AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Button rozhodl o vítězství na startu. McLaren zahájil sezónu lépe než Red Bull, který je však lepší než se zdálo v kvalifikaci.
První zahřívací kolo roku 2012 je za námi a vozy se řadí na startovní rošt. Buttonovi vyšel start lépe než Hamiltonovi a je v čele. Přes Grosjeana se dostaly oba vozy Mercedes a Vettel s Red Bullem. Druhý Red Bull je poškozený, ale Webber pokračuje v jízdě na 9. pozici. Hülkenbergův má svou Force Indii poškozenou více, musí závod vzdát.Oba piloti Ferrari jsou v TOP-10. Několik pozic získal na startu také Räikkönen. Senna už přezouvá na středně tvrdé pneumatiky. Vettel ve 2. kole předjíždí odvážně vnějškem Rosberga v 9. zatáčce. Grosjean dostává ránu do předního kola od Maldonada a závod pro něj se zlomeným zavěšením končí.Buttonovi se daří pomalu budovat náskok před Hamiltonem. Schumacher těsně za sebou drží Vettela, Rosberga a Alonsa, blíží se také Webber. Vettel je po chybě mimo trať, ale situaci ustál a ještě uhájil pozici před Rosbergem.
Pořadí na konci 5. kola: Button, Hamilton, Schumacher, Vettel, Rosberg, Alonso, Webber, Massa, Maldonado, Perez, Kobayashi, Räikkönen, Di Resta, Vergne, Glock, Kovalainen, Petrov, Pic, Senna, Ricciardo.
Schumacher má problém s technikou - po krátkém výletu mimo trať jede do boxů, kde vůz odstavuje. Pro nové pneumatiky jede z 10. místa Massa. Dopředu postupuje Räikkönen, už je na 8. místě. Pneumatiky přezouvají také Alonso a Webber, oba volí tvrdší směs.Vpředu jsou stále Button a Hamilton, ale třetí Vettel má nyní volnou cestu a jede o sekundu na kolo rychleji než mclareny, které už nutně potřebují nové pneumatiky. Jako první přezouvá Button, současně s ním Vettel. Button přezouvá na tvrdší, Vettel zůstává na měkkých. O kolo později je v boxech Hamilton a odjíždí na tvrdých pneumatikách.Buttonovi vyšla zastávka výborně - zůstal v čele a Hamilton uvízl za Perezem, který ještě nezastavoval. Pouze 2.5s za Hamiltonem je Vettel a daleko není ani Alonso. Hamilton se končně dostal přes Pereze a hned potom i Vettel, který se stále drží do jedné sekundy za Hamiltonem.Massa výrazně ztrácí rychlost, dostávají se před něj Räikkönen a Kobayashi, pak už jede Massa podruhé do boxů. Rosberg na 5. místě teď výrazně zdržuje Webbera a Maldonada, kteří se jej snaží předjet, zatím marně. Rosberg nakonec jede do boxů a Webber by měl rychle ujet Maldonadovi, který několikrát dobrzdil nebezpečně blízko.V 34. kole podruhé přezouvá Alonso, opět volí středně tvrdou směs. U McLarenu znovu jako první přezouvá Button, Hamilton to nyní stihá díky vetším odstupu ve stejném kole. Oba zůstávají na středně tvrdých pneumatikách.Petrovovi se vůz zastavil na cílové rovince, ale protože se pilotovi nepodařilo dojet mimo trať, musí vyjet safety-car. A je to ještě zajímavější - na cílové rovince není jeřáb, takže celé startovní pole jede půl kola za náklaďákem s jeřábem a kvůli nečekaně nízké rychlosti dochází při sjíždění jezdců k nebezpečným situacím.Po výjezdu safety-car míří několik jezdců do boxů pro nové pneumatiky. Zastávky výborně vyšly stáji Red Bull: Vettel se dostal před Hamiltona a Webber před Alonsa. Jezdcům o kolo pozadu je povoleno předjet safety-car a dojet konec startovního pole.Pořadí ve 40. kole: Button, Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Maldonado, Perez, Rosberg, Räikkönen, Kobayashi, Di Resta, Vergne, Massa, Ricciardo, Senna, Glock, Pic, Kovalainen. Závod je restartován v 41. kole.V prvním kole po restartu se Kobayashi posunuje před Räikkönena. Button ukazuje skutečnou rychlost a rychle ujíždí bojující trojici Vettel-Hamilton-Webber, prakticky o sekundu na kolo. Räikkönen má zřejmě problém se zadním křídlem.Senna koliduje s Massou, oba vozy jsou poškozeny a nehoda bude vyšetřována po závodě. Massa končí v garáži, Senna o několik kol později také. Button si stále hlídá zhruba třísekundový náskok před Vettelem, kterého už přestal ohrožovat Hamilton. Alonso si ke konci závodu musí stále více dávat pozor na dotírajícího Maldonada. Rosberg se snaží předjet 8. Pereze, ale zatím se mu nedaří. Stejně tak Räikkönen usiluje o návrat na 9. místo před Kobayashiho. Maldonado nakonec dělá chybu a v posledním kole nepříjemně naráží do zdi. Räikkönen je před Perezem! Poslední kolo je smolné také pro Rosberga, kterému se zastavuje vůz. Buttonovi už nic nezabrání v prvním vítězství sezóny! Hamilton se udržel před Webberem a McLaren tak dnes vyhrál nad Red Bullem. Ferrari se musí spokojit s pátým místem v podání Alonsa. Perez měl zřejmě v posledním kole nějaký problém a může tak být rád, že udržel aspoň 8. místo. Body si odvezou ještě Ricciardo a Di Resta.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.