ČÍNA - ZÁVOD: Nico Rosberg navázal na úspěchy svého otce a poprvé vítězí v F1 - díky strategii, bezchybné jízdě a vzájemným soubojům jeho soupeřů.
Mercedesy si na startu udržely první dvě místa a hned si začínají budovat náskok. Před Kobajašiho se dostali Button a Räikkönen. Dobře odstartoval Hamilton - předjel Webbera a v první zatáčce bojuje s Kobayashim, nakonec úspěšně. Senna nedobrzdil a lehce narazil zezadu do Massova Ferrari.Vůbec se nedaří Vettelovi, propadl se až na 13. místo a navíc je pod tlakem Maldonada. Před Kobajašiho se dostává jeho týmový kolega Pérez. Webber je v 7. kole prvním, kdo přezouvá pneumatiky, voli středně tvrdou směs. Rosbergovi se daří ujíždět, ale Schumacherův počáteční náskok smazali Button a Räikkönen.Pořadí na konci 8. kola: Rosberg, Schumacher, Button, Räikkönen, Hamilton, Perez, Kobajaši, Alonso, Grosjean, Senna, Di Resta, Vettel, Maldonado, Kovalainen, Hülkenberg, Ricciardo, Vergne, Petrov, Webber, Glock, Pic, de la Rosa, Karthikeyan.Webber je po výměně pneumatik rychlý, ale jede až na 20. místě a brzdí jej Petrov. Těsně za Räikkonena se už dotáhl i Pérez. Räikkönen a Hamilton jdou současně do boxů a po bitvě v pit-lane se pilot McLarenu dostává dopředu, Räikkönen se navíc propadá za Webbera.
Po startu v úvodních dvou zatáčkách (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Räikkönen zkouší Webbera předjet vnějškem, ale je vytlačen za obrubník a musí sundat nohu z plynu. V dalších kolech přezouvají i Button, Schumacher, Alonso a další. Schumacher zpomaluje a nakonec odstavuje svůj Mercedes v trávě - zřejmě nemá dobře přidělané kolo.Do boxů už zajel i Rosberg a závod vede Pérez, ale jeho časy jsou skoro o vteřinu horší než časy ostatních na čerstvých pneumatikách. Na trati vydržel ještě dvě kola a musí také přezouvat.Závod dočasně vede Massa, jeden z posledních na původní sadě pneumatik. V 17. kole ho předjíždí Rosberg a znovu si začíná budovat náskok. Za Massou už jedou oba McLareny, Hamilton dohnal Buttona.
Všichni mají první zastávku za sebou, pořadí na konci 21. kola: Rosberg, Button, Hamilton, Webber, Räikkönen, Alonso, Kobajaši, Grosjean, Vettel, Pérez, Senna, Maldonado, Di Resta, Massa, Vergne, Hülkenberg, Kovalainen, Ricciardo, Petrov, Glock, Pic, de la Rosa, Karthikeyan.
Massa si užívá chvilkového vedení (foto: Scuderia Ferrari)
I druhé zastávky zahajuje Webber už ve 22. kole. Rosberg si dál pomalu zvětšuje náskok, Buttonovi se podařilo znovu odpoutat od Hamiltona. Alonso je již v Räikkönenově závěsu. Ve 23. kole mění pneumatiky Hamilton, na trať se vrací za Massou.Postupně přezouvají i ostatní, opět přední jezdci dříve než ti ve druhé desítce. Button tak musí svést souboj s Maldonadem, nakonec úspěšný. Hamilton se mezi tím dostává přes Massu. Dlouho zůstat na trati se opět snaží Rosberg. Nejrychlejším pilotem je momonetálně Button - už je těsně za Vettelem, kterého teprve čeká druhá zastávka. Alonso po své zastávce dohnal Massu, který po několika zatáčkách dostává instrukce z týmu: "Fernando má jinou strategii, uvolni cestu."Button jede velmi rychle, Rosberga v 33. kole stáhl skoro o 3 sec! Začíná to však vypadat, že Rosberg bude potřebovat o jednu zastávku méně. Nakonec vydržel na trati až do 35. kola a vrátil se na druhém místě, asi 9 sec před Hamiltonem a Alonsem.
Téměř všichni byli dvakrát v boxech, Webber už třikrát. Pořadí v 36. kole: Button, Rosberg, Hamilton, Alonso, Massa, Räikkönen, Kobajaši, Vettel, Grosjean, Senna, Webber, Maldonado, Pérez, Di Resta, Vergne, Hülkenberg, Ricciardo, Petrov, Pic, Glock, de la Rosa, Karthikeyan, Kovalainen.
Týmová režie u Ferrari už nikoho nevzrušuje (foto: Scuderia Ferrari)
Webber je příliš široký na výjezdu ze zatáčky a po přejetí vysokého obrubníku se proletěl asi metr nad zemí, ale zdá se, že auto je v pořádku. Alonso a Hamilton jdou spolu do boxů, pořadí mezi nimi se nemění.Button mění pneumatiky v 39. kole, ale zastávka je velmi pomalá a Button je až za Vettelem a Grosjeanem. Massa odložil druhou zastávku až do 42. kola a pomohl Rosbergovi vybudovat slušný náskok - podržel za sebou Räikkönena, Vettela, Buttona a další.Alonso předjíždí Maldonada, ale dostává smyk ve špinavé stopě a po krátkém výletu mimo trať ho předjíždí Perez, navíc o sebe málem zavadili. A stejnou chybu dělá o chvíli později i Grosjean. Zkouší ho předjet Maldonado, ale bočně do Grosjeana naráží.Trojice Grosjean - Maldonado - Pérez pokračuje v souboji a čtvrtý Alonso se smějě - vrací se před Pereze. Druhý Räikkönen za sebou stále drží Vettela, Buttona, Webbera a Hamiltona. Rosberg díky tomu pohodlně zvětšuje náskok už na 25s.
Räikkönen se zřejmě na starých pneumatikách pokouší o nemožné - během dvou kol ho předjíždí skoro všichni, z 2. místa se propadá na 12.
Pořadí na konci 49. kola: Rosberg, Vettel, Button, Hamilton, Webber, Grosjean, Senna, Maldonado, Alonso, Kobayashi, Perez, Räikkönen, Di Resta, Massa, Hülkenberg, Vergne, Ricciardo, Petrov, Glock, Pic, de la Rosa, Karthikeyan, Kovalainen.
Nico Rosberg - překvapivý vítěz (foto: Mercedes AMG F1 Team)
V 51. kole Button předjíždí Vettela, který bude zřejmě bzdy bránit pozici před Hamiltonem a Webberem. Na konci 54. kole se Hamilton dostává dopředu, o kolo později i Webber. Vettel se brání usilovně, ale na starších pneumatikách zřejmě nemá šanci.Nico Rosberg přijíždí pro své první vítězství ve Formuli 1, první vítězství pro stáj Mercedes! Za 20 sec příjíždí Button, Hamilton, Webber a Vettel. Grosjean si udržel 6. místo, před Maldonada se v dramatickém souboji dostal Senna. Alonso zůstal za nimi, uhájil aspoň 9. místo před oběma Saubery.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.