AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Button rozhodl o vítězství na startu. McLaren zahájil sezónu lépe než Red Bull, který je však lepší než se zdálo v kvalifikaci.
První zahřívací kolo roku 2012 je za námi a vozy se řadí na startovní rošt. Buttonovi vyšel start lépe než Hamiltonovi a je v čele. Přes Grosjeana se dostaly oba vozy Mercedes a Vettel s Red Bullem. Druhý Red Bull je poškozený, ale Webber pokračuje v jízdě na 9. pozici. Hülkenbergův má svou Force Indii poškozenou více, musí závod vzdát.Oba piloti Ferrari jsou v TOP-10. Několik pozic získal na startu také Räikkönen. Senna už přezouvá na středně tvrdé pneumatiky. Vettel ve 2. kole předjíždí odvážně vnějškem Rosberga v 9. zatáčce. Grosjean dostává ránu do předního kola od Maldonada a závod pro něj se zlomeným zavěšením končí.Buttonovi se daří pomalu budovat náskok před Hamiltonem. Schumacher těsně za sebou drží Vettela, Rosberga a Alonsa, blíží se také Webber. Vettel je po chybě mimo trať, ale situaci ustál a ještě uhájil pozici před Rosbergem.
Pořadí na konci 5. kola: Button, Hamilton, Schumacher, Vettel, Rosberg, Alonso, Webber, Massa, Maldonado, Perez, Kobayashi, Räikkönen, Di Resta, Vergne, Glock, Kovalainen, Petrov, Pic, Senna, Ricciardo.
Schumacher má problém s technikou - po krátkém výletu mimo trať jede do boxů, kde vůz odstavuje. Pro nové pneumatiky jede z 10. místa Massa. Dopředu postupuje Räikkönen, už je na 8. místě. Pneumatiky přezouvají také Alonso a Webber, oba volí tvrdší směs.Vpředu jsou stále Button a Hamilton, ale třetí Vettel má nyní volnou cestu a jede o sekundu na kolo rychleji než mclareny, které už nutně potřebují nové pneumatiky. Jako první přezouvá Button, současně s ním Vettel. Button přezouvá na tvrdší, Vettel zůstává na měkkých. O kolo později je v boxech Hamilton a odjíždí na tvrdých pneumatikách.Buttonovi vyšla zastávka výborně - zůstal v čele a Hamilton uvízl za Perezem, který ještě nezastavoval. Pouze 2.5s za Hamiltonem je Vettel a daleko není ani Alonso. Hamilton se končně dostal přes Pereze a hned potom i Vettel, který se stále drží do jedné sekundy za Hamiltonem.Massa výrazně ztrácí rychlost, dostávají se před něj Räikkönen a Kobayashi, pak už jede Massa podruhé do boxů. Rosberg na 5. místě teď výrazně zdržuje Webbera a Maldonada, kteří se jej snaží předjet, zatím marně. Rosberg nakonec jede do boxů a Webber by měl rychle ujet Maldonadovi, který několikrát dobrzdil nebezpečně blízko.V 34. kole podruhé přezouvá Alonso, opět volí středně tvrdou směs. U McLarenu znovu jako první přezouvá Button, Hamilton to nyní stihá díky vetším odstupu ve stejném kole. Oba zůstávají na středně tvrdých pneumatikách.Petrovovi se vůz zastavil na cílové rovince, ale protože se pilotovi nepodařilo dojet mimo trať, musí vyjet safety-car. A je to ještě zajímavější - na cílové rovince není jeřáb, takže celé startovní pole jede půl kola za náklaďákem s jeřábem a kvůli nečekaně nízké rychlosti dochází při sjíždění jezdců k nebezpečným situacím.Po výjezdu safety-car míří několik jezdců do boxů pro nové pneumatiky. Zastávky výborně vyšly stáji Red Bull: Vettel se dostal před Hamiltona a Webber před Alonsa. Jezdcům o kolo pozadu je povoleno předjet safety-car a dojet konec startovního pole.Pořadí ve 40. kole: Button, Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Maldonado, Perez, Rosberg, Räikkönen, Kobayashi, Di Resta, Vergne, Massa, Ricciardo, Senna, Glock, Pic, Kovalainen. Závod je restartován v 41. kole.V prvním kole po restartu se Kobayashi posunuje před Räikkönena. Button ukazuje skutečnou rychlost a rychle ujíždí bojující trojici Vettel-Hamilton-Webber, prakticky o sekundu na kolo. Räikkönen má zřejmě problém se zadním křídlem.Senna koliduje s Massou, oba vozy jsou poškozeny a nehoda bude vyšetřována po závodě. Massa končí v garáži, Senna o několik kol později také. Button si stále hlídá zhruba třísekundový náskok před Vettelem, kterého už přestal ohrožovat Hamilton. Alonso si ke konci závodu musí stále více dávat pozor na dotírajícího Maldonada. Rosberg se snaží předjet 8. Pereze, ale zatím se mu nedaří. Stejně tak Räikkönen usiluje o návrat na 9. místo před Kobayashiho. Maldonado nakonec dělá chybu a v posledním kole nepříjemně naráží do zdi. Räikkönen je před Perezem! Poslední kolo je smolné také pro Rosberga, kterému se zastavuje vůz. Buttonovi už nic nezabrání v prvním vítězství sezóny! Hamilton se udržel před Webberem a McLaren tak dnes vyhrál nad Red Bullem. Ferrari se musí spokojit s pátým místem v podání Alonsa. Perez měl zřejmě v posledním kole nějaký problém a může tak být rád, že udržel aspoň 8. místo. Body si odvezou ještě Ricciardo a Di Resta.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.