, de la Rosa, Karthikeyan.
Massa si užívá chvilkového vedení (foto: Scuderia Ferrari)
I druhé zastávky zahajuje Webber už ve 22. kole. Rosberg si dál pomalu zvětšuje náskok, Buttonovi se podařilo znovu odpoutat od Hamiltona. Alonso je již v Räikkönenově závěsu. Ve 23. kole mění pneumatiky Hamilton, na trať se vrací za Massou.Postupně přezouvají i ostatní, opět přední jezdci dříve než ti ve druhé desítce. Button tak musí svést souboj s Maldonadem, nakonec úspěšný. Hamilton se mezi tím dostává přes Massu. Dlouho zůstat na trati se opět snaží Rosberg. Nejrychlejším pilotem je momonetálně Button - už je těsně za Vettelem, kterého teprve čeká druhá zastávka. Alonso po své zastávce dohnal Massu, který po několika zatáčkách dostává instrukce z týmu: "Fernando má jinou strategii, uvolni cestu."Button jede velmi rychle, Rosberga v 33. kole stáhl skoro o 3 sec! Začíná to však vypadat, že Rosberg bude potřebovat o jednu zastávku méně. Nakonec vydržel na trati až do 35. kola a vrátil se na druhém místě, asi 9 sec před Hamiltonem a Alonsem.
Téměř všichni byli dvakrát v boxech, Webber už třikrát. Pořadí v 36. kole: Button, Rosberg, Hamilton, Alonso, Massa, Räikkönen, Kobajaši, Vettel, Grosjean, Senna, Webber, Maldonado, Pérez, Di Resta, Vergne, Hülkenberg, Ricciardo, Petrov, Pic, Glock, de la Rosa, Karthikeyan, Kovalainen.
Týmová režie u Ferrari už nikoho nevzrušuje (foto: Scuderia Ferrari)
Webber je příliš široký na výjezdu ze zatáčky a po přejetí vysokého obrubníku se proletěl asi metr nad zemí, ale zdá se, že auto je v pořádku. Alonso a Hamilton jdou spolu do boxů, pořadí mezi nimi se nemění.Button mění pneumatiky v 39. kole, ale zastávka je velmi pomalá a Button je až za Vettelem a Grosjeanem. Massa odložil druhou zastávku až do 42. kola a pomohl Rosbergovi vybudovat slušný náskok - podržel za sebou Räikkönena, Vettela, Buttona a další.Alonso předjíždí Maldonada, ale dostává smyk ve špinavé stopě a po krátkém výletu mimo trať ho předjíždí Perez, navíc o sebe málem zavadili. A stejnou chybu dělá o chvíli později i Grosjean. Zkouší ho předjet Maldonado, ale bočně do Grosjeana naráží.Trojice Grosjean - Maldonado - Pérez pokračuje v souboji a čtvrtý Alonso se smějě - vrací se před Pereze. Druhý Räikkönen za sebou stále drží Vettela, Buttona, Webbera a Hamiltona. Rosberg díky tomu pohodlně zvětšuje náskok už na 25s.
Räikkönen se zřejmě na starých pneumatikách pokouší o nemožné - během dvou kol ho předjíždí skoro všichni, z 2. místa se propadá na 12.
Pořadí na konci 49. kola: Rosberg, Vettel, Button, Hamilton, Webber, Grosjean, Senna, Maldonado, Alonso, Kobayashi, Perez, Räikkönen, Di Resta, Massa, Hülkenberg, Vergne, Ricciardo, Petrov, Glock, Pic, de la Rosa, Karthikeyan, Kovalainen.
Nico Rosberg - překvapivý vítěz (foto: Mercedes AMG F1 Team)
V 51. kole Button předjíždí Vettela, který bude zřejmě bzdy bránit pozici před Hamiltonem a Webberem. Na konci 54. kole se Hamilton dostává dopředu, o kolo později i Webber. Vettel se brání usilovně, ale na starších pneumatikách zřejmě nemá šanci.Nico Rosberg přijíždí pro své první vítězství ve Formuli 1, první vítězství pro stáj Mercedes! Za 20 sec příjíždí Button, Hamilton, Webber a Vettel. Grosjean si udržel 6. místo, před Maldonada se v dramatickém souboji dostal Senna. Alonso zůstal za nimi, uhájil aspoň 9. místo před oběma Saubery.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.